miten teillä oireillut munuaisaltaan tulehdus?
Mulla on nyt pari kuukautta ollut virtsaputken tulehduksen oireita enkä ole käynyt lääkärissä, sillä mulla on niin paha paniikkihäiriö etten vain kykene liikkua kotoa edes kauppaan.
Eilen sitten nousi kuume, mulla on molemmatkin kyljet kipeät ja maha on kanssa tosi kipeä. Joka paikkaa särkee ja heikottaa. Kurkkukin on tosi kipeä ja keuhkoputki eli en tiedä onko nyt joku lenssu vai onko ne hemmetin munuaisetki tulehtunut. Virtsaputken tulehduksen oireet jatkuvat.
Oireet ovat välillä kadonneet päiväksi pariksi ja sitten tulleet takaisin. Olen juonut paljon karpalomehua yms syönyt c vitamiinia ja tämä kombo on lievittänyt oireita.
Onkohan tässä nyt syytä huoleen...
Kommentit (41)
Täytyy varmaan huomenna mennä vaikka kuinka ahdistais.. :( t.ap
Kyllä kannattaa mennä. Vähemmällä pääset mitä aiemmin hakeudut hoitoon.
Kiitos viesteistä. :) jos olo pahenee vielä tänään niin lähden päivystykseen.. Ap
Soita kotisairaanhoidon lääkäri tulemaan kotiisi jos sinne meno tuntuu ylivoimaiselta! Numeron löydät kotikaupungin nettisivuilta. Tulee varmasti kun kerrot kaikki nuo oireesi! Tuo hoitamaton paniikki/agorafobia voi johtaa vaikka kuolemaan jos et hakeudu hoitoon. Psyk. poliklinikallekin voit soittaa että saat rauhottavat heti ja pääset niiden voimalla lääkäriin! Sitä varten ne kotisairaanhoidot lääkärit on että niitä käytetään sun kaltaisissa tilanteissa.
Tosin voivat panna sut psyk.osastolle, mutta parempi sekin kun jättää nuo fyysiset sairaudet hoitamatta kokonaan, mitä jos ne pahenee kun vitkastelet!
Minulla sattui epämääräisesti koko vatsan alueelle, kivun paikasta ei siis voinut päätellä mitään. Lääkäri paineli vatsaa pariin otteeseen, ja välillä jostain kohtaa sattui, välillä ei. Mutta kun lääkäri kopautti vasaralla alaselkään munuaisten kohdalle, niin kyllä silloin pääsi huuto!
Mene ihmeessä lääkäriin, kerää voimasi ja lähde. Munuaistulehdukset eivät ole leikin asioita.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 17:30"]
Kiitos viesteistä. :) jos olo pahenee vielä tänään niin lähden päivystykseen.. Ap
[/quote]
Olisiko sulla ap ketään perheenjäsentä, ystävää kenet voisit ottaa mukaan lääkärikeikalle? Helpottaisi varmasti. Tai sitten jos kukaan ei töiltä/koululta kerkeä mukaasi/asuvat toisella paikkakunnalla niin puhu kaverin/siskon/äidin kanssa pitkä puhelu menomatkan ja odotushuoneessa. Luonnollisesti hetkeksi joutuu toppaamaan puhelu ilmoittautumisen ajaksi, mutta siinä ei mene kun 2sek kun näyttää vastaanottovirkailijalle kela-korttia (ei tarvitse edes Heitä kummempaa puhua, kunhan olet ensin soittanut ja varannut aikasi), ja sitten voit jatkaa puheluasi. Näin saat siis ajatuksesi muualle, etkä kerkeä ahdistumaan ajatuksesta olla uuden ihmisen kanssa tekemisissä.
Mutta kyllä siinä antibioottikuuri tarvitaan jos on munuaisiin päässyt virtsatietulehdus :/
Otappa sitä C vitamiinia vahvoja 500 mg tabletteja, vähintään 4 tunnin välein, kunnes oireet helpottavat. (C -vitamiini häviää verestä 4 tunnissa). Vahvoja valmisteita saa apteekin hyllyltä, markettien 60mg pillereistä ei ole mitään hyötyä. Täällä on yksi, joka parantui kroonisesta virtsatulehduskierteestä.
Kiitos paljon viestistäsi! Mulla on emetofobia joka on päässyt niin pahaksi että olen tässä tilanteessa. Olen miettinyt että osastojakso voisi tehdä hyvää. Olen 18vuotias tyttö ja mulla on lääkityksenä opamox ja seronil sekä pahoinvointilääkkeet. Jos lääkäriin meno on todella hankalaa niin otan yhteyttä kotisairaanhoitoon. :) ps. Tässä kuussa aikuispsykiatriselle aika. Siellä ruetaan etsimään mulle psykoterapeuttia :) t. Ap
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 17:43"]Otappa sitä C vitamiinia vahvoja 500 mg tabletteja, vähintään 4 tunnin välein, kunnes oireet helpottavat. (C -vitamiini häviää verestä 4 tunnissa). Vahvoja valmisteita saa apteekin hyllyltä, markettien 60mg pillereistä ei ole mitään hyötyä. Täällä on yksi, joka parantui kroonisesta virtsatulehduskierteestä.
[/quote]
Ei auta enää siinä vaiheessa jos tulehdus on noussut munuaisiin.
Kyllä sun pitää mennä lääkäriin. Munuaistulehdus voi edetä nopeasti ja voit mennä hyvin heikkoon kuntoon niin ettet enää edes pysty menemään... Voisiko joku tulla sun kanssa?
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 17:43"]Kiitos paljon viestistäsi! Mulla on emetofobia joka on päässyt niin pahaksi että olen tässä tilanteessa. Olen miettinyt että osastojakso voisi tehdä hyvää. Olen 18vuotias tyttö ja mulla on lääkityksenä opamox ja seronil sekä pahoinvointilääkkeet. Jos lääkäriin meno on todella hankalaa niin otan yhteyttä kotisairaanhoitoon. :) ps. Tässä kuussa aikuispsykiatriselle aika. Siellä ruetaan etsimään mulle psykoterapeuttia :) t. Ap
[/quote]
Hei jos pelkäät oksentamista niin silloin hoida munuaistulehdus pikapikaa - se nimittäin aiheuttaa juuri holtitonta oksentelua...
Voi tyttö kulta. Edessäsi on vielä pitkä ihana elämä. Älä anna sen mennä ohitsesi. Hienoa että haet apua ongelmaasi.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 17:43"]
Kiitos paljon viestistäsi! Mulla on emetofobia joka on päässyt niin pahaksi että olen tässä tilanteessa. Olen miettinyt että osastojakso voisi tehdä hyvää. Olen 18vuotias tyttö ja mulla on lääkityksenä opamox ja seronil sekä pahoinvointilääkkeet. Jos lääkäriin meno on todella hankalaa niin otan yhteyttä kotisairaanhoitoon. :) ps. Tässä kuussa aikuispsykiatriselle aika. Siellä ruetaan etsimään mulle psykoterapeuttia :) t. Ap
[/quote]
Joo, ehdottomasti hoitoon ja heti! Itselläni nousi virtsatieinfektio munuaisiin ja seurauksena oli myös verenmyrkytys, joten ei todellakaan ole mikään vaaraton juttu. Oireina minulla oli vain järkyttävä alaselkäkipu (en pystynyt edes sängyssä makaamaan kivun takia), sekä korkea kuume.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 17:35"]Soita kotisairaanhoidon lääkäri tulemaan kotiisi jos sinne meno tuntuu ylivoimaiselta! Numeron löydät kotikaupungin nettisivuilta. Tulee varmasti kun kerrot kaikki nuo oireesi! Tuo hoitamaton paniikki/agorafobia voi johtaa vaikka kuolemaan jos et hakeudu hoitoon. Psyk. poliklinikallekin voit soittaa että saat rauhottavat heti ja pääset niiden voimalla lääkäriin! Sitä varten ne kotisairaanhoidot lääkärit on että niitä käytetään sun kaltaisissa tilanteissa.
Tosin voivat panna sut psyk.osastolle, mutta parempi sekin kun jättää nuo fyysiset sairaudet hoitamatta kokonaan, mitä jos ne pahenee kun vitkastelet!
[/quote] jaahas.. ei kyllä muuten kshn lääkäri käy tuollaisilla kotikäynneillä.. ainakaan meidän kaupungissa ja monessa muussakaan! Tervetuloa nykyaikaan. T. Ksh
Kiitos paljon viesteistä! Olette ihania. :) aion nyt soittaa päivystykseen ja viimeistään huomenna menen lääkäriin. T. Ap
Mene pliis! Mullakin on jatkuvaa vti-oireilua, mutta voihan se olla että olen vaan herkistynyt niille tuntemuksille ja siksi pysyy oikea tulehdus poissa ihan vaan karpalokapseleilla. Vähän kuitenkin pelkään, kun on peloteltu oireettomillakin munuaistulehduksilla. Lisäksi mullakin on paniikkihäiriö, ja jos eläisin yksin, niin en varmasti poistuisi kotoa mihinkään :( Lääkäriinmeno on joskus todella vaikeaa, nytkin olisi sellaista ei ihan niin kiireellistä mutta ärsyttävää vaivaa kuitenkin, jonka takia pitäisi soittaa lääkäriin... ei uskalla.
Tsemppiä meille ja tule kertomaan saitko apua vaivoihisi!
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 17:57"]Kiitos paljon viesteistä! Olette ihania. :) aion nyt soittaa päivystykseen ja viimeistään huomenna menen lääkäriin. T. Ap
[/quote]
Hienoa! :) paranemisia!<3
Mene hyvä ihminen lääkäriin. Pyelonefriitti ei parane itsekseen.