Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Potilastietojen luovutukset omakannassa

Vierailija
14.11.2021 |

Pitäääkö antaa lupa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Voi antaa ensin ja sitten kieltää. Voi myös jättää kokonaan myöntämättä. Itse olen tehnyt niin. Olen myös kieltänyt tapahtumat yksitellen. Ihan vaan periaatteen vuoksi. Ärsyttää koko systeemi.

Vierailija
2/7 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäkää ihan kaikki luvat. Viranomaiset ovat nyt vihollisiamme eikä heitä pidä auttaa missää asiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse. Mutta kannattaa, varsinkin. Jos sulla on allergioita tqi sellaisia sairauksia tai vammoja, jotka voi olla tarpeen tietää jos joudut sairaalaan yllättäen etkä ehdi tilata kaikkia tietoja itse kuljetettavaksesi. Ja säästää toki vaivaa, vaikka ehtisitkin, kun ei tarvitse.

Vierailija
4/7 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltäkää ihan kaikki luvat. Viranomaiset ovat nyt vihollisiamme eikä heitä pidä auttaa missää asiassa.

Lähinnähän nuo luovutuskiellot tuottaa harmia sille joka ne kieltää. Viranomaista ne tuskin liikuttaa suuntaan tai toiseen.

Vierailija
5/7 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aluksi kielsin psykiatristen tietojeni luovutuksen Omakannassa, koska en oikeasti halunnut että kukaan ulkopuolinen (muut kuin asiaankuuluvat henkilöt) lukee niitä. Mutta sitten ajattelin, että mitä väliä jos joku lukee, niin siinäpä lukee. Poistin sitten kiellot yksittäisten käyntien kohdalta. Pääasia ettei sukulaiset tai tuttavat lue,muilla ei väliä.

Vierailija
6/7 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettikää sitä stten kun makaatte sairaalassa ja tiedot terveyteen ja sairauden hoitoon liittyvistä asioista eikä liiku riittävän nopeasti. Olen nähnyt näitä oikeassa elämässä, jälkeen päin sitten syytellään hoitolaitiksia ja syypää o ollut potilas itse.

Vierailija
7/7 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovutuskiellon voi asettaa siten, että terveystiedot saa katsoa hätätapauksessa. Esimerkiksi tajuttomuuden vuoksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi