Onko 24-vuotias liian vanha fuksi
Haluaisin edelleen käydä opiskelijajuhlissa, mutta pelkään että mua pidetään liian vanhana sellaiseen..
Kommentit (39)
Mä haluaisin niin yliopistoon, opiskelemaan ja niihin bileisiin. Kyl sinun sijassasi menisin! Oon 28v eskari-ikäisen äiti :)
Kyllä niitä muitakin vanhempia aloittajia on, harvassa paikassa kaikki on saman vuoden ylioppilaita. Jos siltä tuntuu, että haluat mennä bileisiin, niin sen kun meet vaan. Ei se bilettäminen ole iästä kiinni, vaan asenteesta. :)
On meilläkin muutama kolmekymppinen jotka käy bileissä, ei toki kaikissa. Mutta kyllä ne 24-27 käy ihan ahkeraan, miksi ei jos ei ole lapsia :)
Riippuu tosiaan paljon alasta. Itse meinaan aloittaa 26-vuotiaana (tai täytän varmaan 27 opintojen alkaessa) koulutuksen, jossa toiset oletettavasti tulevat suoraan lukiosta. En ole mielestäni liian vanha mihinkään. Aikaisemmin yliopistossa meillä oli kaiken ikäisiä opiskelijoita ja se oli ihan normaalia. Miksi mä sitten nyt olisin jotenkin liian vanha? Tai miten se ilmenee, jos on liian vanha? Dementiaa mulla ei vielä ainakaan ole ja lonkkakin pelittää. Jaksaisin vielä bilettääkin.
Joo, tässä iässä pitäisi olla vaikka mitä saavutuksia, mutta entä jos ei syystä tai toisesta ole? Mitäs sitten tehdään? Pitäisikö vain luovuttaa? :D
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 11:57"]
Mulla oli ton ikäsenä lapsi.
[/quote]
Tulitko jo amiksen aikana raskaaksi?
Voit kysyä asiaa 55-vuotiaalta teologian opiskelija Kari Peitsamolta.
Opiskelen ammattikorkeakoulusta ja eräs luokkalaiseni on 27-vuotias. Hän bilettää villisti mukana kaikissa opiskelijatapahtumissa ja sulautuu hyvin parikymppisten joukkoon. En ikinä edes muista hänen oikeaa ikäänsä! Alunperin kuvittelin hänen olevan jotain siinä 21 tai 22v, kunnes hän kertoi oikean ikänsä :)
Täällä on yksi 41-vuotias opiskelija ;)
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 11:57"]
Mulla oli ton ikäsenä lapsi.
[/quote]
Mulla ei onneksi ollut ton ikäisenä lasta.
Kunhan luennolla et käyttäydy kuin 19-vuotias, mukaan vaan.
27-vuotiaana pullahdin ulos tekusta (tai mikä lie väliaik amk oli) 28-vuotiaana dippainssiksi opiskelemaan. Sinänsä, enpä käynyt missään pippaloissa kun olin ns oikeissa töissä, esim keksin sellaisen paikan kyin teekkarisaunan vasta valmistuttuani, yhden kaverini valmistujaisördäjäiset pidettiin tuolla.
En edes muista nykyään yhdenkään TTKK-aikaisen opiskelijakaverin nimeä, ellei lasketa sitä että joillakin luennoilla kävi myös dipaksi opiskeleva Moog Konttinen - tais olla jotain 50vee, hänelläkin ammoiset tekuinssun papyyrit taskussa.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:48"]
Olen saman ikäinen ja pian maisteri. Vauvaa yritetään myös tällä hetkellä. Pidän ikäistäni bileissä rellestäjää kyllä melko lapsellisena, itselläni se kuului omaan fuksivuoteen 19-vuotiaana. En osaisi edes kuvitella itseni ikäistä aloittamaan yliopistoa :D kaikilla tutuillani on jo vähintään kandi valmis, osa jo valmistunut, kaikki parisuhteessa ja lapsiakin monella. Taidat olla jotenkin retardi...
[/quote]
Melkein valmiina maisterina sun olisi pitänyt huomata, että yliopistossa aloittaa opiskelijoita todella laajalla ikäskaalalla. Mutta taidat olla jotenkin retardi..
Olin aikoinaan 26-vuotias fuksi eikä elämä siihen loppunut ;) En toisaalta ole ollut koskaan bilettäjä ja ainejärjestön juhlat jätin väliin, koska ei kiinnostanut. Samalla vuosikurssilla oli myös 10 vuotta itseäni vanhempi fuksi. Hengattiin aika paljon keskenämme.
Olen saman ikäinen ja pian maisteri. Vauvaa yritetään myös tällä hetkellä. Pidän ikäistäni bileissä rellestäjää kyllä melko lapsellisena, itselläni se kuului omaan fuksivuoteen 19-vuotiaana. En osaisi edes kuvitella itseni ikäistä aloittamaan yliopistoa :D kaikilla tutuillani on jo vähintään kandi valmis, osa jo valmistunut, kaikki parisuhteessa ja lapsiakin monella. Taidat olla jotenkin retardi...
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:48"]Olen saman ikäinen ja pian maisteri. Vauvaa yritetään myös tällä hetkellä. Pidän ikäistäni bileissä rellestäjää kyllä melko lapsellisena, itselläni se kuului omaan fuksivuoteen 19-vuotiaana. En osaisi edes kuvitella itseni ikäistä aloittamaan yliopistoa :D kaikilla tutuillani on jo vähintään kandi valmis, osa jo valmistunut, kaikki parisuhteessa ja lapsiakin monella. Taidat olla jotenkin retardi...
[/quote]
Porvoon yliopistosta päivää. Kuka vittu haluaa lapsia 24-vuotiaana?
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:48"]
[/quote]
Minusta 24-vuotias fuksi ei ole ollenkaan outo. Ja maisteriksi valmistutaan muuten keskimäärin 28-vuotiaina, joten miksi tuon ikäinen fuksi tai bilettäjä olisi jotenkin outo. Itse tiedän useampia 30-35-vuotiaina valmistuneita, mitäs outoa opiskelussa siis vähän vanhempana siis olisi.
Itse käyn opiskelijabileissä hyvin harvoin, mutta ei minulla silti ole mitään niitä vastaan. Jos ihminen tykkää niissä käydä, minun puolestani käykööt, ikään katsomatta. Ja mitä olen itse käynyt opiskelijabileissä meininkiä katsomassa, niin ihan varmasti sieltä löytyy niitä 25-vuotiaita bilettäjiä ja selvästi enemmän kuin yksi.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 12:50"]Meillä oli mukana myös 42-v. fuksi. Hyvin sopi joukkoon!
[/quote] Äidistäni tulee (toivottavasti) 51-vuotias fuksi ja sanoi, että ihan varmana osallistuu joihinkin partyihin ja sitseihin, ei nyt tietenkään kaikkiin.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 12:59"]
Riippuu alasta ja yliopistosta. Jossain maakuntateknisessä kaikki aloittavat opiskelijat ovat 18-19v.
[/quote]
Tuskin kaikki ovat. Miehet varsinkaan. Vai onko ne sitten jotain armeijasta vapautettuja miehiä, kun usein miehet käyvät armeijan ennen korkeakoulu- tai yliopisto-opintojaan ja aloittavat opintonsa yleensä aikaisintaan 20-21-vuotiaina.