Yliopistossa opiskelleet, kertokaa pää- ja sivuaineenne + ammattinne
Minä aloitan.
Pääaine: sosiaalityö (130 op)
Sivuaineet: kansantaloustiede (60 op) ja poliittinen historia (60 op)
Lisäksi kieli-, viestintä- ym. opintoja. Olen sosiaalityöntekijä.
Kommentit (33)
Tietojenkäsittelytiede. Sivuaineet: johtaminen ja menetelmätieteet. Opintoviikkojen määriä en muista. Kahta kurssia ja gradua vaille valmis FM. Olen IT-konsultti yli 20 vuoden kokemuksella. Yliopistossa opiskelen lähinnä harrastukseksi päivittämässä tietojani.
Pääaine tietojenkäsittelyoppi, sivuaineet matematiikka, psykologia ja kauppatiede (appro kauppakorkeakoulussa). Ammatti projektipäällikkö IT-alalla.
ei kaikilla ole erikseen sivu- ja pääaineita.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 11:22"]Pääaineeni oli teoreettinen fysiikka. Sivuaineina opiskelin fysiikkaa, matematiikkaa ja tietojenkäsittelytiedettä. Tällä hetkellä työskentelen väitöskirjani parissa tohtorikoulutettavana.
[/quote]
No huh...parit herneet mulle, kiitos :D
Opiskelin pelkkää oikeustiedettä. Olen lakimies.
Te bilsasta ja mantsasta valmistuneet, kumpi työllistää paremmin ilman pedagogisia? Millaisia töitä maantieteen pohjalta on mahdollista tehdä?
Pääaineena maantiede, sivuaineina geologia ja kasvitiede. Työskentelen ympäristöalalla milloin milläkin nimikkeellä.
Pääaine ekologinen eläintiede, muitakin biologian opintoja on todella paljon, yhteensä laudatur-opinnot (nykyisin kai syventävät), sivuaineina cum laude approbatur tasolla (nykyään kai aineopinnot) maantieto ja kasvatustiede sekä aineenopettajapuolelta että sieltä tieteelliseltä puolelta. Lisäksi olen suorittanut approa (nykyisin kai perusopintoja vastaava) vastaavan Teaching Content in English kurssikokonaisuuden.
BG aineenopettaja
Logopedian koulutusohjelma. Pääaine siis logopedia, sivuaineet lääketiede, fonetiikka ja psykologia. Töissä puheterapeuttina.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 22:13"]
Pääaineena maantiede, sivuaineina geologia ja kasvitiede. Työskentelen ympäristöalalla milloin milläkin nimikkeellä.
[/quote]
Naurahdin. Samoin minä työskentelen biologian eri aloilla millloin milläkin nimikkeellä. Pääaine biologia (ekologiaan ja ekläintieteisiin painottuen) sivuaine maantiede, opettajan oikeudetkin on.
Pääaine laskentatoimi + yritysjuridiikka pitkänä sivuaineena. EM tutkintona.
Kuvittelin tämän kombon tuovan varmasti töitä. Valmistumisesta lähtien olen kuitenkin ollut työttömänä. Kolme vuotta kohta täynnä. Huonolta näyttää.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 23:34"]
Pääaine laskentatoimi + yritysjuridiikka pitkänä sivuaineena. EM tutkintona.
Kuvittelin tämän kombon tuovan varmasti töitä. Valmistumisesta lähtien olen kuitenkin ollut työttömänä. Kolme vuotta kohta täynnä. Huonolta näyttää.
[/quote]
Eikö sulla ole ollut mitään harjotteluja?
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 11:22"]Pääaineeni oli teoreettinen fysiikka. Sivuaineina opiskelin fysiikkaa, matematiikkaa ja tietojenkäsittelytiedettä. Tällä hetkellä työskentelen väitöskirjani parissa tohtorikoulutettavana.
[/quote]
Olen niin kateellinen. Fysiikka ja tähtitiede suurimmat kiinnostuksen aiheeni. Valitettavasti ei vaan varaa opiskella. Millaista opiskelu oli?
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 23:50"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 11:22"]Pääaineeni oli teoreettinen fysiikka. Sivuaineina opiskelin fysiikkaa, matematiikkaa ja tietojenkäsittelytiedettä. Tällä hetkellä työskentelen väitöskirjani parissa tohtorikoulutettavana.
[/quote]
Olen niin kateellinen. Fysiikka ja tähtitiede suurimmat kiinnostuksen aiheeni. Valitettavasti ei vaan varaa opiskella. Millaista opiskelu oli?
[/quote]
Opiskelu oli mielestäni mukavaa, sillä olen aina ollut kiinnostunut fysiikasta. Luennot eivät ole pakollisia, mutta laskuharjoituksia ja kotitehtäviä on aika paljon ja niissä menee suhteellisen paljon aikaa. Kyllä niistä kuitenkin selviää.
Up