Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksi asia, jota vihaan yli kaiken on... (en ole kysynyt sinulta mitään, vaan kerron itse)

Vierailija
19.09.2023 |

Se, kun joku (ihan kuka tahansa missä tahansa) käyttäytyy inhottavasti, mutta siinä vaiheessa, kun kohde tuo asian esiin, alkaa säälittävät selittelyt, joilla pyritään mitätöimään toisen aidot kokemukset ja aidot tunteet. "En minä ole sellaista tarkoittanut ollenkaan! :)" "Tässä on nyt käynyt jokin kamala väärinkäsitys!" "En ole tehnyt tuollaista, en ollenkaan." "Ei tässä ole kyse siitä." Jne.

V...u olisit edes sen verran selkärankainen, että MYÖNTÄISIT suoraan, että kuule juuri nimenomaan tein ja sanoin.

Mikä siinä on niin vaikeaa? Kyllä silloin uskalletaan kyykyttää, kun toinen vaikuttaa helpolta kohteelta. Heti kun alkaa puolustus, niin johan kaikki on ihan hyvällä tarkoitettua ja väärinkäsitystä vain, ei mitään sen vakavampaa! :)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska et ole kysynyt minulta mitään, en kommentoi.

Itse asiassa muuten kysyit: Mikä siinä on niin vaikeaa?

Vierailija
2/12 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan voi myös olla ihan oikeasti niin, että se ihminen ei tarkoittanut mitään pahaa vaan tuli väärinymmärretyksi. Mulla kävi hiljattain näin erään miehen kanssa. Hän kysyi ensivaikutelmaa itsestään. Minä sanoin: että hän vaikutti sellaiselta kunnon suomalaiselta mieheltä, rauhalliselta ja mukavalta. Yllättäen mies suuttui ja alkoi puolustella ettei ole mikään suomalainen hissukka, eikä tavallinen. Minä sitten yritin selittää, että minulle se suomalaisuus ei ollut siis negatiivinen piirre vaan kehu, että vaikuttaa luotettavalta, rehelliseltä ja hyvällä tapaa tavalliselta (vs. omituinen). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisinaan voi myös olla ihan oikeasti niin, että se ihminen ei tarkoittanut mitään pahaa vaan tuli väärinymmärretyksi. Mulla kävi hiljattain näin erään miehen kanssa. Hän kysyi ensivaikutelmaa itsestään. Minä sanoin: että hän vaikutti sellaiselta kunnon suomalaiselta mieheltä, rauhalliselta ja mukavalta. Yllättäen mies suuttui ja alkoi puolustella ettei ole mikään suomalainen hissukka, eikä tavallinen. Minä sitten yritin selittää, että minulle se suomalaisuus ei ollut siis negatiivinen piirre vaan kehu, että vaikuttaa luotettavalta, rehelliseltä ja hyvällä tapaa tavalliselta (vs. omituinen). 

No juu... Voihan niitä väärinymmärryksiäkin käydä, mutta itse olen herkistynyt kaiken maailman valituksille ja huomaan eleistä ja äänensävyistä, jos joku on inhottava minulle, mutta yrittää piilottaa sen hymyilemällä tmv.

Vierailija
4/12 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska itse käyttäydyt inhottavasti, kieroilet ja kyykytät, kuvittelet että kaikki muutkin toimivat samoin. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää, että olet voinut käsittää toisen sanomiset väärin? Ehkä hän olikin tysin vilpitön ja tarkoitti kehua sinua, mutta sinä ymmärsit sen pilkaksi?

Vierailija
5/12 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska itse käyttäydyt inhottavasti, kieroilet ja kyykytät, kuvittelet että kaikki muutkin toimivat samoin. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää, että olet voinut käsittää toisen sanomiset väärin? Ehkä hän olikin tysin vilpitön ja tarkoitti kehua sinua, mutta sinä ymmärsit sen pilkaksi?

Kopioisitko minulle sen kohdan, jossa kirjoitin jostain kehujutuista. En ymmärrä mitä selität.

Vierailija
6/12 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommiko se siellä? Viimeksi kun sanoin et olit unohtanut asian x. Olit ookoo etkä siltikään tehnyt asiaa pois. Sama jatkui muuallakin. Jätät naurettavan pitkiä ääniviestejä. Alat kiljumaan kuin raivotautinen noita. Kohtelet naisia ala-arvoisesti. Tuut ovista läpi (kirjaimellisesti)

Puhumiset on puhuttu.

Vierailija
7/12 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olen sivusta ihmisten keskinäisiä touhuja seurannut, ovat väärinkäsitykset ja ylitulkinnat TODELLA yleisiä.

Tietysti on myös v*ttumaisia ihmisiä olemassa, mutta väittäisin että tahattomia kömmähdyksiä on vähintäänkin yhtä paljon.

Vierailija
8/12 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvaltaisella palstalla ihmettelet kaksinaamaisuutta? 

Ainakaan alapeukkupuutetta et tule kärsimään - naiset kun ovat aina sutkiuden puolella!

Vierailija
9/12 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kerran räpännyt tän tilanteessa jossa moni ois tehnyt jotain aivan muuta:

"Mä en oo pyytänyt mitään mitä sinulta saan, mä en oo pyytänyt mitään, sinulta varsinkaan, mä en oo pyytänyt mitään mitä sinulta saan, mä en haluu et sä kaadat kaiken paskan mun niskaan!"

Lainaus: junkmail

Ehkä tajuu ehkä ei

Mun kohde tajus

Vierailija
10/12 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kopioisitko minulle sen kohdan, jossa kirjoitin jostain kehujutuista. En ymmärrä mitä selität.

Hienosti ymmärrät taas väärin. En ollenkaan ihmettele, että sinulla on vaikeuksia ihmisten välisessä kanssakäymisessä.

Vierailija
11/12 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku suuttui mulle tällä palstalla, kun yritin häntä vilpittömästi piristää ja tsempata, että näkisi jotain positiivistakin työttömyydessään. En tiedä ottiko kettuiluna vai oliko väärin edes yrittää nähdä positiivisia asioita ko tilanteesta. Olisi varmaan pitänyt olla yhtä negatiivinen hänen kanssaan, niin olisin ollut "hyödyksi. "

Vierailija
12/12 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ne oikeasti ilkeet ihmiset koskaan tekojaan myönnä, paitsi ehkä jossain maailmanlopunriidassa.

Turha hakata päätään seinään tai yrittää takoa ymmärrystä. Shake it off ja etiäpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi