Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TSH 4. Mitä nyt?

Vierailija
04.02.2015 |

Pyysin terveyskeskuksessa kilpirauhaskokeita, kun mulla on ollut kuukautisten poisjääminen, hirveetä väsymystä ja sydänoireita. Tsh oli 4 eli mahtuu viitearvojen sisään, eli tk:n mielestä ei ongelmaa mulla. Mitä tekisitte mun tilanteessa? Haluaisin tietenkin tutkia lisää, koska voinnin perusteella en todella ole ihan kunnossa. En jaksaisi tapella asiasta ulkomaalaisen lääkärin kanssa, jonka mielestä ongelmani ovat psyykkisiä. Olisko teillä kilpparista tietäväisillä vinkkiä? Mitä tekisitte mun tilanteessa? Tuleeko aivan tajuttoman kalliiksi yksityisellä käynti ja testit?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tavoite on 1-2, vaikka viitearvot onkin päälle 4. Minä määräisin sinulle Thyroxinia ainakin kokeiltavaksi. 

tk-lääkäri

Vierailija
2/28 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne, kokeilen nyt th-intesiveä, jos se innostais kilpparia vähän. 

Toinen vaihtoehto on että menet yksityiselle, ne antaa helpommin tyroxinin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo on koholla, vähääkään asioista perillä oleva lääkäri antaisi koelääkityksen. Sinuna hankkiutuisin osaavaamalle lääkärille, vaikka sitten yksityiselle. Niin minäkin tein, vaihdoin terveyskeskuksesta yksityiselle kun ei nuo kilpirauhasesta tunnu tietävän ja vielä vähemmän osaavat sitä hoitaa oikein.

Vierailija
4/28 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, mä jo kuvittelin, että Sormusten Herrasta oltais taas tekemässä jatko-osaa.

Vierailija
5/28 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koelääkitys. Se olisi se jatko nyt

Vierailija
6/28 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin yksityiseltä kannattaa hakea diagnoosi ;) kyllä ne sitten tk:ssa hoitaa jos vaan osuu kunnon lääkäri kohdalle....

Vierailija
7/28 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muista nyt että on olemass muitakin sairauksia kuin kilpirauhasen vajaatoiminta.... ;)

Vierailija
8/28 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 16:37"]Äh, mä jo kuvittelin, että Sormusten Herrasta oltais taas tekemässä jatko-osaa.
[/quote]

Mä luulin kans! Olin et voi eeeeiiii

Vierailija
9/28 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nääh luulin että taru sormusten herrasta tulee nelososa :(

Vierailija
10/28 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 16:37"]Äh, mä jo kuvittelin, että Sormusten Herrasta oltais taas tekemässä jatko-osaa.
[/quote]
Samoin :-)

Vierailija
11/28 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, anteeksi! En tajunnut Taru Sormusten Herrasta -viittausta :( ihmettelinkin et miksi alapeukut, et pidetäänkö mua luulotautisena...

Vierailija
12/28 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 ap. kiitos vastauksistanne! on niin sellanen olo, että turhaan valitan kaikkien mielestä ja oon vaan laiska.

Vierailija
13/28 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mika t4v oli? 

Vierailija
14/28 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
15/28 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kilpirauhas.info/foorumi/ Asiantuntevaa ja auttavaista porukkaa. Ehdottomasti saat lääkityksen.

Tässä hyvä lääkäri, joka toimii oireiden, ei arvojen pohjalta (oli kilpirauhasongelmien dokkarissakin syksyllä):

https://www.mehilainen.fi/terveyspalvelut/asiantuntijat#/6719/virkamaki_antti

Vierailija
16/28 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 14:22"]

http://www.kilpirauhas.info/foorumi/ Asiantuntevaa ja auttavaista porukkaa. Ehdottomasti saat lääkityksen.

Tässä hyvä lääkäri, joka toimii oireiden, ei arvojen pohjalta (oli kilpirauhasongelmien dokkarissakin syksyllä):

https://www.mehilainen.fi/terveyspalvelut/asiantuntijat#/6719/virkamaki_antti

[/quote]

Älä säikähdä tota diabetesta erikoisalana. On endokrinologi, joka tunnetaan juuri siitä, että hänen mielestään kilpirauhasongelmia tulee hoitaa oireiden perusteella. Kannattaa uhrata vielä yksi lääkärikäynti.

Vierailija
17/28 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä! Harmittaa kovasti, että meni niin paljon rahaa tuohon turhaan lääkärikäyntiin, kun lääkäri oli selvästi sillä asenteella, että oireeni ovat keksittyjä ja liioiteltuja.

Vierailija
18/28 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 17:40"]

Mika t4v oli? 

[/quote]

Niin, T4v kannattaisi myös mittauttaa. Jos se on alhainen, koelääkitys entistä perustellumpi.

Itse sain yksityislääkäriltä lääkityksen, kun tsh oli 4,5. Nyt jatkuva lääkitys ja olo kohentunut. Lääkkeenä siis thyroksin.

Vierailija
19/28 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mua kanssa olis kiinnostanut mikä T4v. Pyysin kilpirauhaskokeita enkä muistanut erikseen painottaa, että katsotaanhan sit ne molemmat, niin sain tuloksen vain TSH:sta. :(

Vierailija
20/28 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma arvoni oli tuossa taannoin 12 eikä lääkitystä aloitettu. Ja yksityisellä siis kävin. Lienee sanomattakin selvää, että oloni on kaikkea muuta kuin hyvä. Palelen jatkuvasti, istun kotona yleensä huppari ja fleecetakki päällä, väsymys on jotain aivan käsittämätöntä ja ääreisverenkiertoni on aivan olematon. Lisäksi minulla on paljon muitakin oireita. 

Olin täysin pöyristynyt, kun lääkäri totesi, ettei halua aloittaa vielä lääkitystä. Halusi kontrolloida tilanteen parin kuukauden päästä ja mietitään sitten kuulemma uudelleen... Tekisi mieli käydä kuulemassa toisen lääkärin mielipide, mutta kallista huviahan se tuppaa yksityisellä olemaan.