Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuiset, jotka käyttävät xs-vaatekokoa, miten?

Vierailija
17.11.2021 |

Miten voi aikuisella ihmisellä olla niin pieni vaatekoko? Aasialaiset ymmärrän, mutta muuten en. Ettekö te syö mitään, jos kerta lasten ja nuorten koot ovat juuri sopivat? Selittäkää.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä nyt ole mitään ihmeellistä jos on pienikokoinen. Olen lyhyt ja hoikka eli lähes kaikki vaatteeni ovat kokoa xs tai jopa xxs. Syön herkkuja joka päivä eli ei voi edes sanoa että söisin terveellisesti ja yrittäisin jotenkin väkisin ja nälkiinnyttämällä pitää itseni laihana. Liikun kyllä paljon mutta ihan vain koska tykkään niistä lajeista ja haluan niitä harrastaa, en liiku siis laihuuden ylläpitämiseksi vaan siksi että haluan tehdä itselleni mielekkäitä asioita vapaa-ajallani.

Vierailija
62/82 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole noin pieni enkä 169cm pitkänä edes haluaisi olla kokoa xs. Miehen tytär on tuota kokoa, mutta hänellä on pituutta 156cm ja on hoikka. On ihan normaalipainoinen, on vain pieni ja siro. Miehen pojat ovat taas sitten kaukana XS koosta. :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin että 180-senttiselle memee M.

Vierailija
64/82 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silleen, että olen hoikka ja lyhyt aikuinen. Hoikkana pysyminen on tosin vaikeaa, mutta toistaseks onnistunut.

Vierailija
65/82 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisilla on itsekuria että pystyy pitämään painon hallinnassa ilman turpoamista

En tekisi tästä itsekurikysymystä. Toisille on mielekkäämpää nauttia elämästä ja esim. hyvästä ruoasta, toiset saavat nautintonsa hoikkuudesta ja siitä, miltä näyttävät muiden silmään. Kukin toimii omien motiiviensa mukaan.

Vierailija
66/82 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas ihmettelen, miksi koot ovat suurentuneet varsinkin Pohjois-Eurooppalaisilla merkeillä. Sitten on joku Zara, jossa joutuu farkuissa ottamaan jopa paria kokoa suuremman, ettei elimiin satu.

Vanity sizing. Naiset ostavat vaatteen mieluummin, jos vaatteessa lukee pienempi numero. Se lisää siis myyntiä. Toki germaanit ovat muutenkin vähän isompia, mutta ei se selitä kaikkea. Zara on espanjalainen ketju.

New Yorker on kyllä saksalainen, eli sikäli ristiriitaista, mutta kaikilla on vähän omat kohderyhmänsä.

Vierailija
67/82 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ruumiinrakenteesta todella paljon. Esim. itse teininä käyttämäni supertiukat farkut eivät mitenkään mahtuneet 9-vuotiaalle pikkusiskolleni, vaikka tämä oli minua 20 cm lyhyempi ja hoikka itsekin. Tätä silloin yhdessä ihmeteltiin ja naureskeltiin, mutta niin vaan ovat vartalot erilaisia.

Vierailija
68/82 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paidoissa koko xs-s, mutta housuissa koko 36-38 melko tavallinen. Olen sporttinen ja 170 cm pitkä. Minulla rasva kerääntyy omenavartalon sijaan enemmän päärynävartalon tapaa. Mitoitus myös vaihtelee paljon merkittäin. En kuitenkaan enää mahtuisi kaikkiin lukioaikaisiin vaatteisiini, mutta lihasta löytyykin nyt enemmän.

N27

Vierailija
69/82 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 160 cm pitkä ja suht hoikka, joten alaosat on xs kokoa. Yläosa onkin sit s-m koska rinnat on suht isot kroppaan nähden. 

Toki vaatekoot riippuu myös ostopaikasta ja vaatteen mallista, mitään yleispätevää vaatekokoa ei voi sanoa. 

Vierailija
70/82 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 152cm joten varmaan siksi.

Minä olen muutamia senttejä pidempi kuin sinä ja minulle XS on ollut aina liian pieni. S-M yläosissa on ollut ennen sopiva, alaosissa aina M. Nykyään yläosastossa M-L (rinnat ovat kasvaneet, lääkitys turvottaa), alaosa L. Ouversaissipaidoissa jopa S on sopiva. Tälläkin hetkellä päälläni on oversize-S-paita. M oli aivan valtava teltta.

Vierailija
71/82 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis en ole ikinä ollut mikään läskipallero. Luuston lienee melko leveää sorttia. Nykyään olen isompi kuin ennen, mutta lähinnä turvotuksen takia. Eikä ero entiseen ole mikään järkyttävä sentään.

Vierailija
72/82 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilee paljon, syö vähän jne.

Vierailija
73/82 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa oman kokemuksen mukaan New Yorkerissa housut ovat suuria mitoitukseltaan. Olen ihan aikuinen nainen ja ostan sieltä järjestään XXS-kokoisia housuja. Paidoista käytän vaihtelevasti XXS- tai XS-kokoa.

Ainoa ongelma New Yorkerin XXS yläosissa on kapeat hartiat. 

Mittani ovat 163 ja 46kg. Syön ihan normaalisti mutta ruumiinrakenteeni on hoikka, solakka ja jäntevä, olen myös pitkäraajainen ja torsoni on pienikokoinen suhteessa vartalooni.

Vierailija
74/82 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luustoni*

Vierailija
75/82 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 164 cm pitkä ja painan jotain 60-62 kg. En siis ole alipainoinen ja syön ihan normaalisti. Silti, jos haluan yläosan joka ei näytä päälläni säkiltä niin XS on se koko, jota joudun metsästämään. Joissakin vaatemalleissa se XS:kin on minulle liian säkki.

Onpas erikoista, jos noilla mitoilla XS on liian suuri. 

Tosin kohta varmasti löytyy joku mamma, joka on 80-kiloisenakin XS. 

Vierailija
76/82 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaiketi aina syönyt luonnostaan sopivasti, olen aina ollut hoikka. Nyt olen entisestään pienentynyt kun en pääse liikkumaan kuten ennen ja lihasmassa on vähentynyt. Hyötyliikuntaa pyrin hyödyntämään kyllä.

Syön kaikkea monipuolisesti mutta mässäilystä en saa nautintoa. Syön elääkseni, eli en ole mikään kulinaristikaan. Siksi kai ei mitään paino-ongelmia ole ollut muuten kuin imetysaikoina alipaino vaikka kuinka söin.

Vierailija
77/82 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysyt tätä siksi, että haluaisit itsekin olla XS-kokoinen, niin voin lohduttaa sinua, että ei sekään aina ole helppoa. Itse olen 45-vuotias pienikokoinen nainen, ja joudun usein tuskailemaan sen kanssa, että kohtuuhintaista vaatetta on vaikea löytää, jos on lapsen kokoinen, mutta naisen muodot. En halua pukeutua kuin teini, vaan kuten ikäiseni aikuinen nainen. Ostin juuri uuden, lämpimän talvitakin, josta pienin saatavilla ollut koko S näyttää päälläni lähinnä teltalta. 

Myös äitini käyttää seitsemänkymppisenä XS- tai S-kokoa, joten kai se on geeneissä. Olen tällä hetkellä lähinnä hyötyliikkuja, ja syön ihan tavallista ruokaa silloin kun on nälkä, joten mitenkään erityisesti en yritä painoani hallita. 

Vierailija
78/82 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa...mä olen aikuinen ja käytän kokoa XXS, jos satun jostain löytämään. Muuten ostan vaatteeni senttikoolla 152 lasten/ nuorten osastolta.  Kengännumero on onneksi normaali 36-37 toisin kuin äidilläni, joka joutuu tekemään ison työn löytääkseen itselleen aikuisten kengät kokoa 34-35.

Vierailija
79/82 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa kun aina kysytään "ettekö syö mitään". Etkö itse tiedä, että ihmiset ovat eri pituisia ja eri mallisia. Tuskin jostain 180cm rotevasta tulee XS-kokoinen edes syömättä olemalla, kun taas joku 155cm pieniluinen voi syödä (itselleen) normaalisti ja olla XS-kokoinen.

Vierailija
80/82 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 164 cm pitkä ja painan jotain 60-62 kg. En siis ole alipainoinen ja syön ihan normaalisti. Silti, jos haluan yläosan joka ei näytä päälläni säkiltä niin XS on se koko, jota joudun metsästämään. Joissakin vaatemalleissa se XS:kin on minulle liian säkki.

Onpas erikoista, jos noilla mitoilla XS on liian suuri. 

Tosin kohta varmasti löytyy joku mamma, joka on 80-kiloisenakin XS. 

Juu, on jotenkin vaikea käsittää miten tuo on mahdollista, ehkä on sen verran lihaksia sitten.

Itse olen 161/52, en käytä XS-kokoa vaan joskus jopa kokoa 38, mutta olenkin ns. muodokas enkä kauhean timmi. Ja 60-kiloisena näytän jo läskiltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi