Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentteja tällaisesta parisuhteesta?

Vierailija
18.11.2021 |

Saisiko mielipiteitä. Saatan olla jotenkin sokeutunut omalle tilanteelleni niin olisi hyvä saada ulkopuolista näkökulmaa.

Aviopuolisoni suuttuu jos ei saa mitä haluaa. Esimerkkinä vaikka se että hän haluaisi uuden telkkarin mutta minä en suostu maksamaan puolta kalliista isosta telkkarista. Hän suuttuu. Ei niinkään ala raivoamaan mutta ilmeestä näkee että on suuttunut, tiuskii ja on aika ikävä. En tiedä yrittääkö kostaa sitä ettei saanut mitä halusi vai yrittääkö suuttumalla saada haluamansa vai mitä.

Muuten asiat ok mutta tällainen rasittaa minua niin paljon että tunteenikin jo alkaa hiipumaan.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette selkeästi hyvin erilaisia ajatusmaailmaltanne. Mikä on saanut teidät ylipäätään yhteen?

Meissä on kyllä hyvin paljon samaakin. Itselleni on ihan ok että ei olla toistemme kopioita vaan vähän erilaisia. En minä koskaan suutu hänelle jos hän haluaa eri asiaa kuin minä enkä vaadi haluamaan samaa. Hän taas vaatii ja suuttuu. Ei hyväksy että olen joissain asioissa erilainen kuin hän. Välillä tuntuu kuin hän olisi kanssani vain koska haluaa hyötyä minusta ja kun en joissain asioissa suostu olemaan hyödyksi niin suuttuu. Ap

No kyllähän parisuhteessa toisesta hyödytään. Saadaan ja annetaan rakkautta. Ja maallisemmissa asioissa, esimerkiksi siivotaan ja laitetaan ruokaa YHDESSÄ. Miksi edes toisen kanssa olisi parisuhteessa, jos siitä ei ole mitään hyötyä sinulle ja sinun hyvinvoinnillesi? Miehesi haluaisi hyötyä sinusta kuitenkin eri tavalla. Ehkä te ette vain sovi toisillenne.

Kyllä minäkin sellaista hyötyä haluan ja haluan antaa että siivotaan yhdessä, autetaan kun toinen on vaikka sairas, kuunnellaan toisen murheita, tsempataan jne. Mutta minulla on oli kuin olisin esim toiselle portti saada omistusasunto ja sellaista hyötymistä joka ei tunnu kivalta yhtään. Tietysti jos molemmat haaveilisi omistusasunnosta niin ongelmaa ei olisi. Ap

Vierailija
42/53 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ottanut asian puheeksi miehen kanssa? Mieluusti kiihkottomasti ja sellaisena hetkenä kun hän ei ole suuttunut. Tajuaako itse oman käytöksensä ja sen ongelmallisuuden vai onko takana jotain perustavanlaatuisempaa tyytymättömyyttä vaikkapa asuntoasiaan - jolloin sitten paras vaihtoehto molemmille on jatkaa omia polkujaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ottanut asian puheeksi miehen kanssa? Mieluusti kiihkottomasti ja sellaisena hetkenä kun hän ei ole suuttunut. Tajuaako itse oman käytöksensä ja sen ongelmallisuuden vai onko takana jotain perustavanlaatuisempaa tyytymättömyyttä vaikkapa asuntoasiaan - jolloin sitten paras vaihtoehto molemmille on jatkaa omia polkujaan.

On hän tyytymätön moneen asiaan esim asuntoasiaan. Ehkä hän kuvitteli että voi muuttaa minut ihan erilaiseksi kuin olen kunhan ensin saa minut naimisiin kanssaan. Ap

Vierailija
44/53 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hän tyytymätön moneen asiaan esim asuntoasiaan. Ehkä hän kuvitteli että voi muuttaa minut ihan erilaiseksi kuin olen kunhan ensin saa minut naimisiin kanssaan. Ap

Teillä on erilaiset haaveet elämästä. Mitä järkeä on olla tuossa suhteessa, jos toiveet ja haaveet eivät ole yhteisiä?

Vierailija
45/53 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä on erilaiset haaveet elämästä. Mitä järkeä on olla tuossa suhteessa, jos toiveet ja haaveet eivät ole yhteisiä?

Meillä on kaksi pientä lasta. Mentiin naimisiin samalla kun kuopus kastettiin. Lapset sitoo yhteen ja vaikeuttaa eroamista. Ap

Vierailija
46/53 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kaksi pientä lasta. Mentiin naimisiin samalla kun kuopus kastettiin. Lapset sitoo yhteen ja vaikeuttaa eroamista. Ap

Paha tähän on mitään sanoa. Mutta muista, että vain sinä itse voit vaikuttaa omaan onnellisuuteesi.

Vierailija
47/53 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero.

Vierailija
48/53 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta hyvältä parisuhteelta. Ymmärtäähän sen, että välillä saattaa harmittaa, jos kovasti haluaisi jotain ja puoliso kieltäytyy, mutta ei ole aikuisen ihmisen touhua tuollainen uhmaikäisen lapsen tasoinen kiukuttelu. Jos tuo on oikeasti jatkuvaa, niin sinuna miettisin tarkkaan, että kannattaako jatkaa suhdetta. 

Vierailija
49/53 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olet virheetön ja voit vaatia toiselta täydellisyyttä?

En tietenkään. Eikä kyse ole mistään täydellisyydestä vaan pyysin kommentteja sellaiseen että toinen suuttuu aina jos ei saa mitä haluaa. Ap

Anna suuttua. Sitten, jos ne suuttumiset tekevät parisuhteestanne enemmän voimia vievän kuin voimia antavan, vedä johtopäätökset. Puhua tietysti kannattaa jo sitä ennen ja ehkä käydä pariterapeutillakin, mutta niin yksinkertaiseen asiaan se pohjimmiltaan kiteytyy, että jos suhde vie voimia enemmän kuin antaa niitä, on aika lähteä eri suuntiin.

Pariterapiaan tuommoisen takia?

Ei saattana sentään. Hulluksi on maailma mennyt. Paska ukko ulos, siinä on terapiaa ihan tarpeeksi.

Vierailija
50/53 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ukko osti oman telkkarin josta katsoo niitä iänikuisia liigapelejä. Mä katson toisessa huoneessa Netflix-sarjoja toisesta telkusta. Hylin toimii ja rauha maassa

Vierailija
51/53 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko pyytää myös kumppanisi version kotielämästänne?

Puolueettomuus ei kuulu lynkkaavan mammakuoron päämääriin.

Vierailija
52/53 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisen parisuhdemallin haluat antaa lapsillesi?

Vierailija
53/53 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde on yksi maailman vaikeimpia lajeja. Se vaatii keskustelutaitoja, joustamisen kykyä, mutta toisaalta myös kykyä erillisyyteen ja siihen, että erottaa itselle todella merkitykselliset asiat niistä vähemmän merkityksellisistä joiden kohdalla voi toisen mieliksi joustaakin.

Tästä tuli  kyllä mieleen, että kun vastikään julkaistiin tutkimus, jonka mukaan parisuhteessa elävät ihmiset elelevät kauemmin, tyytyväisempinä ja terveempinä kuin sinkut ja eronneet, että mikäköhän tässä oli muna ja mikä oli kana. Olisiko se kumminkin niin, että parisuhteeseen kykenevät ja parisuhteessa pysyvät ihmiset keskimäärin ovat joustavampia ajattelussaan, kommunikaatiokykyisempiä tms. kuin ne, jotka päätyvät eroihin tai eivät kestä ollenkaan olla parisuhteessa kenenkään kanssa? Ja jos se onkin se kireähkö luonne, joka lyhentää elinikää, ei sinänsä sinkkuus?

Parisuhde on erityisen vaikea laji palstalaisille.

Surkeaa räpellystä ja eroneuvoja, 1/5.