kotiäiti, onko miehelläsi käsitystä, mitä teidän arki on
Tuossa viikonloppuna vähän "keskusteltiin" miehen kanssa. Sanoin, että hänellä ei ole minkäänlaista käsitystä siitä millaista showta pyöritän päivät. Se tokaisi vain, että eihän sinun tarvi kuin pitää lapsemme hengissä. Se paljasti lopullisesti mielestäni hänen käsityksensä kotiäidin arjesta. Mitä olette mieltä, onko teidän miehillänne käsitystä arjen pyörityksestä ja saatteko arvostusta siitä?
Kommentit (47)
Ei ollut ihan täsmälleen kunnes jäi vuodeksi kotihoidontuelle.
Oli, koska oli itse 11kk kotihoidontuella. Suosittelen lämpimästi, loppuupahan mieheltä typerät heitot seinään...
Mitä ketun showta sinä pyörität? Kyllähän kotiäidin elämä melko leppoista on. Tuntuu vain, että monet kehittelevät kaikkea turhanpäiväistä ohjelmaa, että voivat sitten paukutella henkseleitään.
Enkä nyt väitä, että lasten pitäisi heti mennä hoitoon ja äidin töihin, vaan sitä ettei kotiäitinä nyt mitään ihmeitä tarvitse tehdä.
On hyvä käsitys arjesta kolmen lapsen kanssa. :-D Jokaikinen lauantai minä nukun pitkään, herään rauhassa ja annan miehen huolehtia lapsista. Sitten otan auton ja ajan ostoksille, käyn syömässä/kahvilla/mitä milloinkin, ja palaan kotiin kun ennätän. Mies kokkaa ruuat, siivoaa sotkut ja hoitaa lapset aamusta iltaan. Vie lapset kylpyyn, laittaa sänkyyn ja lukee sadut. Sama sunnuntaisin.
Tämä järjestely sopii meille, mies nauttii ajastaan lasten kanssa ja minä ehdin hoitaa omia asioitani + saan pienen irtioton arjesta.
Meillä on kaksi alle kolmivuotiasta lasta, joita hoidan pääasiassa yksin. Siinä päivän aikana vauva kainalossa siivoan, pesen pyykit, teen ruuat, hoidan asiat, kuten laskun maksut, yritän pitää huolta omakotitalostamme ym.sellaista. Kyllä minä siitä selviän, mutta v...taa, kun mies ei sitä ollenkaan arvosta.
On ja ei. Mies on viikonloput kotona ja hoidetaan sitten yhdessä lapset. On mulla omaakin aikaa. Mutta ei se tunnu käsittävän kuinka rankkaa se on että hoidan ne lapset + kaikki kotityöt. Mun "työpäiväni" ei siis tosiaankaan lopu klo 15.30 vaan jatkuu siihen asti kun lapset nukkuu. Pyörittelee vaan joskus silmiään sohvalta kun mä vaikutan kireeltä siellä keittiössä.. Argh!
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:03"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 09:59"]
Kotiäitinä olo on helppoa verrattuna oikeissa töissä käymiseen.
[/quote]
Niin, mua todella ihmetyttää että mikä siinä kotiäitinä olemisessa on niin rankkaa, verrattuna työssäkäyvään äitiin jolla on kaikki nuo "arjen pyöritykset" (vattu mikä klisee) tehtävänä sen oman työpäivänsä lisäksi.
[/quote]
Oisko vaikka se jatkuva kotona oleminen?