Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

104kg -> 60kg tasan vuodessa. Saa onnitella.

Vierailija
03.02.2015 |

Tänään, 3.2. tulee tasan vuosi elämäntapamuutoksen aloittamisesta. Yritin aloittaa laihduttamisen viime vuonna uutenavuotena, kuten kaikkina aiempinakin vuosina, mutta taisi se dieetti kestää viisi päivää. Kuten kaikkina aiempinakin vuosina.

3.2.2014 päätin vain aloittaa loppuelämäni viettämisen. Siihen ei kuulunut enää laihduttaminen, vaan pysyvät, terveelliset elämäntavat. Näin siinä nyt sitten kävi. 44 kiloa on poissa. Pari kiloa saa vielä pudota tai lihakset kasvaa, mutta hyvä olen näinkin. 

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahtavaa!! Suuret onnittelut täältäkin! :)

Vierailija
22/54 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

WAU! Onnittelut :-)

Vierailija
24/54 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oooo, onnea! Tosi hienoa! Nyt palkitse itsesi vaatekaupoissa!

Vierailija
25/54 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille! Olo on upea. 

Lopetin laihduttamisen, aloin syödä normaalia ruokaa. En kieltäytynyt mistään, syön myös herkkuja toisinaan. Niin tylsältä kuin se kuulostaakin, aloin syödä lautasmallin mukaan ja syödä terveellisiä välipaloja, aloin syödä viidesti päivässä ja pidin ja pidän siitä kiinni. Lasken kaloreita, mutta vain sen takia, etten ole koskaan osannut syödä oikein. Kestää oikeasti pitkään, ennen kuin osaan arvioida, mikä on normaali annos vaikkapa makaronilaatikkoa. Vatsa vetäisi edelleen enemmän kuin pitäisi, pitää vain opetella normaalit ruoka-annokset ja taltuttaa nälkää kasviksilla. Säännöllinen syöminen on vähentänyt makeannälkää tehokkaasti. 

Olen kuntoillut, mutten mitenkään älyttömästi. Enemmän tämä elämäntapamuutos on koskenut syömistä, koska sillä se ylipaino on tullutkin - ei liikkumattomuudella.

Paino ei ole vähään aikaan enää laskenut, joten taidan syödä tälle painolle sopivan määrän ruokaa päivässä. Jos haluaisin vielä pienemmäksi, pitäisi syödä vähän vähemmän tai liikkua enemmän. Nyt tuntuu hyvältä ja entiseen minääni verrattuna olen todella hoikka.

ap

Vierailija
26/54 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava saavutus! Miten onnistuit? Koitko sen rankaksi vai menitkö pieni valinta kerrallaan? Onko liikunta nyt osa elämääsi?
Mikä oli suurin muutos syömisessä, jäikö joku ruoka-aine kokonaan pois?
Onnea!

Vierailija
27/54 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelun paikka kyllä, mutta palautuiko nahkasi vai jäikö löysää? Pääasia on tietysti saada kilot pois, hyvä sinä, mutta ei se täysin tyydytä jos kroppa on sen jälkeen ruma.

Vierailija
28/54 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeeta! Onnee oikeesti, oon ylpee susta ♥

Vierailija
29/54 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku läskien puolustaja alapeukuttaa

Vierailija
30/54 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei tullut mitään ihmeellistä alkusysäystä, pikemminkin lopullinen murtuminen vaa'alla. Päätin vain, etten enää laihduta. Mietin, että jos syön kuin hoikka ihminen, pienenen väistämättä joskus siihen. Ja niin kävi. Laihduttaminen ei ole koskaan toiminut, se on vain hetkellinen painonpudotus, mutta kilot tulevat korkoineen aina takaisin, ellei muuta ruokavaliotaan.

Löysää nahkaa ei jäänyt kuin vatsan alueelle vähän, mutta sekin johtuu kolmesta raskaudesta. Muualla iho on kuin kenellä tahansa muullakin kolmikymppisellä. 

ap

Vierailija
31/54 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh! Miksi olit noin läski?

Vierailija
32/54 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:59"]

Mahtava saavutus! Miten onnistuit? Koitko sen rankaksi vai menitkö pieni valinta kerrallaan? Onko liikunta nyt osa elämääsi? Mikä oli suurin muutos syömisessä, jäikö joku ruoka-aine kokonaan pois? Onnea!

[/quote]

Ei ollut rankkaa, ei ollenkaan. Söin ja syön tavallista ruokaa. Ei ole ollut nälkä, en ole kieltänyt itseltäni yhtään ruoka-ainetta. En syö mitenkään vähärasvaisesti tai vähähiilihydraattisesti, en syö makeannälkääni purjoa jne. Kolme kertaa vuoden aikana on tullut ahmimiskohtaus, jolloin olen päivän tai kaksi putkeen syönyt ihan mitä vain - siis huonoon olooni ja stressiin. Näistä kerroista tuli niin huono olo, että pystyin palaamaan tavalliseen ruokavalioon heti. Aiemmin tuollaiset ahmimiskohtaukset kestivät viikkoja, kuukausia. Söin, paastosin, söin, paastosin, nutrasin jne. Loputon kierre. 

ap

Vierailija
33/54 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta kyllä jää löysää nahkaa aika lailla. Mihin piilotat vatsamakkarat? Entäs alli? Rinnat tuskin enää kiinteytyy?

Vierailija
34/54 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 14:05"]

Huhhuh! Miksi olit noin läski?

[/quote]

Söin liikaa. Miksi sinä olet noin huonolla tuulella?

ap

Vierailija
35/54 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks olkoon. Itse olen 118kg laihduttanut 94, aloitin viime kesänä. Haluisin päästä 80, vähän on pysähtynyt paikalleen välillä etten laihdu enää yhtään, mutta aion silti jatkaa.

Vierailija
36/54 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 14:09"]

Tuosta kyllä jää löysää nahkaa aika lailla. Mihin piilotat vatsamakkarat? Entäs alli? Rinnat tuskin enää kiinteytyy?

[/quote]

Taidat sekoittaa minut johonkin 300-kiloiseen laihduttajaan? Ei jäänyt löysää nahkaa. 

ap

Vierailija
37/54 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 14:10"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 14:09"]

[/quote]

Taidat sekoittaa minut johonkin 300-kiloiseen laihduttajaan? Ei jäänyt löysää nahkaa. 

ap
[/quote]

Jos keskivertonaisen paino kuuluisi olla 50kg niin onhan 100kg melkoinen rasite keholle.

Vierailija
38/54 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylpeä sinusta. Mahtavaa!! Paljon onnea :)

Vierailija
39/54 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 14:10"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 14:09"] Tuosta kyllä jää löysää nahkaa aika lailla. Mihin piilotat vatsamakkarat? Entäs alli? Rinnat tuskin enää kiinteytyy? [/quote] Taidat sekoittaa minut johonkin 300-kiloiseen laihduttajaan? Ei jäänyt löysää nahkaa.  ap [/quote] Jos keskivertonaisen paino kuuluisi olla 50kg niin onhan 100kg melkoinen rasite keholle.

[/quote]

Keskivertonainen ei ole 150-senttinen. Asutko Intiassa? Täällä Suomessa keskivertonainen on noin 168-senttinen, jolle normaalipaino on 56-70 kiloa.

Vierailija
40/54 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti jäi kyllä löysää nahkaa tuolla tahdilla :D

Tainno riippuuhan se kaikesta. Itse aloitin 95 kilosta ja rauhallisella tahdillakin on löysää jäänyt. Eipä sillä, että haittaisi. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi