Introvertit! Miten viettäisitte unelmienne joulun yksin?
Kotona, matkoilla, syöden, ulkoillen vai skippaisitteko koko pyhän?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin viettäisitte?
Olen viettänyt useita jouluja sekä kotona että matkoilla ihan yksin.
Tämä! Ihania yksinäisiä jouluhetkiä! Tosin mulle on yksi "kiviriippa" ilmoittanut soittavansa jouluna , tulee saamaan jouluyllärin , puhelin on kiinni. Hyvästä syystä en halua olla puhelimitse hänen kanssa tekemisissä. Faceen olen pyytänyt , mutta "en tule sinne" , joten olkoon.
Jos laitat puhelimen kiinni, niin sitten se riippakivi soittaa hädissään 112:een kun et vastaa puhelimeen, ja pelastuslaitos tulee särkemään ulko-ovesi kun epäilevät että olet saanut sairauskohtauksen. Toivottavasti ei kuitenkaan.
En todellakaan haluaisi viettää joulua yksin. Tykkään viettää aikaa omien ihmisten kanssa.
Unelmieni joulu on sellainen, jonka vietän perheenjäsenteni kanssa, mutta jos olisi oltava joulu yksin, niin se olisi seuraavanlainen.
Kävisin kävelyllä, varsinkin jos olisi lumista ja kaunista. Kaupungin hiljainen keskusta jouluvaloineen voisi olla tunnelmallinen paikka. Tai sitten kävisin hautausmaalla kävellen.
Lukisin Raamattua eli ajattelisin niitä tapahtumia, joiden takia joulua vietän.
Söisin jouluruokaa ja -leivonnaisia.
Kuuntelisin jouluvirsiä.
Lukisin konvehteja syöden kirjaa, jonka olisin ostanut itselleni joululahjaksi.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Parhaat jouluni olen viettänyt yksin Osakassa, Japanissa. Lähden sinne tänäkin vuonna. Mies24
Menisin itse Hokkaidon puolelle. Vähän kotimaisemmat maisemat talvisin.
Vierailija kirjoitti:
Parhaat jouluni olen viettänyt yksin Osakassa, Japanissa. Lähden sinne tänäkin vuonna. Mies24
Mitäpä kautta meinaat sinne päästä?
Ei mitään 'viettäisin', vaan vietän. Vietän joka joulun yksin, matkustan johonkin maahan missä ei vietetä joulua, tai paikkaan missä mun ei tarvitse siihen osallistua millään tavalla.
Jäisin kotiin. Järjestelisin kaappeja :-D Minusta se on rentouttavaa. Järjestellessäni voisin vähän aikaa kuunnella joululauluja ja laulaa mukana. Joisin paljon teetä ja söisin graavikalaa ruisleivällä. Tekisin pienen kävelylenkin ja katselisin kerrostalokotien jouluvaloja ja -tähtiä. Makaisin matolla. Kääntäisin kylkeä. Yhden päivän tästä nauttisin. Ensimmäisenä arkipäivänä menisin varhain aamulla ihmisistä tyhjään Prismaan katselemaan värejä.
Jos olen yksin kotona joulun, "ystävällinen" naapuri on tuppautumassa kylään tai kutsumassa heille. Jotkut eivät ymmärrä, että yksin vietetty joulu on elämän parasta aikaa. Siksi joudun pitämään jouluvalot pois ikkunoista ja välttelemään ulkona käymistä. Onneksi nykyään ei ole aina lunta jouluna, niin ei jää paljastavia jälkiä lumeen.