Miksi kaikilla suomalaisilla naisilla pitää olla Kalevalakoru kaulassa?
aika monesta työpaikasta on kokemusta ja yleisin koru on joku Kalevalakoru. Hopeisena tietty.
Kommentit (103)
Miksi Kalevala-korun markkinoinnissa käytetään pelkkää termiä Kalevala? Onko kyse Suomen kansalliseepoksesta?
Minulla on 2 lapsihelaa aina kaulassa, tulee alaston olo ilman.
En tiiä mut ei ne lapsihelatkaan kyl mitää kauniita ole, tulee joku tölkki niistä mieleen. Mieluummin jotain muuta oikeasti kaunista. Sain viime jouluna lahjaksi kalevala korun riipuksen ja annoin sen äidilleni, ei mun makuun.
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisesti ihan vain siksi, että yleensä Kalevalakorut ovat hintansa puolesta vähän vähemmän ostettuja/käytettyjä mutta kuitenkin ulkonäöltään monen tunnistettavissa. Hopeakorut saattavat kuitenkin hintaluokaltaan olla paremmin kansan ostettavissa kuin kultaset, tai sitten monen ihoa vasten hopea vain yksinkertaisesti näyttää paremmalta. Vanhemmalle väelle, ehkä noin 40+, ne korut näkisin olevan statussymboleita siinä missä 'merkkilaukut', (miehen) auto, Arabian astiat yms.
.
Myönnän kyllä itsekin omistavani yhden Kalevalakorun, sain sen vanhemmiltani ylioppilaslahjaksi ollessani 18v. Tuota 'Naisen ääni' -korua käytän yleensä mekon kanssa juhlissa, on mielestäni kaunis ja ajaton koru.
Onko sinulla siis se oksentava tyttö?
Ainoa koruni on Kalevalakorun Vanamo-kaulakoru jonka sain työnantajalta 50-vuotislahjaksi. En ole koskaan käyttänyt sitä enkä pidä yleensäkään koruista.
Sylkevä tyttö koru osoittaa miten tyttö ei kunnioita sitä siementä minkä mies antaa suuhun. Sylkee pois.
Vierailija kirjoitti:
En pitäisi statussymbolina Kalevalaa, pikemminkin se on riittävän arvokas käyttökoru Glitterin strassien sijaan :D T: Vanhempi väki 44v
Mun kalevalakoru on reilu 5000e, en nyt sanoisi glitterin halpakoruksi...
En kyllä tiedä, en pidä muita koruja kuin vihkisormusta. En kyllä myöskään meikkaa. Ja yritän välttää kaikki juhlatkin kun en halua pitää juhlavaatteita kun ovat aina epämiellyttäviä ja epä käytännöllisiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisesti ihan vain siksi, että yleensä Kalevalakorut ovat hintansa puolesta vähän vähemmän ostettuja/käytettyjä mutta kuitenkin ulkonäöltään monen tunnistettavissa. Hopeakorut saattavat kuitenkin hintaluokaltaan olla paremmin kansan ostettavissa kuin kultaset, tai sitten monen ihoa vasten hopea vain yksinkertaisesti näyttää paremmalta. Vanhemmalle väelle, ehkä noin 40+, ne korut näkisin olevan statussymboleita siinä missä 'merkkilaukut', (miehen) auto, Arabian astiat yms.
.
Myönnän kyllä itsekin omistavani yhden Kalevalakorun, sain sen vanhemmiltani ylioppilaslahjaksi ollessani 18v. Tuota 'Naisen ääni' -korua käytän yleensä mekon kanssa juhlissa, on mielestäni kaunis ja ajaton koru.
Se oli ihan karsea koru, historian surkein koru mitä olen eläissäni nähnyt. Joku lätäkkötyttö-koru taisi olla myös, mutta se olisi enemmän sopinut koristeeksi kuin koruksi. Naisen ääni on ihan kaunis, mutta kyllä minun ehdoton suosikki on Kuutar pronssisena ja minulta löytyykin se suuri riipus, jonka ostin koruja kierrättävästä kaupasta ja oli alepäivä, jolloin koruja sai puoleen hintaan. Ihan huippu löytö! Haaveissa on tietysti vielä ostaa (jos nyt jossain on myynnissä) hopeiset Kuutar-korvikset. Taitaa harva samaa ikäluokkaa (olen 28-vuotias) nainen samanlaisia koruja kantaa kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mikä pakko siihen on. Itsellänikin on tosin se on laatikon pohjassa koko setti. Hopeinen Lumikukka sarjaa. Sormus, rannekoru, korvakorut ja kaulakoru. Siellä ne tummuu käyttämättömänä. Sain ne lahjaksi, kun täytin 40. Kiva lahja juu. Varsinkin, kun lahjan antaja tiesi, että olen allerginen hopealle.
Sehän on upea. Itse en ole koskaan saanut noin kallista lahjaa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mikä pakko siihen on. Itsellänikin on tosin se on laatikon pohjassa koko setti. Hopeinen Lumikukka sarjaa. Sormus, rannekoru, korvakorut ja kaulakoru. Siellä ne tummuu käyttämättömänä. Sain ne lahjaksi, kun täytin 40. Kiva lahja juu. Varsinkin, kun lahjan antaja tiesi, että olen allerginen hopealle.
Voin ostaa ne sulta. Tykkään lumikukkasarjasta. Tai voit saada multa vastalahjaksi pronssista Kalevalakorua.
Ei ole. Nuorena oli kai yksi, en muista käyttäneeni sitä juuri. Ehkä oli tylsimmästä päästä.
ostin elämäni ensimmäiset Kalevala kaulakorut. Valoisa ja Lähde. Olen niin onnellinen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on upea. Itse en ole koskaan saanut noin kallista lahjaa.
Muuten kiva mutta lahjanantaja tiesi että hän on allerginen xD
Sain joskus nuorena pronssisen Madonna kaulakorun. Aivan liian massiivinen, ei ollut kelvannut antajallekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Se oli ihan karsea koru, histo
Minusta taas ihanan rajoja rikkova, naispuolisten aina oletetaan olevan niin siivosti.
No johan on yllättävää että suomalaisilla naisilla, kelaeläteillä, kaikilla roikkuu kaulasta Kela-koru.
Myy mulle, Lumikukka on ainoa sarja, joka kelpaa meikäläiselle Kalevalasarjasta. Tosin rannekoru ja sormus vähän turhia.