Herrajumala, menee taas hermot mun vanhempiin
GRRR...
Pakolliset jokavuotiset perinteiset perhejuhlat (isänpäivä, äitienpäivä, joulu, synttärit...) --> pientä velvollisuudentuntoista suorittamista.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Kun poikamme meni naimisiin miniä ei halunnut käydä meillä, poika nolona kertoi kun suoraan kysyin. Kysyimme pojallamme mitä olemme tehneet väärin, vävy käy meillä mielellään, jopa ilman vaimoaan (tytärtämme).
Ei osannut poika kertoa mitä on vialla, ei vaan miniä viitsinyt käydä.
Syntyi sitten lapsia kumpaankin perheeseen. Tyttären lapsia saimme hoitaa, miniä käski meidän pysyä esikoisen synnyttyä poissa heiltä.
Nyt kun muksut ovat kasvaneet hiukan ja olemme tyttären lasten kanssa matkustelleet ja hoitaneet, että pääsevät kahdestakin johonkin, on miniä herännyt.
Poika tuli kertomaan, että olisi tasapuolista jos heidänkin lapsensa saisi tulla matkoille, mökille ja yökylään.
Sanoimme mieheni kanssa, että niin makaa kuin petaa ja lähetimme miniälle terveiset, että hoitaa nyt itse kun in niin halunnut.
Meillä on miniästä samantapainen kokemus.
Vain hänen vanhempansa kelpasivat, me emme olleet mitään. Sitten noille vanhemmille tuli ero ihan yhenäkisti eikä lapsenlapset kiinnostaneet viihteellä viipottavia uusiosinkkuja.
Nyt mekin kelpaisimme, kun miniän pitäisi päästä tyttöjen matkoille sinne ja tänne tietysti aina silloin kun poikamme päivystää. Olemme ystävällisesti joka kerta kieltäytyneet, kyllä elämässä pitää oppia, ettei muita voi kohdella ihan miten sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Kun poikamme meni naimisiin miniä ei halunnut käydä meillä, poika nolona kertoi kun suoraan kysyin. Kysyimme pojallamme mitä olemme tehneet väärin, vävy käy meillä mielellään, jopa ilman vaimoaan (tytärtämme).
Syntyi sitten lapsia kumpaankin perheeseen. Tyttären lapsia saimme hoitaa, miniä käski meidän pysyä esikoisen synnyttyä poissa heiltä.
Nyt kun muksut ovat kasvaneet hiukan ja olemme tyttären lasten kanssa matkustelleet ja hoitaneet, että pääsevät kahdestakin johonkin, on miniä herännyt.
Poika tuli kertomaan, että olisi tasapuolista jos heidänkin lapsensa saisi tulla matkoille, mökille ja yökylään.
Sanoimme mieheni kanssa, että niin makaa kuin petaa ja lähetimme miniälle terveiset, että hoitaa nyt itse kun in niin halunnut.
Hyvä kun annatte miniän maistaa omaa lääkettään.
Avaatko ap nyt hiukan mitä vanhemmat sulta juhlapyhinä vaatii? Kuulostaa ankealta,jos isä ei ole ehtinyt olla kotona ja äiti on marttyyri. Ehkä äitikin on kärsinyt isän menoista?! Saitko sinä itse suusi auki teininä tai jos et silloin, saatko suusi auki nyt korjataksesi tilannetta? Eivät vanhemmat voi tietää mitä päässäsi liikkuu, ellet kerro heille.
Anna vanhempien vaatia. Ei niillä siihen ole mitään oikeutta kuitenkaan.
Paras on jos haistatat heille oikein kunnolla niin eivät moneen vuoteen vaadi mitään.
N30 kirjoitti:
Paras on jos haistatat heille oikein kunnolla niin eivät moneen vuoteen vaadi mitään.
Ja vanhemmat tietävät järjestää niin, että jäät ilman perintöä. Eikös sille yhdelle näyttelijälle käynyt juurinkin niin, ihan hyvä kun jäi nuolemaan näppejään.
Vierailija kirjoitti:
N30 kirjoitti:
Paras on jos haistatat heille oikein kunnolla niin eivät moneen vuoteen vaadi mitään.Ja vanhemmat tietävät järjestää niin, että jäät ilman perintöä. Eikös sille yhdelle näyttelijälle käynyt juurinkin niin, ihan hyvä kun jäi nuolemaan näppejään.
Sivusta. Perinnön takia en jaksa teeskennellä kiinnostunutta. Sitä paitsi elämäntapatyötön sossupummi sisarus (golden child) on jo kupannut vanhempien kaikki rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30 kirjoitti:
Paras on jos haistatat heille oikein kunnolla niin eivät moneen vuoteen vaadi mitään.Ja vanhemmat tietävät järjestää niin, että jäät ilman perintöä. Eikös sille yhdelle näyttelijälle käynyt juurinkin niin, ihan hyvä kun jäi nuolemaan näppejään.
Sivusta. Perinnön takia en jaksa teeskennellä kiinnostunutta. Sitä paitsi elämäntapatyötön sossupummi sisarus (golden child) on jo kupannut vanhempien kaikki rahat.
Sinä et ole kaikki. Kyllä minulla on pari kaveria ollut käärmeissään kun on vanhempien kuoleman jälkeen paljastunut, että niitä fiksuja ja välittäviä lapsiaan ovat auttaneet ja rahat on menneet sinne.
Minä olen sanonut, että itepä kerjäsit. 😂
Joillain vanhuksilla koko elämä on ollut pelkkää suorittamista ja on vielä vanhuudessakin. Ei ole koskaan tunnettu mitään aitoja tunteita eikä niitä sitten tietenkään enää vanhanakaan ole. Kai he ajattelevat, että pyhät on pakko viettää perheen kanssa, koska mitähän ne naapuritkin muuten ajattelisivat. Toisaalta näissä on monesti se hyvä puoli, että ovat jättäneet lapsensa lapsena täysin heitteille, joten lapset ovat joskus saaneet kehittyä rauhassa ja onnistuneet tuntemaan tunteitakin.
Nämä marttyyrivanhukset taas eivät tunne muuta kuin katkeruutta ja mielipahaa, koska koko elämä oli pelkkää esitystä.
Vierailija kirjoitti:
N30 kirjoitti:
Pahimpia on juuri tuollaiset ahneet manipulaattorivanhemmat, jotka kiristävät perinnöllä lapsiltaan teeskenneltyä kiintymystä.
Vierailija kirjoitti:
Avaatko ap nyt hiukan mitä vanhemmat sulta juhlapyhinä vaatii? Kuulostaa ankealta,jos isä ei ole ehtinyt olla kotona ja äiti on marttyyri. Ehkä äitikin on kärsinyt isän menoista?! Saitko sinä itse suusi auki teininä tai jos et silloin, saatko suusi auki nyt korjataksesi tilannetta? Eivät vanhemmat voi tietää mitä päässäsi liikkuu, ellet kerro heille.
Ap sen verran jaksaa nyt kertoa, että olen kyllä suutani avannut, mutta koska sanon "vääriä asioita" (eli olen eri mieltä kuin he ja haluan puhua eri asioista kuin he), niin huutoa ja raivoahan siitä vain tulee. Ja useimmiten mulle itselleni sitten pahempi olo pitkässä juoksussa.
Kyllä varmasti äiti on kärsinyt. On isä kärsinyt, kun ei ole saanut ilman valitusta olla omilla menoillaan. Ollaan kaikki kärsitty. Pa**aa on ollut ihan kaikilla, ja paljon. Olen yrittänyt kuitenkin jonkinlaiset isovanhempisuhteen antaa omille lapsilleni, sen takia välejä ei ole kokonaan katkaistu. Mutta tervettä ihmissuhdetta tuosta sopasta ei saa sitten mitenkään , etenkään, kun HEISSÄ (siis vanhemmissani) ei ole mitään vikaa koskaan ollut, eikä ainakaan halua korjata mitään saati pyytää anteeksi. Itsekkäiden, rikkinäisten, keskeneräisten ihmisten ei nyt vaan pitäisi hankkia lapsia (useita lapsia) vain siitä syystä "että niin pitää tehdä". Olisi parempi mennä terapiaan ja opetella ensin elämään itsensä kanssa, eikä hankkiä elämään jotain täytettä siinä kuvitelmassa että se korjaisi jotain niitä jo olemassa olevia rikkinäisyyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoimme mieheni kanssa, että niin makaa kuin petaa ja lähetimme miniälle terveiset, että hoitaa nyt itse kun in niin halunnut.Hyvä kun annatte miniän maistaa omaa lääkettään.
Periaatteessa olen samaa mieltä, niin makaa kuin petaa, mutta mietin kuitenkin sitä että minkälainen ihminen pitää kostoa tärkeämpänä, kuin sitä että näkisi lapsenlapsiaan?
Vierailija kirjoitti:
N30 kirjoitti:
Hän ei kylläkään hylännyt vanhempaansa vaan olisi halunnut usein tavatakin.
Siinä tapauksessa vanhempi hylkäsi lapsensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30 kirjoitti:
Sinä et ole kaikki. Kyllä minulla on pari kaveria ollut käärmeissään kun on vanhempien kuoleman jälkeen paljastunut, että niitä fiksuja ja välittäviä lapsiaan ovat auttaneet ja rahat on menneet sinne.
Minä olen sanonut, että itepä kerjäsit. 😂
Joissakin tapauksissa voi olla näinkin, mutta ihan yhtä usein voi olla niinkin, että ne ”välittävät” lapset ovat vain edelleen talutusnuorassa ja alistettuja, kun taas se välit katkaissut voi olla ainoa kuka on tajunnut pelastaa itsensä eikä suostu enää pelinappulaksi.
Ja ketä silloin mollataan eniten? Tietysti sitä kuka on uskaltanut pitää puoliaan.
Sairasta, mutta näitä perheitä riittää.
Voin hyvin samaistu ap:n fiiliksiin. Mulla oli myös tuommoisia fiiliksiä vuosikausia. Onneksi useampi vuosi sitten sain tehtyä ratkaisun ja katkaistua välit mun vanhempiin.
Aluksi oli jännä kun tunsin siitäkin jotenkin syyllisyyttä. Niin saakelin syvälle ne ovat saaneet tuommoiset asiat muhun lapsena/nuorena iskostettua.
Nyt kun olen saanut elää ilman heitä jo pidempään, alkaa vasta kunnolla avautua, miten "sairasta" heidän touhunsa on.
Naurettavinta on, että he koittavat saada seurattua elämääni jollain salanimillä, tekaistuilla ig- ja twitter-tileillä. Mutta, koska tunnen heidät läpikotaisin, tunnistan heti, milloin he on kyseessä ja sormi osuu samantien blokki-napille.
Tiedän, että lukevat tätäkin palstaa toisinaan. Toivottavasti lukevat tämänkin ja tunnistavat itsensä. Osaisivatpa edes hävetä.
Näen aikuiset lapseni kutakin n 2 x vuodessa. Ehken käy miniöittenkään hermoille vaikka se nyt olisi liian hyvin.
Lapsenlapsi voi olla 1 - 2 viikkoa luonani, lukioikäinen ei enää jsksa mummoa.
Itse en pidä mitään synttäri/ äitienpäiväkahveja, ei tarvi kenenkään siitäkään valittaa. Puheväleissä olen, soitellaan ja viestitellään. Eivät asu samassa kaupungissa eivätkä viereisessäkään
Te valittavat "lapset" minkälaisen kaunan ja katkeruuden täyttämän lapsuuden niille omille lapsillenne annatte?
Ehkä he aikuisena valittavat, äiskä oli vihamielinen, ei tutustuttu isovanhempiin, äiti oli leveä ja leuhka kun isovanhemmat olivat köyhempiä eivätkä kouluja käyneitä. Halveksivat heitä. Sit lapsenne vuorostaan vihaavat teitä.
Sun mielestä on siis vain kaksi vaihtoehtoa:
haluta lapsista eroon tai haluta syyllistää ja haukkua heitä.
Muita tapoja olla vanhempi et tiedä?