Seksityötä normalisoidaan. Vasemmistoliitto pitää seksityötä Wolt-kuskin työhön verrattavana.
Muutama vuosi ja työkkäristä tarjotaan tätä työtä naisille. Ei ole sattumaa, että tätä mainostetaan jatkuvasti Ylellä. Ja feminismin varjolla vielä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4c864078-7eb6-489c-9c12-ae230574205d
Kommentit (259)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asenteissa todellakin on korjaamista ja paljon. Täälläkin palstalla saa jatkuvasti lukea kommentteja, kuinka kaikki alan tekijät ovat ihmiskaupan uhreja ja palveluja käyttävä mies limainen hyväksikäyttäjä. Onko tämä jotain naisten kateutta vai onko oikeasti näin vääristynyt kuva naisilla näistä työntekijöistä?
Anteeksi kateutta mistä?
Kysynpä vaan näin nuorena ja menestyvänä naisena :) Mistä olisin kateellinen seksityöläiselle? Saan seksiä ihanalta mieheltäni vaikka joka päivä, ja elämä hymyilee noin muutenkin. En silti pidä kyseistä ammattia kovin terveenä kellekkään pidemmän päälle.Juuri näin. Yksikään nainen, joka voi tienata saman suuruisen summan esim. toimistotyössä, ei varmasti valitsisi seksityötä. Nämä naiset, jotka seksiä myyvät, ovat loppuviimeen tähän jollain tasolla pakotettuja. Joko heillä ei ole joko aidosti vaihtoehtoja tai he ovat niin riippuvaisia tietystä elintasosta, että ovat sitä kautta pakotettuja myymään itseään.
Itse opiskelin vuosia yliopistossa saadakseni asiantuntijatyön, jossa tienaan yli 100 000 e vuodessa. En ikinä olisi voinut myydä itseäni edes köyhänä opiskelijana, saati nyt, kun voin tienata paljon enemmän rahaa siistissä toimistotyössä. En ole kateellinen seksityöläisille, vaan näen heidät uhreina. Väitän, että jokainen heistä vaihtaisi kanssani paikkaa ammatillisesti, jos voisi tienata enemmän ja ilman, että joutuu luopumaan rahaa vastaan itsemääräämisoikeudesta omaan kehoonsa.
Et ilmeisesti ole koskaan tavannut itsenäistä seksityöntekijää? En ole asiakas, enkä seksityöntekijä, mutta olen heitä tavannut muussa yhteydessä. Mikä saa uskomaan, etteivät he tee työntää omasta valinnasta tai ylpeästi? Ja työssä näkee asiakkaan tyytyväisyyden. Maailmassa on paljon ihmisiä, jotka saa seksiä vain rahalla. Halutaanko se ottaa heiltä pois?
Ei, mutta miten paljon seksikauppaa halutaan tukea ja edistää. Siitä kai tässä on kyse. Koskee varmaan myös kaikenlaisia strippibaareja ja vastaavaa.
Siltä vaikuttaa että kova hinku tätä on saada lisää kun se nyt vaan kuuluu ”ihmisoikeuksiin”.
Miten ihmeessä selvisimmekin ilman?!
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä uusi start-Up ja yksisarvinen! Tele-Pimpero, joka kuljettaa prostituoituja nussittaviksi mopon tarakalla.
Polkaisepas pystyyn!
Vierailija kirjoitti:
Asenteissa todellakin on korjaamista ja paljon. Täälläkin palstalla saa jatkuvasti lukea kommentteja, kuinka kaikki alan tekijät ovat ihmiskaupan uhreja ja palveluja käyttävä mies limainen hyväksikäyttäjä. Onko tämä jotain naisten kateutta vai onko oikeasti näin vääristynyt kuva naisilla näistä työntekijöistä?
Asiaa on tutkittu ja kyllä, suurin osa ON ihmiskaupan uhreja ja suurinta osaa heitä hyväksikäyttävistä miehistä ei se kiinnosta, vaikka asian tietävätkin. Suurimmalla osalla noista miehistä on juuri toiveena käyttää naista hyväksi. Vain idiootti luulee, että esimerkiksi jossain Hollannissa sikäläiset naiset rupeasivat myymään itseään, ne naiset raahataan bordelleihin köyhemmistä maista ja pidetään siellä erilaisilla pakkokeinoilla. Saksassa yksi suurimmista ja tunnetuimmista bordellinpitäjistä, joka esiintyi usein televisiossakin, kärähti ihmiskauppaan liittyvistä rikoksista.
Teille miehille naisia puolustava nainen on toki aina "kateellinen" ja "ruma", mutta todellisuus on, että naisena sitä tietää kuinka hirveä kohtalo noilla prostituoiduilla on ja kuinka heidän asemansa on se viimeinen mihin itse haluaisi joutua. Prostituution ei pidä olla laillista, se johtaa aina ihmiskaupan lisääntymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi kateutta mistä?
Kysynpä vaan näin nuorena ja menestyvänä naisena :) Mistä olisin kateellinen seksityöläiselle? Saan seksiä ihanalta mieheltäni vaikka joka päivä, ja elämä hymyilee noin muutenkin. En silti pidä kyseistä ammattia kovin terveenä kellekkään pidemmän päälle.Juuri näin. Yksikään nainen, joka voi tienata saman suuruisen summan esim. toimistotyössä, ei varmasti valitsisi seksityötä. Nämä naiset, jotka seksiä myyvät, ovat loppuviimeen tähän jollain tasolla pakotettuja. Joko heillä ei ole joko aidosti vaihtoehtoja tai he ovat niin riippuvaisia tietystä elintasosta, että ovat sitä kautta pakotettuja myymään itseään.
Itse opiskelin vuosia yliopistossa saadakseni asiantuntijatyön, jossa tienaan yli 100 000 e vuodessa. En ikinä olisi voinut myydä itseäni edes köyhänä opiskelijana, saati nyt, kun voin tienata paljon enemmän rahaa siistissä toimistotyössä. En ole kateellinen seksityöläisille, vaan näen heidät uhreina. Väitän, että jokainen heistä vaihtaisi kanssani paikkaa ammatillisesti, jos voisi tienata enemmän ja ilman, että joutuu luopumaan rahaa vastaan itsemääräämisoikeudesta omaan kehoonsa.
Et ilmeisesti ole koskaan tavannut itsenäistä seksityöntekijää? En ole asiakas, enkä seksityöntekijä, mutta olen heitä tavannut muussa yhteydessä. Mikä saa uskomaan, etteivät he tee työntää omasta valinnasta tai ylpeästi? Ja työssä näkee asiakkaan tyytyväisyyden. Maailmassa on paljon ihmisiä, jotka saa seksiä vain rahalla. Halutaanko se ottaa heiltä pois?
Asiakkaan tyytyväisyys = joku perheenisä kävi purkamassa paineet vaginaasi tai otit mällit suuhun
Ei tuollaisesta voi olla ylpeä kuin joku täysin moraaliton ja tunnevammainen ihminen.
Ja niistäkö tässä maailmassa on pulaa?
Ei, kyllä seksityö on kuin suoraan räätälöity määrätynluonteisille ihmisille, joita ei paljon tunteet heittele. On miehiä joita kiihottaa juuri tuollainen kylmyys. Siitä kai ne kiksit revitään kun hutsu on ns paha ja tuhma, joka suostuu mihin vaan kun rahasta sovitaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuet prostituutiota, tuet naisten alistamista ja ihmiskauppaa. Se on juuri näin yksinkertaista.
Tähän lasketaan tietenkin myös kaikki "voimaantuneet" itsensämyyjät. Järkyttävää, että jotkut kehtaavat puhua ympäri lehtiä kuinka myyvät itseään "omasta tahdostaan" koska se on niin "kivaa ja helppoa rahaa", kun maailma on täynnä tuohon hommaan pakotettuja naisia. Nämä voimaantujat yrittävät maalata tästä "ammatista" hyväksyttävää ja stigmatonta, mutta niin kauan kuin ala rehottaa ihmiskaupasta, se ei yksinkertaisesti voi eikä saa olla hyväksyttävää. Laillistaminen on joka kerta vain lisännyt ihmiskauppaa, joten turha tulla huutelemaan sitä ratkaisuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi kateutta mistä?
Asiakkaan tyytyväisyys = joku perheenisä kävi purkamassa paineet vaginaasi tai otit mällit suuhun
Ei tuollaisesta voi olla ylpeä kuin joku täysin moraaliton ja tunnevammainen ihminen.
Ja niistäkö tässä maailmassa on pulaa?
Ei, kyllä seksityö on kuin suoraan räätälöity määrätynluonteisille ihmisille, joita ei paljon tunteet heittele. On miehiä joita kiihottaa juuri tuollainen kylmyys. Siitä kai ne kiksit revitään kun hutsu on ns paha ja tuhma, joka suostuu mihin vaan kun rahasta sovitaan.
Kyllä niillä ihmisillä tunteet on ja suurin osa on romuna sisältä, suurin osa ei haluaisi myydä itseään.
Kyllä se varmaan näillä vapaaehtoisilla voimaantujillakin jossain vaiheessa eteen tulee, viimeistään silloin kun kupla puhkeaa ja tajuavat että eipä se muuten ollutkaan voimaannuttavaa vaan itse asiassa varsin nöyryyttävää.
Mulle nyt on loppupeleissä aivan sama mitä kukakin tekee. Toivottavasti vaan ihmiskauppa vähenis ja jos tällaista ammattia harjoittaa niin tekee sitä sitten tästä palstalla kuulutetusta omasta innosta ja nautinnonhausta. Mietinpä vaan että kuka oikeasti nauttii seksistä joidenkin ventovieraiden pääasiassa keski-ikäistyneiden ukkojen kanssa? Itse olen nuori nainen ja tavallaan ymmärrän että kyseessä on ehkä äkkiseltään ajateltuna ”helppo” raha, mutta totuus iskee ennen pitkään. Ihmisen psyykettä tuollainen rasittaa aivan varmasti.
Niin kauan kun prostituutiolle on kysyntää, ihmiskauppa tulee jatkumaan. Kun valtiot laillistavat prostituution ja bordelleja perustetaan, ihmiskaupan kysyntä lisääntyy ja ihmiskauppiaiden työ helpottuu, kun ihan kaikkea hommaan liittyvää ei tarvitse hoitaa maan alla.
Käytännössä bordellien toimintaa ei juurikaan valvota eikä sitä voidakaan valvoa siinä määrin, että oikeasti varmistuttaisiin toiminnan kokonaisvaltaisesta laillisuudesta, siitä että työntekijöillä olisi hyvät olot ja lailliset työsopimukset, heitä ei pidettäisi paikalla pakosta tai siitä, että työntekijät edes olisivat täysi-ikäisiä. Kukaan ei todellisuudessa suojaa työntekijöitä väkivallalta, pakottamiselta tai miltään muultakaan väärinteolta. Vielä kohtalaisen vähän aikaa sitten Saksassa mainostettiin erikseen kondomittomia paikkoja. Muutenkin bordellien mainostuskeinot ovat todella ihmisarvoa alentavia ja tietenkin naisia esineellistäviä. Se heijastuu muuhunkin yhteiskuntaan ja toisinpäin, bordellien olemassaolo heijastaa yhteiskunnan arvoja, tai niiden puutetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kontulalta voisi kysyä haluaako hän itse mennä alalle politiikan jälkeen. Jos ei kiinnosta, niin miksi tyrkyttää sitä muille?
Ihmiskauppaan tulee puuttua ja alasta tulee tehdä turvallinen. Ei se tarkoita, että kenenkään on pakko ryhtyä seksityöntekijäksi.
Ja mitenköhän tämä muka toteutetaan?
Esimerkiksi Saksassa on lailliset bordellit ja ihmiskauppa rehottaa enemmän kuin koskaan.
Englannissa tehtiin bordellikokeilu ja lopputulos oli turvattomuuden lisääntyminen alueella ja kasa muitakin ongelmia.Työ, jossa ihmisen kehoa myydään, ei voi olla koskaan turvallista tai vapaata ihmiskaupasta. Siksi tällaista työtä ei yksinkertaisesti pidä olla.
Minun mielestäni tämäkään ajatus ei ole tyydyttävä, koska seksityötä kuitenkin on ja tulee olemaan. Maailman vanhin ammatti jne. Tämän takia on ensiarvoisen tärkeää, että seksityöstä tehdään niin turvallista kuin mahdollista. Seksityöntekijät itse tietävät parhaiten, mitkä keinot siinä ovat parhaita. Moralismin ei pitäisi estää tarvittavia toimenpiteitä. Esim. Ruotsissa seksityöntekijöillä oli joskus käytössä kännykkäappi, jonka avulla pystyivät olemaan yhteydessä toisiinsa ja pitämään huolta, että kaikki ok asiakkaiden välissä, mutta sen käyttö estettiin jonkun parituspykälän avulla. Se, että seksityö on mahdollisimman turvallista ja että seksityöntekijät voivat muodostaa keskenään verkostoja, auttaa myös niitä ihmiskaupan uhreja.
En sinänsä kannata seksityötä, vaan päinvastoin näen siinä paljon ongelmia, mutta näen myös, että yritykset painaa seksityö maan alle ja kriminalisoida se, vain pahentaa alan ongelmia. Ihmiskaupan uhrejakin hyödyttää se, ettei heidän tarvitse esimerkiksi pelätä karkottamista tai muita juridisia seuraamuksia apua hakiessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kontulalta voisi kysyä haluaako hän itse mennä alalle politiikan jälkeen. Jos ei kiinnosta, niin miksi tyrkyttää sitä muille?
Ihmiskauppaan tulee puuttua ja alasta tulee tehdä turvallinen. Ei se tarkoita, että kenenkään on pakko ryhtyä seksityöntekijäksi.
Esimerkiksi Saksassa on lailliset bordellit ja ihmiskauppa rehottaa enemmän kuin koskaan.
Englannissa tehtiin bordellikokeilu ja lopputulos oli turvattomuuden lisääntyminen alueella ja kasa muitakin ongelmia.Työ, jossa ihmisen kehoa myydään, ei voi olla koskaan turvallista tai vapaata ihmiskaupasta. Siksi tällaista työtä ei yksinkertaisesti pidä olla.
Minun mielestäni tämäkään ajatus ei ole tyydyttävä, koska seksityötä kuitenkin on ja tulee olemaan. Maailman vanhin ammatti jne. Tämän takia on ensiarvoisen tärkeää, että seksityöstä tehdään niin turvallista kuin mahdollista. Seksityöntekijät itse tietävät parhaiten, mitkä keinot siinä ovat parhaita. Moralismin ei pitäisi estää tarvittavia toimenpiteitä. Esim. Ruotsissa seksityöntekijöillä oli joskus käytössä kännykkäappi, jonka avulla pystyivät olemaan yhteydessä toisiinsa ja pitämään huolta, että kaikki ok asiakkaiden välissä, mutta sen käyttö estettiin jonkun parituspykälän avulla. Se, että seksityö on mahdollisimman turvallista ja että seksityöntekijät voivat muodostaa keskenään verkostoja, auttaa myös niitä ihmiskaupan uhreja.
En sinänsä kannata seksityötä, vaan päinvastoin näen siinä paljon ongelmia, mutta näen myös, että yritykset painaa seksityö maan alle ja kriminalisoida se, vain pahentaa alan ongelmia. Ihmiskaupan uhrejakin hyödyttää se, ettei heidän tarvitse esimerkiksi pelätä karkottamista tai muita juridisia seuraamuksia apua hakiessaan.
Jos ihminen Suomen kaltaisessa hyvinvointivaltiossa, jossa on erinomaiset mahdollisuudet kouluttautumiseen ja eri uravalintoihin, valitsee ammatikseen seksin myymisen, on vähintään kohtuullista, että hän ymmärtää alaan liittyvät riskit ja kantaa niiden minimoimisesta itse vastuun. Mitään lakeja heidän turvakseen, verkostoja tai sovelluksia ei tarvita, sehän olisi vähän sama kuin järjestäytyneen rikollisuuden tyypeille tehtäisiin myönnytyksiä, jolla minimoitaisiin "työhön" liittyvät riskit.
Paapotaanko seksityöläisiä nykyään vain siksi, että he ovat enimmäkseen naisia ja koetetaan tehdä seksityöstä normaalia, "vain ammatti muiden joukossa", mitä se ei ole eikä tule koskaan olemaan? Samallahan voisi normalisoida palkkamurhat, epävirallisen velanperinnän ja huumekaupan. Prostituutio menee ainakin minulla tuohon samaan kategoriaan, vaikka se ei olekaan enää kriminalisoitua.
On vaikeaa uskoa että joku tekisi seksityötä ikinä täysin vapaasta tahdosta ja ennen kaikkea halusta.
Vaikka käytännössä päättäisi alalle mennä, en usko missään tapauksessa että kyse on aidosta halusta tehdä sitä työkseen että myy itseään. Vieläpä naurettavan halpoihin hintoihin. Mikään summa ei ole tarpeeksi paljon, että se olisi itsensä myymisen arvoinen. En itse ainakaan keksi mitään hintaa jolla myisin itseäni. Ihminen ei ole myytävänä. Ihminen ja seksuaalisuus ei ole kauppatavaraa.
Jos jokainen seksityöläinen menisi terapiaan, löytyisi sieltä jokaiselle syy miksi työtään tekee. Eikä se olisi kovin kaunis tarina.
Joskus ihminen sulkee silmänsä ja uskottelee itselleen tekevänsä jotain aidosta halustaan vaikka todellisuudessa elämässään on ollut sellaisia vaikutteita, jotka vievät henkilön joskus väärillekin poluille.
Jokainen järkevä ja empaattinen ihminen tajuaa tämän. Siksi en voi arvostaa seksiä ostavia ihmisiä.
En katso alemmas seksinmyyjiä, koska heitä ymmärrän. Seksinostajia kohtaan en sen sijaan tunne minkäänlaista myötätuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen Suomen kaltaisessa hyvinvointivaltiossa, jossa on erinomaiset mahdollisuudet kouluttautumiseen ja eri uravalintoihin, valitsee ammatikseen seksin myymisen, on vähintään kohtuullista, että hän ymmärtää alaan liittyvät riskit ja kantaa niiden minimoimisesta itse vastuun. Mitään lakeja heidän turvakseen, verkostoja tai sovelluksia ei tarvita, sehän olisi vähän sama kuin järjestäytyneen rikollisuuden tyypeille tehtäisiin myönnytyksiä, jolla minimoitaisiin "työhön" liittyvät riskit.
Paapotaanko seksityöläisiä nykyään vain siksi, että he ovat enimmäkseen naisia ja koetetaan tehdä seksityöstä normaalia, "vain ammatti muiden joukossa", mitä se ei ole eikä tule koskaan olemaan? Samallahan voisi normalisoida palkkamurhat, epävirallisen velanperinnän ja huumekaupan. Prostituutio menee ainakin minulla tuohon samaan kategoriaan, vaikka se ei olekaan enää kriminalisoitua.
Minulla on se kutina, että jotta näitä patriarkaalisia rakenteita saadaan murskattua tästäkin, aletaan esitellä naisille suunnattuja seksipalveluja yhä harmittomimpana tapana ”ostaa hellyyttä”. Etenkin sille keski-ikäiselle, vauraammalle porukalle, joka on jo valmiiksi asennoitunut kokeilemaan kaikenlaista eikä ajatus seksin ostosta puistata, päin vastoin ostaisivat mielellään, jos stigmaa saataisiin pois.
Harmitonta, helppoa, kätevää ja nautinnollista.
Tähän päälle sitten vielä kaikki seksuaalivähemmistöt ja heidän mahdollinen yksinäisyytensä ja kosketuksentarpeensa (tätä sanaa käytetään myyntipuheessa). Seksi voidaan tosiaan paketoida samanlaiseksi tarpeeksi ja ihmisoikeudeksi kuin ruoka, ja tätä työtä on jo tehtykin mm Sexpon osalta.
Seksi irroitetaan siis kursailematta ja näennäisen järkevästi ihmissuhteista, eikä suostuta näkemään palveluissa muuta kuin hyviä puolia kaikille. Tyyliin aikuiset aikuisille.
Kaikki osapuolet käyttäytyvät korrektisti ja kunnioittavat toisiaan. Herää vain kysymys, miksi seksi ihmissuhteissa on nykyään niin vaikeaa/epävarmaa, että sille on luotava markkinoita.
Siis tuon linkin mukaan wolt-kuskin työ on huoraamista, tämä selvä, no eipä se uutinen olekaan.
Ihminen joka kiistää ihmiskaupan olevan suurin syy miksi seksikauppa on olemassa, on totuutta pakeneva ja omaa sikamaista käytöstään sokeasti puolustava ihminen. Tässä maailmassa on seksinmyyntiä, koska ihmiset voivat huonosti, käyttävät toisia hyväkseen, eivät osaa luoda ihmissuhteita (joista seksiä saisi), ovat itsekkäitä.
Näin saadaan maahan ulkomaalaisia naisia joille kelpaa nämä meidän ongelmamiehetkin.
Vierailija kirjoitti:
Näin saadaan maahan ulkomaalaisia naisia joille kelpaa nämä meidän ongelmamiehetkin.
Niin kun eivät paremmasta tiedä ja ovat köyhistä oloista.
Vierailija kirjoitti:
Nuohan voisi yhdistää yhdeksi ja samaksi palveluksi. Olisi kätevää.
It`s called call girl. En tiedä tulevatko potkulaudalla.
Ehkä nykyinen urbaani, atomisoitunut ja riippumattomuutta korostava eetos sopii mainiosti seksin ostamisen ja myymisen kanssa. Molemmat saavat jotain, mutta pitävät kuitenkin vapautensa, nykyarvoista tärkeimmän. Parisuhdekin nähdään nykyään kalkkisten ja heteroaivopestyjen tylsimysten vaivaannuttavan toivottomana kulissina: miksi esittää rakastavaa saadakseen naida jotakin keskinkertaista vastapuolen edustajaa, jos fiksumpiakin ratkaisuja on tarjolla. Mitä kuumempi pakkaus, sitä paremman tilin voi ulkoisella viehätysvoimallaan tehdä - sukupuoli ei enää ole määräävä tekijä.
v- venäjällä tulijat polkeneet hinnat pitäähän paikallisia tovereita tukea tiä vaikka kontula saisi heistä kanssa sisaria koneisiin seisoskelemaan.
Laitatko esimerkkejä varakkaista sinkkunaisista? Tuota edellistä kysymystäni et tainnut ymmärtää?