Miksi kaikilla suomalaisilla naisilla pitää olla Kalevalakoru kaulassa?
aika monesta työpaikasta on kokemusta ja yleisin koru on joku Kalevalakoru. Hopeisena tietty.
Kommentit (103)
And...? Miten tämä tarina jatkuu?
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:41"]En ole kuullutkaan tuollaisesta säännöstä. Tuleeko joku sanktio jos ei pidä?
[/quote]
Kyllä.Sulle luetaan kalevalaa, kunnes vapaaehtoisesti annat wäinämöiselle.
Varmaankin merkkiä suositaan sen laadun, ajattomuuden, suomalaisuuden ja hillityn tyylin takia. Ei huono valinta ollenkaan työpukeutumiseen.
Mulla ei ole eikä tule, liian mummomaista
En tiedä mikä pakko siihen on. Itsellänikin on tosin se on laatikon pohjassa koko setti. Hopeinen Lumikukka sarjaa. Sormus, rannekoru, korvakorut ja kaulakoru. Siellä ne tummuu käyttämättömänä. Sain ne lahjaksi, kun täytin 40. Kiva lahja juu. Varsinkin, kun lahjan antaja tiesi, että olen allerginen hopealle.
Miksi rintaliivit? Miksi pitkät hiukset kiinni? Miksi korkokengät? Miksi nahkalaukku? Miksi ei lävistyksiä? Miksi kaikki ovat kopioita toisistaan? :P
Ei korua olisi paras?
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:44"]En tiedä mikä pakko siihen on. Itsellänikin on tosin se on laatikon pohjassa koko setti. Hopeinen Lumikukka sarjaa. Sormus, rannekoru, korvakorut ja kaulakoru. Siellä ne tummuu käyttämättömänä. Sain ne lahjaksi, kun täytin 40. Kiva lahja juu. Varsinkin, kun lahjan antaja tiesi, että olen allerginen hopealle.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:44"]
En tiedä mikä pakko siihen on. Itsellänikin on tosin se on laatikon pohjassa koko setti. Hopeinen Lumikukka sarjaa. Sormus, rannekoru, korvakorut ja kaulakoru. Siellä ne tummuu käyttämättömänä. Sain ne lahjaksi, kun täytin 40. Kiva lahja juu. Varsinkin, kun lahjan antaja tiesi, että olen allerginen hopealle.
[/quote]
Myy!
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:40"]aika monesta työpaikasta on kokemusta ja yleisin koru on joku Kalevalakoru. Hopeisena tietty.
[/quote]
Kaikilla, enkö ole suomalainen jos ei löydy ?
Mä tiedän ja kyllä tekin tiedätte. Suomen tunnetuin korubrändi on helppo lahjavalinta, jos ei tiedä, mitä ostaa. Harva niitä koruja itse on itselleen hankkinut.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:44"]
[/quote]
Allerginen hopealle? Empä ole ennen kuullut. Aika harva on jalometallille allerginen.
Kotimaisuus, laatumielikuva. Siinä varmaan ne tärkeimmät ja ei montaa laajalti tunnettua Suomalaista korumerkkiä ole, joten eihän se ihme ole.
Itse tykkään joistain vaikka en kaulakorua omistakaan, mutta Kalevalan sormuksista tykkään kovasti, useammastakin mallista. Esim. Vanamo, Perniön Sormus, Lapin Sormus, Filigraani ja Sydän sormus.
En tiedä tuttavapiiristäni muita kuin äitini, jolla on Kalevala-koruja. Hän on yli 70-vuotias.
Ei meidän työpaikalla, tai missään muuallakaan kovin monella kyllä KK:n koruja ole, mutta luultavasti lähes kaikilla suomalaisilla naisilla on sellainen jossain laatikon pohjalla, ja kyllä se pronssi on paljon yleisempi metalli kun se on halvempi, niitä myydään määrällisesti huomattavasti enemmän.
Mullakin on joitakin KK:n koruja, mutta aika harvoin tulee pidettyä yleensäkään kaulakorua, korviksia useammin, ja aina hopeisia, minä kun pidän vain jalometallisia koruja, enkä tykkää kullasta.
Mahdollisesti ihan vain siksi, että yleensä Kalevalakorut ovat hintansa puolesta vähän vähemmän ostettuja/käytettyjä mutta kuitenkin ulkonäöltään monen tunnistettavissa. Hopeakorut saattavat kuitenkin hintaluokaltaan olla paremmin kansan ostettavissa kuin kultaset, tai sitten monen ihoa vasten hopea vain yksinkertaisesti näyttää paremmalta. Vanhemmalle väelle, ehkä noin 40+, ne korut näkisin olevan statussymboleita siinä missä 'merkkilaukut', (miehen) auto, Arabian astiat yms.
.
Myönnän kyllä itsekin omistavani yhden Kalevalakorun, sain sen vanhemmiltani ylioppilaslahjaksi ollessani 18v. Tuota 'Naisen ääni' -korua käytän yleensä mekon kanssa juhlissa, on mielestäni kaunis ja ajaton koru.
En pitäisi statussymbolina Kalevalaa, pikemminkin se on riittävän arvokas käyttökoru Glitterin strassien sijaan :D T: Vanhempi väki 44v
Niitä on melkein kaikissa suomalaiskaupungeissa sekä isoimmissa kauppakeskuksissa ja tavarataloissa myynnissä plus ne on helppo tunnistaa. Varmaan monilla on Kohinoorin timanttejakin ja Kultajousen tms. ketjun koruja, mutta ne ovat geneerisemmän näköisiä, joten niiden valmistajaa ei tunnista äkkiseltään.
Ei mulla vaan oo. Poikaystävän antama hopeinen sydänkoru löytyy.
MummomIsia? Sellaisia kommentteja voi tulla vain ihmiseltä, joka ei tiedä, mistä puhuu. Kalevalakorullahan on ihan hirveän laaja valikoima koruja, monentyylisiä. Vain pieni osa on niitä perinteisiä historiakoruja. Itsellänikin on paljon Kalevafaklruja, laidasta laitaan modernista ja pelkistetystö äidinäidin perintökoruihin saakka.
Mutta tietenkään niitä ei ole kenenkään pakko käyttää. Ei koruja ylipäätään. Jos kumminkin haluaa jotain tyylikästä ja kestävää, kannattaa piipahtaa vaikka kalevalakorun tehtaanmyymälässä Pitäjämäellä. Siellä on koko valikoima, näette miten monenlaisista sarjoista on kyse. Ja poistomyynnissä aika huokeitakin...
En ole kuullutkaan tuollaisesta säännöstä. Tuleeko joku sanktio jos ei pidä?