Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rokottomattomat saa irtisanoa

Vierailija
16.11.2021 |

Latvia on ensimmäinen EU maa uudessa trendissä, jossa rokottomattomat voidaan irtisanoa välittömästi. Sama on valmisteilla monessa muussa EU maassa.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008408020.html

Kommentit (377)

Vierailija
201/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotteet ovat lisänneet ihmisissä välinpitämättömyyttä muita ihmisiä kohtaan, agressiivisuutta ja silmitöntä vihaa. Sen oon huomannu sekä omassa elämässäni, kuten myös tällä palstallakin.

Tämäkin foorumi on täynnä viestejä missä toivotaan rokottamattomien kuolemaa, kitumista, lynkkaamista. Miksi?

Minkälainen ihminen toivoo tuntemattomille ihmisille pahaa ja kuolemaa?

En ymmärrä

Niin, mitähän tuossa rokotteessa oikein onkaan ... 

Olen kaksi rokotetta ottanut ja nyt taustaa. Mikään elämässäni ei ole muuttunut viime aikoina, kaikki on hyvin, ei ongelmia töissä, ei kotona, ei mitään ihmeellistä. Olen yleensä positiivinen ja hyväntuulinen ihminen, ei stressiä, ei huolta huomisesta. Seuraava saattaa vaikutta höperöltä tai moni epäilee että valehtelen ja olen rokotevastainen. Ei en ole ja tämä kokemani on ollut minulle todellisuutta. Ei tietenkään ole pakko uskoa. 

Toisen rokotteen (syyskuu alku) jälkeen olin kuin maani myynyt. Ahdistunut, itkuinen ja lähes päivittäin kummallisia itkukohtauksia vaikkapa vain kahvia juodessa tai kävelyllä ollessani. Alkoi vaan kyyneleet valumaan ja itkin tuntikausia. Rinnassani tuntui "möykky" tai paine, en osaa kuvailla ja se painoi ja ahdisti todella paljon ja teki mieli alkaa repiä sitä pois. Yht'äkkiä kaikki oli synkkää ja olo oli levoton. Kotona en osannut pysyä paikoillaan, vaan kuljin huoneesta toiseen kuin riivattu ja "möykky" rinnassa vaan kasvoi.

Puolisoni ihmetteli usein mikä minulla on ja mitä on tapahtunut. Selitin vaan möykystä ja itkin. Ei hän osannut auttaa, mutta yritti kuitenkin lohduttaa ja katsoa etten olisi paljoa yksin. 

Lokakuussa kuukautiset kestivät 3,5 viikkoa ja koko kesän ovat olleet sekaisin, jo siis ekasta piikistä lähtien. Onneksi vihdoin, kun nuo kuukautiset menivät pois, niin mieli ja olokin alkoivat tasaantumaan, mutta yli 2 kuukautta se kesti. Ihan hirveää aikaa ja mielessäni suunnittelin jopa itsem*rhaa. Suunnittelin kaikki valmiiksi, miten ja missä. En koskaan aiemmin ole ajatellut tap*aa itseäni, joten en tiedä mistä nuo ajatukset nyt kumpusivat. 

En vieläkään koe olevani täysin kunnossa, mutta eipä enää itketä joka päivä ja möykky ei tunnu enää niin isona ja painostavana. Enkä enää suunnittele pois menoa. Hieman valoa tunnelin päässä. 

Vierailija
202/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sama tulee tänne ja saan potkut, perustan yrityksen.

Mitäpä muuten luulette, tuleeko yrittäjille rokotepakko?

Samaa olen miettinyt, koskeeko rokotuspakko vain tyontekijöitä vai myös yrittäjiä? Joudunko etätyötä tekevänä yksinyrittäjänä laittamaan firman konkurssiin, jos en ota rokotetta?

Mikset aja muuten vaan konkkaan ja huilaa onnellisesti työttömänä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat liian tyhmiä nettiin.

Vierailija
204/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3.12 euroopan parlamentin mepit eivät pääse työpaikalleen ilman koronapassia/rokotteita. Miettikää, mitä se tarkoittaa ja mitä täällä oikeasti nyt tapahtuu? Kansan suorilla vaaleilla valitsemat euroopan parlamentin edustajat, eivät pääse enää työpaikalleen tekemään työtään eli edustamaan kansaa?! Komissio kävelee nyt pöyristyttävällä tavalla euroopan parlamentin yli. Onko Vladimir bykovski oikeassa? Onko parlamentti enää vain komission leimaisintoimisto? Mitä demokratialle tapahtuu? Tämä on erittäin huolestuttavaa, tyrmistyttävää ja kaikin tavoin oikeusvaltion vastaista.

Lisää vettä rokotemyllyyn. Kun toisinajattelijat suljetaan päätöksenteon ulkopuolelle, niin saadaan tehtyä ”oikeasti” päätökset.

RIP European democracy

Oikeasti olen todella huolissani tästä kehityssuunnasta. Mitä tässä yksittäisenä kansalaisena voi tehdä?

Erityisesti meppien pääsyn estäminen työpaikalleen on täysin käsittämätöntä, törkeää ja täydellinen osoitus oikeusvaltion kaventamisesta ja epädemokraattisuusesta. Kuka kansaa nyt edustaa, jo ei mepit, jotka ovat ainoat suorilla vaaleilla valitut edustajat koko EU:ssa?

Vierailija
205/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotteet ovat lisänneet ihmisissä välinpitämättömyyttä muita ihmisiä kohtaan, agressiivisuutta ja silmitöntä vihaa. Sen oon huomannu sekä omassa elämässäni, kuten myös tällä palstallakin.

Tämäkin foorumi on täynnä viestejä missä toivotaan rokottamattomien kuolemaa, kitumista, lynkkaamista. Miksi?

En ymmärrä

Niin, mitähän tuossa rokotteessa oikein onkaan ... 

Olen kaksi rokotetta ottanut ja nyt taustaa. Mikään elämässäni ei ole muuttunut viime aikoina, kaikki on hyvin, ei ongelmia töissä, ei kotona, ei mitään ihmeellistä. Olen yleensä positiivinen ja hyväntuulinen ihminen, ei stressiä, ei huolta huomisesta. Seuraava saattaa vaikutta höperöltä tai moni epäilee että valehtelen ja olen rokotevastainen. Ei en ole ja tämä kokemani on ollut minulle todellisuutta. Ei tietenkään ole pakko uskoa. 

Toisen rokotteen (syyskuu alku) jälkeen olin kuin maani myynyt. Ahdistunut, itkuinen ja lähes päivittäin kummallisia itkukohtauksia vaikkapa vain kahvia juodessa tai kävelyllä ollessani. Alkoi vaan kyyneleet valumaan ja itkin tuntikausia. Rinnassani tuntui "möykky" tai paine, en osaa kuvailla ja se painoi ja ahdisti todella paljon ja teki mieli alkaa repiä sitä pois. Yht'äkkiä kaikki oli synkkää ja olo oli levoton. Kotona en osannut pysyä paikoillaan, vaan kuljin huoneesta toiseen kuin riivattu ja "möykky" rinnassa vaan kasvoi.

Puolisoni ihmetteli usein mikä minulla on ja mitä on tapahtunut. Selitin vaan möykystä ja itkin. Ei hän osannut auttaa, mutta yritti kuitenkin lohduttaa ja katsoa etten olisi paljoa yksin. 

Lokakuussa kuukautiset kestivät 3,5 viikkoa ja koko kesän ovat olleet sekaisin, jo siis ekasta piikistä lähtien. Onneksi vihdoin, kun nuo kuukautiset menivät pois, niin mieli ja olokin alkoivat tasaantumaan, mutta yli 2 kuukautta se kesti. Ihan hirveää aikaa ja mielessäni suunnittelin jopa itsem*rhaa. Suunnittelin kaikki valmiiksi, miten ja missä. En koskaan aiemmin ole ajatellut tap*aa itseäni, joten en tiedä mistä nuo ajatukset nyt kumpusivat. 

En vieläkään koe olevani täysin kunnossa, mutta eipä enää itketä joka päivä ja möykky ei tunnu enää niin isona ja painostavana. Enkä enää suunnittele pois menoa. Hieman valoa tunnelin päässä. 

Olen neuroottinen ja pystyn kuvittelemaan itselleni vaikka sydänkohtauksen. Usko pois, tuo kaikki kuulostaa hyvin tutulta psykosomaattiselta oireilulta. Unohda hetkeksi rokote ja keskity johonkin kivaan. Huomaat olevasi aivan kunnossa. 

Vierailija
206/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa JOKAISELLA on oikeus päättää OMISTA lääketieteellisistä toimenpiteistään. Eri oikeuksia yrittää ajaa vain ja ainoastaan nykyinen hallitus. Ja se on muuten täysin suomen perustusLAIN vastaista. Perustulakiin on perusoikeudet kirjattu juuri tästä syystä: suojelemaan yksilöä poliitikkojen mielivallalta. Oikeusvaltiossa pitää noudattaa oikeusvaltioperiaatetta: yksilöiden vapauksia ja oikeuksia ei saa rajoittaa mielivaltaisesti.

Vierailija
207/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä

Rokottamattomien itsekkyys vaarantaa ihmishenkiä. Ihmisten mielestä se on väärin. Moni suuttuu vääryyden edessä. 

Mieti ajatuksen tasolla juuri kirjoittamaasi tekstiä. Sisältääkö se aavistuksen itseäsi? Sanot vielä meitä rokottamattomia itsekkäiksi, vaikka ainoa jolla on peiliin katsomisen paikka, on sinä itse. Etkä edes kiellä tuota silmitöntä vihaa, voi voi..

Onko sinusta ihmisten tappaminen oikein? Niin, vihaan sotaa ja heikompien sortamista. Sitä rokottamattomat harjoittaa koko ajan.  He levittävät vaarallista kulkutautia, täyttävät sairaalat, vievät hoitopaikan sydänsairaalta vanhukselta ja levittävät valheellista propagandaa, jonka seurauksena joku hyväuskoinen ehkä kuolee. 

Ei tietenkään ole oikein. Sodassakin sotilaat ovat vain pelinappuloita sairaassa ja sadistisessa pelissä.

Etkö ymmärrä että rokotettu sairastaa taudin lievempänä ja joskus kokonaan oireettomana ja täten altistaa virukselle aivan kaikki lähettyvillä olijat? Etkö ymmärrä että nimenomaan rokotetut ovat superlevittäjiä, sinäkin. Ties kuin moneen rokotettuun ja rokottamattomaan sinäkin olet viruksen tartuttanut, ja kehtaat vielä täällä omahyväisenä toivoa kaikkien rokottamattomien kuolemaa.

Mikä helvetti sua vaivaa?

Kaikki rokotetut ei myöskään sairasta koronaa oireettomana, vaan osa saa sairaalahoitoa siinä missä rokottamattomaatkaan.

Ihminen, joka noin kovasti toivoo toiselle ihmiselle pahaa, on paha ihminen ja tulee aina olemaan paha ihminen. Halusit tai et.

Vierailija
208/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ONNEKSI SUOMESSA ON PERUSTUSLAKI.

Ja laki, joka mahdollistaa tarvittaessa, vaikka pakkorokotukset. Toivottavasti tällaiseen ei sentään tarvitsisi ryhtyä :(

Sitä rokottamattomat koko ajan vaativat. Heillä on sairas perverssio neuvostoliitosta ja natsisaksasta. 

Ja jos panet merkille mitä ympärilläsi tapahtuu, sulla on perversio? Tällaista politiikkaa nyt valitettavasti Suomessa ja EU:ssa ajetaan. T:valtiotieteilijä

:D

Vierailija
209/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä

Rokottamattomien itsekkyys vaarantaa ihmishenkiä. Ihmisten mielestä se on väärin. Moni suuttuu vääryyden edessä. 

Rokotetut levittää tautia ihan yhtälailla. Kuinka monta kertaa pitää takoa päähän että rokotteet ei estä tartuntoja? Koronapassille ei ole siis mitään terveydellisiä perusteita.

Tässä tutkimus aiheesta

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8481107/

Vierailija
210/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Israelissa passiin vaaditaan kaikilta jo kolmas rokote. Jotkut maat antaa jo neljättä kierrosta rokotteita. Montako piikkiä koronapassin kannattajat on valmiita ottamaan? Toisen rokotteen suoja on laskenut merkittävästi jo 6kk jälkeen.

Vierailija
211/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä kiroile, mutta nyt on pakko sanoa, että v*ttu mitä p@skaa:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008410186.html

Vierailija
212/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3.12 euroopan parlamentin mepit eivät pääse työpaikalleen ilman koronapassia/rokotteita. Miettikää, mitä se tarkoittaa ja mitä täällä oikeasti nyt tapahtuu? Kansan suorilla vaaleilla valitsemat euroopan parlamentin edustajat, eivät pääse enää työpaikalleen tekemään työtään eli edustamaan kansaa?! Komissio kävelee nyt pöyristyttävällä tavalla euroopan parlamentin yli. Onko Vladimir bykovski oikeassa? Onko parlamentti enää vain komission leimaisintoimisto? Mitä demokratialle tapahtuu? Tämä on erittäin huolestuttavaa, tyrmistyttävää ja kaikin tavoin oikeusvaltion vastaista.

Lisää vettä rokotemyllyyn. Kun toisinajattelijat suljetaan päätöksenteon ulkopuolelle, niin saadaan tehtyä ”oikeasti” päätökset.

RIP European democracy

Oikeasti olen todella huolissani tästä kehityssuunnasta. Mitä tässä yksittäisenä kansalaisena voi tehdä?

POSI-Teeveessä haastateltiin suuomalaista Australiassa asuvaa naista. Hän sanoi, että kantakaa ne tyypit ulos eduskunnasta tms.

Liittykää mukaan VKK-puolueeseen. Se ei ole perinteinen puolue, vaan työkalu itsenäiseen valtioon. Monelle paikkakunnalle on jo perustettu oma ryhmä. Nyt on oikeasti kiire. Väkivaltaa en kannata, mutta tyranniaan ei pidä alistua.

Kenet pitäisi kantaa ulos eduskunnasta? Passinkannattajiako tarkoitat?

Taitaa 90 %:a Arkadianmäestä kannattaa tätä globalistien ideologiaa. Ja tässä vaan sivusta avuttomana joutuu seuraamaan, että mitä h*lvettiä oikein tapahtuu.

Vierailija
213/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaako työnantaja kun saa rokotteesta tukoksen? Siis sairaala kulut???

Tiedän yhden tulpan saaneena että työterveys meillä ei kata edes tutkimista onko tulppaa.

Vierailija
214/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä

En saanut koronaa edes kun harrastin seksiä mieheni kanssa kun hänellä oli korona. En saanut peloteltua deltaa kun otin haukun ruoasta sellaiselta jolla se oli. Miten minä vaarannan muiden terveyttä?

Vierailija
215/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne jotkin rokotetut ovat tässä niitä joiden pitäisi pitää suu kiinni ja hävetä. Jokainen saa ottaa tai olla ottamatta rokotetta, se ei ole keneltäkään pois. Turha vastakkainasettelu pois ja pitäisi pyrkiä vetämään yhtä köyttä. Koronan alkuajoissa näin tehtiin, korona yhdisti kansakuntaa. Ei yhdistä enää.

T: KAHDESTI ROKOTETTU mummo 57v

Kolmatta rokoteannosta en silti suostu enää ottamaan, jos tauti tulee niin se tulee. Rokotteisiin en enää henkilökohtaisesti usko. Tuo vain lisää eriarvoisuutta ja vastakkainasettelua, jännitteitä kansakunnan välille. Rokotteet aiheutti myös minulle hetkellisiä oireita, mutta eihän sitä ikinä tiedä jatkosta.

Vierailija
216/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Passi tässä vain halutaan kaikille. Ja ne vie sen väkisin läpi. Se on tätä upeaa uutta aikaa.

Rokote on kätevä keino kontrolloida kansalaisia. Enkä nyt puhu mistään siruista vaan ihan vain siitä, että sitä kautta jää jälki oman maan kansalaisista terveydenhuollon rekisteriin, niistäkin terveistä, joita ei sinne rekisteriin muilla keinoin saada. Näin voidaan pitää kirjaa kansalaisista ja estää se, että maassa olisi tänne kuulumatonta populaa. Rokotteen ottamalla kansalaiset "vapaaehtoisesti" tekevät tiliä tekemisistään, samalla tapaa kuin vaikkapa kaupan etukorttia vilauttamalla tai maksamalla ostoksensa kortilla käteisen sijaan.

Koronapassin avulla saadaan vielä tarkka seuranta ihmisten liikkeistä, missä kaupoissa, baareissa, ravintoloissa, jne käyt ja koska.

Totta. Ja miksi mitään ylipäätänsä seurataan? Jotta sitä voitaisiin kontrolloida.

Vierailija
217/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, miksi esim. itse ottaisin rokotteen kun olin yli viikon kotona koronan sairastaneen mieheni kanssa? Hänellä se oli kuin influenssa, kuumetta jne. Kaikki ihmiset ei yksinkertaisesti sairastu koronaan, tai ehkä esim. 4 vuoden päästä kun se on kuin muutkin influenssat. Tämä on ihan tutkittua ettei tartu kaikkiin, joten miksi pitäisi terveenä ottaa rokote jotta saa käydä töissä?

Tämä pakotus ja painostus ei ole normaalia nähnytkään, kannattaa sitten rokotteita tai ei. Mikä ajojahti tämä on oikein, Euroopassa leviää jo juutalaisvastaisuus tämän vuoksi mikä on aivan käsittämätöntä että se on totta.

Mikä pakkotuputus tuo passi on, kun on jo nähty ettei se hyödytä, korona nyt vaan on ja pysyy. Vai haluaako ihmiset oikeasti tuollaisen passin loppuiäkseen, jonka saadakseen tulee sitten ottaa niin ja niin monta sitä sun tätä piikkiä vuodessa.. Että seuraavat 5 vuottakin menee "otetaan nyt 20 piikki ja kohta helpottaa".

Rokotteiden ottaminen on varmasti useimmille hyvä asia, mutta se ei että sen varjolla halutaan polkea ihmisoikeudet, luoda vastakkainasettelua ja joku passi.

Yhä pidän loukaavana juutalaisvainon uhreja kohtaan että rokotetta verrataan siihen.

Mutta sitään ei kukaan pysty kieltämään että media on lähtenyt mukaan rokottamattomien vainoon.

Jokainen joka täällä paasaa miten pahoja ja tyhmiä rokottamattomat ovat, ilman perusteluja, ovat vain menneet mukaan siihen mihin heidät haluttiin.

Ei mitään salaliittoteoriaa, ainostaan saa kivat klikit kun nämä innolla niitä paukuttaa. Rahaa sataa jonkun muun tilille.

Vierailija
218/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Israelissa passiin vaaditaan kaikilta jo kolmas rokote. Jotkut maat antaa jo neljättä kierrosta rokotteita. Montako piikkiä koronapassin kannattajat on valmiita ottamaan? Toisen rokotteen suoja on laskenut merkittävästi jo 6kk jälkeen.

EU on varannut 7 rokotetta jokaista eurooppalaista kohden. Eiköhän niitä osteta lisää, kun nuo ensin loppuvat.

Vierailija
219/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja edelleen passihullut pitä itseään hyvinä ihmisinä, ja vihaamiaan ihmisiä pahoina, ja kieltävät näkemästä mitään yhtymäkohtia 30-luvun Saksaan. Kyllä tässä on näköjään pakko alkaa puolustautumaan ihan oikeasti. Tässä on ihan täysi kansan m urhan ilmapiiri nyt Suomessa, täällä vauvan kommenteissakin sen näkee.

Vihapuhetta olen kuullut vain rokotevastaisilta ihmisiltä. Tässä on kyse pandemiasta eikä rotuerottelusta. Tässä pandemiassa on nyt 2 vaihtoehtoa: saada tauti rokotettuna tai saada tauti rokottamattomana. Rokotetut joutuvat paljon suuremmalla todennäköisyydellä sairastamaan sen rajumpana ja siksi kuormittavat kohtuuttomasti terveydenhuoltoa. Heidän vuokseen joudutaan siirtämään tärkeitäkin muita toimenpiteitä. Heidän valinsa takia joku muu saattaa menettää henkensä (koska ei voi saada hoitoa ajoissa terv.huollon kuormittumisen vuoksi). Ei tässä voida tuuduttautua yksilön oikeuksiin maailman tappiin. 

Siltä se tosiaan näyttää, että rokotetut sairastavat taudin lopulta rajumpana, kun oma immuniteetti on jatkuvan piikittämisen vuoksi mennyttä.

Niin millä perusteella näyttää tuolta?

Mikään ei viittaa tuollaiseen, aika erikoinen väite.

Itse en voi rokotetta edes ottaa anafylaksiariskin takia, mutta en ymmärrä tällaisten perättömien lauselmien heittelyä...

Vierailija
220/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne jotkin rokotetut ovat tässä niitä joiden pitäisi pitää suu kiinni ja hävetä. Jokainen saa ottaa tai olla ottamatta rokotetta, se ei ole keneltäkään pois. Turha vastakkainasettelu pois ja pitäisi pyrkiä vetämään yhtä köyttä. Koronan alkuajoissa näin tehtiin, korona yhdisti kansakuntaa. Ei yhdistä enää.

T: KAHDESTI ROKOTETTU mummo 57v

Kolmatta rokoteannosta en silti suostu enää ottamaan, jos tauti tulee niin se tulee. Rokotteisiin en enää henkilökohtaisesti usko. Tuo vain lisää eriarvoisuutta ja vastakkainasettelua, jännitteitä kansakunnan välille. Rokotteet aiheutti myös minulle hetkellisiä oireita, mutta eihän sitä ikinä tiedä jatkosta.

Täällä 31v nainen ja en myöskään suostu ottamaan kolmatta rokotetta. Pohdin monta kuukautta otanko rokotteen ja päädyin ottamaan. En hyväksy totalitarismia ja jos minulle aiotaan antaa potkut sen takia, etten ota lisää rokotteita, niin antakoot sitten. Ihan sairasta pakottaa ihmiset ottamaan rokote!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä