Kysymys uskovaisille avaruudesta
Mitenkäs te olette ajatelleet Jumalan ja Jeesuksen vallan laajuuden? Että onko Jumala luonut koko maailmankaikkeuden vai pelkästään tämän maapallon ja vastaa pelkästään tämän varjelusta? Jos koko maailmankaikkeus on Jumalan työtä niin onko Jumala kenties luonut elämää jollekin muulle planeetalle vai olemmeko onnekkaita ainoita? Mikäli uskotte että älyllistä elämää on varmasti jossain muuallakin niin koskeeko Jeesuksen teot ja opetukset myös sen planeetan olentoja sitten vai onkohan siellä ollu oma Jeesus?
Kaikkee sitä tulee miettineeks taas
Kommentit (71)
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 00:52"]
Kuka ihminen muistaa kaiken tietämänsä ja oppimansa alkulähteet ulkoa. En minä ainakaan.
[/quote]Nyt et itse ymmärrä lukemaasi. Onkohan sama ongelma kirjallisuuden kanssa jota harrastat. Oletko kovin nuori? Ja siksi mustavalkoinen ajattelutapa?
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:53"]
Mitenkäs te olette ajatelleet Jumalan ja Jeesuksen vallan laajuuden? Että onko Jumala luonut koko maailmankaikkeuden vai pelkästään tämän maapallon ja vastaa pelkästään tämän varjelusta? Jos koko maailmankaikkeus on Jumalan työtä niin onko Jumala kenties luonut elämää jollekin muulle planeetalle vai olemmeko onnekkaita ainoita? Mikäli uskotte että älyllistä elämää on varmasti jossain muuallakin niin koskeeko Jeesuksen teot ja opetukset myös sen planeetan olentoja sitten vai onkohan siellä ollu oma Jeesus? Kaikkee sitä tulee miettineeks taas
[/quote]
raamattu on aikansa mukainen kirjotelma.
siinä kuitenkin sanotaan että jumala loi taivaan ja tähdet jne.
eli kaiken mitä on.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 21:19"]
Ihmisten järkyttävä tyhmyys masentaa ja musertaa totaalisesti. Jotkut eivät oikeasti jaksa elää ja tappavat itsensä teidänlaisten takia.
[/quote]Hyvin yleistävä ja yksipuolinen näkemys. keiden meidän? Kukaan ei taatusti ole koskaan tapanut itseään minun takiani.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 00:51"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 00:44"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 00:32"]
Se on kumma juttu kun puollustaa vaikka jotain assbergeriä tai ihan ketä tahansa, niin ei voi olla itse mikään muu kuin samanlainen itse. Tuollainen ääliön logiikka minua epähuippuälykästä ainakin masentaa.
[/quote]Se on asperger. Mistä olet saanut tietoosi puolustamiesi ihmisten ongelmat? Ja että he kärsivät paviaanilaumaan rinnastettavien ihmisten säksätyksestä ja hyökkäilystä vai miten se menikään? Ymmärrän että kyse oli vertauskuvasta mutta missä nämä huippuälykkäät ihmiset oikein ovat ja kuinka olet heihin tutustunut/tullut heistä tietoiseksi?
[/quote]
Etkö sinä ole tietoinen siitä että on olemassa hyvin vähä-älyisiä, normaalitasoisia, huippuälykkäitä ja kaikkea siitä väliltä. Millaiseksi sinä kuvittelet itse huippuälykkään ihmisen olotilan täällä maailmassa?
Minä olen lukenut hyvin monta kirjaa. Olen lukenut myös sitä raamattuakin. Jotkut eivät ole lukeneet edes sitä raamattuaan, jonka pohjalta muodostavat tuon lapsen uskonsa ja höpinänsä liiallisesta tietämisen halusta.
Tietoa olen siis saanut lukemalla kuin myös elämällä ja seuraamalla ihmisiä vierestä.
[/quote]Minusta tuntuu että lukemasi ja ajattelemasi on ylittänyt käsityskykysi tai ainakin kykysi käsitellä niitä. Pitäisiköhän sinun yrittää olla kokonaan miettimättä noita juttuja. Voisit saada mielenrauhan.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 01:04"]Mikäli uskotte että älyllistä elämää on varmasti jossain muuallakin niin koskeeko Jeesuksen teot ja opetukset myös sen planeetan olentoja sitten vai onkohan siellä ollu oma Jeesus? Kaikkee sitä tulee miettineeks taas[/quote]
Monen uskovaisen tekisi varmasti mieli vastata, että kyllä, Jeesuksen opetukset koskevat kaikkia ja kaikkialla. Mutta oikeastihan emme tätä tiedä. Saattaahan olla, että Jumala on jättänyt paljonkin kertomatta. Tänne maapallolle on annettu ne ohjeet mitä täällä on. Muusta emme tiedä.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 00:57"]
Kai osaat lukea kriittisesti? Monella "huippuälykkäällä" on mentaali/psyykkisiä ongelmia eikä se suinkaan johdu ahdistuksesta kun joutuu elämään tyhmempien valtavaikutuksessa vaan he ovat sosiaalisesti heikkolahjaisempia kuin monet muuta tai ylpeät omasta älykkyydestään ja väheksyvät siksi muita, tottahan siitä seuraa ongelmia. Onko se älykkyys mielestäsi itseisarvo? Minusta sen arvo ilmenee siinä käyttäkö älykkyyttään hyvään vai pahaan, itsekkäästi vai muidenkin hyväksi.
Joku joka voi olla vähän yksinkertainen mutta hyväntahtoinen on "parempi" ihminen kuin kopea älykkö.
[/quote]
Tuo on kuultu tuhat kertaa. Aina jos joku on älykäs tai jotain sanotaan älykkääksi tai joku hullu vaikka rohkenee sanoa itseään älykkääksi niin AINA hän on epäsosiaalinen ja sieluton ja vähintäänkin julma ja paha sadisti. Joo ja totta kai tuollainen älykäs on ylpeä ja pitää itseään parempana ja varastaa ja raiskaa.
Pahahan se myös olisi ja sosiopaatti se tyhmä ihminen joka maailman ainoana ihmisenä ei jaksaisi elää apinoiden kanssa.
Ymmärrän että tuntuu loukkaavalta olla apinaan verrattu, mutta itse arvostan ja rakastan eläimiä erittäin paljon.
59 taidat tosiaan olla melko nuori. Etkä osaa lukea neutraalilla asenteella vaan katsot tietylaisten lasien läpi ja joko tahallisesti tai tahattomasti ymmärrät väärin.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 01:12"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 01:04"]Mikäli uskotte että älyllistä elämää on varmasti jossain muuallakin niin koskeeko Jeesuksen teot ja opetukset myös sen planeetan olentoja sitten vai onkohan siellä ollu oma Jeesus? Kaikkee sitä tulee miettineeks taas[/quote]
Monen uskovaisen tekisi varmasti mieli vastata, että kyllä, Jeesuksen opetukset koskevat kaikkia ja kaikkialla. Mutta oikeastihan emme tätä tiedä. Saattaahan olla, että Jumala on jättänyt paljonkin kertomatta. Tänne maapallolle on annettu ne ohjeet mitä täällä on. Muusta emme tiedä.
[/quote]Varmasti Jumala onkin jättänyt paljon kertomatta. Uskon silti että koska Jeesus on elävä Sana ja ollut luomassa kaikkea ja on ihan kaiken olemassaolevan Herra se koskee koko universumia ja kenties paikkoja joita emme osaa kuvitella olevankaan.
[/quote]Minusta tuntuu että lukemasi ja ajattelemasi on ylittänyt käsityskykysi tai ainakin kykysi käsitellä niitä. Pitäisiköhän sinun yrittää olla kokonaan miettimättä noita juttuja. Voisit saada mielenrauhan.
[/quote]
Joo mutta raamattu, joka on kirjasto täynnä ristiriitaisuuksia ja vertauskuvia ja jossa nimetkin vaihtelee miten sattuu, ei ole ylittänyt lukioidensa käsityskykyä. Wau! sika siidee kun on niin paljon äärimmäisiä neroja maailmassamme, kaikki kristityt.
Denialisoidaan vaan suurinosa kaikesta ja simbsalabim, elämme ihanassa ihanssa jumalanvaltakunnassa.
Avaruuden äärettömyys saa kyllä hiljaiseksi: kaukaisimmat tunnetut galaksit sijaitsevat 13 miljardin valovuoden päässä (wiki)! Huikeaa! Miten sellaisista galakseista on ylipäätään jotain tietoa? Ja jos tieto on tavallaan noin kaukaa, niin onko noitakaan galakseja enää olemassa.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 01:23"]
Avaruuden äärettömyys saa kyllä hiljaiseksi: kaukaisimmat tunnetut galaksit sijaitsevat 13 miljardin valovuoden päässä (wiki)! Huikeaa! Miten sellaisista galakseista on ylipäätään jotain tietoa? Ja jos tieto on tavallaan noin kaukaa, niin onko noitakaan galakseja enää olemassa.
[/quote]Jos oikeasti kiinnostaa niin mene vaikka työväenopiston tähtitieteen kurssille tms :)
Minustakin on hyvin outoa, että tiedetään nämä nykyiset universumimme rajat, mutta kuitenkin suurinmahdollinen nopeus on valonnopeus.
En kyllä myöskään ymmärrä kuinka tietokoneet ja puhelimen toimivat.
En ole uskovainen, mutta heräsi kysymys: miten sä olet sinne avaruuteen päässyt?
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 21:01"]En ole uskovainen, mutta heräsi kysymys: miten sä olet sinne avaruuteen päässyt?
[/quote]
Siihen myös toivoisin vastauksen. Jumalako?
Uskon että Jumala on koko universumin Luoja. Onko muualla elämää en osaa sanoa, kuvittelisin että on mutta en voi tietää. Ehkä on muitakin universumeja ja maailmankaikkeuksia. Riippuen siitä onko muualla tapahtunut syntiinlankeemus on Jeesus niissäkin Vapahtaja, sama Jeesus Kristus joka on Jumalan Poika.
Jokatapauksessa hän on kaikkien valtojen ja voimien Hallitsija, iankaikkisesti. On niitä sitten vain meidän tuntemamme universumi tai enemmän ja olipa asukkaita muuallakin kuin Telluksellamme tai ei.
Ne ovat asioita joita meidän ei kuulu/tarvitse tietää, kaikki selviää aikanaan :)
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 21:01"]
En ole uskovainen, mutta heräsi kysymys: miten sä olet sinne avaruuteen päässyt?
[/quote]hauska sanaleikki mutta myös ihan oikein, oikeassa muodossa esitetty kysymys.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 21:01"]
[/quote]Jos muualat kuin maapallolta katsotaan niin mehän olemme avaruudessa. Itseasiassa olemme vaikka täältä sitä tarkastelisimme.
Uskovaisten puolesta vastaan, että tähän mennessä kun maapallon ulkopuolista älyllistä elämää ei ole löytynyt, niin voi hyvin olla sitä mieltä, että ollaan ainoita tässä maailmankaikkeudessa.
Se olisi muuten melko vahva todiste jumaluuden(ksien) puolesta, jos pystyttäisiin osoittamaan, että missään muualla ei ole elämää.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 00:55"]
Mistä vitusta minä voin tietää missä kaikki huippuälykkäät ihmiset tällä hetkellä ovat! Jotain rajaa noihin kysymyksiin nyt. Ei tietenkään ole tyhmiä kysymyksiä..
[/quote]Ei kukaan kysynyt missä he ovat nyt vaan ylipäätään. Oletkohan sinä nyt lukenut vähän liikaa ja sekoittanut mieltäsi.. Vaikuttaa että et aivan itse ymmärrä asioita ja kehittelet omiakin teorioita.
Älä ainakaan ota niin raskaasti, vaikka olisitkin oikeassa ei puolustelusi palstalla auta yhtäkään niistä huipuista! Rentoudu ja nauti omasta elämästä :)