Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petin miestäni, mutta HUMALASSA

Vierailija
06.02.2015 |

En ole puolustellut miehelleni pettämistäni humalatilalla, mutta olen ihmetellyt, miksi humalalla ei voisi selittää pettämistä?

Minun on täysin mahdotonta kuvitella, että pettäisin miestäni selvinpäin. Se ei tulisi mieleenikään. Viinan viedessä tilanne on erilainen. Maailman logiikka heittää jotenkin häränpyllyä.

Ja edelleenkään EN VÄITÄ, ettenkö olisi tehnyt väärin tai ettäkö alkoholilla voisi perustella pettämistään, mutta en kyllä ymmärrä sitäkään, miksi humalalla ei voisi selittää pettämiskäytöstä.

Jos oma mieheni pettäisi, niin teko tuntuisi paljon vähäisemmältä, jos se tapahtuisi kännissä baari-illan jälkeen kuin jos se tapahtuisi selvinpäin työpäivän jälkeen jonkun satunnaisen nettituttavuuden kanssa.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinut raiskattaisiin, olisitko tyytyväinen, kun raiskaaja ei saisi tuomiota vedottuaan humalatilaan?
Tai jos rattijuoppo tappaisi miehesi, se olisi vain 'kännisen vahinko', seuaamuksena vähän päiväsakkoja.

Ei humalatila ole mikään tekosyy. Kuka käskee juoda ja olla ääliömäinen? Jos otat, kärsit seuraamukset ihan normaalisti.

Vierailija
2/38 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen voi käyttäytyä hyvin kovassakin humalatilassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 17:45"]Ihmisen voi käyttäytyä hyvin kovassakin humalatilassa.
[/quote]

Totta. Itse olen hyvin jurrissa sinkkua alusvaatteisillani sängyssä kieltäytyny seksistä. Jotku idiootit ei vaan osaa hillitä itteään.

Vierailija
4/38 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä petin miestä humalassa. En tosiaan tekisi niin selvin päin, mutta kännissäkin tajusin teon olevan väärin ja että aamulla kaduttaisi. Humalatila ei ole mikään puolustus.

Vierailija
5/38 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sitä sitten lasketa.

Vierailija
6/38 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi itse valita, käyttääkö arvostelukykyä laskevia päihdeaineita. Oikeudessakin ihmiset usein vetoavat humalatilaan. Onneksi turhaan.

Vierailija
7/38 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole huoleti. Ei tuota sitten lasketa.

Vierailija
8/38 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viina oikeasti vie kontrollia kuin joiltain harvoilta, ihmiset vain antavat itselleen luvan sekoilla kun korkkaavat! Tosi harva alkaa tanssia pöydillä kotona edes kovassa kännissä mutta baarissa jo pieni hiprakka vie ihan kreisibailaajaksi

Vierailija
9/38 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietää, ettei välttämättä pysty kontrolloimaan itseään humalassa, niin ei juo. Yksinkertaista.

Vierailija
10/38 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on. Väkivallastakin yli 80 % tehdään humalassa. Sellainen aine se alkoholi nyt vain on, se laskee estoja ja hämärtää todellisuudentajun.

Kyllä minäkin käyttäydyn humalassa aivan eri tavoin kuin selvin päin. Muutun esimerkiksi hirvittävän puheliaaksi ja vapautuneeksi, vaikka selvin päin olen tiukkajäykkis.

Alkoholi on aine, joka muuttaa aivojen kemiaa. Kun aivojen kemia muuttuu, muuttuu käytöskin.

Vierailija
11/38 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mieheni perustaisi päätöksensä minun huonoihin päiviini (joka kuukausi suunnilleen samaan aikaan), niin tämä suhde loppuisi lyhyeen. Ihminen on kemiaa, johtuu kemiallinen muutos sitten kropan omasta toiminnasta tai ulkoisesta aineesta. 

Vierailija
12/38 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi olkoon sinulle. Mitä miehesi sanoit, vai kerroitko?

Vierailija
13/38 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvinpäin en olisi lähtenyt humalassa rattiin.

Vierailija
14/38 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen/pettämättä jättäminen on aina itse tehty päätös/valinta.

Vierailija
15/38 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

josjosjos

Vierailija
16/38 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään juo enää alkoholia koska yrität paeta tekemisiäsi ja vastuutasi alkoholin taakse.

Vierailija
17/38 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo toi kännikortti on hyvä vetää esiin aina. Not.

Vierailija
18/38 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla riittää aina vientiä, kun olen humalassa ja jossakin juhlimassa. Vaikka korkkarit menee kattoon naisporukassa, en ole ikinä pettänyt miestäni. En ole pettänyt, vaikka takana on jo 10 vuotta yhteistä taivalta. 

Jokainen aikuinen ottaa vastuun omasta käytöksestään - humalassakin.

Vierailija
19/38 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole puolustellut miehelleni pettämistäni humalatilalla, mutta olen ihmetellyt, miksi humalalla ei voisi selittää pettämistä?

Minun on täysin mahdotonta kuvitella, että pettäisin miestäni selvinpäin. Se ei tulisi mieleenikään. Viinan viedessä tilanne on erilainen. Maailman logiikka heittää jotenkin häränpyllyä.

Ja edelleenkään EN VÄITÄ, ettenkö olisi tehnyt väärin tai ettäkö alkoholilla voisi perustella pettämistään, mutta en kyllä ymmärrä sitäkään, miksi humalalla ei voisi selittää pettämiskäytöstä.

Jos oma mieheni pettäisi, niin teko tuntuisi paljon vähäisemmältä, jos se tapahtuisi kännissä baari-illan jälkeen kuin jos se tapahtuisi selvinpäin työpäivän jälkeen jonkun satunnaisen nettituttavuuden kanssa.

Alkoholi  on maailman surkein syy/tekosyy eikä taatusti lieventävä juttu, päinvastoin. Millainen aikuinen olet jos et vielä tiedä montako annosta voit ottaa ennen kuin sulta lähtee kontrolli ja teet tyhmyyksiä? Se että "viina vie "sinua ei ole mikään oikea syy ja saa sinut näyttämään vieläkin typerämmältä.

Fiksu  aikuinen tuntee rajansa eikä  ylitä niitä. Koita siis keksiä parempi tekosyy.

Vierailija
20/38 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi  on maailman surkein syy/tekosyy eikä taatusti lieventävä juttu, päinvastoin. Millainen aikuinen olet jos et vielä tiedä montako annosta voit ottaa ennen kuin sulta lähtee kontrolli ja teet tyhmyyksiä? Se että "viina vie "sinua ei ole mikään oikea syy ja saa sinut näyttämään vieläkin typerämmältä.

Fiksu  aikuinen tuntee rajansa eikä  ylitä niitä. Koita siis keksiä parempi tekosyy.

Nimenomaan. Jos ei ole seksuaalista itsekontrollia humalassa, niin tällaisen ihmisen elämään ei sovi sekä alkoholi että yksiavioinen parisuhde, vaan toisesta pitää luopua. Ja kyllä nämä asiat pitäisi todellakin olla itselle selvitettynä jo ennen kuin mennään vakavaan parisuhteeseen.