Pakko lopettaa treffailu kun ei itsetunto ja sydän kestä sitä enää
Ala todellakin ymmärtää ihmisiä jotka valitsevat ikuisen sinkkuuden, mieluummin kuin yrittäisi löytää jonkun. Siis tapauksessa jossa ihminen sinänsä voisi sen parisuhteen haluta, mutta ei pysty/halua sitä enää tavoitella.
Olen treffaillut miehiä nyt 2 vuotta. Ihan hirveästi jäänyt käteen vain pahaa mieltä. Selväksi on käynyt että mihinkään, ei MIHINKÄÄN voi enää luottaa. Ei miehen sanoihin, ei miehen taustaan, ei miehen tekoihin. Ei mihinkään. Vaikka kuinka koitat etsiä "green flagejä", antaa asioiden mennä omalla painollaan, olla itse umpirehellinen ja avoin alusta saakka.. ja vaikka mies vaikuttaisi siltä myös. Niin kaikki voi muuttua *PUFF* muutamissa tunneissa ja yhtäkkiä olet taas hylätty ja jätetty ja kaikki mitä on puhuttu tai tehty on täysin merkityksetöntä. En olisi ikinä uskonut että kumppanin etsiminen voi olla näin kamalaa ja vaikeaa!
Kommentit (1158)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On meitä kunnollisia ja toiset huomioivia ihmisiä. Mutta eihän naisia sellaiset kiinnosta. Aina lyövät päänsä mäntyyn ja sama valitus.
Naiset ihan oikeasti uskovat, että he saavat mittatilauskena juuri sellaisen täydellisen miehen jota ovat kuvitelleet. Eivät sitten anna mahdollisuuksia kenellekään, jonka kanssa joutuisi tekemään kompromisseja tai työstämään suhdetta, ja lankeavat puhe- ja valehtelutaitoisiin heikkeihin ja sitten ihmettelevät kun taaskaan se illuusio täydellisyydestä ei ollutkaan totta. Sitten kirotaan kaikki miehet, tai oikeastaan kirotaan sitä että täydellistä ei ole saatavilla vaan pitää joustaa itsekin ja nähdä vähän vaivaa.
Niitä mahdollisuuksia annetaan silloin, jos on ihastunut. Silloin ne kriteerilistat lentävät ikkunasta ulos. Mutta jos sitä suhdetta aletaan rakentaa järki edellä ja toivotaan syntyvän tunnetta myöhemmin, silloin pitää olla speksit kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaapajaa. Mistähän löytyisi täysipäinen ei-katkera nainen, joka ei ole pilannut itseään paskoilla miesvalinnoillaan ja karuselliajeluillaan?
-M44, kyllästynyt
Sun ikäinen uskoo karusellijuttuihin?
Mitä tarkoittaa nämä karuselli-viittaukset?
Munakaruselli, nainen hyppää yhden munan päälle ja ratsastaa kunnes löytyy kovemman statuksen omaava muna miehen kaveriseurasta ja hyppii sen päälle aina vain eteenpäin hypergamialla kohti menestystä.
Kohti mitä menestystä? En ymmärrä tätä ajattelua. Jos mä nyt lähden panemaan kaikkia mahdollisia miehiä niin mihin ihmeen menestykseen sillä yllän? Onko miehet tosiaan niin innoissaan munahaukkojen perään, että jos panen mahdollisimman monen kanssa, niin mua odottaa lopussa joku kultamuna?
En minä tiedä, selitä sinä naisena se että miksi lettu on sitä enemmän levällään, mitä korkeamman statuksen mies on sen edessä?
Tarjolla oli usein taiteilijaa, muusikkoa, kirjailijaa, se peruskuvio hkissä. Tapasin sattumalta pikkupaikkakunnalta käsillään työtä tekevän aidon miehisen miehen joka viihtyy luonnossa. Muutimme yhdessä toiselle paikkakunnalle ja yhdessä oltu 10v.
Suosittelen ap:lle totaalista paikan ja mielenvaihdosta. Henkisesti. Esim harrastuksen parista? Tai tulevan harrastuksen. Tinderit harvoin tuo onnea tai kaverin kaverit.
Totuus on se että sinua ja näitä eri miehiä yhdistää vain yksi asia. Sinä. Eli joku koukku niissä on jota et vielä ole nähnyt. Tai olet ollut rakastunut ajatukseen miehestä. Niin meistä useimmille käy kun se on inhimillistä.
Ripustaudutko? Alatko pian kysymään "milloin nähdään uudestaan?" Yksi ystäväni on sellainen. Innostuu heti ja näkee juurikin green flags niissä miehissä, laittaa kaiken likoon ja mies säikähtää.
En tiedä mikä on koukkusi mutta joku koukku meistä löytyy jos samanlaisia miehiä naaraamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse taas ikisinkkumiehenä ihmettelen omaa kelpaamattomuuttani ja ihmettelen myös naisten miesmakua. Jostain syystä minussa on jokin asia tai asioita jonka takia en kelpaa ja jostain syystä ne epäluotettavat miehet naisille kuitenkin kelpaavat?
Joskus nainen sanoi ääneen treffeillä että hän yleensä "löytää vain varattuja tai seksin perässä olevia miehiä". Silti antoi mulle "en nyt näe että tästä tulisi mitään"-pakit vaikka olin tosissaan parisuhteen perässä. Joo parempihan se on jatkaa niiden varattujen pánómiesten kanssa. Ei ollut kyse siitä että nainen löytäisi vain tuollaisia miehiä, oli kyse siitä että vain he täyttävät naisen kriteerit, mitä sitten lie olleet.
Naisena tunnistan tämän ilmiön ja mielestäni tilanne on hankala. Jokainen saa haluta sellaisen kumppanin, josta viehättyy ja joka tuntuu oikealta. Parisuhdetta etsivillä naisilla ja miehillä on myös tämä oikeus ja jos he antavat pakit parisuhdetta haluavalle kumppaniehdokkaalle, koska jokin ei tunnu oikealta eivätkä he koe että henkilö olisi sitä mitä he hakevat, niin eivät he itsekään siinä mitään voita. Ainakin itselle pakkien antaminen oli aina pettymys, koska taas meni pieleen vaikka lupaavalta vaikutti. Ei parisuhdetta hakiessakaan tarvitse tai kannata ottaa ketä tahansa, joka täyttää tuon yhden ehdon. Olisi tyhmää joustaa muista tärkeinä pitämistään kriteereistä vain, jotta saisi suhteen olipa sitä kemiaa kumppanin kanssa tai ei. Siitä ei tule kuin pettymyksiä kummallekin. Pitää löytää se joku, jonka kanssa ei tarvitse joustaa liikaa omista haluista ja jolla on samanlaiset tulevaisuudensuunnitelmat ja toiveet. Ikävä kyllä nämä ihmiset eivät välttämättä kohtaa, mutta ainoa keino selvittää asia on tavata ihmisiä ja altistaa itsensä uudelle pettymykselle.
Ja mitä noihin panomiehiin ja epäluotettaviin miehiin tulee, ei kukaan niitä etsi tai halua parisuhteeseen tai välttämättä mihinkään kevyempäänkään huviin. Niitä vain sattuu tulemaan kohdalle ja niihin haksahdetaan, koska he osaavat olla hauskoja ja vetää oikeista naruista kunnes totuus paljastuu. Naisen näkökulmasta maailma olisi parempi paikka, jos heitä ei olisi.
Naiset ovat kyllä liian helposti vietävissä ja sen takia kärsivät sitten sekä miehet että naiset, nämä panomiehet sitten naureskelevat partaansa.
Koulussa pitäisi opettaa ihmistuntemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaapajaa. Mistähän löytyisi täysipäinen ei-katkera nainen, joka ei ole pilannut itseään paskoilla miesvalinnoillaan ja karuselliajeluillaan?
-M44, kyllästynyt
Munakaruselli, nainen hyppää yhden munan päälle ja ratsastaa kunnes löytyy kovemman statuksen omaava muna miehen kaveriseurasta ja hyppii sen päälle aina vain eteenpäin hypergamialla kohti menestystä.
Kohti mitä menestystä? En ymmärrä tätä ajattelua. Jos mä nyt lähden panemaan kaikkia mahdollisia miehiä niin mihin ihmeen menestykseen sillä yllän? Onko miehet tosiaan niin innoissaan munahaukkojen perään, että jos panen mahdollisimman monen kanssa, niin mua odottaa lopussa joku kultamuna?
En minä tiedä, selitä sinä naisena se että miksi lettu on sitä enemmän levällään, mitä korkeamman statuksen mies on sen edessä?
Haha ole juuri sellainen katkera setämies, joka syyttää naisia.
Eli olet valinnut jotain gold diggereitä, pinnallisia naisia. Naisia ulkonäön perusteella luultavasti. Tämä ei edes tarkoita kauneutta vaan sitä että naisella pakkelia ja käytetty kaikki kikat ulkoiseen, jolla napata mies, sitten ihmettelet miten sinulle köy. Kuka tahansa peruspiirteinen hiiri pystyy muuntautumaan instagram kaunottareksi halutessaan. Moni ei halua muuta kuin juhliin koska muut arvot tärkeämpiä kuin pinnalliset. Valitset itse vääriä naisia. Pinnallisia. Siinä se.
T.eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse taas ikisinkkumiehenä ihmettelen omaa kelpaamattomuuttani ja ihmettelen myös naisten miesmakua. Jostain syystä minussa on jokin asia tai asioita jonka takia en kelpaa ja jostain syystä ne epäluotettavat miehet naisille kuitenkin kelpaavat?
Joskus nainen sanoi ääneen treffeillä että hän yleensä "löytää vain varattuja tai seksin perässä olevia miehiä". Silti antoi mulle "en nyt näe että tästä tulisi mitään"-pakit vaikka olin tosissaan parisuhteen perässä. Joo parempihan se on jatkaa niiden varattujen pánómiesten kanssa. Ei ollut kyse siitä että nainen löytäisi vain tuollaisia miehiä, oli kyse siitä että vain he täyttävät naisen kriteerit, mitä sitten lie olleet.
Naisena tunnistan tämän ilmiön ja mielestäni tilanne on hankala. Jokainen saa haluta sellaisen kumppanin, josta viehättyy ja joka tuntuu oikealta. Parisuhdetta etsivillä naisilla ja miehillä on myös tämä oikeus ja jos he antavat pakit parisuhdetta haluavalle kumppaniehdokkaalle, koska jokin ei tunnu oikealta eivätkä he koe että henkilö olisi sitä mitä he hakevat, niin eivät he itsekään siinä mitään voita. Ainakin itselle pakkien antaminen oli aina pettymys, koska taas meni pieleen vaikka lupaavalta vaikutti. Ei parisuhdetta hakiessakaan tarvitse tai kannata ottaa ketä tahansa, joka täyttää tuon yhden ehdon. Olisi tyhmää joustaa muista tärkeinä pitämistään kriteereistä vain, jotta saisi suhteen olipa sitä kemiaa kumppanin kanssa tai ei. Siitä ei tule kuin pettymyksiä kummallekin. Pitää löytää se joku, jonka kanssa ei tarvitse joustaa liikaa omista haluista ja jolla on samanlaiset tulevaisuudensuunnitelmat ja toiveet. Ikävä kyllä nämä ihmiset eivät välttämättä kohtaa, mutta ainoa keino selvittää asia on tavata ihmisiä ja altistaa itsensä uudelle pettymykselle.
Ja mitä noihin panomiehiin ja epäluotettaviin miehiin tulee, ei kukaan niitä etsi tai halua parisuhteeseen tai välttämättä mihinkään kevyempäänkään huviin. Niitä vain sattuu tulemaan kohdalle ja niihin haksahdetaan, koska he osaavat olla hauskoja ja vetää oikeista naruista kunnes totuus paljastuu. Naisen näkökulmasta maailma olisi parempi paikka, jos heitä ei olisi.
Naiset ovat kyllä liian helposti vietävissä ja sen takia kärsivät sitten sekä miehet että naiset, nämä panomiehet sitten naureskelevat partaansa.
Koulussa pitäisi opettaa ihmistuntemusta.
naisilla on varaa valita, miehet vielä enemmän vietävissä. Tilastollinen fakta. Ihmissuhdetaidot olisi hyvä oppiaine kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Täysin samat kokemukset täällä. Sinkkuaikaa takana 3,5 vuotta. Nyt on alkanut tuntua siltä että en jaksa enää etsiä, voin paremmin yksin enkä ”tarvitse” vierelle ketään.
Mihinkään ei oikeasti voi luottaa. Ei sanoihin eikä tekoihin. Vaikka mies pommittaisi viesteillä niin EI, se ei tarkoita että häntä kiinnostaa. Vaikka mies sanoisi sinulle että tykkää sinusta paljon, se ei tarkoita että hän tykkää sinusta paljon. Tämä on tullut opittua kantapään kautta.
Kumppanin löytäminen tuntuu oikeasti ydinfysiikalta. Niin monen asian on loksahdettava paikoilleen samaan aikaan, muuttujia on yksinkertaisesti liikaa.
Tuossa on surullista se, että ihmisiltä menee luotto toisiin näissä asioissa ja sitten jos kohdalle sattuukin joku aito ja vilpitön, hänkin saa kärsiä muiden tekemisistä ja saattaa mennä hyvä ihminen sivu suun.
Kai se on pakollinen kuvio, että jos haluaa rakkautta niin siihen kuuluu aina riski joka on otettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jep. Monesti vaikuttaa siltä, että miehen pitää olla jotenkin vähän renttu tai ikävä ihminen, että naiset pystyvät kiinnostumaan miehestä ja pysymään kiinnostuneena ja päinvastoin tuntuu usein siltä, että miehen kiltteys ja hyväsydämisyys näkyy naisille nössöytenä tai tylsyytenä.
Ehkä tämä liittyy jotenkin siihen, että nainen haluaa tulla alistetuksi eikä koe sitä kiltin miehen kanssa."
Ei päde väite naisen halusta tulla alistetuksi(!?) ainakaan minun kohdalla!!! Itse haluan miehen joka huolehtii myös mun turvallisuudesta. Ulkomuoto saisi olla minua kookkaampi mutta urheilullinen. Luulen että nössömpi jättäis tiukan paikan tullen naisen yksin, oli kyse millasesta uhasta tahasa henkinen taikka fyysinen.
Nykymaailmassa kun ei enää eletä viidakossa ja savannilla, se uhka tulee useimmiten parisuhteen sisällä, ja uhkaaja on nimenoimaan se roteva ja jännittävä mies.
Mutta kun se rotevuus ja supliikki ei tee uhkaa, myös hintelä ja mykkä mies voi olla kuspää. Pitäisikö siis valita itseä 20 cm lyhyempi, pelokas mies? Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitäs noi green flagit ovat? Missä olet näihin miehiin tutustunut?
No vaikka että on helppo olla ja jutella toisen kanssa, asioista on pystytty keskustelemaan avoimesti (myös erimielisyyksistä), että toinen on johdonmukainen teoissaan ja sanoissaan, että ei tartte miettiä missä toinen on tai mitä se tekee vaan alusta saakka vallitsee sellainen luottamus ja hyvä fiilis toisesta, eikä toinen myöskään koko ajan kyttää ja kyylää sinua, että on yhteisiä arvoja ja tulevaisuudensuunnitelmia, että toinen kunnioittaa sinun lisäksi myös muita ihmisiä (miten puhuu toisista ja kohtelee toisia).. jne. Eli ihan tuollaisia tavallisia asioita, mitkä ei kuitenkaan selkeästi ole monenkaan kanssa itsestäänselvyyksiä (niiden kanssa en siis sitten olekkaan tapaillut sen enempää).
Se on todella hajottava tunne kun luulet että kaikki on hyvin ja olet jo vähintäänkin ihastunut, niin sitten toinen kääntää kelkkaa ja pudottaa jonkun pommin ja sit juttu onkin siinä. Pahimmillaan käynyt niin että aamulla halitaan ja pussaillaan heipat ja hyvät työpäivät. Tapailtu useampi kuukausi. Ja sit samana iltana klo. 20 minut on jätetty tekstiviestillä. Olen henkisesti melko vahva (etenkin nyt kun aattelen mitä olen joutunut käymään läpi), mutta kuinka monta kertaa ihmisen psyyke kestää tuollaista? Ihan uskomatonta p*skaaaaaaaa.
ap
Tapailet liian tasokkaita miehiä/pelimiehiä. Tottakai ne antaa ymmärtää kuvan yhteisestä tulevaisuudesta, että pääsevät sänkyysi. Etsisin sinuna nyt ihan eri tyyppisiä miehiä, jos kaava on aina sama.
Itse en voi tapailla kuin sentyyppisiä miehiä joihin tunnen vetoa ja joilla on määrätyntasoinen sosiaalinen kyvykkyys.
Tai tietenkin voin, jos vain halua olla kaveri. Mutta aina annetaan tämä ohje: tapaile muuntyyppisiä, laske rimaa, älä odota kipinää, ystävyys voi muuttua rakkaudeksi, älä odota heti tunteita tai ohita epämieluisa piirre miehessä jne...
Joillekin naisille tämä ehkä onnistuu, mutta suurimmalla osalla on joku tietty piirre miehessä joka vetoaa. Jos tämä piirre puuttuu niin vetovoimaa ei vain synny.
Kyse ei ole miehen liiasta tasokuudesta tms. Vaan ihan tavallinen ihmine voi olla, mutta jokin hänessä vetoaa.En usko, että kovinkaan moni voi vaan järjen kautta päättämällä muuttaa sitä mihin mies- tai nais-tyyppiin ihastuu. Kun on kuitenkin kyse tunteista, ei järjestä.
Tietenkin järkeä täytyy sillätavoin käyttää, että osaa välttää ihan poissuljettavat tai vahingolliset ihmistyypit.
No joillain se kiinnostava piirre miehessä saattaa olla esim pienoinen halveksunta tai ylimielisyys, eikä nainen sitä itse näe tai edes tiedosta.
Usein peritty lapsuudenkodin perheestä.
Ystävälläni näitä oli useita ja oli pettynyt että miten taas kävi näin. Omaan silmään herrat näki heti: narsistisia liukkaita liikemiehiä. Niinkuin ystäväni oma isä johon ei pitänyt aikuisena edes yhteyttä.
Perus psykologiankirja esimerkki.
Yleensä ei ihan näin mustavalkoista ja vaatii itsetutkiskelua löytää omasta päästä mikä se homma oikeasti on, mikä juju. Varsinkin jos valitsee samantyylisiä eikä vaan natsaa.
Jep.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä deittaile, yritä parisuhdetta vain ihmisen kanssa, jonka jo ennalta tunnet jostakin (harrastus, työ) ja pidemmältä ajalta.
Näin mä löysin hyvän miehen, joka ei esittänyt mitään, kun ei tarvinnut kaverille esittää (enkä minäkään esittänyt hänelle muuta kun mitä olen, samasta syystä). Olin siis jo ennalta nähnyt mm miten hän käyttäytyy stressaantuneena (yhteinen harrastus on kilpailulaji), onko rehellinen, miten käyttää rahaa, miten kohtelee muita ihmisiä (etenkin jotenkin alisteisessa asemassa olevia).
15 v onnellisesti yhdessä. Jos hän nyt kuolisi, joko jäisin tarkoituksella yksin tai etsisin uuden saman harrastuksen parista.
Kaikki eivät työn harrastusten tai yhteisten kavereiden kautta tapaa itseään kiinnostavia miehiä/naisia.
Ja se on ihan oma valinta sitten. Ellei kykene kiinnostumaan mistään missä on molempia sukupuolia (esim. tyypillisesti urheilu), niin sitten valitsee jäädä ilman. Kun täällä roikkumisen sijaan harrastaisi jotakin missä ylipäätään tapaa ihmisiä, olisi niitä mahdollisuuksia.
Tai siis ellei olisi katkerikko vihaaja, niiden on turha vaivautua ihmisten ilmoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitäs noi green flagit ovat? Missä olet näihin miehiin tutustunut?
No vaikka että on helppo olla ja jutella toisen kanssa, asioista on pystytty keskustelemaan avoimesti (myös erimielisyyksistä), että toinen on johdonmukainen teoissaan ja sanoissaan, että ei tartte miettiä missä toinen on tai mitä se tekee vaan alusta saakka vallitsee sellainen luottamus ja hyvä fiilis toisesta, eikä toinen myöskään koko ajan kyttää ja kyylää sinua, että on yhteisiä arvoja ja tulevaisuudensuunnitelmia, että toinen kunnioittaa sinun lisäksi myös muita ihmisiä (miten puhuu toisista ja kohtelee toisia).. jne. Eli ihan tuollaisia tavallisia asioita, mitkä ei kuitenkaan selkeästi ole monenkaan kanssa itsestäänselvyyksiä (niiden kanssa en siis sitten olekkaan tapaillut sen enempää).
Se on todella hajottava tunne kun luulet että kaikki on hyvin ja olet jo vähintäänkin ihastunut, niin sitten toinen kääntää kelkkaa ja pudottaa jonkun pommin ja sit juttu onkin siinä. Pahimmillaan käynyt niin että aamulla halitaan ja pussaillaan heipat ja hyvät työpäivät. Tapailtu useampi kuukausi. Ja sit samana iltana klo. 20 minut on jätetty tekstiviestillä. Olen henkisesti melko vahva (etenkin nyt kun aattelen mitä olen joutunut käymään läpi), mutta kuinka monta kertaa ihmisen psyyke kestää tuollaista? Ihan uskomatonta p*skaaaaaaaa.
ap
Tapailet liian tasokkaita miehiä/pelimiehiä. Tottakai ne antaa ymmärtää kuvan yhteisestä tulevaisuudesta, että pääsevät sänkyysi. Etsisin sinuna nyt ihan eri tyyppisiä miehiä, jos kaava on aina sama.
Itse en voi tapailla kuin sentyyppisiä miehiä joihin tunnen vetoa ja joilla on määrätyntasoinen sosiaalinen kyvykkyys.
Tai tietenkin voin, jos vain halua olla kaveri. Mutta aina annetaan tämä ohje: tapaile muuntyyppisiä, laske rimaa, älä odota kipinää, ystävyys voi muuttua rakkaudeksi, älä odota heti tunteita tai ohita epämieluisa piirre miehessä jne...
Joillekin naisille tämä ehkä onnistuu, mutta suurimmalla osalla on joku tietty piirre miehessä joka vetoaa. Jos tämä piirre puuttuu niin vetovoimaa ei vain synny.
Kyse ei ole miehen liiasta tasokuudesta tms. Vaan ihan tavallinen ihmine voi olla, mutta jokin hänessä vetoaa.En usko, että kovinkaan moni voi vaan järjen kautta päättämällä muuttaa sitä mihin mies- tai nais-tyyppiin ihastuu. Kun on kuitenkin kyse tunteista, ei järjestä.
Tietenkin järkeä täytyy sillätavoin käyttää, että osaa välttää ihan poissuljettavat tai vahingolliset ihmistyypit.No joillain se kiinnostava piirre miehessä saattaa olla esim pienoinen halveksunta tai ylimielisyys, eikä nainen sitä itse näe tai edes tiedosta.
Usein peritty lapsuudenkodin perheestä.
Ystävälläni näitä oli useita ja oli pettynyt että miten taas kävi näin. Omaan silmään herrat näki heti: narsistisia liukkaita liikemiehiä. Niinkuin ystäväni oma isä johon ei pitänyt aikuisena edes yhteyttä.
Perus psykologiankirja esimerkki.
Yleensä ei ihan näin mustavalkoista ja vaatii itsetutkiskelua löytää omasta päästä mikä se homma oikeasti on, mikä juju. Varsinkin jos valitsee samantyylisiä eikä vaan natsaa.
Jep.
Jep, osa löytää porukasta aina sen alkkiksen tai ylimustasukkaisen. Mutta enemmistö osaa ottaa opisksi, eikä toista samaa kaavaa.
Montako naista naisten haukkuminen vauvalla on tuonut? Niin, nolla. Mutta moni täällä vaan jääräpäisesti jatkaa samaa toimintapaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-M44, kyllästynyt
Tuota etkö muka oikeasti ole huomannut, miten tässä asiassa on hyvin paljon riippuvainen sukupuolesta. On useita naisia halveksia ja pilkkaavia ilmaisuja, joilla osoitetaan halveksintaa ja naisn dissaamista, jos tiedetään tai ainakin halutaan uskoa, että hänellä on ollut useita seksikumppaneita.
Vastaavasti mies, jolla otaksutaan ja halutaan uskoa, että hänellä on ollut useita seksikumppaneita, niin on ihailtu ja arvotettu "naisten sankari" josta kuvitellaan, että hän sekä naisten päiväunien ja unelmuenm kohde ja vastaavasti miesten idoli, jollaisen jokaisen miehen aatellaan haluavan olla.
Totta kai edellinen oli vähän kärjistettyä mutta edelleen tälläkin palstalla kohtaa turhauttava usein kaksinaismoralisima siihen mitä tulee siihen miten suhtaudutaan mm. naisten seksikumppaneiden määrään vs. mikä on suhtautumien miesten seksikumppaneiden määrään.
Se on aika yksinkertaista. Nainen päättää milloin seksiä tapahtuu ja on paljon ronkelimpi kuin mies, naiselle on siis aina ottajia mutta hän valikoi tarkasti kenelle seksiä antaa. Jos joku mies onnistuu saamaan seksiä isolta lukumäärältä naisia, se siis väistämättä tarkoittaa että hänessä on jotain erityistä, koska normimiehelle seksin saaminen voi olla todella kiven takana. Vastaavanlainen nainen taas on vain jaellut herkkuaan vapaasti, siinä ei ole mitään haastetta hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Tarjolla oli usein taiteilijaa, muusikkoa, kirjailijaa, se peruskuvio hkissä. Tapasin sattumalta pikkupaikkakunnalta käsillään työtä tekevän aidon miehisen miehen joka viihtyy luonnossa. Muutimme yhdessä toiselle paikkakunnalle ja yhdessä oltu 10v.
Suosittelen ap:lle totaalista paikan ja mielenvaihdosta. Henkisesti. Esim harrastuksen parista? Tai tulevan harrastuksen. Tinderit harvoin tuo onnea tai kaverin kaverit.
Totuus on se että sinua ja näitä eri miehiä yhdistää vain yksi asia. Sinä. Eli joku koukku niissä on jota et vielä ole nähnyt. Tai olet ollut rakastunut ajatukseen miehestä. Niin meistä useimmille käy kun se on inhimillistä.
Ripustaudutko? Alatko pian kysymään "milloin nähdään uudestaan?" Yksi ystäväni on sellainen. Innostuu heti ja näkee juurikin green flags niissä miehissä, laittaa kaiken likoon ja mies säikähtää.
En tiedä mikä on koukkusi mutta joku koukku meistä löytyy jos samanlaisia miehiä naaraamme.
Ohi, mutta mikä peruskuvio? Onko Helsingissä Tinder täynnä taiteilijoita, kirjailijoita ja muusikoita? Sitten liityn Tinderiin heti - itse nimittäin haluaisin juuri taiteellisen kumppanin (olen siis itsekin).
Vierailija kirjoitti:
Mä olen rehellisesti hakenut vain hauskanpitoa ja seksiä. Monella miehellä on ihme tarve uskotella etteivät tapaile muita. Ilmeisesti haluavat, että mä en tapaile muita miehiä, vaikka itsellä on monta naista kierroksessa. Voisiko joku mies valaista tätä logiikkaa? Elämä helpottuu huomattavasti, kun ei tarvitse keksiä hätävalheita jne. Miksi ei voi olla rehellinen? Sama juttu sen suhteen onko hakemassa vakavaa suhdetta vai ei. Mitä se valehtelu hyödyttää? Lähinnä naurattaa nuo miesten tarinat!
Koska naisilta saa helpommin kun he luulevat olevansa ainoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä deittaile, yritä parisuhdetta vain ihmisen kanssa, jonka jo ennalta tunnet jostakin (harrastus, työ) ja pidemmältä ajalta.
Näin mä löysin hyvän miehen, joka ei esittänyt mitään, kun ei tarvinnut kaverille esittää (enkä minäkään esittänyt hänelle muuta kun mitä olen, samasta syystä). Olin siis jo ennalta nähnyt mm miten hän käyttäytyy stressaantuneena (yhteinen harrastus on kilpailulaji), onko rehellinen, miten käyttää rahaa, miten kohtelee muita ihmisiä (etenkin jotenkin alisteisessa asemassa olevia).
15 v onnellisesti yhdessä. Jos hän nyt kuolisi, joko jäisin tarkoituksella yksin tai etsisin uuden saman harrastuksen parista.
Kaikki eivät työn harrastusten tai yhteisten kavereiden kautta tapaa itseään kiinnostavia miehiä/naisia.
Ja se on ihan oma valinta sitten. Ellei kykene kiinnostumaan mistään missä on molempia sukupuolia (esim. tyypillisesti urheilu), niin sitten valitsee jäädä ilman. Kun täällä roikkumisen sijaan harrastaisi jotakin missä ylipäätään tapaa ihmisiä, olisi niitä mahdollisuuksia.
Tai siis ellei olisi katkerikko vihaaja, niiden on turha vaivautua ihmisten ilmoille.
Niin no, ehkä kaikkien kiinnostus ei vain syty niin, että kunhan toinen on sinkku ja haluttua sukupuolta. Kyllä henkilökemiat ja yhteensopivuus ovat tärkeitä myös. Miksi pitäisi olla oletus, että kiinnostuu jostain, joka harrastaa samaa urheilua kuin itse? Ja muuten, urheilussahan nimenomaan on usein naisten ja miesten harrastusryhmät erikseen.
Itselleni on esim. tärkeää samanlainen arvomaailma, yhteensopiva huumori, se että toisen kanssa on mukava olla, keskustelua syntyy luontevasti ja viihdytään yhdessä. Ei se niin mene, että kuka vain sinkkumies kelpaa ja sitten väkisin kiinnostun hänestä.
(Tosin nyt en edes etsi ketään, koska olen tämän vuoden sisällä eronnut ja haluankin olla vähän aikaa itsekseni. Mutta jos etsisin, en todellakaan kiinnostu ihan kenestä tahansa.)
Ryhdy mieslesboksi voit siten hyljeksiä trans-naisia
Vierailija kirjoitti:
Ainakin itsestä tuntuu, että kaikenmoiset deittisivustot vaan tehostaa tätä kierrettä. Tinder yms muut tällaiset ovat osoittaneet sen, että jotenkin se parisuhteen etsiminen etsimällä etenkin miesten kanssa johtaa ainakin mulla vaan siihen, että oon loppujen lopuksi vaan kauppatavaraa ennen kuin ne siirtyy seuraavaan. Mutta yritäpä yleisesti tutustua ensin vaan ystävinä jotakin muuta kautta.... miksi ihan normaalin parisuhteen etsiminen pitääkin olla niin hankalaa. Itselleni kun parisuhde rakentuu mieluiten pohjaoletukselle, että poikaystävä/kumppani/puoliso on paras kaveri.
Deittipalvelut ovat kaksiteräinen miekka. Tosiaalta niiden kautta saa mahdollisuuden löytää paljon enemmän kumppaniehdokkaita kuin mitä ikinä tulisi vastaan pelkällä tuurilla ja esimerkiksi minä en muuten varmaan ikinä tapaisi ketään elämäntyylini vuoksi.
Toisaalta taas siitä syntyy se illuusio, että tuolla jossain on minulle loputtomasti vaihtoehtoja, voin saada juuri sellaisen kuin haluan joten katselen koko ajan että löytyisikö vielä parempi ja vielä parempi. Todellisuudessa se joukko jonka kanssa voisi syntyä todellista yhteyttä on erittäin rajallinen ja se oikea ihminen sinulle saattaa olla yksityiskohdiltaan ihan jotain muuta kuin olit ajatellut. Useimpien kanssa ei jaksa edes järjestää treffejä, koska valinnanvaraa *näyttää* olevan liikaa ja mitään päätöksiä ei tule lopulta tehtyä.
Ennen vanhaan, kun ihmisiä ei ollut verkon kautta etsittävissä, sitä varmasti osasi arvostaa ihan erilailla, jos omalle polulle sattui tupsahtamaan joku vähänkin potentiaalinen ihminen. Sitä ei haluttu päästää liian helposti käsistään ja oltiin valmiita näkemään vaivaakin sen selvittämiseen, että mitä tästä tulee.
No siis kemia ja yhteensopivuushan eivät kulje välttämättä käsi kädessä. Olen pitkästä aikaa suhteessa, jossa tunnen vahvasti kemiaa ja olettaisin vastapuolenkin tuntevan, mutta silti me emme taida olla kovinkaan yhteensopivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-M44, kyllästynyt
Tuota etkö muka oikeasti ole huomannut, miten tässä asiassa on hyvin paljon riippuvainen sukupuolesta. On useita naisia halveksia ja pilkkaavia ilmaisuja, joilla osoitetaan halveksintaa ja naisn dissaamista, jos tiedetään tai ainakin halutaan uskoa, että hänellä on ollut useita seksikumppaneita.
Vastaavasti mies, jolla otaksutaan ja halutaan uskoa, että hänellä on ollut useita seksikumppaneita, niin on ihailtu ja arvotettu "naisten sankari" josta kuvitellaan, että hän sekä naisten päiväunien ja unelmuenm kohde ja vastaavasti miesten idoli, jollaisen jokaisen miehen aatellaan haluavan olla.
Totta kai edellinen oli vähän kärjistettyä mutta edelleen tälläkin palstalla kohtaa turhauttava usein kaksinaismoralisima siihen mitä tulee siihen miten suhtaudutaan mm. naisten seksikumppaneiden määrään vs. mikä on suhtautumien miesten seksikumppaneiden määrään.
Se on aika yksinkertaista. Nainen päättää milloin seksiä tapahtuu ja on paljon ronkelimpi kuin mies, naiselle on siis aina ottajia mutta hän valikoi tarkasti kenelle seksiä antaa. Jos joku mies onnistuu saamaan seksiä isolta lukumäärältä naisia, se siis väistämättä tarkoittaa että hänessä on jotain erityistä, koska normimiehelle seksin saaminen voi olla todella kiven takana. Vastaavanlainen nainen taas on vain jaellut herkkuaan vapaasti, siinä ei ole mitään haastetta hänelle.
Kenen vika tämä siis on? Kenen kannattaisi tai pitäisi toimia toisin?
Ketjua lukiessa huomaa kuinka sokeita ihmiset ovat asioille. Tässä hieman ajateltavaa.
Ensimmäinen ongelma on deittailu, treffailu, tapailu tai millä nimellä sitä haluaakaan kutsua. Jos lähtökohta on Tinder tai joku muu treffailu-alusta niin olet vakavan parisuhteen kanssa karikkoisilla vesillä jo valmiiksi. Voi olla, että siellä haetaan parisuhdetta mutta alusta on pelikenttä ja sen käyttäjät pelaajia. Niin miehillä kuin naisilla on useampi lautanen ilmassa, katsellaan josko se seuraava olisikin parempi, tai ihan vain nautitaan siitä valintojen määrästä.
Lisäksi henkilö joka on treffailemassa on jo latautunut tiettyihin oletuksiin ja ennakkokäsityksiin.
Toinen asia on ihmistyypit. Haetko sitä kaikkien haluamaa täydellistä miestä tai naista? Se henkilö on treffialustalla pelimies tai -nainen. Hyväksy se lähtökohta jos mätsäät ja et takuulla ole ainoa.
Jos haet parisuhdetta niin älä hae pelimiehiä.
Se vähän epävarman oloinen henkilö joka ei ole kaikkein sulavin supliikkimies on todennäköisesti parempi ja luotettavampi kumppani kuin pelimies. Epävarmuus karisee ajan kanssa, mutta siinä vaiheessa olette jo tukevasti yhdessä.
Parisuhdetta lähtisin hakemaan ihan muualta kuin treffailevien ihmisten joukosta. Ystävien ja sukulaisten tuntemia sinkkuja jotka eivät treffaile. Heillä ei todennäköisesti ole toista naista/miestä samaan aikaan. Ottavat mahdollisen suhteen tosissaan ja todennäköisesti eivät leiki tunteillasi.
Harrastustoiminnan kautta tavattuja ihmisiä jotka eivät treffaile. Tässäkin ketjussa on monta ikisinkkua, löytäkää vastaava henkilö luonnosta!
Eli lopettakaa treffailu, se on peliä jossa haetaan hupia, seksiä ja omaa paikkaa markkinoilla, ei parisuhdetta. Etsikää se rakkaus sieltä mistä sitä ei aktiivisesti yritetä löytää!