Kysymys uskovaisille avaruudesta
Mitenkäs te olette ajatelleet Jumalan ja Jeesuksen vallan laajuuden? Että onko Jumala luonut koko maailmankaikkeuden vai pelkästään tämän maapallon ja vastaa pelkästään tämän varjelusta? Jos koko maailmankaikkeus on Jumalan työtä niin onko Jumala kenties luonut elämää jollekin muulle planeetalle vai olemmeko onnekkaita ainoita? Mikäli uskotte että älyllistä elämää on varmasti jossain muuallakin niin koskeeko Jeesuksen teot ja opetukset myös sen planeetan olentoja sitten vai onkohan siellä ollu oma Jeesus?
Kaikkee sitä tulee miettineeks taas
Kommentit (71)
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 21:16"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 21:13"]Uskovaisten puolesta vastaan, että tähän mennessä kun maapallon ulkopuolista älyllistä elämää ei ole löytynyt, niin voi hyvin olla sitä mieltä, että ollaan ainoita tässä maailmankaikkeudessa. Se olisi muuten melko vahva todiste jumaluuden(ksien) puolesta, jos pystyttäisiin osoittamaan, että missään muualla ei ole elämää. [/quote] Hyvin uskovaislooginen väite. Aika jännä muuten, moni ateisti uskoo että elämää on muuallakin, koska avaruus on suuri ja uskovaiset eivät koska ei ole pystytty todistamaan. Kuten Jumalan olemassaolo on?
[/quote]
Tuo, että muualla avaruudessa ei olisi elämää on tieteellisesti täysi mahdottomuus. Mikäli on yhtään asiaan perehtynyt. Ei sekään ole mikään uskon asia vaan perustuu tietellisiin laskelmiin. Sitäpaitsi, onhan sitä elämää löydetty jo muualtakin, vaikka vain mikrobi-tasoa. Eikö paavikon jo ole myöntänyt, että muuallakin on elämää?
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 11:18"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 21:16"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 21:13"]Uskovaisten puolesta vastaan, että tähän mennessä kun maapallon ulkopuolista älyllistä elämää ei ole löytynyt, niin voi hyvin olla sitä mieltä, että ollaan ainoita tässä maailmankaikkeudessa. Se olisi muuten melko vahva todiste jumaluuden(ksien) puolesta, jos pystyttäisiin osoittamaan, että missään muualla ei ole elämää. [/quote] Hyvin uskovaislooginen väite. Aika jännä muuten, moni ateisti uskoo että elämää on muuallakin, koska avaruus on suuri ja uskovaiset eivät koska ei ole pystytty todistamaan. Kuten Jumalan olemassaolo on?
[/quote]
Tuo, että muualla avaruudessa ei olisi elämää on tieteellisesti täysi mahdottomuus. Mikäli on yhtään asiaan perehtynyt. Ei sekään ole mikään uskon asia vaan perustuu tietellisiin laskelmiin. Sitäpaitsi, onhan sitä elämää löydetty jo muualtakin, vaikka vain mikrobi-tasoa. Eikö paavikon jo ole myöntänyt, että muuallakin on elämää?
[/quote]
*paavikin
Onhan näistä kerrottu Raamatussa Hesekielin kirjassa, ehkä ei ihmisenkaltaisia ole muualla kuin Maassa, mistä tiedämme.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:37"]
Hauska lukea näitä kun uskovaiset keksivät asioita joita raamattu jättää kertomatta :D
[/quote]? Muutama on korostanut että ei voi tietää kuten ei voikaan, mutta muistaakseni ap:n kysymys kuului mitä uskovat ajattelevat, ei mitä he tietävät.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 00:51"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 00:44"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 00:32"]
Se on kumma juttu kun puollustaa vaikka jotain assbergeriä tai ihan ketä tahansa, niin ei voi olla itse mikään muu kuin samanlainen itse. Tuollainen ääliön logiikka minua epähuippuälykästä ainakin masentaa.
[/quote]Se on asperger. Mistä olet saanut tietoosi puolustamiesi ihmisten ongelmat? Ja että he kärsivät paviaanilaumaan rinnastettavien ihmisten säksätyksestä ja hyökkäilystä vai miten se menikään? Ymmärrän että kyse oli vertauskuvasta mutta missä nämä huippuälykkäät ihmiset oikein ovat ja kuinka olet heihin tutustunut/tullut heistä tietoiseksi?
[/quote]
Etkö sinä ole tietoinen siitä että on olemassa hyvin vähä-älyisiä, normaalitasoisia, huippuälykkäitä ja kaikkea siitä väliltä. Millaiseksi sinä kuvittelet itse huippuälykkään ihmisen olotilan täällä maailmassa?
Minä olen lukenut hyvin monta kirjaa. Olen lukenut myös sitä raamattuakin. Jotkut eivät ole lukeneet edes sitä raamattuaan, jonka pohjalta muodostavat tuon lapsen uskonsa ja höpinänsä liiallisesta tietämisen halusta.
Tietoa olen siis saanut lukemalla kuin myös elämällä ja seuraamalla ihmisiä vierestä.
[/quote]Muakin alkoi kiinnostamaan tämä ongelma. Miksi siitä ei yleisellä tasolla ole enemmän tietoa? Voisitko mainita muutaman tai edes yhden tällaisen ihmisen nimeltä? Et syyllisty intimiteetin loukkaukseen jos he ovat itse kirjoittaneet aiheesta kirjan tai heistä on kirjoitettu kirjoja. Muutama teos olisi hyvä tietää nimeltä niin voisi itsekin tutustua asiaan.
kiihkeä ja hyökkäävä asenteesi ei vain vakuuta, ei myöskään apinavertaukset, tarkempia faktatietoja kehiin niin väitteesi ovat uskottavampia :)
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:53"]
Mitenkäs te olette ajatelleet Jumalan ja Jeesuksen vallan laajuuden? Että onko Jumala luonut koko maailmankaikkeuden vai pelkästään tämän maapallon ja vastaa pelkästään tämän varjelusta? Jos koko maailmankaikkeus on Jumalan työtä niin onko Jumala kenties luonut elämää jollekin muulle planeetalle vai olemmeko onnekkaita ainoita? Mikäli uskotte että älyllistä elämää on varmasti jossain muuallakin niin koskeeko Jeesuksen teot ja opetukset myös sen planeetan olentoja sitten vai onkohan siellä ollu oma Jeesus? Kaikkee sitä tulee miettineeks taas
[/quote]Mielenkiintoisia pohdintoja. Kukaan ei kai totuutta tiedä mut kiva näistä ois kiihkottomasti keskustella kaikenlaisten näkemyksen omaavien kanssa :)
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 21:01"]
En ole uskovainen, mutta heräsi kysymys: miten sä olet sinne avaruuteen päässyt?
[/quote]
Missä sä sitten olet, jos et avaruudessa?
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 22:04"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 21:47"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 21:35"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 21:29"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 21:20"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 21:19"]
Ihmisten järkyttävä tyhmyys masentaa ja musertaa totaalisesti. Jotkut eivät oikeasti jaksa elää ja tappavat itsensä teidänlaisten takia.
[/quote]Mihin viittaat? kuka tappaa itsensä tyhmien ihmisten takia?
[/quote]
Jos sinä olisit maailman ainoa ihminen (joo eivät huippuälykkäät ole vain yksi ihminen, tiedän) ja seuranasi ja kanssa eläjinäsi olisi vain joku paviaanirotu, joka koostuisi epäloogisista ja tuhoamisvimmaisista yksilöistä, tulisiko sinulle yksinäinen ja toivoton olo? Et pystyisi mitenkään kouluttamaan tuota paviaani laumaa ja näkisit kun ne vaan repisivät kaiken hajalle ja rääkyisivät ja sähisivät sinulle, ahdistaisiko?
[/quote]Ahdistaisi. Toivottavasti kykenisin kuitenkin miettimään onko itsessäni ja asenteessani myös jotain vialla.
[/quote]
Siinä kun olet noin kymmenen vuotta miettinyt mikä sinussa on vikana, niin luulen että et enää jaksa elää.
Luuletko että joku huippuälykäs ei koskaan katso peiliin. Luuletko että he ovat muuten neroja, mutta eivät omista sitten intrapsyykkistä älykkyyttä tippaakaan.
[/quote]Miten olet vakuuttunut huippuälykkyydestäsi? Tekeekö se sinusta muita paremman tai tärkeämmän ihmisen? Etkö sitten älykkyydessäsi keksi keinoja muuttaa maailmaa paremmaksi? Tai miksi et pysty manipulomaan niitä paviaani-ihmisiä?
[/quote]
En ole tuollainen HUIPPUälykäs. Sinä et myös ainakaan ole lähelläkään älykästä ihmistä kun en omista normaalia luetunymmärtämistasoa. En ole missään väittänyt olevani huippuälykäs.
Maailman älykkäin ihminen ei sen takia pysty manipuloimaan kaikkia tyhmempiään koska, et sinäkään pysty opettamaan simpansille koodaamista. Sitä paitsi joukossa tyhmyys tiivistyy. Yhden gorillan opettaminen ihmisen tavoille onnistuu joltain kärsivällisestä, mutta meneppä keskelle laumaa, jolla on oma dynamiikkansa, niin et onnistu.
Huippuälykkäillä ja älykkäillä ei myöskään ole mitään taikavoimia ja kykyä asettaa inception leffan tapaan ajatuksia teidänlaisienne aivoihin.
Kyllä minä pidän joitakin ihmisiä "parempina" kuin toisia. Pidän parempana ihmisenä vaikka jotain Erkki Tuomiojaa, kuin pariisin terroristeja.
Se on kumma juttu kun puollustaa vaikka jotain assbergeriä tai ihan ketä tahansa, niin ei voi olla itse mikään muu kuin samanlainen itse. Tuollainen ääliön logiikka minua epähuippuälykästä ainakin masentaa.
[/quote]Onpa älykkyystasosi mitä tahansa, tasapainoiselta et ainakaan vaikuta. Olet myös hanakka tekemään tulkintoja kovin vähäisestä "informaatiosta". Älykkyyttä?
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 00:29"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 22:04"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 21:47"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 21:35"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 21:29"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 21:20"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 21:19"]
Ihmisten järkyttävä tyhmyys masentaa ja musertaa totaalisesti. Jotkut eivät oikeasti jaksa elää ja tappavat itsensä teidänlaisten takia.
[/quote]Mihin viittaat? kuka tappaa itsensä tyhmien ihmisten takia?
[/quote]
Jos sinä olisit maailman ainoa ihminen (joo eivät huippuälykkäät ole vain yksi ihminen, tiedän) ja seuranasi ja kanssa eläjinäsi olisi vain joku paviaanirotu, joka koostuisi epäloogisista ja tuhoamisvimmaisista yksilöistä, tulisiko sinulle yksinäinen ja toivoton olo? Et pystyisi mitenkään kouluttamaan tuota paviaani laumaa ja näkisit kun ne vaan repisivät kaiken hajalle ja rääkyisivät ja sähisivät sinulle, ahdistaisiko?
[/quote]Ahdistaisi. Toivottavasti kykenisin kuitenkin miettimään onko itsessäni ja asenteessani myös jotain vialla.
[/quote]
Siinä kun olet noin kymmenen vuotta miettinyt mikä sinussa on vikana, niin luulen että et enää jaksa elää.
Luuletko että joku huippuälykäs ei koskaan katso peiliin. Luuletko että he ovat muuten neroja, mutta eivät omista sitten intrapsyykkistä älykkyyttä tippaakaan.
[/quote]Miten olet vakuuttunut huippuälykkyydestäsi? Tekeekö se sinusta muita paremman tai tärkeämmän ihmisen? Etkö sitten älykkyydessäsi keksi keinoja muuttaa maailmaa paremmaksi? Tai miksi et pysty manipulomaan niitä paviaani-ihmisiä?
[/quote]
En ole tuollainen HUIPPUälykäs. Sinä et myös ainakaan ole lähelläkään älykästä ihmistä kun en omista normaalia luetunymmärtämistasoa. En ole missään väittänyt olevani huippuälykäs.
Maailman älykkäin ihminen ei sen takia pysty manipuloimaan kaikkia tyhmempiään koska, et sinäkään pysty opettamaan simpansille koodaamista. Sitä paitsi joukossa tyhmyys tiivistyy. Yhden gorillan opettaminen ihmisen tavoille onnistuu joltain kärsivällisestä, mutta meneppä keskelle laumaa, jolla on oma dynamiikkansa, niin et onnistu.
Huippuälykkäillä ja älykkäillä ei myöskään ole mitään taikavoimia ja kykyä asettaa inception leffan tapaan ajatuksia teidänlaisienne aivoihin.
Kyllä minä pidän joitakin ihmisiä "parempina" kuin toisia. Pidän parempana ihmisenä vaikka jotain Erkki Tuomiojaa, kuin pariisin terroristeja.
[/quote]Miten sinun normaalin luetunymmärtämistason puutteesi vaikuttaa hänen älykkyyteensä, tai sen puuttumiseen? Sinulla on sangen erikoinen ajatusmaailma.
[/quote]Se on asperger. Mistä olet saanut tietoosi puolustamiesi ihmisten ongelmat? Ja että he kärsivät paviaanilaumaan rinnastettavien ihmisten säksätyksestä ja hyökkäilystä vai miten se menikään? Ymmärrän että kyse oli vertauskuvasta mutta missä nämä huippuälykkäät ihmiset oikein ovat ja kuinka olet heihin tutustunut/tullut heistä tietoiseksi?
En yhtään ihmettele jos tuntuu sangen erikoiselta. Joo on totta tuo "tasapainoisuus" asia. Johan jo alussa sanoin että jotkut oikeasti tappavat itsensä.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 21:05"]
Uskon että Jumala on koko universumin Luoja. Onko muualla elämää en osaa sanoa, kuvittelisin että on mutta en voi tietää. Ehkä on muitakin universumeja ja maailmankaikkeuksia. Riippuen siitä onko muualla tapahtunut syntiinlankeemus on Jeesus niissäkin Vapahtaja, sama Jeesus Kristus joka on Jumalan Poika.
Jokatapauksessa hän on kaikkien valtojen ja voimien Hallitsija, iankaikkisesti. On niitä sitten vain meidän tuntemamme universumi tai enemmän ja olipa asukkaita muuallakin kuin Telluksellamme tai ei.
Ne ovat asioita joita meidän ei kuulu/tarvitse tietää, kaikki selviää aikanaan :)
[/quote]
Näin ajattelen minäkin
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 00:44"]
[/quote]
Etkö sinä ole tietoinen siitä että on olemassa hyvin vähä-älyisiä, normaalitasoisia, huippuälykkäitä ja kaikkea siitä väliltä. Millaiseksi sinä kuvittelet itse huippuälykkään ihmisen olotilan täällä maailmassa?
Minä olen lukenut hyvin monta kirjaa. Olen lukenut myös sitä raamattuakin. Jotkut eivät ole lukeneet edes sitä raamattuaan, jonka pohjalta muodostavat tuon lapsen uskonsa ja höpinänsä liiallisesta tietämisen halusta.
Tietoa olen siis saanut lukemalla kuin myös elämällä ja seuraamalla ihmisiä vierestä.
Kuka ihminen muistaa kaiken tietämänsä ja oppimansa alkulähteet ulkoa. En minä ainakaan.
Mistä vitusta minä voin tietää missä kaikki huippuälykkäät ihmiset tällä hetkellä ovat! Jotain rajaa noihin kysymyksiin nyt. Ei tietenkään ole tyhmiä kysymyksiä..
Kai osaat lukea kriittisesti? Monella "huippuälykkäällä" on mentaali/psyykkisiä ongelmia eikä se suinkaan johdu ahdistuksesta kun joutuu elämään tyhmempien valtavaikutuksessa vaan he ovat sosiaalisesti heikkolahjaisempia kuin monet muuta tai ylpeät omasta älykkyydestään ja väheksyvät siksi muita, tottahan siitä seuraa ongelmia. Onko se älykkyys mielestäsi itseisarvo? Minusta sen arvo ilmenee siinä käyttäkö älykkyyttään hyvään vai pahaan, itsekkäästi vai muidenkin hyväksi.
Joku joka voi olla vähän yksinkertainen mutta hyväntahtoinen on "parempi" ihminen kuin kopea älykkö.
Ei usko Jumalaan ja raamattuun sulje pois evoluutioteoriaa, alkurajähdystä, eikä sitä, etteikö myös muilla palaaneitoilla voisi olla elämää. Luomiskertomusta voi tulkita hyvinkin monella tavalla eikä raamatussa kielletä sitä, etteikö Jumala olisi voinut luoda elämää myös jonnekin muualle.
Hauska lukea näitä kun uskovaiset keksivät asioita joita raamattu jättää kertomatta :D