Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttö itsepuolustuskurssille?

Vierailija
04.02.2015 |

Lapsi on vasta 5v. mutta jo vuosia sitten mietimme miehen kanssa sitä, että tytön olisi hyvä oppia puolustamaan itseään. Kaikenlaisia hörhöjä liikkuu ulkona joten riski joutua vaikka päällekarkauksen uhriksi on suuri.

Mikä olisi hyvä laji tällaiseen?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jujutsu. Karate on OK tytöllekin matkan päästä torjuttaessa mutta jujutsussa opitaan mitä tehdä kun joku pitää sinusta jo kiinni. Irrottautumisia, heittoja, lukkoja, kuristuksia. Potkujakin harjoitellaan.

Ehdottomasti suosittelen naisille itsepuolustuksen opettelemista jo pienestä pitäen. Kaikkia vaaratilanteita ei voi välttää juoksemalla karkuun ja nämä taidot auttavat silloin.

Vierailija
22/43 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krav maga on tosiaan hyvä vaihtoehto. Kurssilla ainakin Turussa kerrottiin hyvin realistisesti asioista ja autettiin hiomaan taktiikoita omien fyysisten edellytysten rajoissa; sanottiin myös suoraan, että paras vaihtoehto on aina vaarojen välttäminen ja ennakointi (omaan vaistoon ja järkeen luottaminen). Toiseksi paras on karkuun juokseminen ja puolustautuminen vasta sitten, kun mikään muu ei enää auta.

Penn&Teller-ohjelmassa kerrottiin joskus kamppailulajien tuomasta väärästä turvallisuuden tunteesta. Esimerkkinä viitattiin tavallisiin ns. hyvien perheiden lapsiin jotka olivat karate-kurssilla. Todettiin, että karatekin on ihan hyvä liikunta- ja näytöslaji siinä muodossa kun kurssilla opetettiin. Kuitenkaan noilla lapsilla ei olisi käytännössä mitään mahdollisuuksia todellisessa tappelussa, koska eivät turvatussa elämänpiirissään ole saaneet käsitystä oikean väkivallan raadollisuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapkido on selkeesti puolustuslaji. Ei opetella tappelemaan ja hyökkäämään vaan enemminkin kuinka päästään erilaisista otteista irti tai saadaan puukko tai ase haltuun. Sopii erinomaisesti lapsille ja naisille, mutta on myös ihan miestenkin laji. Sopii erinomaisesti myös kunnon kohotukseen. :)

Vierailija
24/43 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 00:54"]Ap taas.

Tosiaan, ei ole tarkoituksena oppia tappamaan mahdollista hyökkääjää vastaan vaan oppia puolustautumaan. Voin nyt ottaa itseni esimerkkinä. Minut yritettiin raiskata. Käytiin takaapäin kiinni joten siinä tilanteessa ei kauheasti ollut mahdollisuuksia koska en yksinkertaisesti tiennyt, miten toimia. Meni rimpuiluksi jne. Sivullinen tuli väliin, onneksi,  ja tilanne laukesi eikä käynyt muutamaa ruhjetta ja mustelmaa pahemmin.  

Haluaisin tytön oppivan, miten tuollaisessa tilanteessa toimia. En tiedä, onko esim. karatessa jotain otetta tms. joka voisi tuossa tilanteessa toimia. Siksipä kyselenkin täältä. 
[/quote]
takaa päin kyynärvarsi kuristus ei mitää otteita vaan kyynärpäällä mahaan naamaan kurkkuun polvella mahaan, potku munille, kylken, päähän, nyrkki kaulaan sormet silmään vaihtoehtoja riittää. perus settiä krav magassa.

Vierailija
25/43 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porissa on btw. Mahtava hapkidoseura. Lajin suomeen tuonut vetää salia siellä. :) kannattaa mennä rohkeesti käymään kattomaan vaikka ihan sivusta miltä treenit näyttää. Siis muitakin lajeja, sitte valita se mikä näyttää hyvälle. :) ja monesti alkuun pääsee mukaan ilman maksuakin, jos tuntuu hyvälle niin maksaa ja jatkaa, jos ei niin ei häviä mitään.

Vierailija
26/43 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäremme on ollut nyt neljä vuotta joukkuevoimistelussa ja joka vuosi ollaan järjestetty tytöille itsepuolustuskurssi.

Kaikki on kotiinpäin.

Vierailija
27/43 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 01:11"]Krav maga on tosiaan hyvä vaihtoehto. Kurssilla ainakin Turussa kerrottiin hyvin realistisesti asioista ja autettiin hiomaan taktiikoita omien fyysisten edellytysten rajoissa; sanottiin myös suoraan, että paras vaihtoehto on aina vaarojen välttäminen ja ennakointi (omaan vaistoon ja järkeen luottaminen). Toiseksi paras on karkuun juokseminen ja puolustautuminen vasta sitten, kun mikään muu ei enää auta.

Penn&Teller-ohjelmassa kerrottiin joskus kamppailulajien tuomasta väärästä turvallisuuden tunteesta. Esimerkkinä viitattiin tavallisiin ns. hyvien perheiden lapsiin jotka olivat karate-kurssilla. Todettiin, että karatekin on ihan hyvä liikunta- ja näytöslaji siinä muodossa kun kurssilla opetettiin. Kuitenkaan noilla lapsilla ei olisi käytännössä mitään mahdollisuuksia todellisessa tappelussa, koska eivät turvatussa elämänpiirissään ole saaneet käsitystä oikean väkivallan raadollisuudesta.
[/quote]
tätä mä jus tarkoitin. katu jätkät jolla on kokemusta hakkaa karate jätkät mennen tullen palatessa. tiiän sen ite koska kakskymppisenä hakkasin aika monta äijää

Vierailija
28/43 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 00:43"]

Nyrkillä lyöminen on varmaan hölmöintä mitä pienikokoinen nainen voi isokokoista miestä vastaan yrittää.

Esimerkiksi minun ojennetun nyrkin etäisyys rintakehästä/ulottuvuus suoraan eteenpäin on 65 cm. "Karatetyylisesti" sivuttain ojennettuna nyrkin ulottuvuus on 73 cm.

Etäisyys jolta 160 cm nainen ylettyisi potkaisemaan minua päähän on vähemmän kuin etäisyys josta minä löisin paljon nopeammin nyrkillä naamaan. Eikä ihan pienellä harjoittelulla teho olisi edes sama.

Kaikilla miehillä/pojilla jotka ovat yhtään tapelleet osaavat suojella munat ja kasvot. Tehokas yllättävä potku sääreen/polveen ja lujaa karkuun voisi ehkä toimia.

Miten tahansa yritättekin puolustautua, niin älkää tapelko "reilusti". Mikä tahansa ase tai "sormi silmään" on parhaat mahdollisuutenne täysin epäreilussa tappelussa.

41 v m

[/quote]

Puhut asiaa!

Itsepuolustuskurseilla (arvo niiniketo) opetetaankin, kuinka päästä otteesta irti ja paeta. Toki iskujakin löytyy useita.

-26

Vierailija
29/43 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmenkymmenen vuoden kokemuksella kamppailulajeista voin sanoa, että yksikään kurssi, ei valmista ketään kohtaamaan minkäälaista väkivaltatilannetta, se täytyy olla vuoisien mittaista aktiiviharrastamista ja silloin lajilla ei ole enää niinkään suurta merkitystä.

Yksi kovimpia, monipuolisimpia ja realistisimpia on modernit ju-jutsutyylit, esimerkiksi Suomessa valtatyylinä oleva Hokutoryu ju-jutsu. Siinä on kaikki elementit täyskontaktista erilaisten astaloiden käyttöön ja niiden uhkan torjumiseen.

Karetetyylit ovat kaikki lähes samanlaisia keskenään, joissakin asennoissa ja katoissa (muodollinen liikeyhdistelmä) hiuksen hienoja eroja. Shotokan karate, niin kuin täällä joku mainitsi, ei keskity päähän potkimiseen sen enempää kuin muutkaan tyylit ja lisäksi, päähän on todellisessa kamppailutilanteessa erittäin hankalaa osua, erityisesti liukkaalla alustalla (talvi), ahtaissa tiloissa jne.

Krav maga on Israelin armeijan perua oleva yhdistelmälaji jossa on suurin osa tekniikoista peräisin ju-jutsusta, muuteltuna armeijan käyttöä ajatellen. Krav magasta tekee erityisen idioottimaisen juurikin se armeijan tekniikkavalikoima, luodaan mielikuva, että opettelemalla armeijan tappotekniikoita opit myös nopeasti ja tehokkaasti puolustamaan itseäsi, joopa joo.

Porissakin järjestetään aika ajoin naisten itsepuolustuskursseja, mutta niin kuin sanoin, niistä ei ole hyötyä kenellekään muulle kuin järjestäväle taholle taloudellisessa mielessä.

