Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveyspalvelut ajettu alas. Eikö enää hoitoa saa kuin ne joilla varaa yksityiseen?

Vierailija
18.11.2021 |

Tätä on jo ollut vuosia, ei liity nyt koronaan. Kaikkea ei siitäkään voida syyttää.

Kun yrität saada varatuksi aikaa lääkäriin niin kukaan ei vastaa vaikka roikkuisit linjalla tunteja. Kun jätät soittopyynnön niin sinulle soitetaan ehkä kahden viikon aikana. Yleensä ei ollenkaan. Kun joku päivä pääset läpi jonotuksesta niin ensimmäiset ajat menevät viikkojen päähän, kk taikka kahden. Ei edes soittoaikaa saa parin viikon sisälle. Päivystykseen jos lopulta pitää lähteä kun ei enää kestä oireitaan niin siellä jonotetaan lukuisia tunteja. Hyvällä tuurilla saat lääkärin joka osaa auttaa, huonolla lääkärin joka ei ymmärrä mitä puhut. Lähete, pääsy erikoissairaanhoitoon kestää useita kuukausia.

Mihin meidän verorahat käytetään? Tätä samaa sontaa on kestänyt viimeiset 5-10 vuotta eikä loppua näy. Terveiset täältä Kymenlaaksosta

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen terveydenhuolto on osittain muuttunut näennäispalveluiksi, jossa mikä tahansa digiyhteys on muka "käynti" tai "palvelua". Oikein nauratti kun taannoin huomasin Omakannasta, että se kerta kun olisin tosissani tarvinnut vauva-aikana psykologin apua ja lopulta viikkojen päästä sain vain soiton, jonka ainoa sisältö oli: "sinun pitää ymmärtää että on myös niitä jotka tatvitsevat apua enemmän kuin sinä". Se soitto oli merkitty "käynniksi psykologin vastaanotolla".

Vierailija
22/76 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. Terveydenhuolto ajetaan alas. Kohta alkaa kylmin sota aikoihin. Suomen sotaveteraanit saa pian tulevia uusia jäseniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avi selvittää jo 60 kunnan terveydenhuollon tilaa kun ihmiset ei saa yhteyttä terveydenhuoltoon ja hoitotakuusta ei pidetä kiinni.

Vierailija
24/76 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hki saa ainakin hoitoa. Maisassakin hoitajat vastaa heti aamulla kun yöllä laittanut viestiä. Voihan se olla et mummelit ei osaa käyttää muuta kuin puhelinta.

Vierailija
25/76 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että hki alueella vielä toimii, muu suomi on unohdettu. Onnea sinne kuplan sisällä asuville onnekkaille.

Vierailija
26/76 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just sain hyvää hoitoa julkisella.

T. Vaasasta päivää

Ruotsinkieliset saavat hoitoa ja palvelua mutta ei suomenkieliset.

Vierailija
27/76 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tapahtuukaan jos rokotepakko tulisi...

Vierailija
28/76 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
29/76 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on se "maailmanluokan huipputerveydenhuolto". Huvittavinta on, että tämä p*ka ei ole edes ilmaista vaan verojen lisäksi maksetaan käteisellä poliklinkkamaksut, osastopäivämaksut jne. 

Miksi tätä sanotaan "ilmaiseksi", vaikka varmasti tulee lasku perässä? Ehkä se onkin ilmaista heille, jotka eivät itse tienaa rahojaan työllään.

Vierailija
30/76 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nän se menee työikäisillä. Tosin olen itse saanut myös julkisella puolella ns. helppohin vaivoihin apua, l.kontrollit labroihin tai virtsatietulehdus mutta esim.kun halusin vatsatähystykseen äskettäin, maksoin yksityiselle. Lääkärin mukaan julkiselle ei pääse, kun sinne otetaan vain kiireellisimmät tapaukset, l.syöpäepäilyt. Näinhän voi käydä ja käy se, että vakavatkin sairaudet viivästyvät hoitokelvottomiksi! Onneksi itsellä vatsassa ei löytynyt muuta kuin lievä palleartyrä, josta refluksi johtuu ja siihen hoito.

Vierailija
31/76 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nän se menee työikäisillä. Tosin olen itse saanut myös julkisella puolella ns. helppohin vaivoihin apua, l.kontrollit labroihin tai virtsatietulehdus mutta esim.kun halusin vatsatähystykseen äskettäin, maksoin yksityiselle. Lääkärin mukaan julkiselle ei pääse, kun sinne otetaan vain kiireellisimmät tapaukset, l.syöpäepäilyt. Näinhän voi käydä ja käy se, että vakavatkin sairaudet viivästyvät hoitokelvottomiksi! Onneksi itsellä vatsassa ei löytynyt muuta kuin lievä palleartyrä, josta refluksi johtuu ja siihen hoito.

Siis lievät vaivat voivat osoittautua vaikka syövän esiasteiksi ja hoito viivästyy, kun ei tutkita ajoissa.

Vierailija
32/76 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene työterveyshoitoon niinkuin muutkin tavalliset työssäkäyvät.

