Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä kannattaa opiskella sairaanhoitajaksi?

Vierailija
15.11.2021 |

Aion hakea kevään yhteishaussa opiskelemaan sairaanhoitajaksi ja mietin että mihin kannattaisi hakea.
Asun Espoossa, joten olen tietenkin erityisen kiinnostunut pk-seudun kouluista mutta olen tarvittaessa valmis muuttamaan myös muualle.
Haluaisin opiskella sellaisessa koulussa, jossa käytännön taitoja opiskeltaisiin sen verran ettei harkkaan mennessä olisi ihan kädetön. Olen kuullut että joissain kouluissa esim. kanyylin laittamista harjoitellaan niin vähän että harkkapaikassa ihmetellään että eikö siellä koulussa mitään opeteta. Ja joissain kouluissa opiskelu on lähinnä ryhmätöiden tekemistä, se ei kuulosta minusta hyvältä.
Tällä palstalla on varmaan aika paljon sairaanhoitajia joten siksi kyselen. Mitkä koulut ovat ammattilaisten keskuudessa hyvässä maineessa ja mitkä eivät? (kuulemma ainakin Laurea on aika huono) Missä itse olette opiskelleet ja mitä piditte?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI missään! Hoitoala on naisvaltainen matalapalkka-ala, jossa on paljon epäasiallista kohtelua, huonoa johtamista ja työpaikkakiusaamista.

On ihan sama, missä koulussa alaa opiskelee. Hoitoalan oppilaitoksista valmistuu ammattiin, joka on huonosti palkattua ja henkisesti ja fyysisesti raskasta. Muun muassa kotihoidossa, vanhustenhoidossa, ambulanssissa, ensiavussa, päivystyksessä ja päihdetyössä liian moni hoitaja joutuu henkisen ja fyysisen uhkailun ja väkivallan kohteeksi. Hoitoalalla on surkea palkka, surkeat vuorolisät ja epämukavat työajat.

Hoitoalan opiskelu sisältää hyvin paljon täysin turhia ryhmätöitä. Ryhmätyöt ovat silkkaa ajan ja rahan haaskausta ja niistä ei kukaan opi mitään. Opintoihin kuuluvat pakolliset harjoittelut ovat kuitenkin pahimpia. Liian moni opiskelija joutuu pakollisissa harjoitteluissa työpaikkakiusaamisen kohteeksi. Elämäänsä ja työhönsä kyllästyneet, naispuoliset hoitajat käyttäytyvät ilkeästi ja vi##umaisesti opiskelijoita kohtaan. Hoitoalan oppilaitosten opettajat ja rehtorit eivät yleensä tee mitään puolustaakseen opiskelijoita. Ja pahimmillaan he ovat näitten narsististen työpaikkakiusaajien kavereita.

Vierailija
2/5 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI missään! Hoitoala on naisvaltainen matalapalkka-ala, jossa on paljon epäasiallista kohtelua, huonoa johtamista ja työpaikkakiusaamista.

On ihan sama, missä koulussa alaa opiskelee. Hoitoalan oppilaitoksista valmistuu ammattiin, joka on huonosti palkattua ja henkisesti ja fyysisesti raskasta. Muun muassa kotihoidossa, vanhustenhoidossa, ambulanssissa, ensiavussa, päivystyksessä ja päihdetyössä liian moni hoitaja joutuu henkisen ja fyysisen uhkailun ja väkivallan kohteeksi. Hoitoalalla on surkea palkka, surkeat vuorolisät ja epämukavat työajat.

Hoitoalan opiskelu sisältää hyvin paljon täysin turhia ryhmätöitä. Ryhmätyöt ovat silkkaa ajan ja rahan haaskausta ja niistä ei kukaan opi mitään. Opintoihin kuuluvat pakolliset harjoittelut ovat kuitenkin pahimpia. Liian moni opiskelija joutuu pakollisissa harjoitteluissa työpaikkakiusaamisen kohteeksi. Elämäänsä ja työhönsä kyllästyneet, naispuoliset hoitajat käyttäytyvät ilkeästi ja vi##umaisesti opiskelijoita kohtaan. Hoitoalan oppilaitosten opettajat ja rehtorit eivät yleensä tee mitään puolustaakseen opiskelijoita. Ja pahimmillaan he ovat näitten narsististen työpaikkakiusaajien kavereita.

Olen kuullut tällaisia juttuja aiemminkin ja myös nähnyt niitä harjoittelussa (opiskelen tällä lähihoitajaksi) eli minulla ei ole mitään ruusuista kuvaa hoitoalasta.

Ajattelin opiskella sairaaanhoitajaksi, jotta työmahdollisuudet olisivat laajemmat ja kiinnostavammat. Erikoissairaanhoito kiinnostaa erityisesti, esim. hematologia sekä korva-, nenä- ja kurkkutaudit. Vanhemmiten voisi opiskella lisää esim. hoitotyön opettajaksi.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa

Vierailija
4/5 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hae ainakaan Kajaanin ammattikorkeakouluun. Käytännön harjoittelua ei ole juurikaan koulussa ja suuri osa opiskelusta ryhmätöitä.

Vierailija
5/5 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu hoitaja kehui Poria, jossa tyttärensä opiskelee. t. Ex-hoitaja