Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

104kg -> 60kg tasan vuodessa. Saa onnitella.

Vierailija
03.02.2015 |

Tänään, 3.2. tulee tasan vuosi elämäntapamuutoksen aloittamisesta. Yritin aloittaa laihduttamisen viime vuonna uutenavuotena, kuten kaikkina aiempinakin vuosina, mutta taisi se dieetti kestää viisi päivää. Kuten kaikkina aiempinakin vuosina.

3.2.2014 päätin vain aloittaa loppuelämäni viettämisen. Siihen ei kuulunut enää laihduttaminen, vaan pysyvät, terveelliset elämäntavat. Näin siinä nyt sitten kävi. 44 kiloa on poissa. Pari kiloa saa vielä pudota tai lihakset kasvaa, mutta hyvä olen näinkin. 

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks olkoon :)

Vierailija
42/54 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:59"]

Kiitos kaikille! Olo on upea. 

Lopetin laihduttamisen, aloin syödä normaalia ruokaa. En kieltäytynyt mistään, syön myös herkkuja toisinaan. Niin tylsältä kuin se kuulostaakin, aloin syödä lautasmallin mukaan ja syödä terveellisiä välipaloja, aloin syödä viidesti päivässä ja pidin ja pidän siitä kiinni. Lasken kaloreita, mutta vain sen takia, etten ole koskaan osannut syödä oikein. Kestää oikeasti pitkään, ennen kuin osaan arvioida, mikä on normaali annos vaikkapa makaronilaatikkoa. Vatsa vetäisi edelleen enemmän kuin pitäisi, pitää vain opetella normaalit ruoka-annokset ja taltuttaa nälkää kasviksilla. Säännöllinen syöminen on vähentänyt makeannälkää tehokkaasti. 

Olen kuntoillut, mutten mitenkään älyttömästi. Enemmän tämä elämäntapamuutos on koskenut syömistä, koska sillä se ylipaino on tullutkin - ei liikkumattomuudella.

Paino ei ole vähään aikaan enää laskenut, joten taidan syödä tälle painolle sopivan määrän ruokaa päivässä. Jos haluaisin vielä pienemmäksi, pitäisi syödä vähän vähemmän tai liikkua enemmän. Nyt tuntuu hyvältä ja entiseen minääni verrattuna olen todella hoikka.

ap

[/quote]

Näin se juuri menee. Laihdutuskuurilla ei tietenkään laihdu pysyvästi, koska kuurin loputtua entiseen ylensyömiseen palatessa kilot tulevat heti takaisin. Ainoa toimiva tapa on tehdä niin kuin sinä teit, eli aloittaa loppuelämän pituinen elämäntapamuutos. Suurin merkitys painon hallinnassa on ravinnolla, koska mikäli ylensyönti jatkuu, millään keinolla ei pysty lisäämään kulutusta liikunnan kautta niin paljoa että paino putoaisi. Silloin pitäisi juosta pari maratonia päivittäin.

Syömällä niin kuin hoikka syö on lopulta hoikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa! Aloitin tammikuun puolessavälissä 90 kilosta, ja tänään vaaka näytti 85kiloa. Annoskoot ovat ilmeisesti olleet minun ongelmani. Olen syönyt kaksin verroin niin paljon kuin oikeasti tarvitsisin. Karkeista, limpparista tai naksuista en ole koskaan pitänyt, mutta niin vaan ihminen paisuu ihan tavallisestakin ruoasta jos sitä on liikaa.

Vierailija
44/54 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! itse tiputin painoni viimevuonna rauhallisella tahdilla 20kg 79->59kg ja käytin paljon ihorasvoja jossa verenkiertoa auttavia aineita ja kolageenin uudistus aineita, auttoivat myös löysään ihon joka oli jäänyt raskauden aikana.
Hetkellisesti oli kyllä kuin liian iso puku päällä mutta aika nopeasti iho tuli perässä pienemäksi.

Vierailija
45/54 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:52"]

Lihot kaiken takaisin. Turha onnitella.

[/quote]

Tuolla asenteella tikahdut ennen pitkää omaan katkeruuteesi, sinä kateellinen ilkiö.

Vierailija
46/54 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau, onneksi olkoon! Tämmöiset tarinat aina inspiroi jatkamaan omasta hyvinvoinnista huolehtimista :)
En ole itse koskaan ollut ylipainoinen mutta syöminen on muuten ollut vähän rempallaan. Kesällä aloitin syömään terveellisemmin ja liikkumaan enemmän ja eron huomaa kyllä siinä omassa olossaan!

Muuten, naurattaa aina nuo neropatit jotka inttää että naisen kuuluu painaa 50 kiloa :D Itse 180-senttisenä olisin vaarallisen alipainoinen sen painoisena, melkein 80 kiloakaan ei olisi vielä ylipainoinen. Meitä on niin monta erinkokoista ja muotoista tyyppiä tällä planeetalla, kaikki yhtä arvokkaita :)

Vierailija
47/54 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa ap! Onnea!

Itsellä alkoi samasta lähtötilanteesta vastaavanlainen urakka eilen. Merkkaan kaiken syömisen kalorilaskuriin ja yritän sen myötä opetella syömään oikein. Pienin askelin tälle kertaa ilman varsinaista laihdutuskuuria.

Vierailija
48/54 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huikeeta. Itse samassa lähdössä. Viikkositten aloitin ja nyt se on lopullinen. Jos pääsen 75kg olen tyytyvimen! Onnea!

Vierailija
49/54 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 14:00"]

Onnittelun paikka kyllä, mutta palautuiko nahkasi vai jäikö löysää? Pääasia on tietysti saada kilot pois, hyvä sinä, mutta ei se täysin tyydytä jos kroppa on sen jälkeen ruma.

[/quote]

Tässä oiva tekosyy jättää laihduttamatta...

Vierailija
50/54 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika upeeta. Onneksi olkoon. Mutta älä tuudittaudu hyvänolon tunteeseen, nyt on sitten vielä kova työ opetella pitämään tuo paino. Itse laihdutin 27 kiloa ja kolmessa vuodessa tuli puolet takaisin kun lopetin kaloreiden laskemisen. Nyt on uusi laihdutus käynnissä.

Vierailija
51/54 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 14:09"]

Tuosta kyllä jää löysää nahkaa aika lailla. Mihin piilotat vatsamakkarat? Entäs alli? Rinnat tuskin enää kiinteytyy?

[/quote]

Jos ei ole kovin vanha ja harrastaa liikuntaa, niin kyllä se iho pysyy kuosissa tuollaisessa laihdutuksessa.

Vierailija
52/54 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau!! Ihanaa, onnea! :) Elämänlaatukin varmasti paranee vain koko ajan, kun ylipainosta pääsee eroon. :) Huippu saavutus! :)

Vierailija
53/54 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen alapeuttaa tätä onnistujan ketjua, alkupäässä jokaisessa kommentissa ainakin kahdesta kolmeen alapeukkua?

Jos olet/olette vielä lukemassa, kertokaa miksi? Oletteko itse niin saamattomia, että ette pysty edes hyväksymään jonkun toisen onnistumista?

Tiedän, teillä ei ole edes sen vertaa selkärankaa, että uskaltaisitte kertoa motiivinne alapeukkuihin!

Vierailija
54/54 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Mä painoin viime toukokuussa 100kg, nyt 80kg :) Vielä pitäisi jaksaa 10kg tai edes 5kg pudottaa. Meinaa rueta jo puuduttamaan. Tsemppiä!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän