voiko naapuri olla velaton?
Mistä saan tarkastettua onko naapuri maksanut asuntolainansa kokonaan? Kertooko pankki sen jos soitan? Kuulin kun naapurit puhuivat keskenään, että 15.pvä menee viimeinen asuntolaina. Mun mielestä se ei voi pitää paikkaansa, koska ostivat talon vasta 8 vuotta sitten. Kovasti ovat remonteineet ja väittivät kesällä ettei remontteja ole tehty lainalla. Se nyt ei ainakaan pidä paikkaansa!! Meillä ainakin pelkkä katto maksoi 15 000e. Me teetimme ja he tekivät itse, mutta ei siinä työn osuus ole kuin 2-3tuhatta. Ärsyttää kun naapuristoon on sattunut tuollainen mätä omena, joka ei pysy totuudessa.
Kommentit (38)
Jos niillä on ollut vara lyhentää alusta asti reippaasti lainaa (tasaerälyhennys ja korot päälle) niin korkomenoissa säästyy paljon ja laina-aika voi jäädä lyhyeksi. Teetetty työ kyyä kallista, jos ei teetä pimeänä.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 20:24"]Minä teidät saa luulemaan että olen kateellinen? Olen vain huolissani naapurieni rehellisyydestä ja tämän alueen maineesta. Ei tee hyvää asuntojen hinnalle jos on tiedossa että täällä asuu epärehellistä väkeä! Ap
[/quote]
Heh heh! Lopeta jo, ei mene läpi.
Äh, tää on väsynyt... Ei edes naurata.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 20:31"]Pienituloisia molemmat. Mies paperitehtaassa ja nainen rakennusalalla. Duunareita molemmat. Ymmärtäisin asian jos olisi edes amk-tutkinto edes toisella. Ap
[/quote]
Mä olen duunari ja tienaan enemmän kuin lääkäri..
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 20:31"]Pienituloisia molemmat. Mies paperitehtaassa ja nainen rakennusalalla. Duunareita molemmat. Ymmärtäisin asian jos olisi edes amk-tutkinto edes toisella. Ap
[/quote]Meillä on nettotulot n. 2500 euroa. Asumme meren rannalla 260 neliön uudenkarheassa, arkkitehdin meille suunnittelemassa talossa. Lainaa ei ole yhtään ja meillä on yksi velaton sijoitusasunto.
Ratkaise yhtälö iltasi iloksi.
Huh, huh!
Onneksi en asu sinun naapurissa.
Ei paperitehtaalle ole alle 60t duuneja
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 20:16"]Tiedän kyllä paljonko lainaa ottivat. Kertoivat sen sen sillon ku oltiin vielä väleissä. Valehtelevat maksaneensa sen 8 vuodessa pois. Ei voi pitää paikkaansa, koska meillä miltei sama lainamäärä ja maksuaika lähes 20 vuotta. Ap
[/quote]
Hahhah en jotenkin ihmettele ettette ole enää väleissä jos noin koet toisten yksityisasioiden kuuluvan sulle :D hyyyi onneks et ole mun naapuri
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 20:35"]Ei paperitehtaalle ole alle 60t duuneja
[/quote]
Kuinka niin? Apinakin osaisi sitä työtä tehdä. Ehkä joku tuotantoinsinööri tuon ansitsee, mutta ei mikään ammattikoulusta tullut juntti. Ap
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 20:16"]Tiedän kyllä paljonko lainaa ottivat. Kertoivat sen sen sillon ku oltiin vielä väleissä. Valehtelevat maksaneensa sen 8 vuodessa pois. Ei voi pitää paikkaansa, koska meillä miltei sama lainamäärä ja maksuaika lähes 20 vuotta. Ap
[/quote]
Hahhah en jotenkin ihmettele ettette ole enää väleissä jos noin koet toisten yksityisasioiden kuuluvan sulle :D hyyyi onneks et ole mun naapuri
[/quote]
Anteeksi vaan mutta välirikkomme on täysin naapurien syytä! He päättivät ottaa koiran, eivätkä ensiksi tulleet meille keskustelemaan siitä. Totta kai siitä menee välit, kun eivät ottaneet toisia ollenkaan huomioon! Mistä he kuvittelivat että haluaisimme naapurustoon koiran haukkumaan?! Ap
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 20:37"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 20:35"]Ei paperitehtaalle ole alle 60t duuneja
[/quote]
Kuinka niin? Apinakin osaisi sitä työtä tehdä. Ehkä joku tuotantoinsinööri tuon ansitsee, mutta ei mikään ammattikoulusta tullut juntti. Ap
[/quote]
Olen ollut kesätöissä paperitehtaalla ja tuotannon palkat kolmivuorossa oli noin 60-80t. Aivan ammattikoulu pohjalta. Pääsin 4kk melkeen 30t, tietenkin ylitöitä mukana.
No tuota :D Mekin otettiin 5v sitten lainaa ihan mukava summa taloa varten. Vuosi maksuaikaa jäljellä, minä olen kotiäiti ja mies pienipalkkaisessa duunissa, mietippä sitä ;) Suurimmalla osalla tässä on semmonen 25 vuotta samalle summalle se laina-aika. Sijoitusasuntokin on, siitä puolet lainaa asunnon arvosta jäljellä ja maksellaan silleen ettei voittoja tipu, mutta jos rahantarve tulee niin pidellään lyehennysvapaata. Sitä on sovittuna max. 4krt/vuosi ja joka vuosi ei pidetä. Menikö aivot solmuun? ;)
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 20:39"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 20:16"]Tiedän kyllä paljonko lainaa ottivat. Kertoivat sen sen sillon ku oltiin vielä väleissä. Valehtelevat maksaneensa sen 8 vuodessa pois. Ei voi pitää paikkaansa, koska meillä miltei sama lainamäärä ja maksuaika lähes 20 vuotta. Ap [/quote] Hahhah en jotenkin ihmettele ettette ole enää väleissä jos noin koet toisten yksityisasioiden kuuluvan sulle :D hyyyi onneks et ole mun naapuri [/quote] Anteeksi vaan mutta välirikkomme on täysin naapurien syytä! He päättivät ottaa koiran, eivätkä ensiksi tulleet meille keskustelemaan siitä. Totta kai siitä menee välit, kun eivät ottaneet toisia ollenkaan huomioon! Mistä he kuvittelivat että haluaisimme naapurustoon koiran haukkumaan?! Ap
[/quote]Voi herran tähden, nyt kyllä alkaa jo hymyilyttää. Ap sittenkin osaa provoilla.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 20:16"]Tiedän kyllä paljonko lainaa ottivat. Kertoivat sen sen sillon ku oltiin vielä väleissä. Valehtelevat maksaneensa sen 8 vuodessa pois. Ei voi pitää paikkaansa, koska meillä miltei sama lainamäärä ja maksuaika lähes 20 vuotta. Ap
[/quote]
[/quote]
Anteeksi vaan mutta välirikkomme on täysin naapurien syytä! He päättivät ottaa koiran, eivätkä ensiksi tulleet meille keskustelemaan siitä. Totta kai siitä menee välit, kun eivät ottaneet toisia ollenkaan huomioon! Mistä he kuvittelivat että haluaisimme naapurustoon koiran haukkumaan?! Ap
[/quote]
Et oo todellinen!
Ap anna olla jo, tää menee aina vaan huonommaksi.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 20:33"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 20:31"]Pienituloisia molemmat. Mies paperitehtaassa ja nainen rakennusalalla. Duunareita molemmat. Ymmärtäisin asian jos olisi edes amk-tutkinto edes toisella. Ap
[/quote]
Mä olen duunari ja tienaan enemmän kuin lääkäri..
[/quote]
Reilu 10 000e/kk verojen jälkeen?
Pienituloisia molemmat. Mies paperitehtaassa ja nainen rakennusalalla. Duunareita molemmat. Ymmärtäisin asian jos olisi edes amk-tutkinto edes toisella. Ap