Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lämpöä 37.3 astetta, 3v. tarhaan?

Vierailija
04.02.2015 |

Veisitkö 3v.:n tarhaan jos 37.3 astetta lämpöä, nenä valuu ja yskä, mutta energiaa riittää vaikka muille jakaa? Varmasti jaksaisi olla mukana ulkoilussakin. 

Yleensä en miettisi ja antaisin olla varmuuden vuoksi kotona mutta nyt yksi tärkeä deadline puskee päälle ja itselläkin flunssa, olisi tärkeä työpäivä edessä. Tämä lapsi on sellainen tapaus että jos on kotona täällä ei tehdä minuuttiakaan töitä ja jos lapsi jää tänään kotiin mun on tehtävä töitä itse flunssassa tänä iltana/yönä. Eli haluan varmistaa että kotiinjääminen on oikeasti tarpeellista.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin tarhaan. Eihän tuo ole edes lämpöä, vaan ihan normaali lukema!

"”Ihmisillä on aivan vääriä käsityksiä kuumeesta. Vanhemmat ovat huolissaan lapsen kuumeesta enemmän kuin tarvitsisi olla”, professori Matti Uhari sanoo.

He painottavat, että yleisesti kuumeen rajana pidetty 37,5 astetta ei ole lääketieteellisesti kuumeen raja.

”Oikeasti kuumeen raja on vasta 38 astetta”, Uhari jatkaa.

Sille, että kuumemittareissa jo lukema 37 on punaisella, ei ole lääkäreiden mukaan lääketieteellistä perustetta.
Alle 38 asteen lämpöä voidaan pitää heidän mielestään normaalina.

Lämmönsäätely paranee, kun lapsi aikuistuu. Silti aikuisillakaan 37,5 ei ole lastenlääkärien mukaan kuumeen raja eikä sitä pitäisi käyttää sairausloman perusteena. Vointi ratkaisee."

http://www.kaleva.fi/teemat/hyva-elama/375-ei-ole-viela-kuumeen-raja/596301/

Ihmeellistä hysteriaa. Normaali lämpö on kuumetta, vesirokkoon kuolee ja tuhkarokko on ebolan kaltainen tappava musta surma...

Vierailija
22/27 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 08:48"]No todellakin tarhaan. Eihän tuo ole edes lämpöä, vaan ihan normaali lukema!

"”Ihmisillä on aivan vääriä käsityksiä kuumeesta. Vanhemmat ovat huolissaan lapsen kuumeesta enemmän kuin tarvitsisi olla”, professori Matti Uhari sanoo.

He painottavat, että yleisesti kuumeen rajana pidetty 37,5 astetta ei ole lääketieteellisesti kuumeen raja.

”Oikeasti kuumeen raja on vasta 38 astetta”, Uhari jatkaa.

Sille, että kuumemittareissa jo lukema 37 on punaisella, ei ole lääkäreiden mukaan lääketieteellistä perustetta.
Alle 38 asteen lämpöä voidaan pitää heidän mielestään normaalina.

Lämmönsäätely paranee, kun lapsi aikuistuu. Silti aikuisillakaan 37,5 ei ole lastenlääkärien mukaan kuumeen raja eikä sitä pitäisi käyttää sairausloman perusteena. Vointi ratkaisee."

http://www.kaleva.fi/teemat/hyva-elama/375-ei-ole-viela-kuumeen-raja/596301/

Ihmeellistä hysteriaa. Normaali lämpö on kuumetta, vesirokkoon kuolee ja tuhkarokko on ebolan kaltainen tappava musta surma...
[/quote]

Säälin lapsiasi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 08:12"]

Jotain on nyt teillä siinä omassa elämässä pielessä jos et voi tehdä minuuttiakaan töitä lapsen kotona ollessa.. Vai oletko joku pikkutarkkaa työtä tekevä posliininmaalaaja? Hanki tosiaan vaikka hoitaja kotiin.

[/quote]

Posliininmaalaaja...*tirsk*

Vierailija
24/27 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli haluat lapsesi sairastavan vielä kauemmin niin vie vain hoitoon. Heikko vastustuskyky edes auttaa haalimaan lisää tauteja joita voi kotona sairastaa.

Vierailija
25/27 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän ap:ta, tämä on av hysteriaa parhaimmillaan eikä lapsen kunto ole niin hirveän paha että "joo automaattisesti kotiin ja säälin lastasi kun tätä kehtaat edes ääneen miettiä." :D

Ap sanoo että lapsi on energinen, jopa jaksaisi ulkoilla. Meidän tarhaan saa viedä vaikka kuumeisena kunhan jaksaa olla ohjelmassa mukana. Ja minusta 37.3 ei ole vielä kuumetta, kuumeen raja on 38.

Ei kaikki lapset ole sellaisia joita voi rauhoittaa yksikseen toiseen huoneeseen sillä aikaa kun teet keskittymistä vaativaa työprojektia josta oletan että on kysymys kun ap puhuu deadlinesta. Mun lapsi on sellainen "äitiii, äitii" jalassa roikkuvaa sosiallista tyyppiä joka oikeasti kaipaa seuraa ja huomiota ja on vielä todella energinen eli jos häntö ei ohjelmoi hän rupeaa riehumaan ja ottamaan huomiota pahalla. Olen aivan varma että töistä ei tulisi mitään jos olisin lapsen kanssa kotona. Lapselle pitää aina antaa päivän mittaan jonkinlaista huomiota, syöttää, vaihtaa vähintään tv ohjelmaa, lääkittää, nukuttaa jne. Töihin tulee jatkuvia keskeytyksiä. Jos väität että lasta ei ole pakko hoitaa eikä huomioda millään tavalla kun on kotona, väität että kotiäidit pärjäävät kotona joinain päivinä helposti tekemättä mitään. Huvittaa tämä palsta. :D

Vierailija
26/27 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä missä teidän mielestä kulkee kuumeen ja normaalilämmön raja? Meillä mennään tarhaan jos on 37.3 astetta lämpöä tai vähemmän ja vointi hyvä. Minusta vointi ratkaisee enemmän kuin mittarin numero ja ap:n lapsi voi hyvin jos on energiaa ja jaksaa jopa ulkoilla.

Meidän lapset lähtisi tuossa tilanteessa ehdottomasti tarhaan, varsinkin jos itse pitäisi työprojektia flunssaisena tehdä. Ap:lla tulee olemaan jo nyt hankala päivä ilman tervettä lasta kotona.

Vierailija
27/27 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla riehuminen jaksamisen mittarina-logiikalla lapseni olisivat aina hoitokuntoisia, tarvitaan kuumetta 40 astetta ennen kuin hyytyvät. Kannattaa miettiä onko järkevää viedä nuhaista lasta joka ei osaa itse niistää nenäänsä tarhaan lähmimään kaikki paikat räkään, tekeekö 3-4 tunnin ulkoilu yskäiselle kurkulle hyvää, millaiselta tuollainen pikku lämpö itsestä tuntuu, haluaisitko ulkoilla pikku vilussa? Ja ennen kaikkea olet loistava kasvualusta tarhakaverin uudelle virukselle. Tarhassa olo on lapselle työtä, missä kunnossa itse haluat jäädä kotiin sairastamaan?