Inhottaako muita, että lapsen kädet menee kuraan ja kaikkeen likaan kenkiä ja jalkaremmejä pukiessa?
Eli ulkona maassa ja kävelyteillä on kuraa, sylkeä, paljon koirankakkaa ja ties mitä oikeasti inhottavaa likaa. Ja lapsen kenkien pohjat ja haalareiden jalkaremmit tietenkin kävellessä suorastaan ui niissä. Jos lapsi riisuu ja pukee itse kengät ja laittaa ne remmit on hänen kädet tietenkin täynnä tuota likaa ja seuraavaksi hän laittaa sormen nenään ja suuhun ennen kuin ehtii kissaa sanoa eli pestä käsiä. Olenko ainoa, jota tuo inhottaa niin paljon, että haluaa siksi pukea lapselle kengät?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Eipä oo inhottanut. Ei ole tullut mieleenkään pukea muksua tuon takia. Ihan ovat aikuisikään ehtineet ilman että pöpöihin oisivat kuolleet, eivät muuten sairastaneetkaan lapsena juuri koskaan.
En tiedä missä asut, mutta täällä Helsingissä on kävelytiet niin törkeässä kunnossa kourankakan ja sylkilänttien ja ties minkä takia, että en ymmärrä miten ei voisi inhottaa.
Mökillä minua ei inhota, kun ollaan vain omassa pihassa ja käytössä saappaat, joita käytetään vain siellä.
Ap
Opettaa lapselle että kengissä on likaa, ja kädet pestään pukemisen/riisumisen jälkeen. Voi sanoa juurikin että kengässä on kakkaa, ja tulee maha pipiksi jos syö sormia. Nopeasti lapsi oppii ettei nuole sormia tuollaisissa yhteyksissä, vaatii aikuiselta hieman huomiota ja hermoja siihen asti että viesti mennyt perille.
 Voi myös tehdä niin että aina kun lapsi nuolee likaisia sormia, hänet viedään joka kerta käsien ja suun pesulle, lapsi oppii siinä ettei niin kannata tehdä koska lapsien mielestä usein käsien ja suun pesu on ärsyttävää.
Summa summarum, tue lapsen pukemistaitoja antamalla hänen pukea itse. 
Mä mietin, eikö koirallisia inhota, kun koirat tuo tassuissaan mitä lie sylkeä ja paskaa sisälle. Varsinkin jos koira saa mennä sohvalle tai jopa sänkyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä oo inhottanut. Ei ole tullut mieleenkään pukea muksua tuon takia. Ihan ovat aikuisikään ehtineet ilman että pöpöihin oisivat kuolleet, eivät muuten sairastaneetkaan lapsena juuri koskaan.
En tiedä missä asut, mutta täällä Helsingissä on kävelytiet niin törkeässä kunnossa kourankakan ja sylkilänttien ja ties minkä takia, että en ymmärrä miten ei voisi inhottaa.
Mökillä minua ei inhota, kun ollaan vain omassa pihassa ja käytössä saappaat, joita käytetään vain siellä.
Ap
Keskikokoisessa kaupungissa asuttiin lasten ollessa pieniä Ja toki tuo voi inhottaa mutta en koskaan varjellut lapsiani lialta ja pöpöiltä ylenmäärin. Eli saivat mongertaa kenkänsä itse jalkoihinsa vaikka kuinka oli kuraa sun muuta basiliskoa kengissä/vaatteissa.
Kädet voi pestä.
Onko sinulla muitakin ongelmia, joita muut eivät ymmärrä?
Kyllä nykyajan äitiys on todella vaikeaa
terveisin neljän maatilalla kasvaneen, terveen lapsen äiti
Onko sinulla paljonkin näitä sairaalloisedti kontrolloitavia asioita? Tiesitkö, että niihinkin saa apua?
Pukiessa? Ettekö muka huuhtele niitä edellisen käytön jälkeen?
Eihän ne suostu itse niihin lenksuihin koskemaan, jos ne on märät/ravassa 😅
Joo no meidän 8v:llä ainoat vaatteet tällä hetkellä joissa on jalkaremmit on kurahousut ja kyllä ne pihalle lähtiessä pukiessa yleensä kuivat ja puhtaat sisälle tullessa hän huuhtaisee lahkeet ja saappaanpohjat itse ja siinä vaiheessa on vielä kurakäsineet kädessä. Joten en omalle kohdalle tunnistanut tässä ongelmaa.
Eikös sen ikäiset, jotka tunkee automaattiset kädet suuhunsa, muutenkin vielä pueta vanhempien toimesta?
Vierailija kirjoitti:
Joo no meidän 8v:llä ainoat vaatteet tällä hetkellä joissa on jalkaremmit on kurahousut ja kyllä ne pihalle lähtiessä pukiessa yleensä kuivat ja puhtaat sisälle tullessa hän huuhtaisee lahkeet ja saappaanpohjat itse ja siinä vaiheessa on vielä kurakäsineet kädessä. Joten en omalle kohdalle tunnistanut tässä ongelmaa.
Meillä on sama juttu 12v tytön henkselikuristen kanssa. Tyttö huuhtoo itse kurikset ja pesee myös jalkaremmit.
No mua inhottaa kaiken kaikkiaan ne otukset jotka on noiden tahmaisten tassujen jatkona.
Ällöttää lasten paskaisuus muutenkin, ihan joka tavalla. Tuota seikkaa en ole tullut ajatelleeksikaan.
Lapset ovat ällöttäviä.
Täällä on näemmä samoja ihmisiä kommentoimassa, jotka eilen yhdessä ketjussa olivat sitä mieltä että vessa pitää vetää kansi auki ja käsien peseminen on neuroottista.