Missä maissa saa töitä näin?
Kun kävin lyhyellä piipahduksella Yhdysvalloissa niin siellä oli lappuja liikkeiden ikkunoissa ja ovissa että he etsivät esim. tiskaajaa, myyjää tai tarjoilijaa jne. Ja jos kiinnostuu niin voi käydä samantien esittäytymässä ja kysymässä paikkaa. Suomessa ei ole tällaista suoraviivaista systeemiä, mutta onko muualla Euroopassa tätä? Jossain tietyissä maissa?
Kommentit (6)
On tota suomessakin, mutta harvinainen ilmiö kyllä..
Jossain vaateliikkeissä ja harrasteliikkeissä ollut lappuja myyjähommista suomessakin. Tavoittaa paremmin kyseisen liikkeen tuotteista kiinnostuneet kuin joku MOL:in ilmoitus.
Olen nähnyt pizzerian ikkunassa, omistajat turkkilaisia.
Irlannissa ainakin olen nähnyt ja Saksassa.
Kiinassa varmaankin saa. Sinne nousee jatkuvasti työpaikkoja kuin sieniä sateella.
Minä olin kerran juttusilla erään kiinalaisen henkilön kanssa, niin hän näytti jonkun massiivisen kiinalaisen webbisivuston, jossa oli työpaikkailmoituksia jne. Itse en siitä sivustosta paljon ymmärtänyt, koska se oli kiinankielinen, enkä osaa kiinan kieltä. Se sivusto oli varmaan jokin kiinalainen versio mol.fi:stä. Sinne tuli koko ajan sekunneissa aivan jatkuvalla syötöllä uusia työpaikkailmoituksia ja avoimia työpaikkoja. Ei ainakaan siellä ollut työpaikoista pulaa.
Tosin niitä työnhakijoitakin on siellä hieman enemmän kuin Suomessa...
Tukholmassa olen nähnyt.