TSH 4. Mitä nyt?
Pyysin terveyskeskuksessa kilpirauhaskokeita, kun mulla on ollut kuukautisten poisjääminen, hirveetä väsymystä ja sydänoireita. Tsh oli 4 eli mahtuu viitearvojen sisään, eli tk:n mielestä ei ongelmaa mulla. Mitä tekisitte mun tilanteessa? Haluaisin tietenkin tutkia lisää, koska voinnin perusteella en todella ole ihan kunnossa. En jaksaisi tapella asiasta ulkomaalaisen lääkärin kanssa, jonka mielestä ongelmani ovat psyykkisiä. Olisko teillä kilpparista tietäväisillä vinkkiä? Mitä tekisitte mun tilanteessa? Tuleeko aivan tajuttoman kalliiksi yksityisellä käynti ja testit?
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 16:33"]
Nykyään tavoite on 1-2, vaikka viitearvot onkin päälle 4. Minä määräisin sinulle Thyroxinia ainakin kokeiltavaksi.
tk-lääkäri
[/quote]
Saisko lähteen?
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 19:44"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 16:33"]
Nykyään tavoite on 1-2, vaikka viitearvot onkin päälle 4. Minä määräisin sinulle Thyroxinia ainakin kokeiltavaksi.
tk-lääkäri
[/quote]
Saisko lähteen?
[/quote] Et kai sä voi näiltä vauva-palstan oman elämänsä valelääkäreiltä mitään lähteitä pyytää niiden väitteisiin... :D
Kävin tänään yksityisellä lääkärillä. Eipä ollut kovin ymmärtäväinen, oli vähän sillä asenteella, että kaikki näistä kilpirauhasista vouhkaa. Ja ymmärrän sen joo että se voi kai jotain muutakin mulla olla, mutta joku mua kyllä vaivaa kun ei tästä arjesta tuu mitään kun ei jaksa muuta kuin nukkua ja levätä. Sit jos mulla ei kilpirauhasvaivaa ole niin kärsin varmaan masennuksesta ja siinä tapauksessa oon kyllä aika neuvoton :( sain lähetteen labraan, jossa katotaan myös se t4v. Taisi olla pelkkää rahanhukkaa lääkärikäynti. Menen tästä päiväunille kun johan oon ollut kolme tuntia hereillä.-ap
Vierailija kirjoitti:
Kävin tänään yksityisellä lääkärillä. Eipä ollut kovin ymmärtäväinen, oli vähän sillä asenteella, että kaikki näistä kilpirauhasista vouhkaa. Ja ymmärrän sen joo että se voi kai jotain muutakin mulla olla, mutta joku mua kyllä vaivaa kun ei tästä arjesta tuu mitään kun ei jaksa muuta kuin nukkua ja levätä. Sit jos mulla ei kilpirauhasvaivaa ole niin kärsin varmaan masennuksesta ja siinä tapauksessa oon kyllä aika neuvoton :( sain lähetteen labraan, jossa katotaan myös se t4v. Taisi olla pelkkää rahanhukkaa lääkärikäynti. Menen tästä päiväunille kun johan oon ollut kolme tuntia hereillä.-ap
Miksi maksoit yksityiselle lääkärille turhasta käynnistö kun voisit käydä labrassa otattamassa arvot, maksaa noin 20€. Jos suvussa on kilpoarin vajista, lääkityksen saa herkemmin. Lääkärit ei hoida kunnolla kilpirauhasvaivoja kun eivät saa määrätyistä lääkkeistä itse mitään proviikkaa, näin se vaan ikävä kyllä Suomessa on, mielummin määräävät masennuslääkkeitä.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 19:28"]
Joo, mua kanssa olis kiinnostanut mikä T4v. Pyysin kilpirauhaskokeita enkä muistanut erikseen painottaa, että katsotaanhan sit ne molemmat, niin sain tuloksen vain TSH:sta. :(
[/quote]No, seulontamielessä riittää TSH; jos se on pahasti pielessä niin sitten T4v.