Miks työnantajat ei voi vastata työnhakijoille MITÄÄN!!!
Voi että raivostuttaa työnantajat jotka ei vastaa edes jollain vakkarivastauksella, tyyliin "kiitos mut ei kiitos"! Kai nykyaikana kun voi kopioida vastaukset vaiks meilillä miljoonaan osoitteeseen sen voi tehdä, antaa niin surkean kuvan työnantajasta että huh! Myös me työnhakijat saatetaan olla mahdollisia asiakkaita tai mukana samalla alalla tulevaisuudessa vielä isommissa kuvioissa, jolloin nää mitään vastaamattomat kyllä jää ilman kauppaa, kele.
Kommentit (37)
Itse ainakin laitoin avoimen työpaikan ilmoitukseen, että VASTATAAN, JOS OLET SOVELTUVA MEILLE. Silti näitä vastausta kyseleviä oli paljon ja hakemuksia aivan älyttömästi. Ihmetytti hakijoiden sisälukutaito.
Olen hakenut nyt puoli vuotta töitä. YHDESTÄ firmasta on vastattu, että ei kiitos. Muutamasta on tullut perus "palaamme ehkä asiaan hakuprosessin edetessä", muista EI MITÄÄN. Ja olen tosiaan lähettänyt ainakin sen 50 hakemusta.
En minä ainakaan työnantajana jaksaisi vastata mitään "kiitos, mutta ei kiitos" -paskaa. Kyllä siitä pitäisi tajuta ettei tullut valituksi, ettei vastausta kuulu. Kirjoittaisit fiksumpia työhakuilmoituksia.
Joskos nämä armolliset työnantajat opettelisivat käyttämään sen verran järkeä, että laittaisivat hakuihinsa selvän dead linen. Eli työ täytetään siihen ja siihen mennessä. Siitä voisi sitten hölmömpikin työnhakija päätellä, että ei osunut, koska päivämäärä oli ja meni. Miksi tämä on niin vaikeaa?
Meidän paskafirmassa ei vastata edes talon omille hakijoille. Henkilöstöihmiset epäpäteviä mulkkuhoroja, luulevat että näin sitä vain kohdellaan työntekijöitä (ei ole ainoa asia, jossa toimivat väärin) ja työntekijät antavat kaikkensa. Juu ei enää:)
Meidän ilmoitus oli vain vkon,niin paljon tuli hakijoita. Ja paljon vastauksen pyytäjiä. Pakko oli poistaa ilm, kun ei haluttu enempää hakijoita, mitä olisi pystytty käsittelemään.
-7
[quote author="Vierailija" time="13.08.2008 klo 13:44"]
Voi että raivostuttaa työnantajat jotka ei vastaa edes jollain vakkarivastauksella, tyyliin "kiitos mut ei kiitos"! Kai nykyaikana kun voi kopioida vastaukset vaiks meilillä miljoonaan osoitteeseen sen voi tehdä, antaa niin surkean kuvan työnantajasta että huh! Myös me työnhakijat saatetaan olla mahdollisia asiakkaita tai mukana samalla alalla tulevaisuudessa vielä isommissa kuvioissa, jolloin nää mitään vastaamattomat kyllä jää ilman kauppaa, kele.
[/quote]
Jos F-Securen kirjoittaa em. tavalla, ei oo ihmekään, ettei töitä tipu.
Jostain syystä ei viestin kopionti onnistu.. mutta tuolle "henkilöstöpäällikölle" näin kolleegana ehdotus: jos tiedät, että homma ei kunnialla hoidu omin voimin, osta palvelu jostain firmasta.. onhan noita.
Ja sen verranlisää nimi mustalle listalle, että itse olen odottanut viestiä ISSltä nyt kohta 9kk, ovat sen jälkeen hakeneet samaan hommaan uudelleen ihmistä JA olin siis aikoinani ihan ylimmän johdon haastattelussa asti. Että tulisi edes se spostiviesti:) Eli näyttäisi tuo siivousala olevan ihan legendaarinen.
Joo, komppaan tuon F-Securen (hakuprosessi, johon vieläkään ei ole tullut vastausta oli 2v sitten). Mutta: kiitos esim Fennovoimalle, siellä homma toimi hienosti.
HKScanilla kesti vastata 3kk hakuajan loppumisesta :D
Meidän ilmoituksessa oli määräpäivä, silti hätähousuja liikkeellä.
-7
Mitä väliä, jos ei saa ilmoitusta? Jos hakuajan umpeuduttua ei tule pariin viikkoon mitään yhteydenottoa niin tuskin on tullut valituksi. Kuka oikeasti odottaa kuukausien päästä, että onkohan sitä valittu vai ei? Pitää laittaa niin paljon hakemuksia ettei ehdi vaivata yhdellä vastauksella päätään.
Kun ei niitä ihan oikeasti kiinnosta. Hakijoiden tulisi kyllä nähdä helvetisti vaivaa. Tällä hetkellä julkisessa haussa oleviin paikkoihin on niin paljon tunkua että lottovoitto on melkein todennäköisempi. Ostajan markkinoilla ostajan on helppoa käyttäytyä röyhkeästi. Itse olen "kostanut" boikotoimalla näitä epäasiallisia yrityksiä.
Mitä itse työnhakuun tulee niin tällä hetkellä verkostot rulaa. Aktivoi oma verkostosi ja hae hiljaisia työpaikkoja.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2008 klo 13:44"]
[/quote]
Tää on mysteeri. kotikunnassa oli aikoinaan tietty erikoisalan paikka pitkään auki. Kaksikin ihan pätevää ja täyspäistä tuttua olivat sitä hakeneet, mutta ei, edes puhelimeen ei oltu vastattu kun olivat yrittäneet soittaa. Ko. paikka oli varmaan yli puoli vuotta auki ja sillä alalla on tekijöistä ylitarjontaa, joten varmasti olisi joku löytynyt. Ehkä se oli joku mainos, mutta harvoin pikkufirman sellaista harrastavat. Se on isompien tapa.
Aivan koskaan ei työnantaja voi tietää millaiset verkostot työnhakijalla on takanaan ja kuinka monta muuta työnantajan asiakasta hakija tuntee. Ikävä kyllä tällaisia työnantajia löytyy jotka ei vastaa työnhakijoille. Esim Zio kenkäliike! Et takuulla saa vastausta ja haluatko vielä ostaa niitä kenkiä....
No mä lähettelen ihan perussähköpostia, esim. kokouskutsuja ja pöytäkirjoja omassa työssäni ja vastaanottajia on joku 20, eikä kaikkia löydy muistista. Pari minuuttia menee sen itse postin lähettämiseen, toki pöytäkirja erikseen. Miten jollain voi mennä 200 ihmiselle vastaamiseen päivä? Se vakiovastaus voi olla valmiina. Jos menee päivä kerätä 200 osoitetta, on kyllä saamaton ja hidas.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 14:20"]Nykyisin on moneen paikkaan liikaa hakijoita, etenkin naisvaltaisille aloille. Esimerkki tosielämästä: Meillä oli auki osa-aikainen sihteerin paikka, johon olisi riittänyt kaupallisen alan opistotutkinto. Saatiin melkein 200 hakemusta työttömiltä naisilta ja niistä 80 oli naisilta, joilla akateeminen loppututkinto! Tilanne oli surkuhupaisa, ylitarjontaa ylikoulutetusta väestä ja liikaa hakemuksia. Työpaikkailmoitus oli netissä viikon. Päätettiin että seuraavaa avointa paikkaa ilmoitetaan vain kolmen päivän ajan. Ei edes harkittu että kuitataan kaikille hakijoille kiitokset mielenkiinnosta tms. Sellaisen meilin joukkopostitukseenkin olisi mennyt yksi työpäivä.
[/quote]
Pitäisiköhän sinun luovuttaa työpaikkasi osaavammalle, jos yhden sähköpostin lähettämiseen menee mielestäsi koko työpäivä?