Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

WTD-Nata mässäilee hanhenmaksalla - epäeettistä! =(

Vierailija
07.02.2015 |

Nata on laittanut instagramiin kuvan ravintola Gaijin annoksesta ja on näemmä syönyt hanhenmaksaa. Hyh hyh! Suomessa hanhenmaksan tuotannossa on hanhien pakkosyöttö kielletty, mutta ilmeisesti ravintola Gaijin hanhenmaksa ei ole suomalaista? Ainakin Gaijin on Animalian hanhenmaksalistalla, joka pitää sisällään ravintolat "jotka joko eivät ole vastanneet mistä maasta tarjottu hanhenmaksa on peräisin tai ovat vastanneet sen olevan ulkomaalaista ja siten todennäköisesti pakkosyötettyä."

Nata hei, kerro meille onko syömäsi hanhenmaksa suomalaista vai ulkomaista julmaa eläinrääkkäystä? Jos Gaijin hanhenmaksa on ulkolaista, niin tippuu kyllä pisteet jos Nata haluaa tuollaista tukea!

Nimimerkillä katsokaa videoita hanhien pakkosyötöstä...

Kommentit (170)

Vierailija
41/170 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:38"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:36"]

Ihan oikeesti en oo ikinä ennen kuullut. Onko tää yleistäkin tietoa? Ei näytä olevan kun ei oikeesti kukaan tiedä. Oisko kannattanu alottaa esim. otsikko aiheesta hanhien pakkosyöttö? Eikä "siis tää bloggaaja meni taas tekeen tälleen". Umm, ketään ei itseasiassa kiinnosta ja hyvää tarkoittava aihe menee sivusuun. Todellista eläimistä välittämistä aloittaa tällainen ketju kun vois tuoda ihmisten tietoisuuteen ITSE ASIAN. huoh

[/quote]

Vaikka sä pikkuteini et tietäisi, niin se ei tarkoita mitään, koska olet joku sivistymätön keravateini.

Normaalit ihmiset kyllä tietävät tällaiset asiat, ja ehkä sinäkin joskus, jos pääset jonnekin sivistyksen pariin sieltä keravan amiksesta.
[/quote]
Juuh elikkäs et vastannut millään tavalla esitettyyn kysymykseen.
Mistä olet kuullut asiasta?

Vierailija
42/170 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:46"]

Juuh elikkäs et vastannut millään tavalla esitettyyn kysymykseen. Mistä olet kuullut asiasta?

[/quote]

Kuulin asiasta 14-vuotiaana, ihan vain lukemalla lehtiä, ja tv:stä tuli dokumentti aiheesta, kun olin 15v. Olin 17v, kun luin singerin kirjan eläinten oikeuksista, ja spesismista.

Ennen oli tapana lukea lehtiä, ottaa asioista selvää, katsoa muutakin kuin jotain tosi-tv ohjelmia, sen takia muut tietävät tällaiset jutut ja sinä et. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/170 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hanhenmaksaa pidetään erittäin hienostuneiden ruokien raaka-aineena, mutta sen kasvatusmenetelmiä kritisoidaan julmina, sillä juuri ennen teurastusta eläimiä pakkoruokitaan joidenkin viikkojen ajan maksan kasvattamiseksi. Suomessa hanhenmaksan kasvattaminen pakkoruokkimalla on kielletty"

Jos syö suomalaista valvotuissa oloissa tuotettua hanhenmaksaa se on ok. Jos syö ulkolaisia se yleensä on mitä julmimpaan eläinten kidutukseen osallistumista. Jos ravintola ei kerro mistä hanhenmaksa on peräisin se kertonee kaiken paikan tasosta valitettavasti myös muissakin asioissa.

Vierailija
44/170 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:46"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:38"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:36"]  Ihan oikeesti en oo ikinä ennen kuullut. Onko tää yleistäkin tietoa? Ei näytä olevan kun ei oikeesti kukaan tiedä. Oisko kannattanu alottaa esim. otsikko aiheesta hanhien pakkosyöttö? Eikä "siis tää bloggaaja meni taas tekeen tälleen". Umm, ketään ei itseasiassa kiinnosta ja hyvää tarkoittava aihe menee sivusuun. Todellista eläimistä välittämistä aloittaa tällainen ketju kun vois tuoda ihmisten tietoisuuteen ITSE ASIAN. huoh [/quote] Vaikka sä pikkuteini et tietäisi, niin se ei tarkoita mitään, koska olet joku sivistymätön keravateini. Normaalit ihmiset kyllä tietävät tällaiset asiat, ja ehkä sinäkin joskus, jos pääset jonnekin sivistyksen pariin sieltä keravan amiksesta. [/quote] Juuh elikkäs et vastannut millään tavalla esitettyyn kysymykseen. Mistä olet kuullut asiasta?

[/quote]

En ole tuo kirjoittaja, jolle vastaat, mutta mistä ylipäätään kukaan on kuullut mistään? Jotkut asiat nyt vaan kuuluvat sellaisiin asioihin, joista vähänkin tiedostava kansalainen kuulee jossain vaiheessa. Aikuisen ihmisen täytyy olla kasvanut pullossa, jos ei tiedä, miten hanhenmaksa tuotetaan. Vähän kuin ei tietäisi, että hylkeet tapetaan päähän hakkaamalla ja että turkistarhojen eläimiä pidetään pienissä häkeissä.

Vierailija
45/170 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:53"]

"Hanhenmaksaa pidetään erittäin hienostuneiden ruokien raaka-aineena, mutta sen kasvatusmenetelmiä kritisoidaan julmina, sillä juuri ennen teurastusta eläimiä pakkoruokitaan joidenkin viikkojen ajan maksan kasvattamiseksi. Suomessa hanhenmaksan kasvattaminen pakkoruokkimalla on kielletty"

Jos syö suomalaista valvotuissa oloissa tuotettua hanhenmaksaa se on ok. Jos syö ulkolaisia se yleensä on mitä julmimpaan eläinten kidutukseen osallistumista. Jos ravintola ei kerro mistä hanhenmaksa on peräisin se kertonee kaiken paikan tasosta valitettavasti myös muissakin asioissa.

[/quote]

Esim. anton antoneista ja hakaniemen hallista saa hauhalan tilan hanhenmaksaa, joka hyvissä oloissa kasvaneista hanhista.

Vierailija
46/170 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vitun väliä jollain hanhella? Kuolee se kuitenkin! Loskat suuhun sitten jälkkäriksi valittaville AV-mammoille.

-Huippukokki

Vierailija
47/170 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä keskustele herättää edes joitain. Vielä vähän aikaa sitten kuljin itsekin pimennossa; olin olevinaan niin eläinrakas ja samalla söin vailla surun häivää lihaa ja haaveilin turkiksesta. Onneksi ajatteluni muuttui radikaalisti.

Sairas on tämä maailma. Ollaan olevinaan niin fiksuja ja älykkäitä ja samalla viattomia eläimiä nyljetään mitä kauheimmilla tavoille ahneiden ja tyhmien ihmisten takia.

Vierailija
48/170 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:57"]

Mitä vitun väliä jollain hanhella? Kuolee se kuitenkin! Loskat suuhun sitten jälkkäriksi valittaville AV-mammoille.

-Huippukokki

[/quote]

Ja ruokajuomaksi lasi vettä 9€.

- Huippukokki kans nimeltään kusettaja Hans

Vierailija
49/170 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tää on ihan hyvä mainos tolle Natalle. En olisi ikinä käynyt naksuttelemassa sen sivuja ilman tätä palstaa. Vähän menee överiksi tämä mollaaminen yhden annoksen syömisestä, etenkin kun hän ei kenties ollut perillä hanhien kasvatusmenetelmistä ranskassa.

Vierailija
50/170 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:51"]

Mulla on mm. 600.000 euron arvoinen asunto etelä-helsingissä, joka on täysin maksettu muiden sijoitusten lisäksi.

Luuletko ettei mulla olisi varaa syödä jotain hanhenmaksaa.

Sun venäläismentaliteetti on säälittävä, söisit varmaan kilon koiran paskaa, jos se olisi kallista.

[/quote]

Tuo hintojen julkihuutelu se vasta venäjätyylistä nousukasmaista onkin! :D

Vierailija
51/170 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 17:05"]

Hanhia pakkosyötetään, ne elävät jonkinlaisessa häkissä, pystymättä tekemään mitään. Ne yrittävät oksentaa ruokaa pois, koska sitä tungetaan niin paljon:

[/quote]

Voihan hanhetkin olla bulimikkoja! Haloo jos niillä on eläinoikeudet samalla tavalla ku meillä ihmisoikeudet, niin kai ne voi kärsiä samoista jutuista ku ihmisetki hei! Nehän voi vaikka olla allergisia ihmisille!

Vierailija
52/170 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 17:39"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:39"]TYYPILLISTÄ SUOMALAISTA KATKERUUTTA ja käytetään taas eläinsuojelua pelkkänä tekosyynä sille omalle rumalle kateudelle! Jos joku ostaa KALLISTA hanhenmaksaa, KALLIIN minkki- tai kettuturkin, KALLIIN auton tai jotain muuta KALLISTA LUKSUSTA niin suomalainen katkera porukka alkaa kateuksissaan vuodattamaan eläinsuojelusta, luonnon saastuttamisesta jne! Jos joku nauttii KALLIITA tryffeleitä niin kateellisten pitää vetää vähintään keinotekoisesti juttuun mukaan tryffelietsintäkoirien kohtelu, vaikka nimenomaan nämä koirat pääsevät ulkoilemaan metsiin ja pelloille raikkaaseen ilmaan Italiassa ja Ranskassa, samalla kun tekevät harrastusluonteista työtä, ja kun vertaa jotain suomalaisia ahtaissa yksiöissä pidettäviä kerrostalokoiria jotka pääsee ulos kerran päivässä, niin olisin mieluummin tryffelinetsintäkoira! Kukaan ei välittäisi jos joku vetäisi jotain rääkättyä saukonmaksaa naamaan tai elävänä nyljettyä majavanturkiksia niskaan koska se ei olisi statuksen mukaan mitään luksusta, hienoa eikä kallista :D [/quote] Tiesiks et possut ettii tryffeleit...

[/quote]

Koirat JA possut.

Vierailija
53/170 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jotkut kehtaa mennä bloggaajan insta-ruokakuvan feediin paasaamaan jostain ruuan raaka-aineesta. Tyypillistä suomalaista jeesustelua!

Vierailija
54/170 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:43"]Eiköhän trendikkyys ole se avainsana. Mahtaisiko Nata hehkuttaa somessa jotain neverhöörd ravintolaa, vaikka ruoka hyvää olisikin?
[/quote] voipojat. Nevähöörd pikkuläävä ja Nata on kehunut monta kertaa! Ruoka onkin ihan mainiota!

Vierailija
55/170 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö jengi ihan tosiaan muka tiedä hanhien pakkosyötöstä kun täälläkin monelle muka tuli niin yllätyksenä? Olen hämilläni.

Vierailija
56/170 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:19"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:11"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:06"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:01"] [quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:42"] Kannattaa muistaa että on olemassa myös eettistä hanhenmaksaa, mutta eihän porukka tajua sitä kun kateellisina kantturoina täällä huutavat ja mollaavat kun joku saa jotain hintavaa ruokaa :-D Menkää siis syömään niitä omia roiskeläppäpitsaeinekisiänne ja antakaa niiden joilla rahaa herkutella rauhassa miten lystäävät ! [/quote] Kalahtiko kalikka, kun ihan kolme viestiä tilitit katkerista ja kateellisista? Eipä ole sinunlaisella ihmisellä mitään arvoa - tyhmä kuin saapaskin vielä.  [/quote] Minulla on rahaa ja voin ostaa sillä ihmisarvoa kaikkien silmissä :) Jos olisin tyhmä niin en olisi samassa asemassa kuin olen tänä päivänä, eikä minulla olisi omaisuuttani. Itse asiassa voisin ihan piruuttani ostaa muutaman hanhitilan Ranskasta joka takaisi minulle hanhenmaksan saannin myös jatkossa. Mene sinä vaikka köyttämään itsesi puuhun tai pelastamaan jonkun minkin jostain häkistä, tai vaihtoehtoisesti hankkia oikeita harrastuksia. [/quote] Taidat olla vähän sairas? Mun on tosi vaikea kuvitella että älykäs ihminen kirjoittaisi jotain noin vastenmielistä tekstiä.

[/quote]

En ole sairas, vaan rikas ja olen saanut omaisuuteni älyllä. Minun tuhlaamiseni pitää tämän maan talouden rattaat pyörimässä, mitä sinä teet edistääksesi sitä? Jarruttelet pikemminkin! Se vasta sairasta on.

[/quote]

Sairaudella ja älyllä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa; kuten ei sairaudella ja rikkaudellakaan.

Vierailija
57/170 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai eikse uskaltanukkaan tästä hanhenmaksasta kirjottaa blogiinsa vai enkö vaan löytäny? Ei tainnu Lilyläiset viimeks oikeen tykätä hanhenmaksa-hehkutuksesta saitillaan

Vierailija
58/170 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:48"]

Mä luulin olevani pesunkestävä av-mamma, mut tää keskustelu on aika vaivaannuttavaa. Ihanko MÄSSÄILEE hanhenmaksalla ja syynä venäläisyys? Voi tsiisus. Ei kiinnosta enää keskustella hanhenmaksan eettisyydestä, kun argumentit on tuota luokkaa.

[/quote]

Niinpä, kateelliset taas kaakattaa kun toinen pääsee luksus ravintolaan "mässäilemään". Maistuis varmaan av-mammoillekin niiden einesten ja heseruokien sijasta : D

Vierailija
59/170 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Espoon ja Kauniaisten eliitti ja porvarit syö hanhenmaksaa ja muita herkkuja, ne ovat enemmänkin perinne eikä siellä tulisi mieleen alkaa kyseenalaistamaan toisten ruokavalintoja. Toisen ruokaan puuttuminen kun on moukkajunttimaista käytöstä.

Vierailija
60/170 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanhet on v-maisia elukoita, käy nilkkoihin kiinni ja näykkii, kokonainen lauma kävi lapseni kimppuun vaikkei tehnyt muuta kuin käveli niiden ohi rivakasti joten minun mielestä kaikki maailman hanhet suoraan pataan vaan ja maksat ja muut irti ja tikun päähän!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi