Kirjoittakaapas omalla puhekielellä eli murteella, jonka hallitsette hyvin, mitä teit tänä iltana?
Aloitan: Mie justiinsa äskön lakkasin kyntein värittömällä lakalla. Aekasemmin iltasella kahtelimme ukkokullan kanssa telkkarista Femmiltä aenaskin kolmatta kertoo uusintana vuonna 2012 valmistunneen dokkarin kertoven erräästä Hermannista.
Nytten tuo ukkokulta mäni veskiin ja jätti oven aaki, kuten hää tuppoo joskus tekemään. Tännään syötiin makaruoniluatikkoo ja jälkkäriksi mansikkajiätelöö ja suomalaisia makkeita mansikoita piälle.
Eipään ou tuo ilma mikkään morsion ennee ollunna tännään, vähän vällee sattoo tirrauttoo, ja sitten aarinko paisteloo pikkusen aekoo pilven takkoo pilkottaen.
Kohta pittee käävä unen ottoon, jotta jaksoo tuasen huomissa-uamuna nousta uamulla aekasten.
Suapihan tuassiinsa nähä, millasii unnii tulloo ens öynä nähtyy.
Kommentit (61)
Cat kirjoitti:
Emmittää
:D;) Noh voe helvatta miten tylsee siullain on sit tänä iltana ollunna. Otan ossoo syvästi:)
AAPEE
Loikoilin koko ehton sohval ja miäs veteli kunnon hirsii siin liki.
No me tehtii poikaystävän kans vähä ruakaa, ja nyt me istutaa sohval kattomas Bondii. Varmaa aika pian tarttis jo pestä hampaat, ku miäs menee aikasin aamul töihin, ja mää lähden äidin ja pappan kans mökil pariks päiväks. Mut ei täs mittää oikein kummempii oo touhuttu. Ja tää ei sit muute oikeest oo Turun murret.
Käytii tos aiemmin mustikas, sen jälkee leivoin mustikkapiirakan. Sit kävin saunas ja syötii se piirakka vaniljakastikkeen kans.
Kävin ajelemassa meijän uuvella aotolla ja ravintolassa syömässä. Tämän päevän oon yrittäny toepuo viikonlopun juhlista, vanahalla mennöö usseampi päevä ennen ku alakaa elämö toas voettaa.
Vahin mun kaksvuotiasta velien tyttyä ja nyt moon onnikassa. Kohta kotona ja vois pistää GoTin näkkyyn ja syyä vaikka pitsaa ja juua yhen tölökin kokista ennenkö kaatuu sänkyyn äksänä. Väsyttää iha hulluna ko semmosen välillä enämpi apinanlasta ko ihimistä muistuttavan tytön peräsä juossu illan ja koittanu pittää sen hengisä.
Galaktinen Sankari kirjoitti:
Ens myä vokellettii kurkkehisia ja sit myä kalavuetettii lotjakkehisia, mut neet kutahetineet ja sitä myä mentii poes.
;)
;):D heh, sorry, mut onks tuo eis suomen puoleist murret?
AAPEE
Mää ole lomal ja tääl maal me käytii eka saunas ja sit syätii vähä makkaraa ja olut. Mukulat meni nukkuu yhreksält ja aikuset katto sejjälkee jotai telkkarist. Huame aamusti olis tarkotus lähtee käymää jossai laste suasimas eläinpuistos ja sit kaupa kaut taas saunaa lämmittää. Ei mittää erikoist meil siis tällee lomalaisil.
Mää, tota, olin tua puistojumpassa. Emmää tiä, mitä muuta kertosin. Kylä mää ihan ahkera oon ollu, mutta emmää tekemisiäni ala levitteleen ympäri kyliä. Katon muutenkin vähä pitkään semmosia, jokka töitään luettelee ja tekee numeroo ittestään.
Jaa. Ollaa ipanoitten kaa tapeltu koko ilta, ny toine sippas sohovalle ja toine kuikuilee tosa vieläki.
Söin just varmaan kymmene näkkäriä, syönni jääny aika heikolle hapelle. Pitäs tuo pirpana kantaa sänkyy, käyttää koira ja ruokkia molemma. Nukkuuki pitäs päästä.
Ja määku halusin vaan istua ja syyä jotaki hyvvää, iha omasa rauhasa ;_______;
Mää puhun vähän kaikkia sekasin, mutta taitaa nykysi jo tän alueen murre ottaa vallan.
Joskus sekkaan tullee mehtää ja mietä, polliisiaki oon joskus pelänny.
Eikkai siinä, reppii tuo tiuku jo sen verran että kai tota nukkuun joutaa. Hyvvää yötä!
AAPEE toevoo lissee illan mänöjä itte kultain! Kertokee vuan, mittee outta toohottanneet?
Mie oli töis puol yhdeksää asti, sit mie äkkii soiti mei pienil tytöil ko ne o miu isäl hoios. Haasteltii siin jonku aikaa ja sit mie ajoin kottiin. Isäntä ol viel pystys ja siivos kellarii, mie söin vähä iltapalaa ja komentelin isot kakarat makkoomaan. Nyt mie lopetan löpinän ja mään pesemään hampaat jot miekii pääsen petiin.
Päätettii lähtee vähä ajelee ja mietittii, et mihkä mentäis. Päätettii sit kävästä Lahes. Mut sit Syrjäin soitti mulle, ni ei lähettykkää Lahtee. Syrjäin tuli meille ja kävi matkalla hakees pitsaa. Sitä sit syätii.
Mää kutosin villasukkaa lapselapsel.Sit mää laitoi ittelleni kaakaoo ja pari juustoleippä.Nyy mää vaa otan rennosti ja luven mitä te tänne kirjotatte.
Oon vaa enimmäksee loikoillu kotosalla ja kattonu mm. uusimman geim ov trouns -jakson. Niin ja myös mastöshev oostreilian jakson. Sen jäläkeen kävin kaupasa ja tein lohikeittoo. Lisäks oon purkanu reppua, ku olin viikonloppureissusa etelä-suomesa ja tulin yöjunalla kottiin. nyt lueskelen sijaistoimintona av:ta, koska viivyttelen yhen ikävemmän homman alottamista.
Vierailija kirjoitti:
Mää, tota, olin tua puistojumpassa. Emmää tiä, mitä muuta kertosin. Kylä mää ihan ahkera oon ollu, mutta emmää tekemisiäni ala levitteleen ympäri kyliä. Katon muutenkin vähä pitkään semmosia, jokka töitään luettelee ja tekee numeroo ittestään.
Niihän sitä sanotaan, jotta laiska töetään luettelloo, mut jos ihan vuan piällimäiset tekemiset levitellään, eekä männä ihan intiimämpöö turajoimaan muailmoille:)
AAPEE
Mie kävin kaupassa ja sitten imuroin ja luuttusin lattiat. Soittelin kaverille ja sovittiin treffit lauanttaille. Sit tein ruokkaa ja pesin pyykkii. Nyt mie pötkötän sohvalla ja katon Bondia. Sitten Bondin jäläkkeen pitäs männä nukkummaan.
Jahka tästä mänis kyökkiin ja koristelis itelleen huikopalasen leipee ja ryysteis jottain nestettä kyytipojjaaks. Ei se kauvan tuo makaruaniluotikko pie nälkee, vaikka santsasinkiin iltapäevän piäaterialla.
AAPEE
Emmittää