Onko teillä iso/pikkusisko asetelma säilynyt aikuisuudessa?
Olen kuusikymppinen. Viime viikolla vanhempi sisareni selitti, miten tuhlaan sinkkuna aikaa ruuanlaittoon. Tänään hän neuvoi sukan tekemisessä. Kumpikin meistä on tehnyt satoja sukkia. En ole huomannut hänen opastavan muita, eikä tuo minua haittaakaan, mutta pohdin johtuuko neuvominen sisarusasetelmasta.
Kommentit (6)
Aikuiset ihmiset, päästäkää nyt jo irti lapsuuden kuvioista!
Siskoni on minua kuusi vuotta vanhempi, mutta meillä on saman ikäiset lapset ja ehkä senkin takia olemme kuin saman ikäisiä. Meillä on muutenkin hyvät ja keskustelevat välit ja vanhempamme kohtelevat meitä samalla tavoin. N47
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset ihmiset, päästäkää nyt jo irti lapsuuden kuvioista!
Tämähän se usein on, eli on näitä lapsuuteen jämähtäneitä "peesaajia ja esikoisia", jotka pitävät kynsinhampain oikeuksistaan tai velvollisuuksistaan kiinni, eivätkä osaa aikuistua asemastaan ollenkaan.
Eipä oikeastaan, elimme aika kaukana toisistamme pitkään emmekä paljonkaan olleet tekemisissä ikävuodet 20-50. Nyttemmin olemme enemmän tekemisissä ja se neljän vuoden ikäero on tavallaan haihtunut pois. Kummallakin on asioita, joissa olemme toistamme tietävämpiä ja kysymmme neuvoja toisiltamme, mutta emme neuvo kysymättä.
Kyllä meillä on marssijärjestys pysynyt samana 55v. Vuosi ikäeroa ja esikoinen on johtaja-asemassa ja kuopus peesaa. Hyvät, läheiset välit. T. Peesaaja