Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitiysloma loppumassa ja mies haluaa mut töihin

Vierailija
02.02.2015 |

Haluaisin olla pitkään vauvan kanssa kotona ja mahdollisuuksien mukaan imettääkin vielä pitkään. Mies haluaa, että menen töihin tekemään viikonloppuja ja hän katsoisi sillä aikaa vauvaa. 

Eli tää olisi siis edessä huhtikuussa. Noh, ensinnäkin olen ollut erossa vauvasta kerran 1h, niin että olen käynyt kaupassa sekä 2h niin, että anoppi on ollut ulkoiluttamassa vauvaa. Loput ajat on sitte sellasia 30min lenkillä/saunassa jne. Ja mies jotenkin ajattelee, että menen töihin, vaikka vain 4 tunniksi. Noh, työmatka onkin siihen päälle sellanen 45+45min. 

Meidän työt on sellasia, että olen asiakaspalvelussa ja saan 8h työstä 100€. Mies saattaa tienata 200€ kun soittaa yhden puhelun. Oltiin samatuloisia ennen vauvaa ja meillä on kulut mennyt aina puoliksi tähänkin asti. Tällä hetkellä saan sellasen 1300€ äitiysrahaa käteen, mies saa kuussa 2000-5000€, viime kuussa jopa 10000€ ja sillä hän nyt sitten saa maksettua vähitellen uutta autoaan pois. 

Sitten hän myös kiroaa sitä, että hänen tulonsa vaikuttaa mun kotihoidontuen määrään. No niin, eikös se sillon tarkota sitä, että hänen pitäis ehkä vähän avittaa mun kotiäitiyttä rahallisesti. Saisin varmaan paremmat rahat yksinhuoltajanakin :o. Huoh... 

Meillä on molemmilla saman verran rahaa säästössä. Mies tietysti ajattelee niin, että mitä hän makselee mun elämistä kun mulla on kerran rahaa. Noh, mua taas pelottaa se, että jos nyt käyttäisin kaikki säästöni vauvan kanssa kotona olemiseen niin sitten kohta tulee joku ero ja oon köyhänä yksinhuoltajana. 

Asiaa ei yhtään auta se, että mää olen 4 lapsen perheestä, jossa äiti on ollut 20 vuotta kotona lasten kanssa ja isä elättänyt perheen ja sitä vastoin taas mun mies on elänyt kahdestaan äitinsä kanssa, jossa äiti on lopettanut hampaiden tulon jälkeen imetyksen ja laittanut lapsen aikasin päiväkotiin rahanpuutteen vuoksi. Molemmat meistä on sitä mieltä, että oma lapsuus on ollut paras. Eli minä olin äidin kanssa kotona, mies oli lapsena päiväkodissa. 

Mielipiteitä kaipailisin...

Kommentit (148)

Vierailija
121/148 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että töissä olisi kivempaa kuin kotona. Asiakkailta sataa p**kaa niskaan todella usein sekä saan "nauttia kahvikupposeni" kotona paljon mukavemmin. Töissä kahvitauko on tasan 10min eikä yhtään enempää. Keikkalaisena vielä joudun sisällyttämään samaan 10 minuuttiin mm. parkkikiekon siirron, jos auto on jossain kauppakeskuksessa parkissa. Että siinä sitte hiki otsassa juoksee kiekkoja siirtämässä, hörppää kahvin ja takasin töiden pariin \o/.
Joo että jos omaa aikaa ja tuuletusta kaipaan niin harrastan kyllä liikuntaa mieluummin.
Ap

Vierailija
122/148 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha. Olisi AP säästänyt viiden sivun verran tukiviestejä, kun olis heti kättelyssä suoraan sanonut, ettei halua mennä töihin edes kilon palasina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/148 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eli et halua töihin koska ei huvita.

Vierailija
124/148 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi on joku toinen, kaikki viittaa siihen.

Vierailija
125/148 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 18:54"]

En usko, että töissä olisi kivempaa kuin kotona. Asiakkailta sataa p**kaa niskaan todella usein sekä saan "nauttia kahvikupposeni" kotona paljon mukavemmin. Töissä kahvitauko on tasan 10min eikä yhtään enempää. Keikkalaisena vielä joudun sisällyttämään samaan 10 minuuttiin mm. parkkikiekon siirron, jos auto on jossain kauppakeskuksessa parkissa. Että siinä sitte hiki otsassa juoksee kiekkoja siirtämässä, hörppää kahvin ja takasin töiden pariin \o/. Joo että jos omaa aikaa ja tuuletusta kaipaan niin harrastan kyllä liikuntaa mieluummin. Ap

[/quote]

Oletko kenties vuokrafirman kautta kassamyyjänä? juu sellaista se on, mutta minkäs teet.

Vierailija
126/148 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoa voi pumpata viikonlopun varalle ja mies juottaa vauvaa pullosta. Imetys ei katkea.

Vierailija
127/148 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On miehelle kunnia mahdollistaa äidin kotona oleminen, mikäli hän sitä tahtoo. Jos se ei taloudellisesti ole mahdollista, on äidille kunnia mahdollisuuksiensa mukaan auttaa perheen toimeentulon hankkimisessa.

M39

Vierailija
128/148 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut yhteiset rahat alusta asti. Vaimo on ollut 11 vuotta kotona. Kuopus on nyt 2v ja vaimo on varmasti vielä muutaman vuoden kotona. Nämä järjestelyt ovat molemmille mieleen. Muu elämä on muotoutunut tämän ratkaisun ympärille. Pidämme tärkeänä, että lapset saavat olla ja kasvaa kotona.

Vierailija
129/148 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko miehesi on maksanut sun äitiysloman aikasesta ansionmenetyksest? Laske, paljonko menetit aiempaan palkkatuloon verrattuna, jaa sen kahdella ja käske miehen tehdä tilisiirto. Sillä rahalla voit venyttää kotona olemista.

(Meidän taloudessa nämä asiat on kyllä sovittu toisin, ja kun rahat on yhteisia ja molemmilla yhteinen halu olla viemärrä lasta tarhaan, ei ole tullut ongelmia)

Vierailija
130/148 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei teillä ole yhteisiä rahoja?

Vierailija
131/148 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 08:27"]Miksei teillä ole yhteisiä rahoja?
[/quote]
Aika monilla ei ole syystä tai toisesta. Itseasiassa taitaa Suomessa yli puolella aviopareista olla ainakin jotenkin eritelty rahoja.

Vierailija
132/148 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa oikeudenmukainen tapa jakaa perheen yhteiset menot on vanhempien tulojen suhteessa. On ihan naurettavaa, että molemmat laittavat eurolleen saman summan yhteiseen pottiin jos tuloerot puolisoiden välillä on tuhansia euroja. Tai että vain nainen maksaa lapseen liittyvät menot, ikäänkuin lapsi ei olisi miehen ollenkaan. 

Enkä mä tajua tuota ap:n etupihakriisiäkään. Kyseessähän on yhteisen kodin piha, ei mikään "miehen projekti". Siihenkin voivat molemmat osallistua tulojensa suhteessa ja kun ap kerran haluaa olla kotona, hän voi myös tehdä hommia etupihan eteen. Vauva vaunuihin ja lapio käteen! 

Mutta noin ahtaasti sitä varmaan ajattelee kun on koko ajan kotona ja lapsessa kiinni: lapsi on vain äidin ja parisuhde on rahakysymys. Sillä asenteella pääsee helposti siksi rahattomaksi yh:ksi jota ap kuvailee avauksessa. 

Vierailija
133/148 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että äiti töihin etupihan uusimisen takia... Noh, ei tehtäis tällaista valintaa meillä. Eikä varsinkaan niin että 10 000 euroa kuussa palkkaa saava mies päättäisi siitä yksin. Eiköhän tuosta yhden kuukauden palkasta riittäisi jo siihenkin. Mutta ap:n mies maksaakin omaa autoaan sillä. Kuulostaa että teillä tulee olemaan hankaluuksia jatkossa. Jos mies keksii remontoida talon niin lapsi ja äiti on ilman ruokaa ja vaatteita ilmeisesti, kun pitää maksaa puolet kalliista remontista... Tai ap on pakotettu hankkimaan työ josta maksetaan niin hyvin, että on varaa syödä??? Kai sentään omistat talosta jotain? Ettet vielä maksele miehesi taloa.

Vierailija
134/148 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot niin tuleva yksinhuoltaja.

No se on sulle vaan hyväksi, mutta voi lapsiparka minkä esimerkin susta saa.

Vierailija
135/148 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mieskö teillä määrää? Sano sille et mene itse viikonloppuna töihin, sä olet nyt äiti ja haluat hoitaa vauvaasi. Mä sanon miehelle et suu kii ja sukella jos se alkais mua komentelemaan, miten MINÄ oman elämäni elän.

Vierailija
136/148 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 09:52"]No mieskö teillä määrää? Sano sille et mene itse viikonloppuna töihin, sä olet nyt äiti ja haluat hoitaa vauvaasi. Mä sanon miehelle et suu kii ja sukella jos se alkais mua komentelemaan, miten MINÄ oman elämäni elän.
[/quote]
Se ämmäkö määrää? Mitäs jos mies haluaa olla isä ja hoitaa vauvaansa?

Vierailija
137/148 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti 136
Kiitos, niimpä tässä itsekin sitä mietin. Vois olla yh:na helpompaa. Vauvan hoito sujuu jo nyt yksin ja vois olla enemmän rahaakin säästössä.
Mulla on ollut pitkään se asenne, että kun säästössä on rahaa jo ihan tarpeeks nii ei tarvitse tehdä ylimääräistä työtä. Vaan sen minkä tarvitsee. Mutta näemmä nyt menee päin vittua kaikki kun on liian määräilevä mies. Enkä tarkoita sitä, että pitää töihin nyt mennä vaan se, että hän keksii koko ajan omassa rahahuumassaan lisää menoja, joista joudun puolet maksamaan.

Vierailija
138/148 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 10:03"]Viesti 136
Kiitos, niimpä tässä itsekin sitä mietin. Vois olla yh:na helpompaa. Vauvan hoito sujuu jo nyt yksin ja vois olla enemmän rahaakin säästössä.
Mulla on ollut pitkään se asenne, että kun säästössä on rahaa jo ihan tarpeeks nii ei tarvitse tehdä ylimääräistä työtä. Vaan sen minkä tarvitsee. Mutta näemmä nyt menee päin vittua kaikki kun on liian määräilevä mies. Enkä tarkoita sitä, että pitää töihin nyt mennä vaan se, että hän keksii koko ajan omassa rahahuumassaan lisää menoja, joista joudun puolet maksamaan.
[/quote]
No etkä joudu. Olet aivan helvetin lapatossu ja maksat. Mitäs jos vaan toteat että tee rahoillasi mitä lystäät ja annat miehen riidellä. Siinähän pakkaa kamanda ja lähtee jos siltä tuntuu. Mutta epäilen. Sä vaan olet kaiken tehnyt niin pitkään sen mieliksi niin luulee sun olevan samaa mieltä kun et saa suutasi auki.

Ap, sä nyt keksimällä keksit uusia ongelmia ja selityksiä. Ole kotona omilla rahoillasi jos huvittaa. Mene töihin jos rahaa tarvitset. Maksa omat menosi. Älä maksa miehen intoiluja. Siinä on sulle ratkaisu kerrottuna jo moneen kertaan.

Vierailija
139/148 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 09:59"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 09:52"]No mieskö teillä määrää? Sano sille et mene itse viikonloppuna töihin, sä olet nyt äiti ja haluat hoitaa vauvaasi. Mä sanon miehelle et suu kii ja sukella jos se alkais mua komentelemaan, miten MINÄ oman elämäni elän.
[/quote]
[/quote]
miks saan teidän kommenteista käsityksen, että isä pitää jättää kaksin vauvan kans, että hän alkaisi hoitaa vauvaa?
Ymmärrän kyllä, että yksinollessa isän on pakko tehdä vauvan kans jotain, mutta kun ne yksinolot on tyyliin sellaista, että jos menen lenkille tai saunaan yms. niin mun pitää nukuttaa vauva päiväunille niin sit mies "hoitaa" vauvaa.
Ap

Vierailija
140/148 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 10:11"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 09:59"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 09:52"]No mieskö teillä määrää? Sano sille et mene itse viikonloppuna töihin, sä olet nyt äiti ja haluat hoitaa vauvaasi. Mä sanon miehelle et suu kii ja sukella jos se alkais mua komentelemaan, miten MINÄ oman elämäni elän.
[/quote]
[/quote]
miks saan teidän kommenteista käsityksen, että isä pitää jättää kaksin vauvan kans, että hän alkaisi hoitaa vauvaa?
Ymmärrän kyllä, että yksinollessa isän on pakko tehdä vauvan kans jotain, mutta kun ne yksinolot on tyyliin sellaista, että jos menen lenkille tai saunaan yms. niin mun pitää nukuttaa vauva päiväunille niin sit mies "hoitaa" vauvaa.
Ap
[/quote]
No yleensä ne kyllä hoitaa kun ne jättää kaksin. Oikeesti iseille on usein tosi vaikeaa hoitaa vauvaa äidin edessä. Koska äiti vahtii ja neuvoo. Että äiti osaa paremmin ja isä on huonompi. Mutta kahdestaan ollessa miehen ujous ja epävarmuus loistaa poissaolollaan.

Minusta tuntuu, että mies on ollut lasten kanssa täysi urpo aina. Mutta kun kipaisen ovesta ulos, takaisin tullessa on lapsilla vauvaa myöten kivaa ja kaikki hyvin. Ovat säilyneet hengissä ja jopa mennyt hyvin eikä vain nipinnapin pärjänneet.