Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synnytys: perhehuone vai tavallinen?

Vierailija
05.02.2015 |

Kerro mielipiteesi / kokemuksesi, kummassa olit ja mitä hyvää/huonoa siinä oli?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa halusin perhehuoneen. Kummallakaan kerralla en sitä saanut.

Miksi siis kysyt? Ei se, että laittaa sen toiveeksi tarkoita. että sellaisen saisi.

Vierailija
42/48 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen synnyttyä saimme perhehuoneen ja olimme neljä yötä sairaalassa. Jäi hyvät muistot ja miehellekin se vauvan syntymä konkretisoitui heti. Toisaalta hoitohenkilökunta jätti meidät täysin oman onnemme nojaan, koska meitä oli kaksi (uunoa) paikalla vauvaa hoitamassa. Imetysapuakin sain pyydellä moneen kertaan, vaikka vauva ei meinannut oppia ollenkaan ja maitoa tursusi. Siksi niin monta yötä olimme ekan kanssa. Ja koko huone oli vain meillä, joten ei tarvinnut "sietää" vieraita ihmisiä.

Tokan lapsen kohdalla ei meille perhehuonetta tarjottu eikä sitä olisi voitu ottaakaan, koska miehen piti mennä 1,5v esikoisen luo yöksi kotiin (isovanhemmat hoiti päivät). Tavallaan oli ihana olla vain kaksin uuden tulokkaan kanssa ja keskittyä vain häneen, koska tiesin, että kotona on sitten kaksi lasta vastuulla. Eka yö meni hyvin, tokana yönä tuli toinen äiti vauvansa kanssa samaan huoneeseen ja kun oma vauvani lopetti huudon, toisen vauva aloitti. Valvoin koko yön ja halusin kiireellä kotiin, esikoistakin oli ikävä, koska oli sairaana eikä voinut sairaalaan tulla sisarusta katsomaan.

Joten en osaa sanoa juuta enkä jaata. Molemmissa oli puolensa. Esikoisen kanssa ehkä se perhehuone on kuitenkin hyvä juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti perhehuone, jos sellaisen vaan saa. Ihana rauha ja mies saa olla mukana!

Vierailija
44/48 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 14:02"]Kaksi kertaa halusin perhehuoneen. Kummallakaan kerralla en sitä saanut.

Miksi siis kysyt? Ei se, että laittaa sen toiveeksi tarkoita. että sellaisen saisi.
[/quote]

No kyllä minä ainakin ymmärrän ja tiedän, että ei sinne automaattisesti pääse, en tajua miksi teidän pitää täällä sitä jatkuvasti toitottaa, minusta se on ihan itsestään selvää, että sinne pääsee jos pääsee, minään itsestään selvyytenä en sitä pidä! (olen sen yhdessä kommentissa jopa maininnut) kyselen ihan vaan siksi, koska on myös mielipiteitä ja näkemyksiä siitä, että ei se perhehuone ole kaikille mikään välttämättömyys eikä kaikki sinne tahdo. Joillekin voi olla hankalaa vaikka se, että siellä ollaan vähän enemmän itsenäisemmin tai jos joku vaikka kokee, ettei haluakaan olla 24/7 miehen kanssa tms. Kuten sanoin mielipiteitä ja kokemuksia kysyn, en tuollaisia typeriä ja turhia kommentteja, jotka eivät edes millään lailla vastaa esitettyyn kysymykseen.
Ap

Vierailija
45/48 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, miksi osa hyökkää täällä perhehuonetta vastaaan "mitä se mies siellä muka tekisi" tai "en tod huoli miestä synnytykseen". Millaisia miehiä teillä oikein on? Mun mies ainakin osallistui vauvan hoitoon ja tutustui tulokkaaseen yhtä innokkaasti kuin minäkin. Mies myös passasi minua ja antoi kaivattuja lepohetkiä. Ei mun vauvani ainakaan nukkunut sairaalassa kuin pienissä pätkissä. Miehestä todella oli apua ja henkisestikin helpompaa, kun oli juttuseuraa omasta takaa. Meillä kävi perhehuoneessa useampia vieraita ja oli kiva, kun tapasivat koko perheen (vaikka vauvaa tulivatkin ensisijaisesti katsomaan tottakai). Minun mieheni ei halunnut edes varpaijaisiin poistua vaan piti ne sitten, kun kotiuduttiin. Ihana mies mulla onkin! Sillä ei työ tai omat menot mene perheen edelle, ei normaalistikaan, mutta ei varsinkaan silloin kun vaimonsa synnyttää yhteistä lasta.

Ap:lle suosittelen perhehuonetta ilman muuta!

Vierailija
46/48 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 14:10"]Ihmettelen, miksi osa hyökkää täällä perhehuonetta vastaaan "mitä se mies siellä muka tekisi" tai "en tod huoli miestä synnytykseen". Millaisia miehiä teillä oikein on? Mun mies ainakin osallistui vauvan hoitoon ja tutustui tulokkaaseen yhtä innokkaasti kuin minäkin. Mies myös passasi minua ja antoi kaivattuja lepohetkiä. Ei mun vauvani ainakaan nukkunut sairaalassa kuin pienissä pätkissä. Miehestä todella oli apua ja henkisestikin helpompaa, kun oli juttuseuraa omasta takaa. Meillä kävi perhehuoneessa useampia vieraita ja oli kiva, kun tapasivat koko perheen (vaikka vauvaa tulivatkin ensisijaisesti katsomaan tottakai). Minun mieheni ei halunnut edes varpaijaisiin poistua vaan piti ne sitten, kun kotiuduttiin. Ihana mies mulla onkin! Sillä ei työ tai omat menot mene perheen edelle, ei normaalistikaan, mutta ei varsinkaan silloin kun vaimonsa synnyttää yhteistä lasta.

Ap:lle suosittelen perhehuonetta ilman muuta!
[/quote]

Jotenkin juuri näin mä nään tän asian, että saa miehestä sitä apua ja turvaa ja sitten sitä omaa rauhaa, itse kun en ole mikään yltiösosiaalinen ja varsinkaan tuossa tilanteessa.
Ap

Vierailija
47/48 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 13:45"]Olin Kätilöopistolla ihan tavallisessa huoneessa ja hyvin sujui, ei mitään valittamista. En pyytänyt perhehuonetta, koska ei mies sairaalaan ois nukkumaan edes jäänyt, enkä sitä siellä kaivannutkaan. Vauvahan oli siinä rinnalla koko ajan niin ei mies ois paljoa voinut tehdä. Huonetoverina tosi mukava nainen ja molemmilla rauhalliset vieraat :)
[/quote]
Imetysyritykset poislukien, sama kuin ihmeteltäisiin, että mihin sitä äitiä siellä vierailuajan ulkopuolella tarvitaan. Kai sitä omaa lasta nyt jumalauta hoidetaan ja ihmetellään - mieluiten toisen vanhemman kanssa!

Vierailija
48/48 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up