Vierailija
30/43 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeat jalat on paras puolustus joten pikajuoksukurssille.  Tytöllä ei ole mitään jakoa raavasta miestä vastaan. Taitoeron pitää olla niin valtava että pieni nainen pärjäisi raavalle miehelle. Pitäsi olla joku Rhonda Rhousie https://www.google.fi/search?q=ronda+rousey&biw=1366&bih=609&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=qq3SVLrFDaqxygOOs4GYDQ&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAQ

Vierailija
31/43 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on oikeasti aika älytön kysymys. Selvästi suurin uhka tytölles kokea väkivaltaa on toiselta naiselta ja joka tapauksessa jossain vaiheessa joku ainakin yrittää päästä sen kanssa tappelemaan. Noita raiskauksen yrittäjiäkin on onneksi tosi vähän ja se on vähän sama kun joku hullu hyökkää puukolla sun kimppuun. Eli et sä voi varautua oikeesti mihinkään tollaseen. Mun kaverini oli judossa tosi hyvä ja ei meistä kukaan sille pärjää. Kun se otti kiinni niin oli ihan sama mitä tehtiin. Muijien tappeluissa koko ratkasee paljon ja ainoastaan ihan hullu tappelee itseään paljon isompaa muijaa vastaan. Sitä pahemmin sä saat ite turpaasi mitä enemmän pistät sille vastaan kun se vaan menee aina niin. Mitä enemmän sä suututat ja et myönnä sitä pahemmin sulle aina käy. Sitten vielä se kaikkein tärkein eli vaikka ne olis laihoja teinityttöjä kaikki niin porukalle ei pärjää kukaan jos ne toimii yhdessä eikä puolet juokse pakoon. Joku sanoi juoksemisesta ja mä olen kyllä samaa mieltä. 

Vierailija
32/43 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 01:30"]Kolmenkymmenen vuoden kokemuksella kamppailulajeista voin sanoa, että yksikään kurssi, ei valmista ketään kohtaamaan minkäälaista väkivaltatilannetta, se täytyy olla vuoisien mittaista aktiiviharrastamista ja silloin lajilla ei ole enää niinkään suurta merkitystä.

Yksi kovimpia, monipuolisimpia ja realistisimpia on modernit ju-jutsutyylit, esimerkiksi Suomessa valtatyylinä oleva Hokutoryu ju-jutsu. Siinä on kaikki elementit täyskontaktista erilaisten astaloiden käyttöön ja niiden uhkan torjumiseen.

Karetetyylit ovat kaikki lähes samanlaisia keskenään, joissakin asennoissa ja katoissa (muodollinen liikeyhdistelmä) hiuksen hienoja eroja. Shotokan karate, niin kuin täällä joku mainitsi, ei keskity päähän potkimiseen sen enempää kuin muutkaan tyylit ja lisäksi, päähän on todellisessa kamppailutilanteessa erittäin hankalaa osua, erityisesti liukkaalla alustalla (talvi), ahtaissa tiloissa jne.

Krav maga on Israelin armeijan perua oleva yhdistelmälaji jossa on suurin osa tekniikoista peräisin ju-jutsusta, muuteltuna armeijan käyttöä ajatellen. Krav magasta tekee erityisen idioottimaisen juurikin se armeijan tekniikkavalikoima, luodaan mielikuva, että opettelemalla armeijan tappotekniikoita opit myös nopeasti ja tehokkaasti puolustamaan itseäsi, joopa joo.

Porissakin järjestetään aika ajoin naisten itsepuolustuskursseja, mutta niin kuin sanoin, niistä ei ole hyötyä kenellekään muulle kuin järjestäväle taholle taloudellisessa mielessä.
[/quote]
älä jauha skeidaa oon sen verran tapellut että tiedän mistä puhun. Hokutoryu jujutsu on vitun hyvä laji sitä harrastaneena voi sanoa että kyllä se parantaa sun mahdollisuuksia pärjätä kentällä. krav maga sotilastaistelu on kans erittäin hyvä+ käytännön harjoittelu kadulla oon laittanu kuus jättää sairaalaan ja kahesti käräjillä törkeästä pahoinpitelystä. nuo ei sitten ollut mitää leijumists vaan tyhmän nuoruuden muistelmat

Vierailija
33/43 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiselle hevoselle löytyy kuski. Helppo se on treenattomien kanssa tapella.  SAS joukkojen itsepuolustuskouluttaja tuli silmät mustana tunnille rahat kännettynä.  Paljoa ei tarvitse säkkiin hakat kun harjoittamattoman pätkii.  Voin muuten sanoa että jos vastassi on kuusi reipasta maalaista niin olet paketissa vaikka olisit miten kova jätkä. Kaupunkilaisia pullamössöjä nyt meneekin 13 tusinaan.

Vierailija
34/43 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä jauha skeidaa oon sen verran tapellut että tiedän mistä puhun. Hokutoryu jujutsu on vitun hyvä laji sitä harrastaneena voi sanoa että kyllä se parantaa sun mahdollisuuksia pärjätä kentällä. krav maga sotilastaistelu on kans erittäin hyvä+ käytännön harjoittelu kadulla oon laittanu kuus jättää sairaalaan ja kahesti käräjillä törkeästä pahoinpitelystä. nuo ei sitten ollut mitää leijumists vaan tyhmän nuoruuden muistelmat

Se, että on laittanut jonkun sairaalaan ei ole tae mistään! Joitain kännisiä, aineissa olevia, helvetin pieniä jne. laittaa kuka vaan.

Leiju sinä sillä saavutuksellasi ja elä uskossasi, aivan sama minulle ja monelle muulle. Olen useammassa Grav maga seurassa ollut vetämässä treenejä ja suurin osa harrastajista täyttä paskaa, valtaosa teistä Grav magaharrastajista ovat sellaisia pikemmin pyöreitä ukkoja tatuointeineen ja kaljuine päineen, voisi jopa kuvailla Suomileijonamiehiksi. Joka ei usko tätä, googlatkaa Grav magaseuroja Suomessa ja näette itse.

Vierailija
35/43 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 02:02"]älä jauha skeidaa oon sen verran tapellut että tiedän mistä puhun. Hokutoryu jujutsu on vitun hyvä laji sitä harrastaneena voi sanoa että kyllä se parantaa sun mahdollisuuksia pärjätä kentällä. krav maga sotilastaistelu on kans erittäin hyvä+ käytännön harjoittelu kadulla oon laittanu kuus jättää sairaalaan ja kahesti käräjillä törkeästä pahoinpitelystä. nuo ei sitten ollut mitää leijumists vaan tyhmän nuoruuden muistelmat

Se, että on laittanut jonkun sairaalaan ei ole tae mistään! Joitain kännisiä, aineissa olevia, helvetin pieniä jne. laittaa kuka vaan.

Leiju sinä sillä saavutuksellasi ja elä uskossasi, aivan sama minulle ja monelle muulle. Olen useammassa Grav maga seurassa ollut vetämässä treenejä ja suurin osa harrastajista täyttä paskaa, valtaosa teistä Grav magaharrastajista ovat sellaisia pikemmin pyöreitä ukkoja tatuointeineen ja kaljuine päineen, voisi jopa kuvailla Suomileijonamiehiksi. Joka ei usko tätä, googlatkaa Grav magaseuroja Suomessa ja näette itse.
[/quote]
jätkä ei edes kirjoittaa krav maga oiken. vittu mikä pelle ja ne jätkät jotka nuorena hakkasin oli jengiläisiä. se oli 16v ku mä sain ekan kerran kääntöveitsestä kylkeen joten pietä pääs kii

Vierailija
36/43 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootit yleensä joutuu puukotuksen kohteeksi, sääli ettei sinun kohdallasi käynyt "paremmin"!

Vierailija
37/43 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 02:11"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 02:02"]älä jauha skeidaa oon sen verran tapellut että tiedän mistä puhun. Hokutoryu jujutsu on vitun hyvä laji sitä harrastaneena voi sanoa että kyllä se parantaa sun mahdollisuuksia pärjätä kentällä. krav maga sotilastaistelu on kans erittäin hyvä+ käytännön harjoittelu kadulla oon laittanu kuus jättää sairaalaan ja kahesti käräjillä törkeästä pahoinpitelystä. nuo ei sitten ollut mitää leijumists vaan tyhmän nuoruuden muistelmat Se, että on laittanut jonkun sairaalaan ei ole tae mistään! Joitain kännisiä, aineissa olevia, helvetin pieniä jne. laittaa kuka vaan. Leiju sinä sillä saavutuksellasi ja elä uskossasi, aivan sama minulle ja monelle muulle. Olen useammassa Grav maga seurassa ollut vetämässä treenejä ja suurin osa harrastajista täyttä paskaa, valtaosa teistä Grav magaharrastajista ovat sellaisia pikemmin pyöreitä ukkoja tatuointeineen ja kaljuine päineen, voisi jopa kuvailla Suomileijonamiehiksi. Joka ei usko tätä, googlatkaa Grav magaseuroja Suomessa ja näette itse. [/quote] jätkä ei edes kirjoittaa krav maga oiken. vittu mikä pelle ja ne jätkät jotka nuorena hakkasin oli jengiläisiä. se oli 16v ku mä sain ekan kerran kääntöveitsestä kylkeen joten pietä pääs kii

[/quote]

Jengiläisyyskö tekee kovan heh heh. Olikohan samanlainen Jengi kuin Kummelijätkien elkuvassa kun ne pilkkasi sen S:ää.  Krav maga on tyypillistä paskaa jossa kurssikaveri heittäytyy aina sovittuun suuntaan ja kaikki liikkeet tapahtuu yhteisymmärryksessä.  Pelkästään UFC ottelut kertoo että Krav magaa ei harrasta kukaan paitsi pösilöpaskat jotka eivät UFC otteluihin edes pääse.. Jujutsu ja potkunyrkkeily on kova kombinaatio.

Vierailija
38/43 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 00:43"]

Nyrkillä lyöminen on varmaan hölmöintä mitä pienikokoinen nainen voi isokokoista miestä vastaan yrittää.

Esimerkiksi minun ojennetun nyrkin etäisyys rintakehästä/ulottuvuus suoraan eteenpäin on 65 cm. "Karatetyylisesti" sivuttain ojennettuna nyrkin ulottuvuus on 73 cm.

Etäisyys jolta 160 cm nainen ylettyisi potkaisemaan minua päähän on vähemmän kuin etäisyys josta minä löisin paljon nopeammin nyrkillä naamaan. Eikä ihan pienellä harjoittelulla teho olisi edes sama.

Kaikilla miehillä/pojilla jotka ovat yhtään tapelleet osaavat suojella munat ja kasvot. Tehokas yllättävä potku sääreen/polveen ja lujaa karkuun voisi ehkä toimia.

Miten tahansa yritättekin puolustautua, niin älkää tapelko "reilusti". Mikä tahansa ase tai "sormi silmään" on parhaat mahdollisuutenne täysin epäreilussa tappelussa.

41 v m

[/quote]

Paras on ehkä ettei tappele vastaan. Tuo juoksu harrastus olisi hyvä. Antaa mahdolliisuuden voittaa.

Vierailija
39/43 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 02:18"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 02:11"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 02:02"]älä jauha skeidaa oon sen verran tapellut että tiedän mistä puhun. Hokutoryu jujutsu on vitun hyvä laji sitä harrastaneena voi sanoa että kyllä se parantaa sun mahdollisuuksia pärjätä kentällä. krav maga sotilastaistelu on kans erittäin hyvä+ käytännön harjoittelu kadulla oon laittanu kuus jättää sairaalaan ja kahesti käräjillä törkeästä pahoinpitelystä. nuo ei sitten ollut mitää leijumists vaan tyhmän nuoruuden muistelmat Se, että on laittanut jonkun sairaalaan ei ole tae mistään! Joitain kännisiä, aineissa olevia, helvetin pieniä jne. laittaa kuka vaan. Leiju sinä sillä saavutuksellasi ja elä uskossasi, aivan sama minulle ja monelle muulle. Olen useammassa Grav maga seurassa ollut vetämässä treenejä ja suurin osa harrastajista täyttä paskaa, valtaosa teistä Grav magaharrastajista ovat sellaisia pikemmin pyöreitä ukkoja tatuointeineen ja kaljuine päineen, voisi jopa kuvailla Suomileijonamiehiksi. Joka ei usko tätä, googlatkaa Grav magaseuroja Suomessa ja näette itse. [/quote] jätkä ei edes kirjoittaa krav maga oiken. vittu mikä pelle ja ne jätkät jotka nuorena hakkasin oli jengiläisiä. se oli 16v ku mä sain ekan kerran kääntöveitsestä kylkeen joten pietä pääs kii

[/quote]

Jengiläisyyskö tekee kovan heh heh. Olikohan samanlainen Jengi kuin Kummelijätkien elkuvassa kun ne pilkkasi sen S:ää.  Krav maga on tyypillistä paskaa jossa kurssikaveri heittäytyy aina sovittuun suuntaan ja kaikki liikkeet tapahtuu yhteisymmärryksessä.  Pelkästään UFC ottelut kertoo että Krav magaa ei harrasta kukaan paitsi pösilöpaskat jotka eivät UFC otteluihin edes pääse.. Jujutsu ja potkunyrkkeily on kova kombinaatio.
[/quote]Täältä peukku sinulle ! Brassijujutsu höystetty potkunyrkkeilyllä on kaikkien tie huipulle

T.mies joka on seurannu vaparia yli 20 vuoden ajan

Vierailija
40/43 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap anna tytön päättää mitä se urheilee. Justiin oli tutkimus jossa todettiin, että miehellä on monikertainen mahdollisuus saada kuokkaan.
Naiset saa olla rauhassa