Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä työpaikkasi kahvihuoneessa jutellaan?

Vierailija
03.04.2026 |

Kiertävänä erityisopettajana olen huomannut, että opettajanhuoneessa opettajat juttelevat usein ihan jostain yleissivistävästä asiasta, vaikkapa jostain musiikkigenrestä tai historian tapahtumasta tai maailman asiasta. 
Joskus toki ulkomaanmatkoistaan tai jos on käynyt jossain mielenkiintoisessa teatteriesityksessä, niin suosittelee muille. 
Siivoojaan, keittäjän ja avustan jutuissa toistuu puolestaan viikonlopun kännäämiset tai oppilaiden haukkumiset. 

Itse olen hieman tutkijaluonne ja useinkin istun hiljaa kuuntelemassa. Ehkä voisin tehdä väikkärin tästä aiheesta, miten kuulumme eri sosiaaliluokkiin samalla työpaikalla ja miten jutut heijastelee asemaamme yhteiskunnassa.

Muilla samantyylisiä huomioita?
Erityisesti kiinnostaisi vaikka luokkanousijoiden kokemukset tms.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä työpaikassa yleensä aina vaan työasiosta. Lakiala.

Vierailija
2/34 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukeista, leikkiautoista- ja junista ym. 

- perhepäivähoitaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hajuakaan.Ei kiinnosta.

Vierailija
4/34 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvitaukojuttelut, hyi olkoon...

Vierailija
5/34 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai varmaan kaikissa työpaikoissa jutellaan juurikin niistä työasioista, mutta sen lisäksi?
ap

Vierailija
6/34 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri mistään, lähes kaikki vaan selaavat hiljaa omaa kännykkäänsä. 

Vierailija
7/34 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai varmaan kaikissa työpaikoissa jutellaan juurikin niistä työasioista, mutta sen lisäksi?
ap

No kaikissa paikoissa ei jutella muusta kun se työn luonne on niin hektinen ja intensiivinen.

Vierailija
8/34 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvitaukojuttelut, hyi olkoon...

Ilmeisesti käyt vain tupakkatauolla? 
Sama asia.
-Paitsi, että sivistyneemmät eivät tupakoi.

Vierailija
9/34 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin olen tauolla yhtä aikaa muiden kanssa, joten en tiedä. 

Vierailija
10/34 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole kahvihuonetta kun ei ole toimistoaikaan. Kaikki 100% etänä. 

Vierailija
11/34 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää :D Joskus 4-5 mimmiä istuu ringissä ja kaikki on hiljaa ja selaa puhelinta. Itse siis syyllistyin siihen myös.

Vierailija
12/34 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on juteltu pääosin töistä. Meitä ei ole toimistolla kuin kolme ja tässä odotellaan, että saadaan asiakkaalta vastauksia, jotta voitaisiin lähteä kotiin.

Vierailija
13/34 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma ettei tämä ollut heti ensimmäisenä vastauksena. Missä muka nykyään jutellaan? Kännykkää kaikki räpläävät vauvasta vaariin.

Vierailija
14/34 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, sen ku  tietäisi. Musta kuitenkin puhutaan pjaskoooo, kun en oo paikal, niil o alkanut oleen joku ihmeen vihakerho. Olen pannut merkille, että ne NS ohjaajat ovat aika vihamielisiä mua kohtaan aika usein nykyään. En vain käsitä, miksi. Mitä mä oon niille tehny tai sanonu ? Nehän täs on aina olleet mua vastaan joka asiassa. Kun ehdotin, mitä tehdään ens kuussa, (se oli viime kuussa se kysely) ni mä ehdotin, et mentäis mun taide kerhoon näyttelyyn, (siellä oli monen muunkin ihmisen töitä) ni ei mukamas ollu aikaa mennä...........ja ku ilmaseks pääsee sisään, ainahan kaikkiin taidenäyttelyihin on karmeat pääsymaksua, ei kelpaa. Ja aina olen ehdottanut, et mentäis uimaan läheiseen uimahallin, jonne läskitkin jaksaa kävellä, eihän sinne ollut, kuin jotakin selvästi alle 1 km, nykyään on hiukan enemmän. Niin, ei sekään koskaan kelvannut ! Nyt vasta. 

Vierailija
15/34 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmaasta ja politiikasta, joskus jotain perheasioita. 

Terveiset rakennustyömaan kopista

Vierailija
16/34 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin duunaripaikassa asiakaspalvelijana. Työkavereilla tuntui kiinnostavan eniten työ-olojen, pomon ja asiakkaiden haukkuminen. Toki niitä biletyksiä piti suunnitella etukäteen  ja puitiin jälkikäteen, välillä riitelivät keskenään. 
Kouluttauduin paremmalle alalle ja pääsin sivistyneempään paikkaan töihin. Puhe on kuin toisesta maailmasta. Keskustellaan juurikin jostain taidekokemuksita tai sijoitusvinkeistä tai vähän mielenkiintoisista harrastuksista & matkakohteista.

Vierailija
17/34 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä puhutaan viikonlopun tekemisistä. Kuka on dokannut kuinkakin paljon, ja missä on ollut, ja kenen kans. Oliko jotain naista/ miestä jne jne.  No urheilusta jonkun verran, mutta ei kovin paljoa. 

Suosituin on se, että kuka on löytänyt ääliömäisimmän jutun mediasta. Niistä on tehty huoneentaulu, jolle

naureskellaan porukalla.

Naisista puhutaan aika paljon, ja sitte aseista ja autoista, treenaamisesta jne. Ihan tavallisia juttuja siis. Ne muut mistä puhutaan, niin ne ei menis varmaan sensuurista läpi. Tupakkia palaa ja juttu lentää. Parasta on se, että omistaja/ isäntä on ite mukana jutuissa. Toi tupakki ei muuten ollu vitsi, se palaa oikeesti kahvihuoneessa.

Meille kun on isäntä linjannut, että tänne ei mitään mielensäpahoittajia oteta, niin sen takia on aika villit jutut,

Vierailija
18/34 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. musiikista, matkustelusta, ihmissuhteista, maailman tapahtumista, työprojekteista...

Vierailija
19/34 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijien kesken jutellaan jääkiekosta ja muusta urheilusta 💪

Vierailija
20/34 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

junttiduuneissa junttipaskaa. junttijutut ovat kuitenkin aidompia kuin valkokauluspaska. olen syönyt molemmissa pöydissä. 

-valkokaulusjuntti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi