Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Introvertit! Miten viettäisitte unelmienne joulun yksin?

Vierailija
17.11.2021 |

Kotona, matkoilla, syöden, ulkoillen vai skippaisitteko koko pyhän?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vietän lähes aina joulun yksin, sillä vanhemmat ja veli ulkomailla (itse en saa jouluksi lomaa töistä ja tänä vuonna vielä korona ja rokotusta en ole ottanut enkä ota). aikalailla tulee skipattua koko joulu, ihan normi päivä muiden joukossa, vähän pitempi loma vaan töistä. en edes syö mitään jouluruokia tms. olen kotona, katson netflixiä ja lenkkeilen. 

Vierailija
22/49 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmien joulu olisi mökissä keskellä metsää, kasa kirjoja mukana. Ruoat saisi toimitettuna valmiina mökkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna olen niin uupunut (muistisairaan vanhemman jatkuvasta vahtimisesta) että unelmieni joulussa ei tarvitsisi tehdä mitään itse. Eli joku luksushotelli, ylellinen sänky, kylpyamme (tai ehkä uima-allas jos siellä saisi olla yksin), valmiit ruoat, kaunis ympäristö jos jaksaisin käydä välillä ulkona, ehkä joku luontopolku jonka voisi kiertää, tai kaunis maisema jota katsella ikkunasta. Luultavasti vain nukkuisin suuren osan ajasta.

Vierailija
24/49 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vietän lähes aina joulun yksin, sillä vanhemmat ja veli ulkomailla (itse en saa jouluksi lomaa töistä ja tänä vuonna vielä korona ja rokotusta en ole ottanut enkä ota). aikalailla tulee skipattua koko joulu, ihan normi päivä muiden joukossa, vähän pitempi loma vaan töistä. en edes syö mitään jouluruokia tms. olen kotona, katson netflixiä ja lenkkeilen. 

Aloituksessa kysyttiin, miten viettäisit unelmien joulun. Ei miten et vietä joulua normaalisti.

Vierailija
25/49 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat jouluni olen viettänyt yksin Osakassa, Japanissa. Lähden sinne tänäkin vuonna. Mies24

Vierailija
26/49 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla, kuin minkä tahansa viikonlopun. Joulu ei merkitse mulle yhtään mitään.

Vierailija
27/49 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen oikeastaan koko aikuisikäni viettänyt unelmieni joulun ja se menee aikalailla näin:

-Aamulla herään ja juon kahvit

-Laitan telkkarin päälle ja syön aamupalan

-Käyn kävelyllä

-Alan katsomaan leffoja ja syön suklaata kuin possu

-Käyn saunassa

-Saunan jälkeen syön lisää suklaata ja juon limpparia

-Saatan ennen nukkumista pelata konsolia

-Käyn nukkumaan

Aikalailla noin mennyt joka joulu kun omilleni muutin. Yksin myös olen ja nautin siitä kun saa olla yksin. Joulua en oikestaan juurikaan juhli eikä kodissani ole yhtään joulukrääsää.

M31

Vierailija
28/49 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin viettäisitte?

Olen viettänyt useita jouluja sekä kotona että matkoilla ihan yksin.

Kysymys oli käsittääkseni osoitettu monille introverteille, jotka haluaisivat viettää joulun yksin kukin omalla tahollaan.

"Miten te, introvertit, viettäisitte joulunne yksin?"

"Miten sinä, yksittäinen introvertti, viettäisit joulusi yksin?"

Minun unelmieni jouluun kuuluisi uima-allas. Jos ihan fantasiapuolelle mennään, niin saisin lähiuimahallin vain itseäni varten jouluaatoksi ja joulupäiväksi :-D

Vierailija
29/49 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viettänyt monta joulua yksin. Koska minulla on lähes aina ollut koira tai koiria, en ole päässyt ulkomaille, koska jouluksi on vaikea löytää hoitopaikkaa ja lemmikkihotelleja en käytä. Yhden joulun vietin kuitenkin Tallinnassa; kävelin joulutorilla ja muutenkin kaupungilla, kävin syömässä, makasin hotellissa lukemassa ja herkuttelemassa suklaalla ja muilla herkuilla.

Kotijoulut olen viettänyt aina ihan tunnelman mukaan. Joskus en ole laittanut millään tavalla joulua vaan nauttinut vain vapaapäivistä, joskus olen tehnyt itselleni suosikkijouluruokiani ja käynyt jopa joulukirkossa.

Nykyisin olen parisuhteessa. Ensimmäisen yhdessä viettämämme joulun olimme ulkomailla, viime vuonna ihan kotona kaksin, tänä vuonna joko kotona kaksin tai sitten hän menee sukulaisilleen aatoksi ja joulupäiväksi.

Vierailija
30/49 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein mieluiten oman rakkaan extrovertin kanssa.

Vierailija
31/49 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa koskaan saan viettää jouluaattoa yksin, kun on kolme lasta ja heistäkin kaksi jo sen ikäisiä, että lapsenlapsiakin saattaa olla jossain vaiheessa tulossa. He tykkäävät viettää joulua porukalla eli minun tai yhteisten sukulaistemme luona. Ja hyvä niin, joulu on perhejuhla introvertillekin.

Mutta jos joskus vietän jouluaaton yksin, unelmien joulu olisi tällainen: yksin erämökissä hankien keskellä koirieni kanssa. Joku olisi tehnyt minulle valmiiksi perinteiset jouluruuat ja lisäksi kaapissa olisi hyvää punaviiniä, glogiä, suklaata jne.

Söisin, lukisin, hiihtäisin, nauttisin hiljaisuudesta ja aikatauluttomuudesta. Televisio tai radio voisi olla ja sieltä tulisi toivottavasti myöhään illalla vielä hyvää musiikkipitoista ohjelmaa, jota voisin katsoa ennen nukkumaanmenoa.

Vierailija
32/49 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyttäisin kynttilän, lukisin kirjaa ja seuraisin maailman tapahtumia konvehti poskessa. Siinä unelmieni joulu.

Vierailija
33/49 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viettänyt monta joulua yksin. Koska minulla on lähes aina ollut koira tai koiria, en ole päässyt ulkomaille, koska jouluksi on vaikea löytää hoitopaikkaa ja lemmikkihotelleja en käytä. Yhden joulun vietin kuitenkin Tallinnassa; kävelin joulutorilla ja muutenkin kaupungilla, kävin syömässä, makasin hotellissa lukemassa ja herkuttelemassa suklaalla ja muilla herkuilla.

Kotijoulut olen viettänyt aina ihan tunnelman mukaan. Joskus en ole laittanut millään tavalla joulua vaan nauttinut vain vapaapäivistä, joskus olen tehnyt itselleni suosikkijouluruokiani ja käynyt jopa joulukirkossa.

Nykyisin olen parisuhteessa. Ensimmäisen yhdessä viettämämme joulun olimme ulkomailla, viime vuonna ihan kotona kaksin, tänä vuonna joko kotona kaksin tai sitten hän menee sukulaisilleen aatoksi ja joulupäiväksi.

Ja täydennän nyt vielä, että unelmieni jolun viettäisin matkoilla. Varsinaista joulun viettämistä siihen ei sisältyisi millään tavalla, vain pitkä reissu noin joulusta loppiaiseen jonnekin kauas. Vielä vuosi sitten haaveilin, että tänä jouluna pääsisin lähtemään Etelä-Amerikkaan, mutta ei tässä koronatilanteessa.

Vierailija
34/49 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluisin vaihtoehto olisi viettää joulu ulkomailla, mutta ei tässä koronatilanteessa. Lappi olisi myös hyvä vaihtoehto, en kaipaa kuitenkaan mitään erämaamökkiä vaan ihan jokin kylpylähotelli olisi minun mieleeni. Vähän hiihtelyä valaistulla ladulla, pitkät tovit kylpylässä, herkkuja hotellin ravintolassa, muiden ihmisten katselua vaikka en kenenkään kanssa edes juttelisi hyvän joulun toivotuksia enempää. Hotellihuoneessa kirjojen lukua ja tv:n katselua. Voisin käydä joulukirkossakin ja jollakin rekiajelulla. Jouluyönä haluaisin tehdä pienen kävelylenkin ulkona Lapin tähtitaivasta katsellen.

Vierailija
35/49 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hiihtäisin, nauttisin hiljaisuudesta ja aikatauluttomuudesta.

Tämä! Hiihtämistä yksin metsässä (valmiilla ladulla kuitenkin) valoisaan aikaan. Sitten saunaan, syömään ja kirjan tai musiikin pariin ihan omassa aikataulussa. Täällä pk-seudulla musta ja märkä joulu on todennäköisempää, eli varaunelmana voisi olla käsitöihin ja rauhallisiin venytyksiin keskittyminen. Jonkin rauhallisen jouluohjelman voisin telkkarista ehkä katsoa tai soittaa itsekseni pianoa kuulokkeet korvilla, etteivät naapurit tiedä olemassaolostani. Saunaa ei ole, mutta pitkä suihku passaa. Haahuilisin kotona pyjamassa ja jossain pehmotossuissa tai pelleilisin vaatteilla ja meikeillä, kun kukaan ei ole näkemässä.

Vierailija
36/49 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu Agatha Christien tyyliin (miss Marple, Hercule Poirot) hienoissa puitteissa mutta ilman seurustelua muiden kanssa.

Vierailija
37/49 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu Agatha Christien tyyliin (miss Marple, Hercule Poirot) hienoissa puitteissa mutta ilman seurustelua muiden kanssa.

Tämä olisi kiva, jos ei itse valikoidu murhatuksi tai murhaajaksi.

Vierailija
38/49 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime joulu oli täydellinen.

Heräsin aattoaamuna varhain, yöllä oli satanut lunta. Otin koirat mukaan ja mentiin tallille ruokkimaan hevoset, koirat pelmusi lumessa. Tallitöiden jälkeen satuloin yhden hevosistani ja lähdin rauhalliselle maastolenkille, oli hämärää ja lunta satoi hiljalleen. Mitään muita ääniä ei kuulunut kuin lumen narske hevosen kavioiden alla, metsän äänet ja mukana iloisena juoksentelevat koirat.

Päivällä otin oikein makoisat useamman tunnin päiväunet, ulkoilin koirien kanssa ja kävin viemässä hevosille jouluomenat.

Illalla lämmitin pihasaunan, söin netflixiä katsellen, katsoin kun koirat avasi lahjansa, kävin ruokkimassa hevoset ja loppuillan istuin kirja kädessä takkatulen ääressä lukien.

Tämä oli ihanin joulu, mikä minulla on koskaan ollut ja parempaa en osaa edes toivoa. :)

Monet ovat minulle ihmetelleet eikö nuorella naisella tosiaan ole yksinäistä asua isossa maalaistalossa, vain koirat seurana. Little do they know.

Vierailija
39/49 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain pientä kaupasta, vaikka porkkanalaatikkoa ja pipareita, pieni pullo punaviiniä. Lapselle tekisin hänen lempiruokaa tai ostaisin mitä jouluruokaa haluaa syödä. Kynttilöitä. Kävisimme ulkona kävelyllä vaikka sataisi vettä. Sauna tai kylpyamme. Lapselle pari pakettia, muut lahjarahat laittaisin matkakassaan. Ei niin väliä mihin menisimme kunhan olisi rauhallinen paikka, lapsi on loistava ja tosi kiltti reissukaveri. 

Vierailija
40/49 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan pelossa viime joulu yksin. Ei mitään hätää, söin vähän jouluruokia, ei mitään muuta jouluista kun parvekeella sähkökynttilät. Katoin välillä tv, olin tietokoneella. Olin jo laittanut joulutervehdykset ja taisin soittaa pvällä muutaman puhelun. 3 joulua oon vietäänyt elämässäni ulkomailla, kaukana Suomesta, ei Euroopassa, yhden joulun Hgissä perheen kanssa, muut muualla perheen kanssa Suomessa.