Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Esimerkkejä Suomeen rantautuneista amerikkalaisista tavoista jotka haluaisit lähettää takaisin

Vierailija
14.11.2021 |

?

Kommentit (893)

Vierailija
561/893 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympärileikatut miehet. Jostain syystä tämä ei enää ole vain juutalaisille kuuluvat tapa Amerikassa.  Näyttävät aivan koiran vehkeiltä.

Vierailija
562/893 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Median harjoittama estoton politisoituminen. Vastapuolen mustamaalaus ja pilkkaaminen. Suomessa tilanne sikäli ehkä jopa huonompi. että meillä ei ole kuin se demokraatti puoli. Neutraali media olisi toivottava, mutta ei taida toteutua, kun nuo Ylenkin Usan kirjeenvaihtajat, ovat vaahtosuisia Trumpin itkijöitä, ajoittain vieläkin, vaikka ei ole edes presidentti. Voisiko jossainvaiheessa lopettaa tuon pelleilyn, ja yrittää tehdä ihan oikeita uutisia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/893 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Demokraatithan vastaa sosialistisia puolueita amerikassa."

Ei vastaa. meillä ei Suomessa ole niin oikealla olevaa puoluetta kuin jenkkien demokraatit.

Ruotsin demarit vastaavat Suomen kokoomusta.

Vierailija
564/893 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki amerikkalaiset ohjelmat voisi lähettää takaisin; tohtori paise, tohtori jalkapaise jne.

Vierailija
565/893 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Missapain asun? Mita tekemista silla on minkaan kanssa?

Kerro nyt miten sairaanhoito ei toimi tai kaikki maksaa jaatavasti kun kerran naytat tietavan."

Sairaanhoito toimii vain jos omaat vakuutuksen joka tulee työpaikkasi kautta. Siksi työpaikka on jenkille tärkeä. Kaikki maksaa  nykyään "jäätävästi" esim. Amerikassa käytössä oleva tippimaksu nostaa hampurilaisen hinnan tuplaten eurooppalaiseen. Eurooppalaisen mielestä se on kerjäämistä  jossa työntekijän palkan maksaa se ravintolan asiakas erikseen.

Taas on "asiantuntija " asialla. Hyva hoppana etko edes tieda etta hampurilaisravintolassa ei anneta tippia? Sairaanhoito toimii vaikka minakin olen ollut 20 vuotta pois tyoelamasta ja hyvin toimiikin. Ambulanssi tulee kun tilataan ja leikauksiin ei tarvitse jonotella.

Vierailija
566/893 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terv. FL kirjoitti:

Jenkeistä on hankala keksiä tällä hetkellä mitään palautetta, ihmiset ei voi hyvin (syö murheisiin), sairaanhoito ei toimi, kaikki maksaa jäätävästi, menee talous edellä. kulissia koko homma. 

"Laitas nyt vahan konkrettisia esimerkkeja kun naytat tietavan.

t.usalainen"

Missä päin USA:ta asut "usalainen"?

Mikä noista ei muka pidä paikkaansa?

Missapain asun? Mita tekemista silla on minkaan kanssa?

Kerro nyt miten sairaanhoito ei toimi tai kaikki maksaa jaatavasti kun kerran naytat tietavan.

Taidat olla naita uhoajia joilla huulet heiluu mutta aanta ei kuulu.

Vierailija
567/893 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki amerikkalaiset ohjelmat voisi lähettää takaisin; tohtori paise, tohtori jalkapaise jne.

Kuka niitä on Suomeen tuonut? Vai ovatko tulleet itsestään?

Vierailija
568/893 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Black friday. Kaupallisuuden multihuipennus: juhlitaan ostelua.

Vierailija
569/893 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampurilaisten ja roskaruuan ahmiminen. Yäk!

Vierailija
570/893 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

uZuul kirjoitti:

Hilpeää seurata halloweenin-vastustusta täällä, varsinkin koska jokaisen vastustajan argumentaatio, tiivistetysti, on: "Minähän siis en vietä, se ei vaikuta elämääni, mutta haluan kieltää sen muilta, koska haluan, että muut tekevät niinkuin MINÄ käsken."

Tämä. Suomen syksy ja talvi on pitkä ja pimeä. Onko se nyt niin kamalaa jos joku siihen omaksi ilokseen laittaa vähän karnevaalia, kuitenkin Suomessa ollaan näissä jutuissa aika kohtuullisessa mittakaavassa. Jos ei itse tykkää, jättää viettämättä.

Vierailija
571/893 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yltiö jättimäiset ruoka-annokset tietyissä ei-niin-hienoissa ruokapaikoissa ja rasvaisissa soosseissa uivat noutopöytäbuffetit. En tiedä onko amerikasta rantautunutta, mutta tyhmää silti. Ja sit tää pizzakulttuuri, että "onpa pienet pizzat" esim kotipizzasta puhuttaessa. Joo reilu tuhat kaloria kerta-istumaltahan ei riitä mihinkään. Ja onpa ihme kun on diabetesta ja verisuonen tukkeumia, onpa ihme, mistä ihmeestä voisi johtua, enpä tiedä!

Mitä ihmettä? Kuka helvetti pakottaa syömään koko satsin kerralla? Ota loput mukaan. Todellinen ongelma on kun käyt syömässä ja sinulla on vielä senkin kalliin annoksen jälkeen nälkä. Silloin kyllä v i t u t t a a.

Ja on harhakuvitelma, että jenkkien ruoka-annokset olisivat jotenkin erityisen jättikokoisia. Olen lukuisia kertoja vieraillut jenkeissä eri puolella, syönyt kaikenlaisissa mahdollisissa paikoissa ja havainnut väitteen paskapuheeksi.

Jaaa. Minä taas olen vieraillut jenkeissä myös useasti koska asuin siellä viitisen vuotta lapsena. Ja minun näkökulmastani ruoka-annokset todellakin ovat suuria ja kaikkea myydään jättimättö-pakkauksissa(tämä on ikävä kyllä rantautunut Suomeenkin). Tiestysti on jotain fine dining-paikkoja joissa on sopivaa annoskokoa ja ylipäätään terveellisempiä ruokia, mutta hillittömiä mättöpaikkoja löytyy ihan joka kadunkulmasta.

En todellakaan jaa näkemystäsi. Harvassa paikassa oli mitään mättöannoksia, ellet sitten erikseen tilannut sellaisia, mikäli sellaisia ylipäätään oli tarjolla.

Mäkit ja Subbarit tarjosivat ihan samanlaisia annoksia kuin Suomessakin, mäkin aamiaiset poislukien; Tacot ja KFC:t eivät tosiaan olleet mitään mättöpaikkoja, ei liioin Waffle Houset tai muutkaan ketjut.

No voi V sun kanssas, märkäkorva. Noi Mäkit ja KFC:t on tulleet Jenkeistä Suomeen! Ennen niitä ostettiin Grilliltä yks makkara. Siitä ei kauheesti lihonnut.

Mitä ihmeen paskaa taas. Lihapiirakka nakilla ja ranskanperunoillako dramaattisesti on terveellisempi setti kuin big mac-ateria?

Eikä niitä kukaan sinuakaan pakota syömään, ei jenkeissäkään. Siellähän on vaihtoehtoja erilaiseen ruokailuun luultavasti enemmän kuin missään muualla maailmassa.

Sieltä löytyy kirjaimellisesti kaikkea mitä maailmasta voi ylipäätään löytää, ja vielä siihen päälle, hiukan tietysti paikasta riippuen.

Itse olen ollut työn puolesta pidempiä aikoja monissa Yhdysvaltain kaupungissa. Suurin osa keskisuuria sisämaan paikkoja, ja täytyy sanoa että nimenomaan ruoan surkeus oli vaikeinta kestää. Helsinkiä selvästi suuremmassa kaupungissa oli ehkä kaksi ravintolaa, joissa ruokaa sai posliinilautaselta (eikä pahviselta). Samat pikaruokapaikat vuorotteli keskustan kaduilla muutaman sadan metrin välein, ja juuri muuta ei ollut.

Kaupoissa oli monta sorttia kaikkea, se on totta, mutta mitään oikeasti hyvälaatuista elintarviketta ei ollut. Ei minua ilahduta se, että on sataa erilaista säilöntäaineita tirsuvaa kuivaa höttöleipää saatavilla. Mieluummin muutama hyvälaatuinen.

Vierailija
572/893 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pika ruokalat, hampurilaisketjut, viimeisimmäksi KFC.  Hirveetä pa##aa.

Vierailija
573/893 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Black lives matter, yleinen wokeismi, rasismin näkeminen joka paikassa, ylipäätään kaikenlaisen yhteiskunnallisen käsitteistön tuominen sellaisenaan. 

On jotenkin ymmärrettävää, että amerikkalaiset itse eivät tajua etteivät heidän olosuhteissaan kehittyneet ilmiöt ja selitykset päde muualla maailmassa. Mutta kun Suomessakin tiedostavat piirit luulevat, että jenkeistä kopioitu retoriikka ja yhteiskuntapolitiikka olisi täällä jotenkin relevanttia, niin tulee kyllä häpeäntunne heidän puolestaan.

Vierailija
574/893 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomereista puhuminen. Amerikan väestöpyramidi on ihan erimallinen kuin Suomen, joten tuo käsite myös kattaa aivan eri ikäryhmät eri maissa. 

Vierailija
575/893 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imperialismi, militarismi, ydinsodalla uhkaaminen, ökyrikkaiden valta, sivistymättömyys, pohjaton omahyväisyys. Nämä nyt aluksi.

Vierailija
576/893 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yltiö jättimäiset ruoka-annokset tietyissä ei-niin-hienoissa ruokapaikoissa ja rasvaisissa soosseissa uivat noutopöytäbuffetit. En tiedä onko amerikasta rantautunutta, mutta tyhmää silti. Ja sit tää pizzakulttuuri, että "onpa pienet pizzat" esim kotipizzasta puhuttaessa. Joo reilu tuhat kaloria kerta-istumaltahan ei riitä mihinkään. Ja onpa ihme kun on diabetesta ja verisuonen tukkeumia, onpa ihme, mistä ihmeestä voisi johtua, enpä tiedä!

Mitä ihmettä? Kuka helvetti pakottaa syömään koko satsin kerralla? Ota loput mukaan. Todellinen ongelma on kun käyt syömässä ja sinulla on vielä senkin kalliin annoksen jälkeen nälkä. Silloin kyllä v i t u t t a a.

Ja on harhakuvitelma, että jenkkien ruoka-annokset olisivat jotenkin erityisen jättikokoisia. Olen lukuisia kertoja vieraillut jenkeissä eri puolella, syönyt kaikenlaisissa mahdollisissa paikoissa ja havainnut väitteen paskapuheeksi.

Jaaa. Minä taas olen vieraillut jenkeissä myös useasti koska asuin siellä viitisen vuotta lapsena. Ja minun näkökulmastani ruoka-annokset todellakin ovat suuria ja kaikkea myydään jättimättö-pakkauksissa(tämä on ikävä kyllä rantautunut Suomeenkin). Tiestysti on jotain fine dining-paikkoja joissa on sopivaa annoskokoa ja ylipäätään terveellisempiä ruokia, mutta hillittömiä mättöpaikkoja löytyy ihan joka kadunkulmasta.

En todellakaan jaa näkemystäsi. Harvassa paikassa oli mitään mättöannoksia, ellet sitten erikseen tilannut sellaisia, mikäli sellaisia ylipäätään oli tarjolla.

Mäkit ja Subbarit tarjosivat ihan samanlaisia annoksia kuin Suomessakin, mäkin aamiaiset poislukien; Tacot ja KFC:t eivät tosiaan olleet mitään mättöpaikkoja, ei liioin Waffle Houset tai muutkaan ketjut.

No voi V sun kanssas, märkäkorva. Noi Mäkit ja KFC:t on tulleet Jenkeistä Suomeen! Ennen niitä ostettiin Grilliltä yks makkara. Siitä ei kauheesti lihonnut.

Mitä ihmeen paskaa taas. Lihapiirakka nakilla ja ranskanperunoillako dramaattisesti on terveellisempi setti kuin big mac-ateria?

Eikä niitä kukaan sinuakaan pakota syömään, ei jenkeissäkään. Siellähän on vaihtoehtoja erilaiseen ruokailuun luultavasti enemmän kuin missään muualla maailmassa.

Sieltä löytyy kirjaimellisesti kaikkea mitä maailmasta voi ylipäätään löytää, ja vielä siihen päälle, hiukan tietysti paikasta riippuen.

Itse olen ollut työn puolesta pidempiä aikoja monissa Yhdysvaltain kaupungissa. Suurin osa keskisuuria sisämaan paikkoja, ja täytyy sanoa että nimenomaan ruoan surkeus oli vaikeinta kestää. Helsinkiä selvästi suuremmassa kaupungissa oli ehkä kaksi ravintolaa, joissa ruokaa sai posliinilautaselta (eikä pahviselta). Samat pikaruokapaikat vuorotteli keskustan kaduilla muutaman sadan metrin välein, ja juuri muuta ei ollut.

Kaupoissa oli monta sorttia kaikkea, se on totta, mutta mitään oikeasti hyvälaatuista elintarviketta ei ollut. Ei minua ilahduta se, että on sataa erilaista säilöntäaineita tirsuvaa kuivaa höttöleipää saatavilla. Mieluummin muutama hyvälaatuinen.

Missa kaupungeissa ei loytynyt ravintoloita? Kiinnostaa.

Vierailija
577/893 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toksinen positiivisuus.

Vierailija
578/893 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missa kaupungeissa ei loytynyt ravintoloita? Kiinnostaa.

Ainakin Cleveland ja Milwaukee olivat tässä suhteessa superankeita. 

Vierailija
579/893 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takapuoliselfiet 🤮

Vierailija
580/893 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäköpainotteisuus.