* Kuvaa herkkukaappisi! *
Kommentit (62)
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 15:49"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 15:46"]
Kun meillä haetaan lauantaina koko perheen namipäivän namit tai jotkut muut herkut, niin kyllä siihen melkein kaappi tarvitaan, missä niitä säilytetään. Sillä namit aloitetaan vasta lounaan jälkeen. Ja samaisessa kaapissa on leivontasuklaat ja muut mahdolliset ei-kenenkään namit, joita nyt vaan seisoskelee kotona. Kuten joulun piparitaloista jäljelle jääneet ranskanpastillit, joita kukaan ei syö, kun ne on pahoja. Ja lahjaksi saatu tummasuklaakonvehti. Eli meillä kyllä on herkkukaappi. Se on normaalisti kahvikaappi, mutta toimii myös herkkukaappina. Sori, en voi kuvata, olen töissä.
[/quote]Meillä heitetään surutta roskiin kaikki turhakkeet mitä ei syödä. Miksi sellaisia kaapissa säilömään?
[/quote]
Meillä ei heitetä mitään ruokaa roskikseen, se on epäeettistä. Kyllä joskus joku tulee kylään tai jollekin voi antaa lahjaksi. Noi ranskanpastillit voisi ehkä leipoa johonkin pipareihin. En heitää käyttökelpoista ruokaa koskaan pois, vaan jatkojalostan.
Luulin, että "herkkukaappi" tarkoittaa aikuisten lelukokoelmaa. En laita kuvaa. :D
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 15:39"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 15:35"]
Minä just yksi päivä mietinkin että millaisilla ihmisillä on ihan oma kaappi herkuille? Miksi ihmeessä?? Kuuluvatko päivittäiseen ruokavalioon? En yhtään ihmettele ylipaino-ongelmaa. Itse kerrytin aikoinaan painoa 15kg liikaa syömällä suklaapatukan päivässä. Ja jollain on herkkukaappi, voi luoja.
[/quote]
Toisilla voi olla itsehillintää ;)
[/quote]
Miksi sitten ylipäätään ostaa kaappi täyteen herkkuja jos on itsehillintää, eikä niitä ole tarkoitus syödä? Vai ostatko kerralla koko vuoden tarpeiksi?
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 15:51"]
miksi koristella piparitaloa ranskanpastilleilla jos ne on "pahoja"? :D
[/quote]
Lapset tykkää syödä pastilleilla koristeltuja pipareita ja piparitaloja, mutta ei ne koska paljaisiin pastilleihin pitkällä tikullakaan.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 15:32"]
Mites kun mulla ei oo herkkukaappia, voinko kuvata viinikaapin sisällön?
[/quote]
Komppi tälle. Lauantaina ostetaan vähän herkkuja mutta menee samantien ja viikolla ei syödä kuin jäätelöä. Nyt sitäkään ei ole pakkasessa enää. Erilaisia alkoholeja löytyy toistasataa pulloa.... Heikko menekki niilläkin...
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 15:43"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 15:40"]En kanssa tajua herkkukaappia. Jos tekee mieli niin käydään kaupassa? Eikö tollainen kaappi saa aikaan kierteen jossa herkutellaan jatkuvasti? [/quote]Ei kauppaan viitsi yhden herkun takia mennä.
[/quote]
Ollaan asian ytimessä. Herkkukaappi saattaa herkästikin johtaa ylipainoon, koska makeaa on koko ajan saatavilla, toisin kuin jos pitäisi nähdä vaivaa sen herkkunsa eteen.
Olenkin aina ihmetellyt näistä esim. Olet mitä syöt, Rakas sinusta on tullut pullukka jne. että kaikilla on aina hirveät mätöt kotona. On sipsipusseja, karkkipusseja, suklaapatukoita, jätskiä, leivoksia, limua jne. kaapit väärällää. Meillä kun ei pahemmin mitään makeaa jemmaan osteta, otetaan vaan sinä päivänä syödään eikä yhtään enempää.
Minunnherkkukaappi olisi etanat valkosipulissa, mustekalaa, katkarapuja, kylmäsavulohta, oliiveja, kampasimpukkaa. Mutta harvoin niitä ostan kun ovat niin kalliita. Näitä karkki-juttuja en ymmärrä aikuisilla ihmisillä. Joku vaihe on jäänyt ehkä nuoruudessa elämättä, että pitää ahmia karkkia.
En pidä kotona yleensä mitään herkkuja, sillä en halua jatkuvasti omassa kotonani olla sen valinnan edessä, että syödäkö vai eikö syödä. Riittää kun kaupassa käydessä käy tämän. :D Upeaa, jos pystyy pitämään herkkukaappia, mutta syömään sieltä jotain vain kerran-pari viikossa.
En omista mitään herkkukaappia? Mikä järki siinä on oikeen? Kerran viikossa meillä on karkkipäivä ja sillon ostetaan herkut ja syödään ne. Tosin nyt oli mies ostanut meille laskiaispullat näin jääkaapissa ja ne syödään tänään.
Siis sehän on lähes aina yksi hylly eikä kaappi. Ja sielläkin joku puolikas suklaalevy ja pieni sipsipussi.
Meillä ei ole herkkukaappia. Mutta lähes aina, kun käyn. Kaupassa, niin ostan karkkipussin.
Ne syön yleensä heti ekana iltana. Toki mun tekee mieli karkkia yms. makeaa siinä kauppakäyntien välissäkin, mutta enhän minä nyt herranjumala karkin takia kauppaan lähde. Vaikka sokerihimo on kova. Enkä todellakaan osta varastoon. Perse on liian leveä jo nytkin.
Äh miksi katsoin noi kuvat, nyt tekis mieli lähtee kauppaan hakemaan suklaata!
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 15:33"]
Ei mulla ole herkkukaappia. Onko tää yleinenkin juttu?
[/quote]
Brittiläisissä laihdutus- ja elämäntapaohjelmissahan hyökätään ensin herkkujen kimppuun ja kiskotaan niitä hyllykaupalla roskiin. Varmaan Jenkeissäkin kuluu keittiön vakiovarusteisiin tämmöinen herkkuhylly/kaappi.
Joo, en käytä.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 15:39"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 15:35"]
Minä just yksi päivä mietinkin että millaisilla ihmisillä on ihan oma kaappi herkuille? Miksi ihmeessä?? Kuuluvatko päivittäiseen ruokavalioon? En yhtään ihmettele ylipaino-ongelmaa. Itse kerrytin aikoinaan painoa 15kg liikaa syömällä suklaapatukan päivässä. Ja jollain on herkkukaappi, voi luoja.
[/quote]
Toisilla voi olla itsehillintää ;)
[/quote]
Miksi niitä herkkuja pitää ostaa varastoon? Jos tulee äkkinäinen makeannälkä kerran kuukaudessa, vai`?
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 20:25"]Meillä ei ole herkkukaappia - säilytämme Saksasta ja Ranskasta tuodut herkkusuklaat sängyn alla, koska keittiössä on liian lämmin ja makkarissa viileässä. Vielä on kesällä tuotua suklaata (tummaa) iltojen iloksi. Pala kerrallaan naperretaan, kaksi, jos hurjiksi aletaan:)
Viinikaappikin on, kuivaa Rieslingiä pari tusinaa.
[/quote]
Hyi helvetti, Riesling on jotain paskinta viiniä ikinä :x Mutta ihanaa, että olette noin SIVISTYNEITÄ! ;)
miksi koristella piparitaloa ranskanpastilleilla jos ne on "pahoja"? :D