Jos olet sairastanut Koronan, mitä oireita oli ja kuinka
Kommentit (39)
Mulla ei ollu oireita ollenkaan. Kävin testissä altistuksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ollu oireita ollenkaan. Kävin testissä altistuksen takia.
Eli kuitenkin siis positiivinen tulos oli.
Ei mitään oireita. Olen rokottamaton.
Pieretti pari päivää ja löysä uloste.
Nenä vuosi räkää ja 37.2 kuumetta kolme päivää.
Kolme päivää kestänyt keskivertoa pahempi flunssa. Kuumetta (minulla ei yleensä ole ikinä kuumetta), nuhaa, pyörrytystä, väsymystä. Jälkitautina tuli vielä 3 viikkoa kestänyt veemäinen kuiva yskä.
Vähän kuumetta 37,7 astetta kaksi päivää, kurkku kipeä yhden päivän, yskää viikon verran. Nenä tukossa pari päivää, vaikka ei varsinaista nuhaa. Kova, repivä päänsärky muutaman vuorokauden. Haju-ja makuaisti lähti lopuksi, eivätkä ole vieläkään palanneet. Olen ylipainoinen ja keski-ikäinen.
Altistumisesta 5pv kuluttua oli illalla lämpöilyn häivähdys, joka lähti nopeasti pois, seuraavana iltana sama. Kolmantena päivänä iltapäivällä oli selkeästi kuumeisempi olo. Siitä alkoi pariviikkoinen kuumeaaltoilu, korkein mittaamani oli 38 astetta. Toi väsymyksen, mutta pakolliset toiminnat pystyi kotona tekemään. Viikon kuluttua kuumeen alkamisesta maku- ja hajuaisti katosi kokonaan 4 päiväksi. Loppupuolella oli kuivaa yskää ja hengityksen rohinaa nukkumaan mennessä, välillä pientä puutumista raajoissa. Kolmen viikon jälkeen olin terve.
t. savuton, ylipainoinen, rokottamaton
Päänsärky joka vihloi oikein julmasti kesti muutaman päivän ja maha meni sekaisin. Ei yskää, ei kuumetta, nuhaa eikä kurkkukipua mutta silmiä särki ja tuo päänsärkykin vihloi enimmäkseen silmien takana ja välillä tuntui kuin jotain piikkiä työnnettäisiin silmästä pään läpi. Vaikea selittää mutta tuntui todella ilkeältä ja pelottavalta.
Lisäksi väsytti ja pitkän aikaa hikoilutti aivan älyttömän herkästi eli ihan normi kotihommatkin sai hien valumaan ihan noroina. En siis ole hikoillut ennen noin runsaasti edes juoksulenkillä tai saunassa..
Testissä kävin koska mies sai tartunnan töistä. Hänellä oireet oli enempi flunssamaisia, mutta tosiaan tyyliin nenä oli tukossa. Sairastimme vajaa vuosi sitten.
Monelt se big brother tänää alkaa, ettei vaan tarvis yhtää ajatella- Kotona ollu melkee kaks vuotta ja kaikki piikkit otetteu, lisää odottelen. Ja maski päässä kotonakin!
Minulle ei noussut kuin vähän lämpöä eli just meni yli 37 asteen mutta väsymys oli kyllä kuin kunnon kuumeessa eli mitään ei jaksanut. Lisäksi oli sellainen oudon heikottava olo eli särki päätä, huimasi ja etenkin jalat oli pari päivää niin kipeät (olivat siis jäykät ja tuntuivat siltä kuin olisivat turvonneet niin, ettei niveletkään enää taivu ja ihokin tuntui muutamaa numeroa liian pieneltä vaikka siis ei ne oikeasti turvonneet mihinkään vaan ainoastaan tuntuivat siltä) että oli melkoista tuskaa päästä edes vessaan. Yksinasuvana olo oli aika pelottavakin.
Flunssamaisuutta ei ollut, mutta edelleen hengästyn aiempaa helpommin ja entinen normilenkki ei suju vieläkään entisellä vauhdilla vaan sykkeet nousee turhan korkealle. Lisäksi välillä niinkin pieni juttu kuin vaikka pyykin laittaminen kuivumaan saan sydämen hakkaamaan ihan hulluna ja tulee kamala hiki. Eikä tosiaan ole raskas homma tuo.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei noussut kuin vähän lämpöä eli just meni yli 37 asteen mutta väsymys oli kyllä kuin kunnon kuumeessa eli mitään ei jaksanut. Lisäksi oli sellainen oudon heikottava olo eli särki päätä, huimasi ja etenkin jalat oli pari päivää niin kipeät (olivat siis jäykät ja tuntuivat siltä kuin olisivat turvonneet niin, ettei niveletkään enää taivu ja ihokin tuntui muutamaa numeroa liian pieneltä vaikka siis ei ne oikeasti turvonneet mihinkään vaan ainoastaan tuntuivat siltä) että oli melkoista tuskaa päästä edes vessaan. Yksinasuvana olo oli aika pelottavakin.
Flunssamaisuutta ei ollut, mutta edelleen hengästyn aiempaa helpommin ja entinen normilenkki ei suju vieläkään entisellä vauhdilla vaan sykkeet nousee turhan korkealle. Lisäksi välillä niinkin pieni juttu kuin vaikka pyykin laittaminen kuivumaan saan sydämen hakkaamaan ihan hulluna ja tulee kamala hiki. Eikä tosiaan ole raskas homma tuo.
Minulla oli ihan samanlaiset oireet! Ei flunssaa, ja vain lievää lämpöä, mutta voimat ihan pois ja tuo sydämen hakkaaminen!
Hikoilin yhden yön. Rokotteita ei tuolloin vielä ollut tälle ikäryhmälle tarjottu.
Mulla oli täysin koronan oireet kun helmikuussa 2019 altistuin (työkaverilla oli korona, toi sen matkoilta). Hirveä tauti oli silloin, makasin viikon, mutta tuohon aikaan ei vielä testattu. Siitä lähtien mulla on ollut kamala olo koko ajan. Väsyttää, lievää kuumeilua useampana päivänä viikossa, maha kuralla yhtä usein. Särkyjä, voimattomuutta. Siis edelleen. Mitään ei löydy.
Lieneekö superlongcovid sitten :(
Tuntui että on kuumetta, mutta mitatessa oli alilämpöä. Kuivaa köhää ja väsymystä hajuaisti hävisi täysin ja palautui koin kuukauden päästä .
Noin viikko altistuksesta tiistaina alkoi ensin nuha, perjantaiaamuna oli makuaisti poissa ja hajuaisti sekaisin, sunnuntaina kävin testissä ja samana iltana tuli positiivinen tulos. Maanantaina alkoi hillittömät yskäkohtaukset niin että oksennus meinasi lentää ja vesilasi tippui kädestä, yskää kesti pari viikkoa. Seuraavana yönä nousi kuume joka sahasi muutaman päivän ajan, korkeimmillaan 39. Keskiviikkoaamuna meinasin pyörtyä hampaita pestessä, konttasin sänkyyn jossa makasin omassa hikilammikossa täristen ja mietin pitäisikö mennä lääkäriin. Iltaisin oli aina parempi olo, öisin hikoilin kuin sika ja päivät meni nukkuessa ja yskiessä.
Maku- ja hajuaisti oli muutaman viikon kokonaan poissa, olisin voinut tehdä wasabi- ja surströmming-haasteen heittämällä. Vaikutti myös ruokahaluun, ei oikein mennyt alas muu kuin valmiskeitot ja jugurtti, laihduin noin 4 kiloa. Jäätävä väsymys jatkui monta viikkoa, lähikaupassa käynnin jälkeen piti ottaa ainakin yhdet päikkärit. Kohta tulee puoli vuotta ja maku- ja hajuaisti ei ole vieläkään entisellään, kovempaa kävellessä alkaa yskittää ja uloshengittäessä ahdistaa, ja kurkkuun nousee limaa. Pääkään ei tunnu omalta, lähi- ja näkömuisti pätkii, sanoja joutuu hakemaan tai unohdan kesken lauseen mitä olin sanomassa.
Eli kolme viikkoa on normaali kesto?
Oireina kuumetta, päänsärkyä, väsymystä, lievää yskää, maku- ja hajuaistin vääristymiä.
Kuume, päänsärky ja yskä menivät ohi noin kolmessa päivässä, voimattomuuden tunne ja maku- ja hajuoireet jatkuivat viikkoja.