Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (774)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
On ihan okei olla nainen ja elää sinkkuna. Oikeastaan enemmän kuin okei - useiden tutkimusten mukaan naiset ovat onnellisempia ja elävät pidempään sinkkuina ja lapsettomina, kuin avioliitossa ja perheellisinä. Miehillä se paine pitäisi olla, sillä tutkitusti miehet ovat onnettomampia sinkkuina ja kuolevat tällöin nuorempina. Periaatteessa koko avioliittoasia on eräänlainen kivikautinen instituutio, joka takaa miehen mahdollisuuden kartuttaa omaa varallisuutta ja jatkaa myös sukua, samalla kun nainen mahdollistaa sen miehille luopumalla omista intohimoistaan ja tavoitteistaan hoitaessaan kotia, lapsia ja miehen juoksevat asiat.

Itse opettelin aikoinaan sinkkuna olemaan erittäin onnellinen omassa seurassani ja toden totta, ympärillä olevissa parhaissakin parisuhteissa oli niin isoja säröjä, ettei niitä kannattanut kadehtia. Lähes sataprosenttisesti nämä ongelmat ja säröt olivat suhteen miesosapuolesta lähtöisin. Opettelin olemaan kiintymättä liikaa treffikumppaneihin, ennen kuin tunsin heidät kunnolla. Opin suojelemaan sydäntäni. Kun arvostin itseäni niin paljon etten antanut itseni tuhlata aikaa punaisiin lippuihin ja varoitusmerkkeihin, löysin sattumalta rakkauden ja miehen, jonka kanssa olen menossa solmimaan jopa järjenvastaisesti tuon kivikautisen instituution eli avioliiton. 

Kannattaa myös muistaa että jos joku satuttaa sinua, ei se ole sinun vikasi. Inhoan uhrien syyttelyä. Sen sijaan omista virheistä kannattaa oppia, jotta voi jatkossa suojella itseään paremmin huonoilta kokemuksilta. 

Tilastoja vääristävät ne ääripään miehet, jotka hakkaavat ja tappavat naisiaan. Enemmän kiinnostaisi että miksi sellaiset tyypit ovat jatkuvasti naisten suosiossa. Ja ei, kaikki ei selity sillä että kaikki noista miehistä pystyisivät ominaisuutensa täysin salaamaan alussa. Tiedän itsekin tapauksia joissa naisen lähipiirissä olevat ihmiset näkevät heti sen miehen läpi ja yrittävät sitten varoittaa naista pitkin matkaa, mutta tämä on vain onnessaan mahlat pöksyissä kunnes paukahtaa.

• ylös 8
  • alas 11
Vierailija

Miksi ne ääripään miehet ja niiden asiat kiinnostavat joitain toisia miehiä ihan julmetusti ja herkeämättä? Varsinkin siellä miesavaruudessa pohditaan tuollaisia päivät pitkät. Kuitenkin suurin osa huonoista suhteista on sellaisia arkisemmilla tavoilla.

• ylös 11
  • alas 2
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi ne ääripään miehet ja niiden asiat kiinnostavat joitain toisia miehiä ihan julmetusti ja herkeämättä? Varsinkin siellä miesavaruudessa pohditaan tuollaisia päivät pitkät. Kuitenkin suurin osa huonoista suhteista on sellaisia arkisemmilla tavoilla.

Ehkä siksi, että mies tai miehet ovat keskenään paljon epäyhtenäisempi ryhmä. - Voisi jopa väittää, että osa miehistä saattanee olla eritavoin lähempänä naista kuin joitain toisia miehiä.

Mies tai miehet siis joutuvat usein paikottamaan itsensä jollekin kohtaa mies janaa ja toivoen ja yrittäen toimia niin, että saisivat osakseen "riittävän arvostuksen" sekä naisten että muiden miesten silmissä. Pelkkä miehenä olo ei arvostuksen saamiseen ei enää vuosikymmeniin ole tarpeeksi.

Niinpä epävarma mies osoittelee hädissään muita miehiä että kuinka hän ei ainakaan ole tuollainen tai haluaa korostaa kuinka hän on juurikin stä tai tätä. - Itsestään epävarma mies ottaa myös helpommin naiset maalitauluksi syyttäen ja pitäen naista syypäänä siihen miksi hän on siinä asemassa kuin on. - Toki osa naisista saatttavat lyödä vettä lisää myllyyn ylläpitämällä mielikuvaa siitä, että heistä miehen arvostus nousee täyteen arvoonsa vain ja ainoastaan vasta sitten kun mies on päässyt parisuhteeseen.

Mutta tällainen kuvtelma, että parisuhteessa olevat (miehet tai naiset) olisivat, joten parempia on nykyisin luultavasti monelle sinkkunaiselle vieras, vaikka hän tietää, että on joukko hyviä syitä miksi asettua parisuhteeseen miehen kanssa.  Mutta hän tietää myös pärjäävänsä oikein hyvin ilman parisuhdekumppania (miestä). 

Joten miksi ottaa riski ja edes yrittää olla ja elää miehen kanssa parisuhteessa? - Mitä lisäarvoa se toisi? - Samaa voisi miettiä meistä miehistäkin moni. Mitä lisäarvoa me toisimme mukanamme, jotta naisen kannattaisi ryhtyä parisuhteeseen kanssamme?

En usko, että oikea vastaus löytyy uhriutumalla ja osoittelemalla muita monesti suuntaan tai toiseen ääripäiden miehiä, että kyllähän minkon jos tai kun niiin...   

• ylös 10
  • alas 2
Hänäzäg

Kyllä huomaa että nuoret naiset on todella lihonneet korona aikana.
Meillä miehillä saa ollakin kaljamahaa.

• ylös 5
  • alas 11
Vierailija

Kun parisuhde alkaa mies toivoo että nainen ei muutu mutta se muuttuu kuitenkin ja nainen toivoo että mies muuttuisi mutta ei muutu kuitenkaan

• ylös 13
  • alas 2
HappySingle

Miks on pakko treffailla tai ylipäätään elää parisuhteessa? Oon paljon onnellisempi sinkkuna kuin parisuhteessa, saa itse tehdä mitä tykkää eikä tarvi ottaa ketään huomioon, yksinäisyyttä on turha pelätä kun on kavereita ja aktiivinen liikunnallinen elämäntyyli. :) 

Vierailija

HappySingle kirjoitti:
Miks on pakko treffailla tai ylipäätään elää parisuhteessa? Oon paljon onnellisempi sinkkuna kuin parisuhteessa, saa itse tehdä mitä tykkää eikä tarvi ottaa ketään huomioon, yksinäisyyttä on turha pelätä kun on kavereita ja aktiivinen liikunnallinen elämäntyyli. :) 

Jos tuo olisi ainoa totuus, ihmiset olisivat jo sukupuutossa. Ja tahtoo käydä niin että ne kaverit hankkiutuvat naimisiin ja saavat perhettä, niin kauheaa kuin se elämä onkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ne pienet ja rumat ukot vasta pettääkin tilaisuuden tullen. Komealle miehelle on aina ollut tarjontaa, sen pää ei sekoa jos jossakin joku hametta vilauttaa. On ykkösluokan p-puhetta väittää, että ruma olisi jotenkin parempi luonteeltaan, EI OLE.

Allekirjoitan satasella! Sekä mun nyksä että eksä on huomattavan hyvännäköisiä miehiä joita naiset on aina vilkuilleet. Ei ole ollut vaikeuksia löytää ihailijoita. Mutta kummatkin olivat suhteeseen ryhdyttyään uskollisia. Toisten naisten flirttailu ei sekoittanut päätä kun siihen olivat tottuneet.  Eivät ole luonteeltaan tippaakaan  pelimiehiä vaikka ulkoiset edellytykset siihen on kummallakin.

• ylös 12
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ehkä siksi, että mies tai miehet ovat keskenään paljon epäyhtenäisempi ryhmä. - Voisi jopa väittää, että osa miehistä saattanee olla eritavoin lähempänä naista kuin joitain toisia miehiä.

Mies tai miehet siis joutuvat usein paikottamaan itsensä jollekin kohtaa mies janaa ja toivoen ja yrittäen toimia niin, että saisivat osakseen "riittävän arvostuksen" sekä naisten että muiden miesten silmissä. Pelkkä miehenä olo ei arvostuksen saamiseen ei enää vuosikymmeniin ole tarpeeksi.

Niinpä epävarma mies osoittelee hädissään muita miehiä että kuinka hän ei ainakaan ole tuollainen tai haluaa korostaa kuinka hän on juurikin stä tai tätä. - Itsestään epävarma mies ottaa myös helpommin naiset maalitauluksi syyttäen ja pitäen naista syypäänä siihen miksi hän on siinä asemassa kuin on. - Toki osa naisista saatttavat lyödä vettä lisää myllyyn ylläpitämällä mielikuvaa siitä, että heistä miehen arvostus nousee täyteen arvoonsa vain ja ainoastaan vasta sitten kun mies on päässyt parisuhteeseen.

Mutta tällainen kuvtelma, että parisuhteessa olevat (miehet tai naiset) olisivat, joten parempia on nykyisin luultavasti monelle sinkkunaiselle vieras, vaikka hän tietää, että on joukko hyviä syitä miksi asettua parisuhteeseen miehen kanssa.  Mutta hän tietää myös pärjäävänsä oikein hyvin ilman parisuhdekumppania (miestä). 

Joten miksi ottaa riski ja edes yrittää olla ja elää miehen kanssa parisuhteessa? - Mitä lisäarvoa se toisi? - Samaa voisi miettiä meistä miehistäkin moni. Mitä lisäarvoa me toisimme mukanamme, jotta naisen kannattaisi ryhtyä parisuhteeseen kanssamme?

En usko, että oikea vastaus löytyy uhriutumalla ja osoittelemalla muita monesti suuntaan tai toiseen ääripäiden miehiä, että kyllähän minkon jos tai kun niiin...   

Fiksua pohdintaa - pisteet sulle.

Parisuhteeseen nimenomaan kannattaa ryhtyä ainoastaan silloin jos tuntee että elämänlaatu paranee parisuhteen myötä. Jos näin ei ole, parempi pysytellä sinkkuna.

Vierailija

Onneksi kaikki vika on meissä miehissä ja miehillä kuten minä ei ole ikinä sydän särkynyt. Kaikkeen mitä nainen sanoo voi luottaa, kaikkeen mitä nainen tekee voi luottaa ja kaikki naiset ovat pyhimyksiä.

Vierailija

Hänäzäg kirjoitti:

Miksi? . Miksi saa miehillä saisi olla kaljamaha?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi huonot miehet aina luulevat olevansa hyviä, tai vähintään keskivertoja? Eikö se krooninen naisettomuus ihan tarkkaan kerro, kuinka haluttu on?

Sanot siis että mies joka nussii joka viikonloppu eri naista on hyvä, koska se on haluttu?

Entäs se joka hakkaa vaimonsa, ja rakastava vaimo palaa kotiin pyytäen anteeksi käytöstään jolla ajoi miehen taas hulluuteen?

Hyvä mies epäilemättä, onhan se haluttu.

On se parempi kuin se mies, joka joks viikonloppu nussisi eri naista jos pystyisi, muttei pysty .

Haluttu mies on haluttu parisuhteeseen, irtopanoista puhut vain sinä.

Harmi että naiset eivät ymmärrä sitä eroa että milloin he kelpaavat panoon ja milloin parisuhteeseen.

-eri

No kun sinä sen näyt ymmärtävän, niin kerro meille muillekin. Ja kerro samalla, miten ne vain seksiä haluavat karsitaan pois silloin, kun he väittävät haluavansa vaikka ja mitä muutakin sen naisen kanssa jotta ne jalat saadaan levälleen. Suurin osa tässäkin keskustelussa esiin tulleista pettymyksistä oltaisiin voitu välttää, kun tämä info olisi ollut selkeää.

No hankalaa se onkin, sitä ei voi kieltää. Nämä miehet ovat taitavia siinä mitä tekevät. Siinä tulee hyväksi, mitä tekee paljon. Ja sitten kun naisen edessä on se sulava hauskuuttaja ja epäröivä eetu, niin kummankohan se valitsee? Etenkin kun nainen ajattelee aina että kaikki on sitä miltä näyttääkin ja pitää luottaa siihen mitä ihminen sanoo. Jopa silloin kun teot puhuvat ihan toista.

En nyt äkkiseltään mitään ihmelääkettä tuohon keksi, kuin tervettä skeptisyyttä

-vaikuttaako mies liian täydelliseltä, ei ole mitään vikoja tai heikkouksia vaikka oikeassa elämässä sellaisia on, koska elämä ei ole elokuvaa

-sanooko mies oikeita asioita, mutta teot eivät aina oikein kohtaa niiden kanssa? älä usko sanoja, usko tekoja

-onko mies selvästi komeampi ja/tai suositumpi kuin mihin olet tottunut tai mihin uskoisit sinulla realistisesti olevan rahkeita? saisiko hän helposti sinua kauniimpia naisia? ding ding ding, todennäköisesti olet vain hetken hupi ja helppo poka

"Nainen ajattelee aina että kaikki on sitä miltä näyttää" kuinka yksinkertaisina sinä pidät naisia? Kyllä sitä skeptisyyttäkin on mukana ihan terve määrä (ainakin minulla), mutta kun alkuvaiheessa et vaan voi tietää niitä heikkouksia heti. Ihmisillä on tapana piilotella näitä. Eli vaikka mies vaikuttaa "liian hyvältä" ja vaikka osaat odottaa että jotain luurankoja sieltä kaapista vielä kaatuu niskaan, niin et voi tietään milloin tai millaisia ne ovat. Niitä odotellessa sitä sitten yleensä tavataan ja "suhde" etenee. Jos ei etene ja olet epäilevä ja tenttaat kaiken mahdollisen ja vitkuttelet, niin tervejärkinen ihminen ottaa ja lähtee tuossa vaiheessa oli ne heikkoudet mitä vaan.

Mitä noihin valintoihin tulee, niin jos sinun eteen laitetaan se sulava ja hauska Henna ja epäröivä Emilia, niin kumman valitset? Älä mieti ulkonäköä.

Olen samaa mieltä siitä, että sanojen ja tekojen on kohdattava ja teot merkitsevät enemmän. Tuo oli varmaan ainoa oikeasti järkevä neuvo. Mutta se on sanottava, että itse haluaisin elää maailmassa jossa sanoilla on merkitys. Eli kun suusi avaat ja sieltä jotain mölyä tuotat, niin kunnes toisin todistetaan oletan että tarkoitat mitä sanot. Muuten loppuu tapaaminen.

Ja mistä tuon viimeisen voi tietää? Komeus/kauneus on suhteellista ja jokaisella on omat mieltymykset, myös naisilla vaikka meidät usein yleistetään yhdeksi olennoksi joka vain ja ainoastaan tavoittelee näitä kympin miehiä. Jos on terve itseluottamus eikä pidä itseään ihan pohjasakkana, niin ei niitä miehiä ajattele "mihin rahkeet riittää" tyyliin. Niitä tavataan sen mukaan, mikä tuntuu kiinnostavalta ja vaikuttaa täyttävän omat kriteerit. Jos natsaa niin hyvä, jos ei niin etsitään toinen. Joskus natsaa väärien tyyppien kanssa, mistä päästään alkuperäiseen kysymykseen.

Tuo suosio on myös vaikea. Jos tavataan vaikka deittisovelluksen kautta, niin pitäisikö suoraan kysyä että "Paljonko sulla ois vientiä vai olenko ainoa, joka on hengittänyt sun suuntaan viimeisen kuukauden aikana?" Olisiko hyvä taktiikka? Tai jos livenä jossain, niin pitäisikö ottaa selvää etukäteen kuinka moni on hänestä kiinnostunut?  Saisiko hän kauniimpia naisia? Mistä minä sen tiedän, kun en edes tiedä miten kauniina mies minua pitää. Miesten ja naisten "kaunis nainen" on voi olla hyvin erilainen olento ja taas pelataan niillä preferensseillä.

• ylös 10
  • alas 0
Toni1

Naiset osuu seinään viimeistään 35 vuotiaana, se on tosiasia.

Ollaan nostettu itsensä jalustalle ja luullaan itsestään liikoja.

Seinä on armoton. Naiset ikääntyy kuin maito ja miehet ikääntyy kuin viini.

Sitten vingutaan missä kaikki ne hyvät miehet on.

Ne on naimisissa. Valinnat on tehty ajoissa.

Itse en nelikymppisenä miehenä mistään hinnasta käy edes treffeillä yli kolmekymppisten kanssa.

Todella raskasta touhua kun kuuntelee ystävien kokemuksia.

Itse harrastan tyyliin 25-27 vuotiaita, jotka haluavat vain pitää hauskaa.

Just pump and dump!!

• ylös 10
  • alas 16
Vierailija

Toni1 kirjoitti:
Naiset osuu seinään viimeistään 35 vuotiaana, se on tosiasia.

Ollaan nostettu itsensä jalustalle ja luullaan itsestään liikoja.

Seinä on armoton. Naiset ikääntyy kuin maito ja miehet ikääntyy kuin viini.

Sitten vingutaan missä kaikki ne hyvät miehet on.

Ne on naimisissa. Valinnat on tehty ajoissa.

Itse en nelikymppisenä miehenä mistään hinnasta käy edes treffeillä yli kolmekymppisten kanssa.

Todella raskasta touhua kun kuuntelee ystävien kokemuksia.

Itse harrastan tyyliin 25-27 vuotiaita, jotka haluavat vain pitää hauskaa.

Just pump and dump!!

Nykymiehet on kyllä hauskoja. Ne ei vaan kypsy ja viisastu, ja pitää sitä hyvänä asiana 😂. Kyllä teille saa nauraa.

• ylös 15
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, aika hyvä merkki on, jos mies on valehdellut jo profiilissaan, niin se valehtelu vain jatkuu ja jatkuu, vaikka siihen ei olisi mitään tarvetta. Eipä siinä, vedätän tällaisia miehiä ihan huvikseni. Käytän niitä vain seksiin mikäli osaavat temput. Pöljät maksavat illallisia jne, kun kuvittelevat mun haluavan jotain vakavaa. Tiedostan tasan tarkkaan, että haluavat vain seksiä ja sehän sopii mulle. Monet miehet ovat todella yksinkertaisia. Luulevat, että naiset uskovat niitä sokeasti.

Hauska sattuma, minä teen ihan samaa kun nyt kahden yli 8 vuoden liiton jälkeen tiedän että kaikki naiset lopulta kuitenkin haluavat vain rahaa ja elättäjää. Vaikka suu vaahdossa ovat puhuneet itse omien rahojen tienaamisesta, pas*at! Kaikki velat minulle ovat jättäneet maksamatta, samanlaisia kaikki.
- Mies

No kuule, lohdutan sua, että ex-mieheni jätti velkansa mulle. Tasapainossa ollaan 👍🏼.

N44

Sama homma täällä, ex-miehen velkoja makselen. Kokemukseni miehistä ylipäätään sellainen, että välttelevät kaikkia vastuita ja yrittävät vapaamatkustaa naisen tuloilla tekemättä itse mitään edes kotona. Ennemmin olen todellakin yksin kuin tuollaisessa hyväksikäyttösuhteessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hänäzäg kirjoitti:

Saa kait kenellä tahansa olla kaljamaha. Sitten pitää vaan hyväksyä se että se vaikuttaa kumppanin löytämiseen eikä positiivisella tavalla. 

Vierailija

Oletko katsonut naisia? Jos elämänkumppania etsii niin kannattaa olla olla liberaali tässä suhteessa ja antaa mahdollisuus myös oman sukupuolen edustajille. Toki hekin voivat sydämesi rikkoa, mutta ovat sentään "samaa lajia." Lastentekokin onnistuu monin tavoin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänäzäg kirjoitti:

Saa kait kenellä tahansa olla kaljamaha. Sitten pitää vaan hyväksyä se että se vaikuttaa kumppanin löytämiseen eikä positiivisella tavalla. 

Miksi kukaan valitsisi kaljamahan kun monella miehellä on kuitenkin kroppa ja keskivartalo tikissä.

En itse etsi mitään bodaria mutta terveet elämäntavat ja elämäntyyli on tärkeä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänäzäg kirjoitti:

Miksi kukaan valitsisi kaljamahan kun monella miehellä on kuitenkin kroppa ja keskivartalo tikissä.

En itse etsi mitään bodaria mutta terveet elämäntavat ja elämäntyyli on tärkeä.

Ei tarvikaan valita. Voi valita jonkun muun. Jos joku haluaa elää kaljamahan kanssa niin se on ihan ok, elää vain sitten yksikseen. 

Sivut