Aikuiset, jotka käyttävät xs-vaatekokoa, miten?
Miten voi aikuisella ihmisellä olla niin pieni vaatekoko? Aasialaiset ymmärrän, mutta muuten en. Ettekö te syö mitään, jos kerta lasten ja nuorten koot ovat juuri sopivat? Selittäkää.
Kommentit (82)
Olen nippanappa 150 cm, aikuinen poikani 165 cm. Eli hyvinkin xs tai s.
Itse 168cm ja normaalipainoisena, kun paino on painoindeksin alapäässä käytän XS- kokoisia vaatteita. Ihan normaalisti syön ja elän.
Ihan helposti. Olin itsekin ennen xs kun painoin 53kg (olen 170cm pitkä). Nykyään olen S, kun painan 60kg.
Mun kaveri on 165cm/48kg ja käyttää xxs.
Ja ihan suomalaisia 30v naisia ollaan molemmat.
olen 160 cm pitkä ja painan 130 kg. hyvin menee xs ja on välillä liiankin iso.
Olen 162 cm ja painoni on ollut 47-50 kg. Olen 50+ v.
Lantioni ja vyötäröni ovat kapeat ja jossain vaiheessa ostin housuja vain poikien osastolta, siellä yleensä mallit kapeampia lantiolta. Usein jouduin ottamaan sisään kaikissa alavartalon vaatteissa vyötärön kohdalta, jotta pysyvät päällä. En kuitenkaan ole ollut laiha, luut eivät näy ja rinnatkin ovat mukavan kokoiset.
En voi sanoa tehneeni paljon mittojeni eteen, perimästä enimmäkseen kysymys.
Minä en taas ymmärrä miksi naiset ovat jatkuvasti susia toisilleen? Ihan varmasti tämäkin aloitus on joltain lihavalta ja katkeralta naiselta.
Ihan näin pikku vinkkinä jätä ne siiderit ja sipsit, karkit jne pois ja ala harrastamaan salia. Sitten jää tämmöiset turhat aloitukset pois =)
Näitä painoja kerrottaessa olisi hyvä muistaa eräs totuus. Kilo lihasta menee pienempään tilaan kuin kilo läskiä.
T. Housut 34/XS. Pituus 165 ja paino 62 kg.
Vartalon rakenne vaikuttaa paljon. Yläosa mulla M-L.
Vierailija kirjoitti:
Minä en taas ymmärrä miksi naiset ovat jatkuvasti susia toisilleen? Ihan varmasti tämäkin aloitus on joltain lihavalta ja katkeralta naiselta.
Ihan näin pikku vinkkinä jätä ne siiderit ja sipsit, karkit jne pois ja ala harrastamaan salia. Sitten jää tämmöiset turhat aloitukset pois =)
AP on trollimies. Ei kannata vielä tuolla kyökkipsykologian tasolla sitä praktiikkaa perustaa.
162/50, koko on XS-S merkistä riippuen. Juoksen ja katson ruokavalion perään, en muuten pysyisi tässä panossa.
Melko älykäs avaus.
Miksi 41 jalan kokoinen mies ei käytä 46 koon kenkää?
Mä olen 167 senttiä pitkä ja painan 59 kiloa eli en varsinaisesti ole XS-kokoa, mutta käytän sen kokoisia vaatteita aika usein. Tämä johtuu siitä, että olen päärynä ja minulla on todella siro ylävartalo. Housut ja hameet ostan yleensä M-koossa. Lisäksi pidän aika napakoista vaatteista ja tuntuu, että sellaiset säkkimalliset vaatteet ovat olleen muotia jo vuosia.
Me XS-naiset olemme useimmiten myös pieniluisia. 50-luvulla äitini vei minut lastenlääkärille, kun lihavat lapset omistava terveydenhoitaja sanoi minun olevan liian laiha,. Lääkäri sanoi, ettei lapsi ole mikään laiha, vaan hänellä on pienet luut! Sanoipa myös , että minusta kasvaa vartaloltani sopusuhtainen...
Vierailija kirjoitti:
Se onkin hyvä kysymys. Mulla menee joistain vaatteista XS ja joistain XL. Vaatekoot ovat todella isoja nykyään ja vaihtelevia.
Vaatekokoja on isonnettu, ilmeisesti siksi koska nykyihmiset ovat niin paksuja. Ennen käytin yleensä M-koon vaatteita, mutta nykyään S-koko on sopivampi. Olen verrannut vanhoja M-koon paitoja nykyisiin S-kokoisiin ja ne ovat yleensä saman kokoisia. Tosin on merkilläkin väliä, jotkut ovat valtavia ja osa sopivia vaikka olisivat olevinaan samaa kokoa. Olen siis nelikymppinen mies ja olen saman kokoinen kuin parikymppisenä.
Olen 164cm ja 50-52kg. Hyvin sirorakenteinen. Menee xxs-xs, mutta joissain malleissa kuten new yorkerilla paidat on liian lyhyitä tuossa koossa. Mun liivien ympärys pitäisi olla 60, mutta ei sellaisia löydä, cubukselta onneksi saa 65. Jostain muualta saa myös, mutta kuppikoot loppuu johonkin D, kun minä tarvitsen G. Alaosa on xs-s, kun kuitenkin lantio on ns normaalikokoa. Ihan normaalisti syön enkä ole himoliikkuja. Annoskoot on pieniä, kun en yhtään tykkää ähkystä. Mutta herkuttelen välillä liiankin usein.
Minä käytin n. 22-24-vuotiaana xs-kokoa, olen 170 cm pitkä ja painoin 54 kg. Jouduin kyllä todella tarkasti rajoittamaan syömisiä, jostain syömishäiriöstäkin varmaan kärsin. Nykyään painoa yli 10 kg enemmän, onnellisempi olen vaikka en yhtä hyvännäköinen.
Mitä ihmeellistä? Olen 163/ 54 ja koko xs . Joistakin vaatteista s parempi, joskus sx kin liian iso keskivartalosta.
Farkuissa tuumakoko 26- 27.
Liikun paljon ja ruuat terveellisiä.
Kehinkoostumus hyvä.
Tuntuu että koot on isontuneet pääsääntöisesti hieman. En käsitä kyllä sitä että jonkun vaihteluväli esim puserolle on xs-xl...
Mulla ei ikinä mee s koon yli.
Moni ahtautuu liian pieniin vaatteisiin, töissä tilattiin työpaitoja ja moni oikeasti m kokoinen tilaa s: ää....
No eipä oo mun murheeni toisaalta.
Lyhyt, laiha, pienet tissit ja pylly. :( Olisipa muotoja...
Siksi, koska olen hoikka. Onko ap tyhmä vai läski?
Mitä ihmeellistä siinä on? Minä olen ihan keskimittainen 167cm hoikka aikuinen, pääasiassa kokoni on S mutta minulla on lyhyt selkä joten joissakin vaatemalleissa xs paita istuu paremmin.
Meitä kun on eri kokoisia ja mallisia, sen takia siitä perus medium koosta on aikuisillekin sitten kokoskaalaa vielä molempiin suuntiin.