Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petin miestäni, mutta HUMALASSA

Vierailija
06.02.2015 |

En ole puolustellut miehelleni pettämistäni humalatilalla, mutta olen ihmetellyt, miksi humalalla ei voisi selittää pettämistä?

Minun on täysin mahdotonta kuvitella, että pettäisin miestäni selvinpäin. Se ei tulisi mieleenikään. Viinan viedessä tilanne on erilainen. Maailman logiikka heittää jotenkin häränpyllyä.

Ja edelleenkään EN VÄITÄ, ettenkö olisi tehnyt väärin tai ettäkö alkoholilla voisi perustella pettämistään, mutta en kyllä ymmärrä sitäkään, miksi humalalla ei voisi selittää pettämiskäytöstä.

Jos oma mieheni pettäisi, niin teko tuntuisi paljon vähäisemmältä, jos se tapahtuisi kännissä baari-illan jälkeen kuin jos se tapahtuisi selvinpäin työpäivän jälkeen jonkun satunnaisen nettituttavuuden kanssa.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on. Väkivallastakin yli 80 % tehdään humalassa. Sellainen aine se alkoholi nyt vain on, se laskee estoja ja hämärtää todellisuudentajun.

Kyllä minäkin käyttäydyn humalassa aivan eri tavoin kuin selvin päin. Muutun esimerkiksi hirvittävän puheliaaksi ja vapautuneeksi, vaikka selvin päin olen tiukkajäykkis.

Alkoholi on aine, joka muuttaa aivojen kemiaa. Kun aivojen kemia muuttuu, muuttuu käytöskin.

Se on hyvä kun tunnistaa käytöksensä humalassa. Vielä parempi kun se pysyy hauskanpidon tavoilla. Eikä sitä oikeasti tarvi kaataa kuin pelkäisi viinan loppuvan mailmasta. Vaikuttaa se viina käytökseen mutta ei se ole mikään vapaudut vastuusta kortti.

Vierailija
22/38 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humala ei ole syy pettää. Voisin antaa anteeksi,jos olisit huumeissa ollut.

Vierailija
24/38 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lupaat alkaa absolutistiksi, niin voisin hyväksyä sen selityksenä. Jos et, niin uudelleen pettäminen humalassa on vain ajan kysymys.

Vierailija
25/38 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko vähän siistii juoda ja saada pettää sen nojalla. Kantsisko sitte ettii sellanen mies joka kestää tuollaista lumppuilua.

Vierailija
26/38 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alkoholi oikeasti tee mitään estoille, estot ovat psykologisia ei mitään rasvaa joka liukenee alkoholin alla. Suomessa on toitoteltu propagandaa jonka mukaan estot poistuvat alkoholilla ja siten suomalaiset myös käyttäytyvät tuon mukaan. Oikeasti ei ole mitään mikä pakottaisi olemaan estoton.

Eli alkoholilla ei ole merkitystä, olisit ennemmin tai myöhemmin joka tapauksessa pettänyt. Olet pettäjä.

Vierailija
27/38 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Humala ei ole syy pettää. Voisin antaa anteeksi,jos olisit huumeissa ollut.

Älä nyt noin sano! Ap lähti varmaan heti etsimään jotain piikitettävää ensi viikonlopun bailuiltaa varten. On sitten selitys ukolle valmiina taas.

Vierailija
28/38 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humalaselitys kävisi lieventävästä asianhaarasta jos sitä alkoholia olisi väkisin suuhun kaadettu.

Se että tietää olevansa humalassa kevytkenkäisempi ja vetää siitä huolimatta kännit tarkoittaa että otat vastuun tapahtuneesta kun ensimmäinen shotti vasta koskettaa huuliasi. Eli itsehankittu humala ei ole ensinkään lieventävä asianhaara.

M

Vierailija
29/38 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tota logiikkaa, että alkoholi olisi muka jotenkin selitys sille että on pettänyt. Tietysti jokainen reagoi omalla tavallaan viinaan, mutta itse olen monesti ollut niin kännissä että en pystyssä pysy, sanat menee sekaisin eikä ajatuskaan luista, mutta ikinä ei ole tullut mieleenikään pettää poikaystävääni. Jos reagoit huonolla tavalla alkoholiin, jätä ottamatta! Ja jos ja toivottavasti kun myönnät pettäneesi miestäsi hänelle, älä vaan vetoa siihen että olit kännissä. Kanna vastuusi teoistasi äläkä puolustele itseäsi. 

Vierailija
30/38 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen tietää että kontrolli pettää humalassa niin miksi ylipäätään hankkiutuu humalaan? Tai sitten hankkiutuu sellaiseen paikkaan jossa ei ole mahdollista törttöillä humalassa esim. korpikämppä huitsihiton nevadassa, josta ihmisten ilmoille selviäminen kestää niin kauan että humalakin häviää.

Vierailija
31/38 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonallisuushäiriön yleisiin piirteisiin kuuluu, että käyttäytyy kännissä impulsiivisesti.

Vierailija
32/38 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi vähän epäselväksi kertoiko ap miehelleen, ja heivasiko mies ton lumpun veks?

Vierailija
33/38 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me miehen kans myönnetään molemmat, että kännissä lähettäs muiden mukaan. Molemmat ottaa reippaasti sillon harvoin ku ottaa ja tästä syystä juodaankin aina samoissa juhlissa, eikä käydä yksin kartsalla. Meitäkin on jotka emme saa pidettyä haarojamme kiinni ja silloin pitää tehdä tällaisia ratkaisuja muuten hyvän suhteen säilymiseksi :)

Vierailija
34/38 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole puolustellut miehelleni pettämistäni humalatilalla, mutta olen ihmetellyt, miksi humalalla ei voisi selittää pettämistä?

Minun on täysin mahdotonta kuvitella, että pettäisin miestäni selvinpäin. Se ei tulisi mieleenikään. Viinan viedessä tilanne on erilainen. Maailman logiikka heittää jotenkin häränpyllyä.

Ja edelleenkään EN VÄITÄ, ettenkö olisi tehnyt väärin tai ettäkö alkoholilla voisi perustella pettämistään, mutta en kyllä ymmärrä sitäkään, miksi humalalla ei voisi selittää pettämiskäytöstä.

Jos oma mieheni pettäisi, niin teko tuntuisi paljon vähäisemmältä, jos se tapahtuisi kännissä baari-illan jälkeen kuin jos se tapahtuisi selvinpäin työpäivän jälkeen jonkun satunnaisen nettituttavuuden kanssa.

No meinaatko olla loppuelämäsi absolutisti? Tai ainakaan et kertaakaan juo alkoholia ilman että miehesi on mukana, vahtimassa sinua koska et itse kykene käyttäytymään vastuullisesti?

Ai et vai? No se kertookin sinusta tarpeeksi, et ota vastuuta virheistäsi, tuskin edes sisimmässäsi kadut pettämistä.

Vierailija
35/38 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei alkoholi oikeasti tee mitään estoille, estot ovat psykologisia ei mitään rasvaa joka liukenee alkoholin alla. Suomessa on toitoteltu propagandaa jonka mukaan estot poistuvat alkoholilla ja siten suomalaiset myös käyttäytyvät tuon mukaan. Oikeasti ei ole mitään mikä pakottaisi olemaan estoton.

Eli alkoholilla ei ole merkitystä, olisit ennemmin tai myöhemmin joka tapauksessa pettänyt. Olet pettäjä.

Rasva joka liukenee alkoholilla :DDD Anna mun kaikki kestää. Estot on psykologisia ja tiesitkö, että viinoissaan ihmiset tappaa ja hakkaa vaimojaan, vaikkei sitä selvinpäin tekisi.

Kyllä se vaan kuule estoja poistaa siksihän sitä käytetään mielenterveysongelmissa niin paljon taivas varjele :Tää oli typerin kommentti av.lla ikinä :DDD että ihan oikein jotain aineellista nuo estot :DDD

Vierailija
36/38 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä petin, ja vielä ihan selvinpäin! En ole miehelle siitä kertonut enkä meinaa kertoa.

Vierailija
37/38 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

pett'minenn humalassa on vain seurausta siitä että sydämessäsi halusit pettää jo muutenkin, alkoholi antoi vain asiaan rohkeutta mitä olit jo haaaveillut aikasi

Vierailija
38/38 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humalassa ei tee sellaista, mikä ei kirjaimellisesti kävisi mielessäkään selvinpäin. Humalatila avaa patoutumia ja poistaa estoja, muttei muuta persoonaa. Minä en ole esim. ikinä edes leikitellyt ajatuksella laskuvarjohyppäämisestä, eikä se johdu pelosta vaan siitä, etten vain halua kokea moista asiaa, vaikka monet väittävät sen olevan hyvä kokemus. Näin ollen minua ei saa juotettua niin humalaan, että minut saisi laskuvarjohyppäämään. Sammuisin sitä ennen, koska koko ajatus on minulle mahdoton. Sitten taas karaoke on jotain sellaista, minkä ajatuksella olen leikkinyt, mutta selvinpäin siihen ei rohkeus riitä, ja seura vaikuttaa myös tosi paljon. Mutta tarpeeksi tutussa seurassa ja hyvässä humalassa, hieman yllytettynä voisin laulaa karaokea, ainakin jos biisi on tarpeeksi hyvä. Huomaatko eron? Kännissä pettävät vain ne, jotka leikittelevät ajatuksella myös selvinpäin, ainakin jos voisivat olla 100% varmoja etteivät ikinä jäisi kiinni. Tämän takia joistain tulee esimerkiksi väkivaltaisia humalassa: heidän tekisi selvinpäinkin välillä mieli tempaista turpaan, mutta känni poistaa estot.