Tunnetteko yhtään normaalia rokotekriittistä?
Omassa tuttavapiirissä kukaan normaalijärkinen, fiksu henkilö ei vastusta rokotetta. Ja nyt puhutaan parista sadasta työkaverista, harrastetuttavasta, lasten kavereiden vanhemmista yms. Ei siis yhtään. Sen sijaan rokotekriittisistä miltei kaikki on entisiä koulukavereita, joiden koulunkäynti on jäänyt elämän kova koulu-tasolle.
Miten teidän tuttavapiirissä, onko jakauma suunnilleen sama?
Kommentit (287)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sikäli vähän turha keskustelu, kun kaikki elämämkoululaisetkin voivat täällä kertoa olevansa korkeakoulutettuja ja siksi kriittisesti ajattelevia ihmisiä.
Tuntemani tai tietämäni ihmiset, jotka möykkäävät rokottamattomattomuudestaan, ovat melko kouluttamattomia. He eivät siten ole tottuneet arvioimaan tietoa eivätkä sitä, mitkä tiedon lähteet ovat luotettavia.
Lisäksi moni heistä on kotoisin muualta kuin Suomesta. Heitä yhdistää epäluulo viranomaisia ja hallitusta kohtaan yleensäkin eikä vain tässä asiassa.
No nythän voit kertoa kaikille meille ne luotettavat lähteet. Linkkejä tähänkin palstalle voi laittaa.
Kaikki rokotekriittset, 3 henkilöä, ovat jonkin sortin hihhuleita, suureen ääneen huutajia omista aatoksistaan. Ei päätä, ei häntää heidän perusteluistaan, mutta kun 'mä oon vähän erilainen kuin muut'.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttavapiirissäni on vain yksi rokotekrkitikko, siis niistä, joiden mielipiteistä koronarokotteen suhteen minulla on mitään tietoa. Hän on sisareni ja kyllä hän joskus ihan normaali ihminen oli. Valitettavasti enää ei voi näin sanoa. Aika syvälle näyttää kaikenmaailman salaliittojuttujen ja uhkakuvien keksimisen maailmaan menneen, ja se kyllä sekä surettaa, huolestuttaa että paikoin myös suututtaa minua. :(
Se, että sinua suututtaa ei vielä tarkoita, etteikö hän voisi olla oikeassa.
Hän on siis keksinyt omasta päästään tarinoita sukulaistensa ja tuttaviensa saamista rokotehaitoista ja kertonut niistä jossain rokotevastaisten ryhmässä. On siellä mm. kertonut sisarensa toisen piikin jälkeen saamasta veritulpasta jalassa. Minä olen hänen ainoa sisarensa, enkä todellakaan ole saanut veritulppaa yhtään mihinkään minkään rokotteen jälkeen. En ollut tuolloin vielä ehtinyt edes saada toista rokotetta, kun siskoni satuilujen mukaan sen veritulpan mukamas olin saanut. Olin tuolloin kyllä perunut sovitun kävelylenkin hänen kanssaan, koska olin liukastunut kotonani ja reväyttänyt takareiteni. Tästä lenkin peruuntumisesta ja tosi kipeästä takareidestäni hän oli kyllä muistanut siellä ryhmässä mainita, mutta ei jostain syystä muistanut kuitenkaan, ettei sillä asialla ollut mitään tekemistä rokotteiden kanssa.
Katson kyllä olevani ihan oikeutetusti suutuksissani siitä, että hän levittelee valheita minusta ja sukulaisistamme vain jotta saisi sopivan dramaattisia tarinoita kerrottavakseen rokotevastaisille hengenheimolaisilleen. Erikoista on sekin, että nuo ihmiset tuossa ryhmässä ovat valinneet uskoa sokeasti kaiken mikä tukee heidän agendaansa. Minä liityin itse tuohon ryhmään ja kävin siellä oikaisemassa sisareni tarinoita niiltä osin kuin varmuudella tiesin niiden olevan valheita. Minut haukuttiin valehtelijaksi (ei sisareni toimesta), oikaisuni poistettiin ja minut blokattiin ulos ryhmästä. En tiedä mitä siskoni on sen jälkeen siellä ryhmässä puhunut, mutta meihin perheenjäseniin ja sukulaisiin hän on käytännössä katkaissut välit tuon jälkeen.
Enemmän kuin suutuksissani, olen kuitenkin surullinen ja huolissani. En tiedä mitä ihmettä sisarelleni on tapahtunut, kun hänestä on yhtäkkiä tuollainen fanaatikko tullut. Enkä tiedä kuinka perheemme selviää tästä, olemmeko me menettäneet sisareni lopullisesti.
Joo tuo ei ole kyllä oikein, mutta oma siskoni kyllä halvaantui rokotteesta ja tiedän toisenkin tapauksen. En ole asialla mässäillyt.
Täällä voi kuka tahansa selittää mitä tahansa. Oma lähisukulainen, vanhempi sai tulpan jalkaansa. On käynyt tutkimuksissa. Aikoo ottaa kolmannen rokotteen, huolimatta varoituksista. 🙄
Death whis?
Kyllä on taas penaalin terävimmät kynät täällä kommentoimassa.
Taviolla on ainakin selvä käsitys äänestäjiensä tasosta. Annetaan niille leffalippuja niin kyllä se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monta tunnen. Kaikki normaaleja työssäkäyviä ja koulutettuja ihmisiä.
Et tunne. Se on fakta.
Rokottamattomat ovat kouluttomia tai huonosti koulutettuja, ja se taas johtuu siitä , että ovat tyhmiä.
Varsin suuri joukko työttömiä.
Monet äärioikeistolaisia ja ne jotka eivät ole, eivät ymmärrä, että toimivat äärioikeiston sätkynukkeina. Tämä on juuri tätä porukkaa, jolla ei ole normaaleja sosiaalisia suhteita, ovat yksinäisiä, 5-vuotiaan tasolla ja siksi kokevat samaa uhoa mölistessään rokotteita vastaan ja muka urheudestaan kuin juurkin nuo 5-vuotiaat uhoajat, jotka pelkäävät itse omassa leikissään. Laumaelukoita, jotka kokevat olevansa muka osa jotakin mölöttäessään rokotevastaista/kulkutautimyönteistä moskaansa.
Tämä edellä oleva on juuri se vääristynyt kuva, jota rokotetut pitävät päähänpinttymänään. Todellisuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Kolmivuotiasta pidetään kädestä kiinni ja sanotaan, mene nyt kiltisti ottamaan se rokote, ei se satu. Puhalletaan pipi pois. Tällä koittavat nyt vaikuttaa ihmisiin. Heidänkö suurin pelko liittyi totaaliseen fyysiseen piikityskammoon. Huh! Hienoissa käsissä tulevaisuuden suhteen ollaan " tolkun ihmisissä".
Vierailija kirjoitti:
Ainoa rokotekriittinen jonka tunnen on ollut vuosikymmeniä "erikoinen"
Onko fyysisesti terve?
Vierailija kirjoitti:
Olen niin paljon prempi ihminen kun te rokottomat.
Ap
Jees nimenomaan prempi!
Vierailija kirjoitti:
Rokotettuna minulle tulee hyväksytympi olo yhteiskunnassa. Se on iljettävä tunne, en halua kuulua tähän kiusaajien porukkaan. Rokotteet otin paineen alla. Arvostan heitä jotka kuuntelevat sydäntään viimeiseen asti.
Mikä tää paine oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen hyvin erään rokotekriittisen ja rokottamattoman henkilön, joka mahdollisen kriisitilanteen koittaessa on vastuussa eräästä meidän kaikkien turvallisuuden ja terveyden kannalta tärkeästä yhteiskunnan sektorista. Älykkäin tuntemani henkilö. Hän on saanut aiemmin hengenvaarallisia reaktioita aivan arkipäiväisestä lääkityksestä sekä influenssarokotuksesta.
Eivät tuon tason henkilöt somessa huutele, eikä heitä näy mediassa. Siksi en itsekään tarkemmin yksilöi, mistä toimialasta on kyse.
No minä taas tunnen muutaman lääkärin ja tutkijan, joista yksi on tehnyt elämäntyönsä nimenomaan rokotteiden parissa Tyynenmeren saarilla. He ovat kaikki sitä mieltä, että rokote on järkevin ja vähäriskisin tie ulos pandemiasta. Nimenomaan älykkäin tuntemani henkilö tämä yksi tutkija.
Eli mitä tästä opimme? Älykkyys ei tarkoita että on suoraan mieltä a tai b. Jokaisen pitää itse itselleen tämä perustella ja tutkia. Ongelmana onkin sitten mitä lähteitä uskoo.
Tyynenmeren saarilla? Tutkimassa radioaktiivista säteilyä atomiydinpommi kokeiden jälkeen. Liittyy koronaan miten? Terkkuja tutulles.
Minä. Otin koronapiikit vain ja ainoastaan siksi että sain green passin ja voin matkustaa ilman testejä ja karanteeneja. Sikapiikkiä en aikoinaan ottanut enkä antanut pistää sitä ainoaan lapseeni joka oli silloin 2009, 6vuotias.
Hannu Janunen kirjoitti:
En ota ikinä koronarokotetta.
Pysy sitten kotona loppuun saakka äläkä tule sairaalahoitoon vaikka sitä tarvisitkin.
Miksi nämä selvästi provoavat aloitukset saa jäädä tänne mutta kriittisesti injektioihin suhtautuvat poistetaan lähes välittömästi? Av:n ylläpitö, olette p4skaa, täyttä kuonaa koko sakki.
Vierailija kirjoitti:
Minä. Otin koronapiikit vain ja ainoastaan siksi että sain green passin ja voin matkustaa ilman testejä ja karanteeneja. Sikapiikkiä en aikoinaan ottanut enkä antanut pistää sitä ainoaan lapseeni joka oli silloin 2009, 6vuotias.
Ja sinä tule niitä jatkossakin ottamaan kiihtyvällä tahdilla. Katsellaan kuinka monta elimistösi kestää. Testaillaan , testaillaan vaan tässä vaan vähän.
Tunnen satoja ihmisiä jotka eivät ole ottaneet rokotetta ja ovat fiksuja normaaleja ihmisiä. Sen sijaan monet rokotetut ovat vauhkoja ja pelkääviä vaikka heidän pitäisi kokea turvallisuudentunne rokotteen ansiosta. MIksi näin ei ole, ihmettelen! Ei ole normaalia käytöstä tuo.
En ole ottanut rokotetta, mutta sitä ei monikaan tiedä. Ei varmasti kukaan lasten kaverien vanhemmista tiedä. Vain aivan lähimmäiset jotka ovat asiaa minulta kysyneet tietävät. Oma-aloitteisesti en ole kertonut kenellekään enkä todellakaan huutele asiasta yhtään missään.
Olen vain asiasta hiljaa sitä mieltä mitä olen.
Ainoa, jonka tunnen on elämän koululainen, ihan hauska tyyppi noin muuten mutta käyttäytyy aivan idioottimaisesti. Käy nauramassa kaikille julkaisuille Facebookissa, joissa kerrotaan koronaan kuolleista yms vakavista asioista. Aina tulee nauruhymiötä ja kommentteihin naurugiffejä. Hän kun uskoo, että kaikki on vain huijausta eikä ota myrkkypiikkiä, joka tappaa ottajaansa.
Kyllä, mutta lapsuus antroposofian syvässä päässä tulee esiin todella villeinä juttuina kun on tietyistä asioista kysymys. Argumentit todella höpöjä uskomuksia. Kyseessä on rakas ystävä, enkä ole mitään välejä katkomassa. Toivon todella, ettei sairastu varsinkaan koronan vakavaan versioon.
Tunnen hyvin muutamia jotka eivät ole rokotetta ottaneet. Yksi on hyvätuloinen ja menestynyt alle keski-ikäinen mies vaimoineen. Ainakin aiemmin he molemmat kertoivat avoimesti että eivät rokotteita ota koska eivät luota näin nopeasti kehitettyihin rokotteisiin. Tämä mies myös kertoi että pitää koko viruksen aiheuttamaa hysteriaa älyttömänä. Tästä on kuitenkin jo muistaakseni neljä kuukautta aikaa joten voi olla että näiden mielipiteet on tässä välissä muuttuneet. Pidän tätä kyseistä pariskuntaa yleisesti ottaen kuitenkin fiksuna.
Yksi on noin 25-vuotias mies, joka on voimakkaan uskonnollinen. Käsittääkseni kuitenkaan tämä uskonto ei ole tämän rokotteen ottamattomuuden taustalla. Tämä henkilö lukee netistä kaikenlaista roskaa ja uskoo kaiken lukemansa. Hänen mukaansa koronarokotteen tehosta ei ole olemassa mitään näyttöä. Ihan mukava ihminen sinällään, mutta ei mielestäni kaikissa asioissa hirveän fiksu.
Yksi on naispuolinen kolmissa kymmenissä oleva sairaanhoitaja. Hän itse on kertonut ottaneensa rokotteen, mutta tiedän muuta kautta että hän ei ole sitä ottanut. En tiedä miksi ei ole ottanut. Mielestäni hän on muuten fiksu.
Ainoa rokotekriittinen jonka tunnen on ollut vuosikymmeniä "erikoinen"