Luuletko että joka työpaikalla on kaiken mahdollisen hoidon kattava työterveyshoito? Työkaveri erehtyi menemään sinne ja hänelle tuli maksettavaksi 400 euron lasku, ei kuulunut työnantajan sopimukseen tuo kyseinen tutkimus.

Vierailija
33/76 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täsmälleen samaa mieltä ja olen myös terveydenhuollossa töissä. Älkää silti meille asiasta raivotko sillä me rivityöntekijät emme voi asialle mitään. Pahimmillaan se raivoaminen vie vain aikaa siltä varsinaiselta hoidolta. Tehkää ylemmäs valituksia niin sillä on jotakin merkitystä. Me teemme parhaamme ja vähän vielä ylikin.

Työterveydenhoito on yksi vitsi kun joku täällä sitä ehdotti. Ei sinnekään aikaa saa ainakaan meidän kunnassa.

Vierailija
34/76 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveysvakuutus maksaa noin 400€ vuodessa, ei ole paha. Pääsee aina suoraan asiantuntijoille eikä tarvitse mennä arvauskeskuksen kautta. En muista, koska olen viimeksi käynyt julkisella puolella yhtään missään, joten mun verorahat menevät tässä tapauksessa hyväntekeväisyyteen.

Tämä! Noin 40€ kuussa on sen verran pieni hinta, että 90% pystyy sen maksamaan ja hoitoa saa aina tarvittaessa.

Vierailija
35/76 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerintä on sitten se että olet kuukauden jonottanut sinne terveyskeskukseen ja siellä on vastassa lääkäri joka ei ymmärrä kunnolla suomea. Useamman kerran en ole saanut oikeanlaista hoitoa kun lääkäri ei millään ymmärrä mitä tarkoitan tai en itse ymmärrä jatko hoito - ohjeita. Minulla ei ole mitään ulkomaalaisiataustaisia vastaan, mutta palvelualoilla pitäisi olla tietty kielitaso.

Kyllä on kaikki pistetty niin kuralle että ei tässä varmaan auta kun hiljaa kitua ja kuolla vaivoihinsa.

Vierailija
36/76 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomattu on. Just meni 314e yksityiselle hammaslääkäriasemalle, kun ei kunnallista aikaa saa. Pakko oli mennä ja viimeiset säästönsä käyttää, sairauspäivärahapäätöstä odottanut yli 2kk. Vääränvärinen olen.

-Turku

Näkivätkö ihonvärisi puhelimessa?

Vai jouduitko jonoon kuten tuhannet muutkin?

Kyseli tiedot puhelimessa, kun piti kertoa miksi haluan päästä hoitoon. Sanoi vaan "Ei ole aikoja", eli mitäs siihen sitten sanomaan? En voinut odottaa, koska piti päästä heti. Henkilö katsoi, ettei ollut akuutti tarve.

Olen jo sen ikäinen, että suomalaiseksi kantaväestöläiseksi tunnistaa.

Aiemmin olen yirttänyt päästä jonoon, koska on parodontti. On käytävä muutaman kk:n välein hoidossa. Silloin sanottiin, että voi päästä kenties  joskus vuoden päästä. Mulla ois lähtenyt hampaat sitä ennen.

Vierailija
37/76 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soteuudistus on sotehuononnus! Terveyskeskuksia hävitetään ja lääkärin näkeminen on yhtä harvinaista kuin kirahvin tapaaminen Keravalta. Jos ei ole varaa yksityiselle, kannattaa kirjoittaa jo testamentti. Päättäjillä on ensi luokan hoidot itsellään, ei ne välitä rahvaasta!

Vierailija
38/76 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen täsmälleen samaa mieltä ja olen myös terveydenhuollossa töissä. Älkää silti meille asiasta raivotko sillä me rivityöntekijät emme voi asialle mitään. Pahimmillaan se raivoaminen vie vain aikaa siltä varsinaiselta hoidolta. Tehkää ylemmäs valituksia niin sillä on jotakin merkitystä. Me teemme parhaamme ja vähän vielä ylikin.

Työterveydenhoito on yksi vitsi kun joku täällä sitä ehdotti. Ei sinnekään aikaa saa ainakaan meidän kunnassa.

Työterveyshuolto = soitat terveydenhoitajalle, jolle selität kaikki vaivasi yksityiskohtaisesti. Hän sitten päättää, päästääkö lääkäriin vai ei.

Vierailija
39/76 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomattu on. Just meni 314e yksityiselle hammaslääkäriasemalle, kun ei kunnallista aikaa saa. Pakko oli mennä ja viimeiset säästönsä käyttää, sairauspäivärahapäätöstä odottanut yli 2kk. Vääränvärinen olen.

-Turku

Kun odotat vielä kuukauden, voit hakea vahingonkorvausta.

Voit myös kysyä missä mennään.

Varmaan ainoa instanssi jossa kiireelliset työntekijä kohtelevat kaikkia yhtä kehnosti.

Sosiaaliasiamies kertoo oikeuksistasi.

Hoitotakuu... Ja päätökset 7 arkipäivän sisällä.

Kiitos, vähän myöhässä :D

Vierailija
40/76 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoimme juuri kuusi miljardia etelän maille. Italia hyväksyi juuri kahdeksan miljardin veronalennuksen.

Olemme maapallon tyhmin kansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän