Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haittaa siitä on jos syö laihiksella liian vähän?

Vierailija
02.02.2015 |

Olen tähän mennessä syönyt tänään vähän alle 900kcal ja olo on ihan kylläinen. Olen syönyt aamupalan, lounaan ja päivällisen. Ruokia on mm siskonmakkarakeittoa ja näkkäriä. Aamulla vedin puikulaa kalkkunaleikkeellä ja salaatinlehtiä välissä. Iltapalksi meinasin kupillisen teetä ja puolikkaan täysjyväsämpylän. 

Käytän fatsecred sovellusta ja sen mukaan sain tuon vajaan 900kcal. Olen liikkunut tänään aika rauhallisesti ja olen 171cm ja 80 kg.

Täytyykö silti syödä lisää vaikka olo on hyvä näinkin?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan olet syönyt noin vähän?

Vierailija
2/22 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aineenvaihdunta pysähtyy, keho menee ns säästöliekille etkä laihdu grammaakaan vaan varastoi nälänhädässään kaiken mitä saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyellä aikavälillä: saattaa aiheuttaa ahmimista ja laihdutuksen epäonnistumisen.

Pitkällä aikavälillä: aineenvaihdunta hidastuu ja tottuu alhaiseen kalorimäärään, jolloin laihduttua pienikin kaloreiden nosto voi johtaa herkästi lihoamiseen. Toisin sanoen joutuu jatkossakin syömään niin vähän. Tai sitten lihoamaan ja odottamaan että aineenvaihdunta normalisoituu.

Vierailija
4/22 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 18:25"]

No aineenvaihdunta pysähtyy, keho menee ns säästöliekille etkä laihdu grammaakaan vaan varastoi nälänhädässään kaiken mitä saa.

[/quote]

Aineenvaihdunta pysähtyy vasta sitten kun kuolet.

Vierailija
5/22 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 18:25"]No aineenvaihdunta pysähtyy, keho menee ns säästöliekille etkä laihdu grammaakaan vaan varastoi nälänhädässään kaiken mitä saa.
[/quote] ja jos siitä lähdet vielä vähentämään ravinnon saantia laihtumisen toivossa niin keho alkaa käyttämään lihaksia energiana. Pelkkään perusaineenvaihduntaan (ruumiinlämmön ylläpito ym) menee päivässä1200kcal->

Vierailija
6/22 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kostautuu ennemmin tai myöhemmin ahmimiskohtauksina. Kitukuurit myös altistavat syömishäiriöille. Oletko laskenut proteiinin saantisi? Jos et saa ruoasta tarpeeksi proteiinia, elimistö alkaa "syödä" omia lihaksiaan. Sydän on myös lihas, ja pahimmillaan voit saada hengenvaarallisen rytmihäiriön.

Vierailija
7/22 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kummassa anorektikot laihtuu jos kerran säästöliekki pitäis iskeä päälle?

Vierailija
8/22 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko syödä noin vähän lopun elämääsi? Kilot palaavat herkästi takaisin laihiksen loputtua, kun kalorimäärä kasvaa. Siksi kannattaa pyrkiä elämäntapamuutokseen. Kitulaihiksista ei välttämättä ole pidemmän päälle hyötyä.

Vierailija
9/22 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalorimäärä yksin ei ratkaisevaa painonpudotuksessa

vaan myös hiilarien määrä. syöt tosi paljon leipää. se olisi hyvä jätttää kokonaan pois.

Vierailija
10/22 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et luultavasti saa kaikkea tarvitsemiasi ravintoaineita. Tosin energiantarpeesikaan ei välttämättä ole valtava, ellet liikuntaa yhtään harrasta. Tuota säästöliekkiteoriaa tuputetaan jatkuvasti, mutta uskon todellisuudessa sen olevan huomattavasti harvinaisempaa kuin mitä av-mammojen puheista luulisi. Itsekin olen joskus nuorena hupakkona laihduttanut muutaman kilon "ylimääräisyyksiä" erittäin vähäisillä kalorimäärillä, eikä elimistö mihinkään säästöliekkiin humpsahtanut. Nykyään arvostan enemmän terveellisyyttä ja hyväkuntoisuutta kuin laihuutta, joten minikalorikuurit ovat siksi historiaa.

Vierailija
11/22 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän syö, sitä enemmän on nälkä.

Kun syö vähemmän, ei ole nälkä.

Vierailija
12/22 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenvaihdunta hidastuu ja keho käy "säästöliekillä" jos jatkuvasti tulee noin vähän ravintoa. Et siis kuluta yhtä paljon kun normaalisti jolloin laihtuminen hidastuu. Kaikista tehokkain laihtumiskeino on 5:2 systeemi. Sen voi toki soveltaa myös 4:3 jos haluaa tehostaa ja nopeuttaa laihtumista. Nopeasti kerrottuna, jos et tiedä mitä tarkoittaa niin viitenä päivänä syöt 2000kcal, eli ihan normaalisti, monipuolista ruokaa ja kahtena päivänä viikossa on ns paastopäivä. Tällöin päivän kalorimäärä on 500kcal. Tällöin on tarkoituskin olla vähän nälässä ja ateriat tulisi syödä niin ettet napostele pitkin päivää jotain pientä vaan että 3 tai 4 kunnon ateriaa. Tällöin keho kuluttaa enemmän paastopäivinä kuin tollaisessa jatkuvassa vähä kalorisessa ruokavaliossa.

Vierailija
13/22 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama päivä: Nestettä poistuu, lihasten glykogeenivarastot tyhjenevät. ELi muutaman päivän ajan ei ole merkitystä, ehkä saattaa tulla vetämätön olo.

-pitemmän päälle: lihasmassaa häviää suhteellisesti enemmän kuin kohtuullisella nopeudella (-500kcal/vrk) laihduttaessa. Aineenvaihdunta hidastuu, nälkähormonit kohoavat 1-2 vuodeksi tiukan laihduttamisen jälkeen-> pysyvä laihtuminen vaikeutuu

Vierailija
14/22 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihtuu hitaammin ja tärkeä asia, kaikki lihakset, vartalon muoto huononee eli Se mikä tekee Susta kauniin.

Vierailija
15/22 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt näin nyt kuukauden, joskus enemmän, mut en kyl vähempää. Kiloja ei ole lähtenyt yhtään. Vettä juon 2-3 litraa päivässä ja siihe sisältyy myös vihreä tee ilman mausteita noin kolme isoa kuppia. Aika vaihtelevaa on ruoka ollut enkä kauheasti mitään punnitse. Vihanneksia syön aika paljon. Kyllä se kakki on silti joka päivä tullut. Harmittaa kun paino ei tipu, eikä vaatteet tunnu yhtään löysemmiltä.

ap

ps. Fatsecred sovellusta olen käyttänyt vasta 2 päivää

Vierailija
16/22 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bullshit. Toi on joku selitys niille jotka ei osaa ola pitkiä aikoja syömättä. Joidenkin aineen vaihdunnalle sopii paremmin pitkät ruokavälit. Itse olen elänyt 4 vuotta allle 1200 kalorimäärällä joka päivä koska kroppa tottui siihen laihdutus aikoina. Syön 2-3 krt päivässä ja usein alle 1000 kaloria. Aineenvaihdunnassa ei ole mitään vikaa ikinä ollut. Etenkin aktiivisesti liikkuville on suositeltu jopa 5-7 pvän paastoja 2-3 krt vuodessa. Aineen vaihdunta tykkää tästä. Toisille sopii toisille ei. Laihdutuksessa kroppa menee säästöliekille joka tapauksessa, koska elimistön PITÄÄ kuluttaa enemmän kuin saada energiaa, jotta rasvan poltto onnistuisi. Säästöliekkiä et vältä millään. Kaikki tekee niin minkä itse kokee parhaaksi omalle kropalleen. EI voi eikä pidä syödä kun ei ole nälkä ja tuntee itsensä kylläiseksi, nälkää ei kuitenkaan pidä kärsiä. Henkilökohtaisesti haluan tuntea nälän ennen kuin syön.

Vierailija
17/22 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne nutrilett ym kuurilla olevat sitten pärjää kun saavat vaan 500-600 kcal päivässä? 

Vierailija
18/22 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki paino minkä saat pudotettua lähtee lihaksista, ihrasta et aliravinnolla eroon pääse.

Vierailija
19/22 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 18:30"]Miten kummassa anorektikot laihtuu jos kerran säästöliekki pitäis iskeä päälle?
[/quote]
Lihaksista.

Vierailija
20/22 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten urheilet? 900 kalorilla päivässö en pärjäisi. Toki joskus mutta kerroit että olet näin vetänyt kuulauden putkeen huh..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi