Ärsyttävää! Eräs tuttu oli meillä käymässä ja alkoi putsata
tiskipöytää. Sen verran kkorpes että sanoin että, sori kun meillä näin sottasta
Sanoi ajankulukseen putsaavansa ja että eikö oo kiva kun on joskus näin siisti tiskipöytä. Jotai sit mutis vaivaantuneena että kun sä et kerkee ja miehes ei kuitenkaan auta.
No mun mielestä toisten kodeissa ei SIIVOILLA oma-aloitteisesti.
Kommentit (30)
Joo kyllä tosta mullekin tulisi mieleen että sen siivoavan vieraan ajatuksena olisi jotain tyyliin "no mä siivoan sitten kun ite et kerran osaa/älyä/viitsi, senkin sika".
Joskus oli appivanhemmat tulossa lyhyellä varoitusajalla visiitille, ja me sitten pikasiivottiin olkkari ja keittiö. Makkarin ovi laitettiin vaan kiinni. Sitten kun appiukko kurkkasi oven taakse ja kehoitti siivoamaan paremmin niin kyllä mulla kiukkuinen savu kihisi korvista. Mun mielestä on tosi epäkohteliasta ylipäänsä kommetoida toisen ihmisen kodin siisteysastetta.
Luulin ekaksi,että onko alotus omani kuulosti niin tutulta :D
Kaverimies tuli meille muutamalle ja menin makkariin vaihtamaan paitaa. Tällä välin tää kaveri alkoi hinkata tiskipöytää sellasella sienellä missä vähän karhea pinta. Tiskipöydällä ei ollut likaa vaan niitä pelkkiä veden kalkkijälkiä jonkunverran. Jossain välissä tää meni vessaan ja viipyi sielä todella kauan joku 30min? jouduin huutamaan jo että" tuutko pian" oli sen verran pissihätä. En tosiaan tiedä oliko tutkaillut kaapit läpi vai mitä se siellä teki :o ei ollut ainakaan hinkannut kaappeja yms, mutta oli siirrellyt saippuapullon paikkaa, käsipyyhe oli eri paikassa,mun kylpypyyhe oli siirretty. Lattialta se oli nostanut mun pudonneen pinnin.....
Joskus tän jälkeen olin siellä ja sillä on semmoset pehmeät ruokaliinat lautasen alla. (Mikä niiden nimi olikaan?) ruokatahroja löytyi kivasti melkein jokaisesta liinasta. Sanoin sitten tästä hänelle jotain vähän näpäytykseski, joka musta on hivenen inhottavampaa kuin jokku vesijäljet tiskipöydällä.
Aivan eri asia, jos ollaan yökylässä ja haluaa vaikka auttaa. Tai syö vaikka mun luona ja tiskaa asiansa.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 08:59"]
Alapeukku siis huonosti käyttäytyvälle tuttavalle.
[/quote]
Ei sillä perusteella kuulu peukuttaa. Yläpeukku, jos olet kirjoittajan kanssa samaa mieltä. Alapeukku, jos kirjoittaja on mielestäsi väärässä.
Musta on epäkohteliasta mennä toisen luo siivoilemaan. Ihan sama millainen siivousneurootikko omassa kodissaan on, toisen luona ollaan vieraana ja autetaan pyydettäessä.
Onpa ääliö tuttava. Itse olen siivousintoilija mutta en koskaan ala tuttujen luona siivota ellei sitten olla pitempään kylässä. Tuolloin siivoan kyllä keittiötä, paikkoja en järjestele. Se on toisen yksityisyyden loukkaamista. Vanhempieni luona kyllä siivoan heti kun menemme kylään, äitini on suurpiirteinen työssäkäyvä ihminen ja isäni ei osaa siivota. Heillä jynssään tiskialtaan ja moppaan.
Voih, meille saisi tulla kyllä siivoamaan! :D
Kyllä mun kaveripiiri on sellaista, että voin itse kavereilla ollessa autella paikkojen siistimisessä heidän kenenkään loukkaantumatta tai päinvastoin, mutta nyt olen muuttanut yli 300km:n päähän kaikista työn perässä, ja ihan yksin pitää siivota... Siis toki mies ja lapset on matkassa mukana, mutta jotenkin on aina ollut kivempaa siivoilla kaverien kanssa kuin perheen kanssa, en tajua miksi...
Tai kaverien luona on kivempi siivota kuin kotona. :D
Mun kaveri alkaa aina meillä tyhjentää astianpesukonetta tai viikkaamaan kuivurista pyykkiä kaappiin, vaihtaa vauvan kakkavaipan heti jos tuoksahtaa. Mua ei haittaa yhtään! On muutenkin sellanen hössö ettei osaa olla toimettomana.
Joskus jossain kurssilla sanottiin, että viikon saa olla työtön matkalla (niin, että se työkkärin mukaan on ok) mutta eihän työkäri tiedä, jos olet kuukauden poissa. Kun ei sielä vissiin käydä niin usein? Varsinkaan enää.
Missä ap oot töissä? Kaverisi käytös on kyllä tökeröä itse sanoisin kyllä jotain takaisin jopa voisin harkita tota käräyttämistä sen takia kun haukkuu sua ja sun valintoja. Miksi muuten tällä palstalla on paljon työttömyydestä keskustelua?
Noni nyt meni väärään keskusteluun edellinen...
Ei vittu mulla on tollanen kaveri! Aina, jokaikinen kerta kun se tulee kylään niin palko ruveta siivoamaan, imuroimaan, tiskaamaan, järjestelemään tavaroita.. Mitä vaan :/ todella ahdistavaa. Nykyään koitan välttää kyseisen ihmisen vierailuja
Kieltämättä itsekin vähän hernehtisin jos joku alkais meillä siivota, niin kuin en itse osaisi. Mä pesen tiskipöydän kunnolla kerran viikkoon, muuten vaan roiskeet sun muut pois heti kun ne tulee. Samoin imurointi kerta viikkoon, kura-aikana useammin. Ei mulla vaan neljän pienen äitinä ole aikaa joka päivä pitää perusteellista siivousta vaan koitan vaan ylläpitää järjestystä ja siivoan viikonloppuna kun on kaksi kaitsemassa muksuja. Jos joku tulee viikolla keskellä päivää kylään niin voi varautua, että näkyy se että on neljä pientä lasta. Astioita on altaassa ja lattialla on leluja ja havunneulasia koiran turkista.
Alapeukku siis huonosti käyttäytyvälle tuttavalle.
Varmaan kuitenkin tarkoitti ihan hyvällä, en tosin tykkäisi itsekään.
Ei, jos siihen ei ole joku todella hyvä syy. En ole mikään siivousintoilija, mutta pari kertaa elämässäni olen vähän siivoillut toisten sotkuja. Huusholli on ollut jostakin syystä karmeassa kunnossa, jopa minun vaatimattoman mittapuuni mukaan. Perhe on ollut muissa töissä eikä sillä kertaa tosiaan ehtinyt ja jaksanut siivota itse, eikä ollut paikalla siellä sisällä talossa silloin kun vähän siivoilin.
Ihan vinkiksi, tiskipöydän/altaat/hanan/viemäriaukon jne. saa kiiltämään Pata Patalla! Tyhjennä tiskipöytä ja altaat, kastele Pata Pata ja eiku jynssäämään. Ei naarmuta niin kauan kuin vaahtoaa! Helppoa ja tehokasta ja tuloksen todella näkee.
http://www.cederroth.fi/fi/tuotemerkit/Kodin-puhdistus/Pata-Pata/
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 10:52"]Ihan vinkiksi, tiskipöydän/altaat/hanan/viemäriaukon jne. saa kiiltämään Pata Patalla! Tyhjennä tiskipöytä ja altaat, kastele Pata Pata ja eiku jynssäämään. Ei naarmuta niin kauan kuin vaahtoaa! Helppoa ja tehokasta ja tuloksen todella näkee.
http://www.cederroth.fi/fi/tuotemerkit/Kodin-puhdistus/Pata-Pata/
[/quote]
Oletko kenties kyseinen siivoilija kun noin "näppäriä" vinkkejä annat
No olisit tyytyväinen! Eikö ole hyvä kun saa apua, jos ei kerta itse pysty kämppää pitämään kunnossa...?! Ohis, välillä kyllä ihmetyttää tuollainen, miten voi olla mahdollista ettei normaali terve ihminen saa omaa asuntoaan siivottua säännöllisesti.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 10:56"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 10:52"]Ihan vinkiksi, tiskipöydän/altaat/hanan/viemäriaukon jne. saa kiiltämään Pata Patalla! Tyhjennä tiskipöytä ja altaat, kastele Pata Pata ja eiku jynssäämään. Ei naarmuta niin kauan kuin vaahtoaa! Helppoa ja tehokasta ja tuloksen todella näkee. http://www.cederroth.fi/fi/tuotemerkit/Kodin-puhdistus/Pata-Pata/ [/quote] Oletko kenties kyseinen siivoilija kun noin "näppäriä" vinkkejä annat
[/quote]
No en kyllä ole se kyläilijä, mutta olen kotisiivooja. Näen aika huonossa jamassa olevia pinttyneitä tiskipöytiä työssäni, harmi vaan ei ole aikaa niitä alkaa sen tarkemmin jynssäämään... Kun tuolla Pata Patalla ne helposti tulisivat kuin uudeksi.
Jos ihan rehellisiä ollaan niin ap voisi kyllä panostaa siisteyteen hiukan jos vieraita kutsuu, mutta se on vain mun mielipide... turha napista jos hävettää...
Pahin siivous addikti jonka tiedän oli mies joka putsasi toisen miehen vessan, pönttö myöten paikat kiilsi. Oli yökylässä. Hyvä tyyppi kun pistää aina kaiken kuntoon, mutta rajansa kaikella.
Mun anoppi on just tuollainen. Se aina luutuaa pöydät ja jos se on meillä esim. lapsenvahtina muutaman tunnin, se imuroi ja luutuaa lattiat ja hyvä kun ei vessan kaappeja järjestä uusiksi. Ennen siivosin hulluna ennen sen kyläilyjä, nykyään en viitti, kun se siivoaa kuitenkin.
Ei meillä mitään siivotonta ole. Sattu just olemaan tiskipöydällä astioita jotka olisin kyllä itsekkin raivannut. Minusta se on toisen "reviirille" tulemista enkä tykkää että henkilökohtaisten kotien järjestykseen puututaan. Minulle ei tulisi mieleenkään koska se on loukkaavaa. ap.