karppaajat HOI!
Auttakaa minut alkuun!
Olen kiinnostunut karppaamisesta laihdutusmielessä ja siksi että oloni olisi parempi ilman hiilarihöttöjä.
Millasia ruokia teette? Entä monesti syötte pv aikana?
Laittakaa esimerkkejä omista päivistänne ja muutenkin kokemuksia: )
Kommentit (44)
Esim. Kääröjä juustosta ja makkarasta. Paljon sellaisia mitä en sanoisi ateriaksi, sitä tarkoitin kummalla: )
Hyvältä kuulostaa tuo sinun päiväsi ateriat.
AP
Niin ne juustot ja makkarat on vain pieni osa ateriasta, pääosa on kasviksilla. Makkaratkin on kunnon makkaroita.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 15:59"]
Kannattaa tutustua Karkkipäivä--blogiin. Sannilla on aika kivoja ja monipuolisia ruokia vhh-ruokavaliolle: karkkipaiva.indiedays.com
[/quote]
Olipa taas läpinäkyvä blogimainos koko avaus :D :D :D
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 15:57"]
Minkä verran olet perehtynyt karppaukseen tähän mennessä?
[/quote]
No ainakin sanasto on hallussa kun osaa sanan höttöhiilari, joka on karppausukonnon Vihtahousu Perkele.
26, tarkoitatko että avasin ketjun ja mainostan jotain blogia?
Jos, niin väärin meni. Olen painon kanssa kamppaileva ja uskon että karppaamisesta löytyisi apu minulle. Eiköhän jokainen osaa sanan höttöhiilari, jää mukavasti päähän ja hötöllä yleensäkin tarkoitan paskaa ruokaa. : D
AP
Mun luottoruuat:
-salaatit
-wokit ilman riisiä tai nuudeleita (siis vain kasviksia, kalaa, kanaa tms.)
-keitot (linssit ja pavut täyttävät hyvin mahaa)
-aamiaisen korvaaminen lämpimällä ruualla
-shephard's pie, jossa perunan tilalla bataattia ja se bataattikerros on ohut (lihan tilalla voi käyttää vihreitä ja ruskeita linssejä jossa vähän selleriä ja sipulia seassa)
Itse ainakin miellän kaurapuuron terveelliseksi. En kyllä pyri mihinkään totaalikarppaukseen muutenkaan.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 18:11"]
Mun luottoruuat:
-salaatit
-shephard's pie, jossa perunan tilalla bataattia ja se bataattikerros on ohut (lihan tilalla voi käyttää vihreitä ja ruskeita linssejä jossa vähän selleriä ja sipulia seassa)
Itse ainakin miellän kaurapuuron terveelliseksi. En kyllä pyri mihinkään totaalikarppaukseen muutenkaan.
[/quote]
Tuli vielä mieleen, että wokkiin kun laittaa ituja ja pitkiä merileväsuikalaita, niin tuntuu ihan kuin nuudeliwokkia söis.
Mun luottoruuat:
-salaatit
[/quote]
Rasva näyttäis puuttuvan eli ei taida olla karppausta.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 18:21"]
Mun luottoruuat:
-salaatit
[/quote]
[/quote]
Häh? Mistä tiedät mitä rasvoja noissa ruuissa on?
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 18:22"]
Olet muutaman vuoden myöhässä
[/quote]
Mitä tarkoitat?
Niin, ehkä liikakiloni tuli väärään aikaan? En tiennytkään karppaukselle olevan aikarajaa ; )
AP
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 18:28"]
Niin, ehkä liikakiloni tuli väärään aikaan? En tiennytkään karppaukselle olevan aikarajaa ; ) AP
[/quote]
Älä noista välitä, niillä on tiedon puute :)
Pellavansiemenrouhetta maustamattoman jugurtin sekaan rkl joka päivä, ihme et kukaan ei oo vielä neuvonut. Kuituja siis saa sen avulla tarpeeksi.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 18:27"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 18:21"]
Mun luottoruuat:
-salaatit
[/quote]
[/quote]
Häh? Mistä tiedät mitä rasvoja noissa ruuissa on?
[/quote]
Jos viestin kirjoittaja oikeasti tietäisi mitä karppaus on, hän olisi maininnut myös rasvat. Lisäksi ei ole syytä korvata lihaa eikä erityisesti "täyttää mahaa." Nälkä pysyy poissa nimenomaan rasvalla.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 18:41"]
Rahka on hyvä välipala.
[/quote]
Karppaaja ei syö välipaloja. Rahkaakin harvemmin, koska se on rasvatonta.
Mun tämän päivän ateriat:
Aamulla muutama muki kahvia, kahvikermalla ja ilman. Siemenleipää pari palaa, juustoa, voita, kurkkua.
Kuppi piparminttuteetä ja hunajaa. (flunssaa pukkaa)
Juuresmuusi (lanttu, porkkana, palsternakka, purjo, selleri, koskenlaskija), pari nakkia, puolikas sipuli paistettuna voissa. Porkkanaraastetta, jääsalaattia, suippopaprikaa, suolakurkkua. Vettä.
Jälkkäriksi cappuccino ja pari tummasuklaakohvehtia.
Eilen söin:
Omena
Kahvia ja siemennäkkäriä voilla ja juustolla. Kananmuna.
Juureskiusaus (hirvi-sikajauheliha, suikalejuurekset, koskenlaskija, kahvikerma, mausteet), porkkanaraaste. Jälkkäriksi espresso.
Iltapalaksi salaattia, fetajuustoa, greippi.
Syön nälän mukaan, en kyttää hiilareita enkä kaloreita. Rasvan määrään ja laatuun yritän kiinnittää huomiota, tosin tällä viikolla sekin on vähän jäänyt kiireiden ja flunssan takia.
Kun jättää ne "perinteiset" hiilarilähteet pois, pääsee jo aika pitkälle. Eli sokeri, pasta (myös se tumma), muut viljatuotteet (myös täysjyväiset), peruna, riisi. Nämä voi vaihtaa aterialla kasviksiin. Leivät voi tehdä itse siemen- ja pähkinäjauheista. Ottaa hiilarit sitten rasvaisista maitotuotteista ja kasviksista. Jättää einekset pois.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 17:02"]
Laittakaa teidän omia esimerkkipäiviä mistä näkee miten syötte? Googlettamalla tullu nii kummia juttuja vastaan.. mikä olisi ok raja hiilareille päivää kohden? En liiku hirveämmin AP
[/quote]
Kerro tarkemmin, mitä kummia juttuja.
Noi hiilarirajat on kyllä ihan itse kokeiltava omalta kohdalta. Käy siellä karppaus-sivulla, siellä on hyvät ohjeet.
Laitan tähän mun yhden päivän syömiset:
aamu: pinaattimunakas, kookosöljy-kermakahvi
päivä: jauheliha-juuresmureke, kirsikkatomaattia, hapankaalia
ilta: kala-kasviskeitto, turkkilaista jugurttia ja marjoja