Nyt riitti laihduttamisen kans, en jaksa!!! 5 vk ja -700g!
helvetti, ylipainoa 25 kg ja tässä tulos. Liikuntaa 6pv/vko, päiväkalorit 1000-1300 ja -700 grammaa??! Mitä vittua?? Oon sitten läski koko loppuelämän, turhauttaa!!!!!!!!
Kommentit (88)
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:05"]
Itse kaikkea kokeneena olet nyt mukana fitfarmin nettilaihdutuksessa. Selkeät hyvät ruokavaliot. Kaikki tarvittavat aineet huomioituna. Liikunnat mukana. Selkeeää ja helppoa. Senkun noudattaa ohjeita. Ei ole nälkäkään.
[/quote]Mutta kun kyse ei käsittääkseni ollut teoriasta, vaan siitä kun mitään ei vaan tapahdu vaikka kuinka noudattaisi ohjeita jne. Itsekin olin samalla dieetillä vuosi sitten. Sadan kilon lähtöpaino, kuudessa viikossa -3 kg, ja olin sillä kaikkein "vaativimmalla" dieetillä. Oikeasti, laskin joskus, että söin päivässä n. 1000-1300 kcal, liikuin todella todella paljon ja silti lopputulos tuo. Ihan kiva oli kuunnella kun kaveri, jolla sama lähtöpaino, pudotti jo ensimmäisellä viikolla melkein tuplat kuin minä koko aikana :( Ja todellakin noudatin ruokavaliota, olin myös ketoosissa. Kaverilleni pidettiin juhlat tuon pudotuksen takia (-16 kg kuudessa viikossa). Itse olin mukana noissa juhlissa, vaikka ei se kyllä kovin kivalle tuntunut, kun vaan häntä juhlittiin, itsekin kun olin ihan samalla tavalla töitä tehnyt. Paino ei vain pudonnut. Älkää käsittäkö väärin, en ole katkera häntä kohtaan ja oikeasti vilpittömästi iloinen hänen puolestaan. Tuntuu vaan epäreilulta.
Olen myös monesti muulloin koittanut laihduttaa, jolloin en saa kiloja alemmas, mutta en tosin lihokaan silloin. Heti kun olen laskematta kaloreita ja otan rennommin, paino nousee. MIKSI!?! Tuntuu kyllä aika epäreilua.. Mutta niinhän se elämä usein on, vielä pahemminkin voisi asiat olla, joten ei pitäisi valittaa. Olen myös hirmu stressaaja, pitäisi vaan osata ottaa rennommin! Mutta ei ole niin helposti sanottu kuin tehty. Stressi kyllä varmasti vaikuttaa painoon, ja juuri tuohon ettei laske kunnolla.
Syöt ihan liian vähän! Jos oot noin paljon ylipainoinen, niin saat syödä 1600 kaloria päivässä vaikka vain kattoon syljeskellen. Ja jos liikut joka päivä, niin saat syödä jopa 2000 kaloria.
Hanki masennus. Kaksi kuukautta masentuneena työkyvyttömänä, ruokahalu ja nälän tunne poissa. Painoa lähtenyt jo 5kg ja lähtee varmasti vielä paljon enemmän, sillä parantumista ei ole näkyvissä...
Mitä hittoa? Mulla just menossa kanssa laihdutus, 6 viikkoa ja 14,8 kg!?!
No mä en usko tuohonkaan että liian vähillä kaloreilla ei laihtuis. Pakkohan se on?? Siis kun syön vähemmän kuin kulutan niin eikö se ole mahdotonta olla laihtumatta??
Tai näköjään on. Mun pitää ottaa tiedemiehiin yhteyttä, friikki kun ei laihdu. Ap
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 09:27"]Hanki masennus. Kaksi kuukautta masentuneena työkyvyttömänä, ruokahalu ja nälän tunne poissa. Painoa lähtenyt jo 5kg ja lähtee varmasti vielä paljon enemmän, sillä parantumista ei ole näkyvissä...
[/quote]
Kiitos mulla on jo. Ja nyt masentaa taatusti vielä enemmän. :( Ap
No et syö liian vähän, jaksaa jaksaa, kyllä se läski lähtee, ei vielä viidessä viikossa, mutta kesään mennessä oot jo paljon laihempi.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 09:28"]Mitä hittoa? Mulla just menossa kanssa laihdutus, 6 viikkoa ja 14,8 kg!?!
[/quote]
Okei miten sä teet ton?? Kerro pliis! Ap
Syö enemmän! Jätä höttö hiilarit pois ja niiden tilalle kasviksia. Juo ainakin 2 litraa vettä päivässä.
Aloitin tammikuussa laihiksen ja minulta on tippunut 5kg. Eli 70kg oli lähtöpaino. Kahvakuulailen 2krt viikossa, kävelen jokapäivä opiskelupaikkaani 2km per suunta, ulkoilen normaalisti lasten kanssa.
Jätin pullan ja suklaan pois. Kerran viikossa ostan suklaapatukan ja groisantin.
Jos tuo tapa ei toimi, miksi et kokeilisi sitä että syöt reilummin? Et varmaan ole mikään friikki. Elimistö kuitenkin kaipaa ravintoa polttoaineeksi toimiakseen.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 09:29"]
No mä en usko tuohonkaan että liian vähillä kaloreilla ei laihtuis. Pakkohan se on?? Siis kun syön vähemmän kuin kulutan niin eikö se ole mahdotonta olla laihtumatta?? Tai näköjään on. Mun pitää ottaa tiedemiehiin yhteyttä, friikki kun ei laihdu. Ap
[/quote] Mulla painoa nyt 91kg, 5 kiloa on lähtenyt neljässä viikossa kun merkkaan kaikki syömiseni kalorilaskuriin ja syön 1500 cal/päivä. Ehkä kerran viikossa herkuttelen ja silloin menee 2000-2200 kaloria ja silti paino tippuu.
Karu totuus nyt vaan on se että joko huijaat tai sitten olet laskenut kalorit pieleen. Noilla kalorimäärillä ei nimittäin ole missään nimessä mahdollista, että et laihtuisi. Lasketko varmasti IHAN kaikki (juomat, leivänpäälliset, välipalat, satunnaiset herkut)?
Säästöliekki on toki ihan oikea juttu, mutta koskee lähinnä normaalipainoisia laihduttajia.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 09:31"]Syö enemmän! Jätä höttö hiilarit pois ja niiden tilalle kasviksia. Juo ainakin 2 litraa vettä päivässä.
Aloitin tammikuussa laihiksen ja minulta on tippunut 5kg. Eli 70kg oli lähtöpaino. Kahvakuulailen 2krt viikossa, kävelen jokapäivä opiskelupaikkaani 2km per suunta, ulkoilen normaalisti lasten kanssa.
Jätin pullan ja suklaan pois. Kerran viikossa ostan suklaapatukan ja groisantin.
[/quote]
Sehän se tässä jännää onkin että en syö hiilareita, karppaan. Hiilarit 20-40g/päivä. Hyviä rasvoja ja proteiinia, kasviksia Kiloklubin mukaan 600g päivä. Kaikki oppikirjan mukaan! Vuosia sitten laihduin karppaamalla 30kg. Ei toimi näköjään enää. Ap
Kiloklubi tosin suosittelee mulle 1800 kcal päivässä, mutta en saa sitä mitenkään täyteen. En pysty syömään enempää mitä nyt syön. Ap
Kilppari? Tai siis jos ihan aikuisten oikeesti et laihdu niin sitten olisin huolissani siitä ettei keho toimi kuin pitäisi, noilla kaloreilla on vähän pakko laihtua.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 09:39"]Kilppari? Tai siis jos ihan aikuisten oikeesti et laihdu niin sitten olisin huolissani siitä ettei keho toimi kuin pitäisi, noilla kaloreilla on vähän pakko laihtua.
[/quote]
Kilppari vasta katsottu, arvot ok. Keho ei tosiaan toimi, alan olla aivan neuvoton. :( ap
OK, ap. Ole ylipainoinen. Jos olet tehnyt laihduttamisesta elämäsi sisällön, niin eihän se onnistu. Liiku joka paikassa missä voit (ei hissiä vaan portaat, ei autoa vaan fillari, ei lähintä pysäkkiä vaan vasta seuraava). Muuta elämääsi, älä "laihduta", niin saatat onnistuakin. Käy vain kerran viikossa/ joka toinen vko vaa'alla, niin saatat jo nähdäkin jotain tuloksia.
Veri punnitaan vasta sitten jos olet hurjalla kuurilla ja laihduttamisella päässyt tavoitepainoosi. Miten aiot sen pitää? Ajattelemalla kilojasi koko loppuelämän? Kivaa (not). Jos muuttaisit elämäntapojasi tuota ongelmaa ei olisi, vaan pysyisit normaalipainoisena.
Mutta kun sulle riitti, niin siihenhän sinulla on oikeus. Älä laihduta. Ole lihava. Sinulla on siihen oikeus.
Mulla on käynyt ton karppaamisen kanssa ihan samalla tavalla. Toisella kerralla se ei enää oikeasti toiminut, vaikka tein kaiken oikein. Vaihdoin vlcd:lle ja aloin laihtumaan heti.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 09:31"]
Syö enemmän! Jätä höttö hiilarit pois ja niiden tilalle kasviksia. Juo ainakin 2 litraa vettä päivässä.
[/quote]
Hieno saavutus, onnittelut!
Btw, se on croissant...
Seikkoja jotka vaikuttaa siihen painon putoamiseen:
-kalorimäärä (kuluta enemmän kuin syöt, mitä puhtaampaa ravintoa sen parempi)
-veden juonti (väh.3l/päivässä. Pitää aineenvaihdunnan käynnissä)
-kuidut (vatsan tulisi toimia)
-liikunta (ei tarvitse himourheilla, vähäinenkin liikunta on parempi kuin ei mitään ja edesauttaa taas aineenvaihduntaa)
-uni (on tärkeää nukkua se 7-8h/yössä)
-stressi (vaikka joillakin paino putoaa nimenomaan stressaantuneena tai masentuneena, on niitäkin paljon joilla käy täysin päinvastoin)
-lääkitys (onko päällä lääkitys joka vaikuttaa siihen painon putoamattomuuteen?)
-kuukautiskierto (kerääkö kroppa nestettä ennen kuukautisia, paino voi näyttää pudonneen kovin vähän siksikin)
-syy tuntematon x (joskus painonpudotuksessa tulee rajapyykkejä jolloin tuntuu ettei painoa saa siitä millään putoamaan tai jos se putoaa niin hyvin hitaasti. Kärsivällisyys palkitaan kyllä ja kun sinnikkäästi vaan pitää kiinni hyvistä elämäntavoista niin eiköhän se paino hetken päästä taas ala laskemaan)
Älä ap ota liikaa stressiä asiasta: käy puntarilla ja iloitse kun paino ei ole ainakaan noussut. Älä kyttää painoa silti liikaa. Tarkastele ovatko edellä mainitut asiat kunnossa/poissulje sairaudet käymällä lääkärissä. Pidä kiinni hyvistä elämäntavoista. Kyllä se paino alkaa hetken päästä varmasti taas putoamaan kun jaksat vain olla kärsivällinen! :)