Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heijastinliivit saavat ihmisen näyttämään liikennemerkiltä, enkä tajua väistää!!

Vierailija
15.11.2021 |

Mulle on parikin kertaa käynyt niin, että kun ajan pimeää sivutietä jolla ei juurikaan liikkujia ole, näen edessä tiensivussa heijastavan neliön tai kolmion. Tajuan vasta kohdalla, että kyseessä rauhallisesti etenevä kävelijä, jonka heijastinliivi muodostanut selkään sen neliön/kolmion, ja säikähdän hitosti, kun en tajunnut ja ajoin läheltä.

Vaikka heijastinliivi näkyy kauas, silti vapaasti heiluvat heijastimet olisivat turvallisempi vaihtoehto tai ainakin lisä, niistä sentään tajuaa että kohde liikkuu!

Vai olenko ainoa jolle käynyt näin?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en väistä liikennemerkkejä, vaan ajan suoraan päin.

Vierailija
2/39 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajokortti pois

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehheh. En sentään ole ajanut näitä ihmisiä päin, mutta posottanut ohi ilman että olen yhtään kiertänyt heitä. (Joka pimeällä sivutiellä (ei jalkakäytävää) voi olla aika pelottavaa kävelijästä.)

Vai kierrätkö sinä liikennemerkin/annat sille ylimääräistä tilaa ohiajaessasi?

Ap

Vierailija
4/39 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö sun käydä optikolla tarkastamassa näkö?

Vierailija
5/39 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö sun jättää ajamatta ainakaan pimeällä?

Vierailija
6/39 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen juuri käynyt.

Kyse on siis pimeällä sivutiellä ajamisesta, ei katuvaloja, ei jalkakäytävää. Ajat rauhassa pimeässä, sitten näkyy vaan paikoillaan pysyvä heijastava kolmio/neliö sivussa, näyttää siis ettei liiku. Aivoni tulkitsevat sen usein liikennemerkiksi, ei ihmiseksi.

Tavallinen roikkuva heijastin heiluu, sen kanssa ei samanlaista ongelmaa.

Joko olen sitten ainoa jolle käy näin, tai vastaajat eivät aja ko. olosuhteissa.

Ap

Vierailija
7/39 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ajelee varmasti joulukortilla...

Vierailija
8/39 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos pidät siihen heijastinliivityyppiin saman välimatkan kuin pidät liikennemerkkehin, niin eikö asia ole silloin kunnossa?

Vierailija
9/39 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama mieltä kipinkapin optikolle,jos et näe henkilöä jolla heijastin liivi päällä tai koiraa,jolla myös järkevästi heijastin liivi.Et silloin näe myöskään heijastinta käytäviä ihmisiä!

Vierailija
10/39 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt kun tiedosta ongelmasi niin kierrä ne "liikennemerkitkin" jatkossa

Vierailija
11/39 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehheh. En sentään ole ajanut näitä ihmisiä päin, mutta posottanut ohi ilman että olen yhtään kiertänyt heitä. (Joka pimeällä sivutiellä (ei jalkakäytävää) voi olla aika pelottavaa kävelijästä.)

Vai kierrätkö sinä liikennemerkin/annat sille ylimääräistä tilaa ohiajaessasi?

Ap

Olen eri, mutta meillä päin merkit eivät ole siinä tiessä kiinni/tiellä, vaan sivummalla. Jää tosi reilusti väliä vaikka ei erikseen niitä kierräkään. Kävelijät taas kävelevät tiellä.

Vierailija
12/39 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä ole tuollaista tilannetta eteen tullut, täällä maalla, jossa ei ole liikennemerkkejä sorateiden varsilla. Aina kun on jokin heijastava merkki/asia tien poskessa, siihen littyy jotain, jota varten pitää olla varuillaan. Ihminen, työkone, metsätyömerkki - jotain, jota varten pitää olla skarppina. Ja jos jostain syystä olisi ilmestynyt liikennemerkki tienvarteen, jossa niitä siis ei ole koskaan ollut, olisin vielä tarkempi, koska silloin siellä saattaa tulla eteen jotain kummallista.

Vierailija
13/39 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen juuri käynyt.

Kyse on siis pimeällä sivutiellä ajamisesta, ei katuvaloja, ei jalkakäytävää. Ajat rauhassa pimeässä, sitten näkyy vaan paikoillaan pysyvä heijastava kolmio/neliö sivussa, näyttää siis ettei liiku. Aivoni tulkitsevat sen usein liikennemerkiksi, ei ihmiseksi.

Tavallinen roikkuva heijastin heiluu, sen kanssa ei samanlaista ongelmaa.

Joko olen sitten ainoa jolle käy näin, tai vastaajat eivät aja ko. olosuhteissa.

Ap

Mä ajelen kaikissa olosuhteissa, ikinä ole sekoittanut heijastinliivillistä ihmistä liikennemerkkiin!

T. Postikuski

Vierailija
14/39 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP ajelee varmasti joulukortilla...

Ihan autokoulu käyty ja kortti ollut kohta 20 vuotta. En ole ajanut yhtään kolaria tms liikennerikkomusta tehnyt. Nämä pimeässä pelkkää heijastinliiviä käyttävät rauhallisesti liikkuvat kävelijät vaan aiheuttavat nyt mulle ongelmia.

Ap

Vierailija
15/39 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hiton pitkäjalkaasia ihmisiä jos se kolmio keikkuu yhtä korkealla kuin liikennemerkissä. Vai onko siellä metriset kinokset jo kirrellä?

Vierailija
16/39 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se rauhallisestikin kävelevä sen verran heiluu, ettei liikennemerkiksi sekoitu. Ajan työkseni sivuteitä.

Vierailija
17/39 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatko siis tuttua sivutietä vai ei tuttua?

Vierailija
18/39 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatko siis tuttua sivutietä vai ei tuttua?

Sekä että, mutta nämä tapahtuneet ei-niin-tutulla tiellä.

Ap

Vierailija
19/39 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajan paljon pimeällä tähän vuodenaikaan. Koskaan en ole sekoittanut heijastinliivillistä kävelijää liikennemerkkiin. Kävelijä liikkuu ja lisäksi heijastinosa on paljon, paljon alempana kuin liikennemerkki on.

Suosittelen myös optikolla käyntiä, uudelleen, sekä liikennemerkkien kertausta koska ne ovat kyllä aivan erinäköisiä kuin heijastinliivit.

Vierailija
20/39 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi juttu toi liikkuva liikennemerkki. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan