Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä saisin lapset innostumaan ulos menemisestä? Vinkkejä kaivataan

Vierailija
01.02.2015 |

Siinähän tuo kysymys jo tulikin. Tämä meidän jälkikasvu ei sitten innostu ulkoilemaan lähtemisestä oikein millään. Itelle tulee niin paha mieli kun aina joutuu pakottaa lapset pihalle. Hyvin siellä yleensä viihdytään kun joudutaan mutta samalla kysellään että kuinka kauan vielä että saa mennä sisälle. Ehdottelen hiihtoa, luistelua, pulkkamäkeä, eväsretkeä metsään jne ja aika usein raahaankiin lapset tekemään jotain näistä, mutta kaikkeen on aina ensin vastaus EI me haluta. Lapset on siis 8v, 7v ja 5v.  Sisällä viihtyvät kyllä, haluaisivat kokoajan leikkiä legoilla, askarrella, piirrellä, lukea, keksiä satuja jne. Hyviä leikkejä siis kaikki nekin eivätkä sisällä ole liimautuneita puhelimiin ja padeihin mutta mielestäni kyllä päivittäin täytyy ulkoillakin, ja olisi niin paljon mukavampaa jos sen aloittaminen ei aina menisi kitinäksi.

Mikä siis neuvoksi, miten saisin lapset ulkoilemaan mielellään? Mitä vielä voisi kokeilla?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näin se on että lapsilla ei välttämättä ole samat vapaa-ajan mieltymykset mitä vanhemmilla...

Muistan itse lapsena makoilleeni ja kiukutelleeni tuntikausia veneen lattialla vähintään pari kertaa viikossa kesäisin. Koko mökkeily oli ihan inhokkia. Ja niinpä muuten ovat molemmat harrastukset vieläkin, vaikka olen jo lähes kolmekymppinen ;)

Vierailija
2/6 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sen tosiaan tulisi olla kiva asia eikä pakkopullaa. Eli älä pingota tai pakota, joka ikinen päivä ei ole pakko olla ulkona jos on kurja sää eikä ketään se oikeasti huvita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rohkaisin lapsia (tytöt 7 ja 6 vuotta) kehottelemään barbeille lumimaan takapihalle... ttekivätkin hienot lumilinnat barbeille ja kehittivät sinne kunnon äksön-juonen. Viihtyivät ulkona n. 4h vessa- ja välipalatauolla.

Vierailija
4/6 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiristys tai palkitseminen. Voit soveltaa tarrataulua: kun 10 uloslähtöä on sujunut mallikkaasti, niin saavat jonkun palkinnon. Tai jos lähteminen ei suju, niin Legot ja piirustusvehkeet on sen päivän jossain takavarikossa. Voi yrittää saada takaisin suoriutumalla seuraavana päivänä paremmin.

Vierailija
5/6 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt vain niin. Että ulos lähteminen on tietynlainen rutiini. Kun lapset tottuu että päivittäin mennään ulos edes pieneksi hetkeksi niin kitinää vähenee. Meillä on monesti myös niin, että kukaan ei halua LÄHTEÄ sinne ulos, mutta sitten siellä ulkona on kuitenkin kivaa. 

En kuitenkaan ryhtyisi takavarikoimaan logoja tai piirustusvälineitä sen vuoksi ettei lapsia huvita lähteä ulos.

Vierailija
6/6 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tosiaan pitäis hellittää vähän pidemmäksi ajaksi kokeilla vaikka että viikkoon ei painosta ulosmenoon. Tuntuu vaan että talvi menee ohi jos ei näitä kelejä hyödynnetä :( Tarrataulua ollaan kokeiltu, sillä ei tunnu olevan liian suurta merkitystä (ainoastaan jos palkintona ois ostettu lelu niin toimii. Kun palkintona on jotain muuta; laskettelureissu tai kylpyläreissu.. -ei meitä huvita). Ehkä pitäis siis hautautua kotiin useammaksi päiväksi että muistaisivat kuinka sisällä kotona onkin aika tylsää..

Siinä onkin vaan itselle isompi harjoittelun paikka kun on aina tottunut että ulkoillaan, liikutaan, touhutaan kun vaan aikaa on.

-ap